[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:13

Ik heb mijn OV chipkaart in oktober al besteld via het formulier wat ik toen opgestuurd heb. Maar nu zoek ik dus naar oplaadautomaten, maar krijg ik steeds niks :?

edit:
GRRRR, volgens mij moet ik dus ook nog eens naar Enschede voor dat rotding? Ik snap er echt niks meer van.... wij moeten nu dus ook gaan betalen voor het OV?

Sussie85

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:19

Nee studenten hoeven nog steeds niets te betalen voor het OV. Alleen in het weekend als je een week-OV hebt of door de week als je een weekend-OV hebt (je krijgt dan wel korting).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:22

De chipkaart is dus 'geladen' zeg maar zonder, zodat ze kunnen zien dat je een student bent?

Wat een gedoe, zit ik nu helemaal niet op te wachten. Ik zal zo of anders morgen eens bellen waarom mijne nog steeds niet is op gestuurd. Max 3 weken staat er op de site, t is bij mij al zowat 3 maand.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:36

Ik zou dan zeker eens bellen Mandy! 3 maand is wel heel erg lang..

Tja wat ik er nu van begrijp is dat we nog de tijd hebben tot 31 januari om op te laden. Maar dan moet je dus wel ergens naar een station ofzo..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:37

Ik zit er dus al vanaf juni achteraan te bellen en heb ook nog steeds niks :(
Ga zo maar gewoon met mijn oude ov op stap.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:42

Om op te laden moet je naar een ophaalpunt. Bij ons zitten (komen, want ze zijn er nog niet) bij een aantal supermarkten en niet bij het station. Wat ik dus kei irritant vind, maargoed het hoeft maar 1 keer als het goed is en ik heb er nog even de tijd voor.

Rowo: op de studenten ov-chipkaart (die je thuisgestuurd hoort te krijgen) zit een tijdelijk reisproduct die je moet vervangen door een definitief reisproduct bij zo'n ophaalpunt. Op een gewone ov-chipkaart zit dat tijdelijke product dus niet. In de trein kunnen ze met een speciale lezer controleren of je een studenten ov-chipkaart hebt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:45

Scheelt dat ik nog maar amper met de bus hoef, maar had um wel graag thuis gehad zo ondertussen. Door de omstandigheden is het wel het laatste geweest waar ik aan gedacht heb. Maar ja, ik moet morgen wel met de bus helaas :(

@ vief: jij dus ook nog steeds niet? Ik ga morgen maar eens bellen, ben nu op het werk.

@ suussie: k wou dat ie hier in de supermarkt zat. Ik moet er dus voor naar Enschede. :(

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:49

Helaas bij ons dus ook niet in de supermarkt in het dorp. Ik moet er ook voor naar de stad, naar een supermarkt waar ik dus nooit kom. Zeer onhandig.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:51

Oh op die manier. Station Enschede kom ik op zich ook nooit, maar op zich kom ik wel vaak genoeg in Enschede. Beetje jammer dat ik normaal met de bus naar enschede ga, dat wordt wel wat lastiger nu :+

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:23

Jullie hebben toch een ingewikkeld systeem voor het OV, bij ons koop je gewoon een vodje papier dat een jaar geldig is, overal :D

Ik ben net terug van mijn eerste examen, heb er een beetje een onwetend gevoel over. Ik denk dat ik wat te weinig heb uitgelegd eigenlijk, maar heb wel overal een oplossing. Nu nog hopen dat die de juiste is.

Trouwens, een mega afgang daarstrak voor mij. Mijn bus was veel te laat door de sneeuw en ijs hier, en moest ik dus wel wat lopen naar de aula. Maar net aan de overkant van de aula zijn ze aan het werken, veel werkmannen Ik draai net af om naar binnen te gaan, schuif ik uit op zo'n super grote plek ijs.. Ja en al die mannen lachen Gelukkig kon ik er zelf om lachen én was ik op tijd! hahahha

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:27

Goh wat een gedoe met die OV-kaarten weer.. Ben blij dat ik daar geen last meer van heb (nóg een voordeel van afstuderen :) )

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:30

Shanouk, idd super schattige naam!
Hoe is het met Vorstin ;) ?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:16

Heb net met mn zus besloten dat we gaan skiën dit weekend in Winterberg

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:23

Oeeh leuk PB :D

Ik heb mijn gewone OV vanmorgen gebruikt. Was geen probleem. Je kan je OV chip ook al gebruiken. Kwam ik in leeuwarden en ging ik braaf naar de primera om de OV chip te activeren. Hebben ze het weer uitgesteld tot 10 Januari :+. Sta je daar met je goeie gedrag.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:32

rowo schreef:
@ vief: jij dus ook nog steeds niet? Ik ga morgen maar eens bellen, ben nu op het werk.

Nee -:(-
En ik heb inmiddels al wel 100x gebeld. Met kerst kwam hij nog deze kant op, was hij aangemaakt en opgestuurd.
Paar dagen terug weer gebeld. Was hij helemaal niet aangemaakt of opgestuurd, want mijn aanvraagformulier was niet in behandeling genomen omdat er een wisseling van de wacht had plaatsgevonden en de formulieren die tussen ... en ... verstuurd waren dus niet meer werden ingevoerd :? _-:( Vraag me echt af hoe ze het telkens verzinnen :( Nog nooit zo'n stel prutsers als daar meegemaakt...................... #)

Kim: Je zou ze ook wat he :\
PB: Wat leuk dat je gaat skiën :D

Ik heb net lekker gereden. Mocht ook wel weer een keer, want ze had er de afgelopen dagen alles behalve zin in.. Denk dat het getuf in de binnenbak haar een beetje der neus uit komt :+ Al ben ik blij dat ie er is, want anders komt ze er helemaal niet uit zo met de sneeuw. Ook maar een extra fleecedekentje opgedaan voor vannacht.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:21

Balen Vief en Mandy! Lijkt me wel een heel gedoe zeg!

Ik heb mijn dagje school weer overleefd, mag alweer hard aan de bak. Beetje zonde dat mijn agenda en mijn map zoek zijn :=

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:31

Goedenavond!
Er is hier echt 10 cm sneeuw gevallen := Het is spekglad, met mijn vader's auto ben ik twee keer behoorlijk over de weg gegleden. Mijn vader was zo slim om zijn winterbanden er niet af te halen vorig jaar, dus die zijn nu versleten, + achterwielaandrijving is niet zo'n succes. Vond het echt doodeng!
Vorstin is vandaag behandseld door de fysio. De rugspieren moeten flink gaan ontwikkelen, haar lendenen zijn heel strak en te bol, dus die moeten juist wat minder worden. In haar achterhand zitten ook nog 2 spieren die te veel gebruikt zijn. Omdat ze veel moeite heeft met de bekken kantelen, is ze gewoon blijven stuwen, waardoor die spieren zo strak zijn. Ik moet nu dus heel veel masseren en oefeningen doen. En ik moet om de dag blijven longeren, veel galopwerk en een langzaam jog drafje. Over twee weken komt ze weer. Waarschijnlijk gaat het 1-2 maanden duren voor ik er weer op mag. Ligt een beetje aan hoe snel het gaat, en hoe meewerkend Vorstin is. Ze is namelijk behoorlijk handig in oefeningen net iets anders doen, waardoor het haar geen moeite kost. Blijkt dat ze met de wortel tussen haar voorbenen pakken iedere keer net iets anders is gaan staan om maar geen moeite te hoeven doen. Slimmerik :D
De fysio zei dat Vorstin duidelijk laat zien als haar iets niet zint, maar wel een paard is wat voor je door het vuur gaat :)

Over de OV chipkaart: Ik had hem wel snel in huis, maar ze hadden er twee gestuurd :Y) Ik moet hem nog activeren bij zo'n automaat, maar de site doet het niet dus ik kan niet zien waar :+

Lekker dat je eerste uren uitvielen Mirthe :Z
Leuk dat je nog een paard gaat rijden Mandy!
Haha, handig Epona :D
Slim dat je je paard al wegbrengt Mo :j
Leuk PB :D
Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden Vief :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:46

Yoohooooooo wat een sneeuw mensen!! (:)

@Rowo & Vief: Wat een gedoe met die OV, kan me voorstellen dat dat echt rete-irritant is :(
@Epona: Hahahahaha :)) , verder niks bezeerd? ;) Altijd weer fijn als mensen het moeten zien := .
@PB: Dat is niet verkeerd!! :)
@Snoekiej: Fijn dat de fysio weer is geweest!! Vorstin moet wel voor je door het vuur gaan, wat ze allemaal voor je heeft gedaan!! :j
@Lielle: Nieuwe ava!! *\o/*

Vind het weer geen doen met je paard :o ... Weer die dikke plaksneeuw.
Ben op de fiets naar stal gegaan, ze vonden me allemaal erg dapper, maar eerlijk gezegd lukte het prima met stevig doortrappen :D . Dus geen glij-en glibberpartijen!
Wolin is weer echt supernetjes op de voeten gezet, de smid was echt supertevreden over haar voeten. Hij is erg leuk met Wo en Wo met de smid en dat vind ik echt heel erg belangrijk :j , want Wo was op een gegeven moment de hoefsmid echt zat :(:) , vind ik niet zo heel raar met dan een verkeerd geslagen nagel of weer wat anders etc -:(- , ben blij dat Wo ook blij is met deze supersmid met heel veel ervaring :) . Had de smid getrakteert op chocolaatjes van onze bakker :9 'Dat het maar een blessure- en pechvrij jaar mag worden' _/-\o_ .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:50

tijdelijk hoor, ik wil straks Pablo weer terug :))

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:03

Hahahah oké! Heeft je nieuwe avatar te maken met dat Voorpagina Nieuwsbericht wat onlangs geplaatst was? Met alle Moderaters erop... :P

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:05

Ik vraag me wel af of ik mijn oude ava straks nog terug kan krijgen. Heb hem volgens mij nergens staan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:12

WolinLotte schreef:
Hahahah oké! Heeft je nieuwe avatar te maken met dat Voorpagina Nieuwsbericht wat onlangs geplaatst was? Met alle Moderaters erop... :P

helemaal goed :))

Niet opgeslagen scum? dat heb ik eerst even gedaan, ben erg aan Pablo gehecht :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:14

Toch heb ik ook eens ooit een tijdelijke kerstava gehad. Toen ik die verwijderde stond de oude vanzelf weer terug.

*hoopt op hetzelfde nu*

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:16

dan maar hopen hè, 't was handig geweest als je hem nog had maar Lielle had de vorige keer geluk dus misschien jij nu ook ;-)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:17

Anders heb ik de originele foto hier nog wel ergens op mijn pc staan.