[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:53

Heerlijk Kris, heb je ook stoelverwarming? Daar ben ik verslaafd aan O:) Rijd jij grijs kenteken?
Ik heb ook een diesel en rijd eigenlijk niet genoeg om het eruit te krijgen (30/35 duizend per jaar), betaal 130 euro p/m wegenbelasting :+

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:55

Ja, ook stoelverwarming. Alleen de bestuurder, maar ik zit er toch nooit naast ;)
Ik ga gewoon nog meer rijden nu dus haal het er wel uit. Geen grijs kenteken, dat schijn alleen rendabel te zijn op een nieuwe auto en zo goed gaat het nou ook weer niet met de zaak :D

Ik ga overigens maar € 57 euro per maand meer betalen aan de belasting.
Auto loopt gemiddeld 1 op 14 en de huidige 1 op 8. Kan niet heel goed rekenen, maar denk dat ik het er wel uit haal ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:02

Mooie auto Kris!

Eef: Gezellig samen met Dennis!! Moeders en ik zijn er ook.

Heb net trakkie gereden en die liep echt fijn.Zou er zo weer mee op concours kunnen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:16

Wat een zuiperds Kris :oo Die van mij loopt met mijn rijstijl 1:17!

Sultank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:18

Wel bijgelezen, maar niet veel onthouden.

Meisje is nu 19 jaar en ze hebben het in haar schouder ontdekt. Details verder weet ik niet. Wel dat ze nu aan de chemo zijn.
TG; Wat super goed!
Kris; Leuke auto!

Waar staat de deelnemerslijst van Maarsbergen?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:20

Margreet: lekker vroeg :O .
TG: goed nieuws!!! *\o/*
Kris: balen van je lange werkdag, maar toppie van je nieuwe auto! Ik heb een nieuwe Sorento <3 <3 . Wat een heerlijkheid voor de trailer!!! Alleen de carkit is beroerder dan beroerd, dat is wel een vreselijke afknapper als je denkt dat je iets superdelux gaat krijgen.
En die stoelverwarming is nu inderdaad genieten. Het hoeft maar paar minuten, maar het is echt heerlijk.

Anthea: Wiske ken ik inderdaad ook (volgens mij hebben we het er al eens over gehad). Van de zomer reed ze nog mee in de oefencross in Helden.
Mootje: het is inderdaad geweldig weer qua foto's. Alhoewel misschien wel iets te felle zon voor foto's. Beetje richting de schemer is wel super.

Weet niet meer wie er naar m'n camera vroeg? Ik heb een Canon D40, maar belangrijker is de lens: een Canon 70-200 L 2.8. Echt geweldige lens.
Maar zo super waren de foto's niet hoor in Heteren: het was toch wel erg donker en dan worden de foto's heel erg korrelig. Ik kreeg Ferrose ook bijna niet scherp: was gewoon te donker. Dat is dan weer een voordeel van een schimmel: geeft zelf ook beetje licht :D .

Heb even lunchpauze. Ga zo weer aan de slag.
Oh, wat wil ik dat het weer warmer gaat worden. Of in ieder geval die wind foetsie. Vreselijk -:(- .

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 13:50

margreet is vroeg op
karen super nieuws van TG
kris mooie auto. veel succes ermee
sultank dat is nog een hele jonge leeftijd zeg. Hoe is ze er achter gekomen (klachten enz)
leliaardje binnen vind ik zobiezo moeilijk foto's maken
en die wind mag inderdaad wel weg.

Zo vanmorgen ook maar eens op de weegschaal gaan staan. (ga er gewoon 1x inde maand op) en ben nu 4.5 kg kwijt. Gaat wel niet heel erg snel maar er gaat wat af.
zo even rijden in het zonnetje en daarna weer hardlopen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:55

Tg wat een super nieuws! *\o/* Wat moet je verder nog doen voor het herstel?

Sultank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:09

itsme; Ze zijn naar de huisarts geweest voor haar schouder, daar had ze al een poosje last van. Daar was niks te vinden maar toen vonden ze dus de gezwellen. Ik weet het niet helemaal precies maar ze hebben het in haar schouder ontdekt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:13

Die lens wil ik ook, Lelieaardje!! Heb jij met of zonder IS? Ik heb nu een roze spaarvarken ( :+ ) waar al mijn kleingeld ingaat om te sparen voor die lens!
Wat betreft het zonnetje... Ben rond 4 uur klaar denk ik en anders zet ik er een grijsfilter op :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:18

Anne, eigelijk niks. Kan verder met opbouwen tot waar we vandaan kwamen. En goed in de gaten blijven houden.

Eef en Lau, leuk, ik ben er al!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:26

Mootje schreef:
Die lens wil ik ook, Lelieaardje!! Heb jij met of zonder IS? Ik heb nu een roze spaarvarken ( :+ ) waar al mijn kleingeld ingaat om te sparen voor die lens!
Wat betreft het zonnetje... Ben rond 4 uur klaar denk ik en anders zet ik er een grijsfilter op :)

Ik heb zonder IS. Belangrijkste voor mij is het fotograferen van (bewegende) paarden en dan heb je niets aan IS. En het maakt de lens een stuk zwaarder en duurder :$ .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:29

Ja, ik ben eerlijk niet zo'n fan van enorme scherptediepte dus ik wil denk ik de f/4.0, liever met IS want volgend jaar staat er een safari in de planning (met extender) :) Tamron is een stuk goedkoper, maar hoorde dat het scherpstellen langzamer gaat dan dezelfde sigmalens (die nu niet meer gemaakt wordt)....

Zou jij sowieso kiezen voor de Canon? Ik schiet eigenlijk nooit paardenfoto's, of ik moet een keer met een van de meiden hier mee op training of cc :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:33

Karen, gefeliciteerd met het goeie nieuws over T! :D :D Wat een fijn nieuws!!
Ja Mootje, je mag op mij wel oefenen hoor :)

Ik heb zo'n mooie lamp gevonden! Echt fanatastisch. Heb foto gemaakt voor vriendje en als hij hem mooi vindt, laat ik hem apart zetten en haal ik hem zaterdag denk ik op. Soort mega-schermerlamp :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:38

Schermer- of schemerlamp, Noor? :') Voor in het kale hoekje?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:46

Leuk die camerapraat. Ik wil ook nog steeds een nieuwe camera waarmee ik paardensport op de foto kan zetten. Ik vind het sowieso ook wel leuk om zelf op de foto te staan met paard en dan leen ik mijn camera altijd uit. Dan blijkt vaak toch dat de camera wat minder makkelijk te bedienen is dan ik zelf dacht.
Ik heb er nu eentje die volgens de recensies geweldig zou zijn in foto's binnen maken, maar ik denk dat ze niet bewegende foto's binnen bedoelen. Ding maakt echt prutfoto's zodra het licht iets minder is. Filmpjes zijn wel erg mooi. Mijn camera hiervoor was wel heel erg goed voor binnen, maar helaas liet ik die stuk vallen.
Canon is altijd heel duur toch?

Noor klinkt apart, een mega-schermerlamp ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:49

Anne, Ik heb een redelijk goede compact van Canon á 220 euro en nu een SLR van Canon inclusief zoom & telezoomlens voor 700 euro... De lens die ik er nog graag bij wil is bijna 500 euro (zonder stabilizer) en de extender (die je bereik verdubbelt) á 350 euo :+ SLR's zijn zo duur als je het kan betalen!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:49

Kris, gave auto hoor!
Sultank, wat een rotnieuws. Hoorde het laatst hier van een oudere man. Ik heb ook heel vaak pijn in mijn schouder door slijmbeurs, maar ben ook al bang geweest dat het wat anders was. Maar gelukkig op de rontgen niets te zien.

Ik ga me zo inpakken en te paard!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:04

Goeiemiddag!
Ik moest er vanochtend onwijs vroeg uit, had om half 9 tentamen in Amsterdam. Nu zo ff douchen en werken :D
Ik ben vanochtend trouwens maar op de weegschaal gaan staan, woog 68. Dus een kilootje of 6 eraf, en dan is het weer goed!

Sterkte met je vriendin Sultank
Gefeliciteerd met het huis Vief!
Gave auto Kris!
Super van Ttje Karen!!
Hoe gaat ie verder met Trak Lau? Heeft ie het goed?
Klinkt gaaf Noor!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:07

Trak heeft het super! Beter baasje had ik niet voor hem kunnen vinden. Ze rijdt veel met hem buiten, ze dressuurt ermee en af en toe lekker springen. Scheelt dat ze ook totaal niet onder de indruk is van zijn fratsen en hem gewoon aanpakt. En ik zie hem natuurlijk iedere week :D Ze zij als de andere paarden te oud zijn om te crossen en Trakkie is niet meer dan neemt ze die wel over voor hun oude dag :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:09

Klinkt super zeg :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:18

Klinkt idd erg goed Lau!
Snoek, hoe groot ben je? 68 is niet veel hoor!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:22

68 is echt niet superlicht ofzo :n Dat is het bovengewicht van 1.69 tijdens de militaire keuring.... Ja, ik denk nogsteeds in defensiematen O:)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 16:29

zo net gereden heb mooi een leging onder me rijbroek aangetrokken. sweater, dikke winterjas en een sjaal. maar het viel wel mee. Bak is behoorlijk hard dus eigenlijk alleen maar gestapt even goed links/rechts los gemaakt. Daarna maar de stallen gaan doen. Nu even naar de ruitersport bitje ophalen wat ik begin nov al besteld heb.
en dan nog maar eens zien of ik zin heb om te gaan hardlopen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:47

Kris schreef:
Klinkt idd erg goed Lau!
Snoek, hoe groot ben je? 68 is niet veel hoor!

Ik ben denk iets van 1.71/1.72m groot. Het is niet teveel, maar het kan zeker wat minder!