[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_xXx

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:21

@ Rowo; jammer van je balkjes in de barrage, Ach gut vraag me af;
vind je dat niet vervelend dat ze met haar hoofd zo omhoog trekt? Of lijkt dat maar zo op het filmpje?
@ PB & BV; proficiat met jullie fijne rondjes!
@ LZ; fijn van je fijne proef!
@ vief; ojee, klinkt niet best! Clown

Vandaag ook jumping gehad, met excell parcours 80cm foutloos, en in de barrage een balkje, was ik nog 11de..
Bij 90cm was ik uitgesloten..
We hebben maar besloten met hem niet meer intensief te gaan springen...
Met Ramona bij 90cm een balkje in de barrage op dezelfde hindernis Tong uitsteken
En bij 1 m een 5de plaats, een paar noodsprongen in het parcours,
dan red me ze echt wel, en in de barrage had ik iets meer tempo en ging alles super!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:28

Gaat het bij jullie op cm? Julie hebben dus gen B en L enzo?

Ik ben klaar voor weer een avondje Bruins Cool

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:31

Ga zo de nachtdienst in, dus nog even een uurtje slapen!!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:43

@ Rowo; normaal wel, maar het was een open wedstrijd, en dan werken ze hier met CM. Lachen
Maar bij ons zijn de hoogtes wel heel anders als bij jullie!!
DB is bij ons 90, DL is 1 m en DM is 1.10, hoger kun je hier niet..
En een E-pony hebben ze hier ook niet..
Maar de B bij paarden is bij jullie wel iets hoger of zwaarder gebouwd als hier,..
Veel plezier bij Bruins, Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:44

Grappig dat het zo verschilt..... Wat raar dat er niet hoger dan DM is trouwens. Dat is hetzelfde als DZ hier.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:48

Ja idd en dat heb je ook nog DZZ van 1.15m

Goedzo Ilse!! Geffeliciteerd!
Jammer dat Excell niet zo fijn wil af en toe Marieke Ach gut gefeliciteerd met je prijzen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:50

Goedenavond!
Wedstrijd ging lekker Haha! Vorstin was onwijs druk, toen ik de bak binnenkwam ging ze er gelijk vandoor Clown
Ik moest echt op safe rijden, maar we hadden toch een hoop fouten. Eerste proef 174, en de tweede 184 Lachen Echt een hele lekkere jury, hij gaf 2-en en 8-en.

Mooie beschermers Lotte! Ik ken ze verder niet, maar ze zien er mooi uit
Gefeliciteerd met je winstpunten Rowo!!
Jammer van je balkje BV, maar toch goed gereden Lachen
Leuk dat je een auto hebt gekocht Corien Haha!
Gefeliciteerd met je foutloze parcoursen PB!
Gefeliciteerd met je eerste winstpunt Ilse!!
Leuk filmpje Rowo, jij kan echt netjes zitten!
Jammer dat je uitgebeld was Marieke. Wel fijn van Ramona Lachen

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:50

Maar bij ons zijn er ook 2 "verenigingen", weet niet hoe je het moet noemen.. Clown
In de LRV heb je met dressuur bij de pony's niet hoger dan DL2 ( = een M1 proef),
maar dan heb je de federatie, en die heeft proeven tot op internationaal niveau..
Met springen in de federatie heb je bij de pony's ook proeven van 1.20...
Dus het is hier allemaal een beetje raar.. Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:09

Rowo: Fijn dat het springen goed ging! Jammer van de barrage. Wel leuk filmpje.
PB:Netjes hoor
Vief: Balen dat je afwasmachine ontploft is, nu zelf maar afwassen? Clown
LZ: Gaaf dat het goed gaat met Armani!

Ben ook weer terug van de hockey, zo s'ochtends hockeyen was toch wel lekker. 4-0 gewonnen.
Daarna naar stal, waren wedstrijden dus bakken waren bezet, ben lekker naar buiten geweest.
Even naar de hockey gereden, me broer, zusje en pa waren daar dus even dag zeggen.
Toch weer gauw een rondje van 10 km. Had toch wel een zere kont.
Hij was weer erg frisjes, om het maar zacht uit te drukken Clown
Wat een aansteller is het soms zeg, echt om gek van te worden Dromen

Ga zo maar eens slapen, morge van haf 9 tot 6 uur naar school. Dromen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:12

Gefeli met je overwinning Ingrid

Gefeli met je wp Shanoek

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:42

Goedenavond!
Ben gister en eergister nog bij Indoor Meppel geweest. Vrijdag de Z finale en barrierespringen en er was toen ook nog een show van IJsbrand Chardon, dat was erg spectaculair! En gister de L en ZZ finale en Grote Prijs. Was ook wel leuk. Daarna nog even naar Skopje geweest maar dat was niet echt super, k was een beetje te moe. Was vrijdags na Indoor Meppel nog naar de Lord geweest en was pas om 4u thuis en om kwart over 9 alweer wakker gebeld dus ja beetje weinig geslapen Tong uitsteken

Heb me ook nog even opgegeven voor 2 BB wedstrijdjes volgend weekend en dan de donderdag daarop Lachen

Snoekiej: gefeliciteerd met je wp Lachen
Vief: balen dat jullie afwasmachine is ontploft. Die van ons was ook een tijdje kapot en dat was geen pretje Clown Bloos
PB: netjes van je rondjes
LZ: super van je eerste wp!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:48

Hallo Doei!
Kom ook weer even aanwaaien.
@Rowo: Gefeliciteerd met je winstpunten!
@LZ: Gefeliciteerd met je eerste winstpunt! En leuk commentaar!
@Snoekiej: Jij ook gefeliciteerd met je winstpunt!
@Marieke: Balen dat Excell niet lekker wilde springen, maar wel fijn dat Ramona wel fijn ging.
@Tezz: Leuke avater!
@WL: Dat vind ik ook erg mooie beschermers, lijken mij ook wel fijn.
@BV: Balen van je balkje in het parcours.
En de rest ben ik alweer vergeten Bloos

Gisteravond had ik maar besloten dat ik alvast met Jip en Nika bij mijn vriendin zou slapen, zodat ik vanmorgen van daaruit naar wedstrijd kon. Ik hoefde dan niet om te rijden via Zwolle en kon wat langer in bed blijven liggen. Dus vanmorgen naar wedstrijd, eerst Nika gereden. Die was niet normaal te rijden zo heet, dat resulteerde in 1 balk een een super snel rondje Clown Daarna Jipje gereden, hij pakte eigenlijk heel fijn aan en ik was tot de 1 na laatste hindernis foutloos. Maar ik ging eigenlijk met hem hiernaar toe om me nog 1 keer uit te laten bellen zodat ik weer B kon springen met hem een tijdje, dus toen maar 3 keer een volte gereden. Eigenlijk dus toch helemaal tevreden, aangezien hij nu heerlijk aanpakte. Maar ik durfde het er niet op te wagen om toch door te rijden. Ga dus van de winter lekker B rijden en dan van de zomer misschien weer naar het L.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:11

Leuk filmpje Rowo! Jammer dat je van het andere rondje geen beelden hebt.
Is een martingaal niet handig bij je paard? Hij gooit zo zijn hoofd omhoog voor de sprong, dat je nu minder controle hebt lijkt me. Ik herken dat erg van Olivier.
Snoeikiej, LZ, gefeliciteerd met de punten.
Jipje-niekje, fijn dat je een goed gevoel hebt, dat is het belangrijkste! Waarom wil je terug naar de B?

Ik heb vanavond bij Canter de Dalmar eventers besteld, als sint-kadootje voor mijn man. Ze bevallen mij echt heel erg goed. Een paard zweet daar echt niet in.
Dat vind ik ook erg belangrijk voor het paard van mijn man, die hefet 2 jaar geleden een peesblesure gehad, ik wil daarom helemaal alle warmte bij de pezen voorkomen.
Thuis rijden we hem altijd zonder beschermers, juist om die warmte te voorkomen. Met springen gaat hij die Dalmars dan ook maar dragen straks (na sinterklaas).

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:17

Ik kan wel janken.. Bah wat is statistiek toch rot Huilen

Rowo: Jammer dat ze zo heftig werd.
Marieke: Ik blijf het ingewikkeld vinden Clown
Heleen: Ik heb ook een set voor de voorbenen Lachen Achter paste ze helaas niet...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:12

AntheaV schreef:
Heb me ook nog even opgegeven voor 2 BB wedstrijdjes volgend weekend en dan de donderdag daarop Lachen

Waar, in Vries en Exloo????

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:17

@Heleen: Als ik de cross in ga met Wo, ga ik denk ook voor de Dalmar eventers. Iedere keer als ik ga speuren, kom ik toch weer bij deze uit. Leuk kadootje voor je man btw! Knipoog
@Vief: Ach gut Hopelijk kom je er een beetje uit...
@Rowo: Ze lijkt idd haar hoofd flink omhoog te gooien. Een martingaal kan dit misschien wat remmen.. Of is de controle nog gewoon goed zo?

Ik ga maar eens een berichtje plaatsen onder het kopje Harnachement... zit nogal in een dilemma wat betreft peesbescherming. Rij nu zonder peesbeschermers omdat het elastiek schuurt, maar ze doet af en toe zo debiel dat ik wel wil dat ze peesbescherming om heeft, ben nog niet uit welke en wat het wordt.
Wolin vind het niet zo nodig om met 4 benen op de grond te blijven staan Knipoog .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:40

Goeiemorgen Doei!

Bruins was TE gezellig... beetje jammer dat ik in bed zowat elk uur van de klok heb gezien, of tewel niet geslapen zowat.

@ heleen: ja klopt. Ik heb er nog geen martigaal aan, maar wacht met dat soort dingen t lieft zo lang mogelijk. Ga k binnen kort wel keer proberen Ja
En wat zwten onder de beschermers; helemaal voorkomen kun je dat nooit volgensij.

@ JN: misschien dispensatie aanvragen naar de B?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:52

Goedemorgen!
Lekker lange dag school vandaag.
Heb helemaal geen zin Clown

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:34

Goedenmorgen.

Ik ga even lekker rijden en pas om 17.00 college. Zit heerlijk op de Uithof dus kan zo met de auto ernaar toerijden en voor de deur parkeren.

Wat betreft beschermers ben ik heel simpel. Als ze naar buiten gaan altijd peeskappen en springschoenen om en me rijden ook, en dan nog vaak strijkappen erbij achter. Scheuren van elastiek heb ik nog geen last van gehad (alleen na een paar jaar ofzo). Warme pezen is mij nog niet opgevallen met gewone peesbeschermers.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:38

Goeiemorgen!
@Rowo en Heleen: Het springen met Jipje ging de laatste tijd niet lekker. We werden er samen ook een beetje bang van en de minpunten vlogen ons om de oren. Gisteren heb ik me dus express uit laten bellen zodat ik L-11 ben en dus weer terug in de B mag. Dispensatie zou ik namelijk toch niet krijgen, dus heb ik het maar zo gedaan. Dan kan ik weer rustig vertrouwen opbouwen met hem in de B en blijf ik tussendoor nog wel wat L-HC starten. Wanneer we weer helemaal vertrouwen hebben beide gaan we wel weer naar het L. Knipoog

Ik ga zo naar het Deventer ziekenhuis, is kijken wat ze daar allemaal aan gastvrijheid voor de patient doen. Vind het ook wel leuk om daar heen te gaan, kan ik even kijken hoe het allemaal echt is geworden nu het helemaal af is.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:47

Mogge... Dromen
Heb tijdens mijn nachtdienst lekker met m'n SGWay of life vest aan gezeten, heerlijk warm dat vest.
Ga nu lekker naar bed, zie alweer grijze wolken aankomen, dus het is wel slaapweer Bloos .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:55

peanutbutter schreef:
Wat betreft beschermers ben ik heel simpel. Als ze naar buiten gaan altijd peeskappen en springschoenen om en me rijden ook, en dan nog vaak strijkappen erbij achter. Scheuren van elastiek heb ik nog geen last van gehad (alleen na een paar jaar ofzo). Warme pezen is mij nog niet opgevallen met gewone peesbeschermers.

Als ze hele dag buiten staan doe je ze geen peesbeschermes en springschoenen om Lachen Maar bij jou lopen ze niet zo lang buiten dan kan dat prima Ja

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:01

Ik rijd thuis en op les gewoon met peesbeschermers en strijklappen. Met springen heeft hij ook springschoenen om en met crossen de Styles.

Als ze naar buiten gaan krijgen ze niets om. Ik ben daar nooit zo van. Ze lopen hier zo'n beetje de hele dag buiten en dan met al die bescherming om, ik vind het niets. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Sommige paarden hebben het gewoon wel nodig.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:03

's morgens
Peesjes alleen met springen en de Styles met crossen. Verder nooit iets om. Ook hier staan ze nog regelmatig 24 uur buiten en de buitenritjes zijn te lang om peesjes om te hebben. Nooit problemen mee gehad.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:05

Morguh!

Vief is het nog gelukt met je statistiek?
Wedstrijdgangers, gefeliciteerd met de goede resultaten, de mindere Ach gut

Mijne heeft met springen peesbeschermers om en achter crossbeschermers of bandages. Springschoenen alleen met crossen. En in de wei helemaal kaal.