[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:28

oh Winnie, jammer van het verloop maar echt mega stoer dat je daar bent geraakt :D
Ga je vast weer veel van geleerd hebben en de prachtige ervaring nemen ze u niet meer af!

T was inderdaad Zwijnaarde dit weekend. Eens 80 gedaan, netjes op tijd en 2e plek.
Evita is dus voor mij echt klaar voor de B LRV wedstrijdjes, k ben vrij zeker dat het geen problemen gaat geven dit seizoen!

Wij leggen ook geen dekens, teveel gedoe ;) ze hebben degelijke stallen, altijd ruwvoer dus warm genoeg!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:31

Bij wie volgt zij dan les? ☺

Ik scheer eigenlijk elk jaar. Maar nu ze drachtig is niet. Vandaar mijn twijfels voor de dekens :-) anders scheer ik ze begin november en hup dekens erop en klaar nu is het een beetje zoeken

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:19

@daaph:
Ik ga volgend jaar naar young riders en ga wat stages meepakken maar ga nog niet naar een 2*!
Ik ga volgend seizoen kilometers maken in 1*/M om ervaring op te doen. Geen te hoge druk dus!!

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 18:33

Je hebt ook opzich nog tijd he! Daar kunt ge in tot 21...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:03

Proficiat sofiehavan! welke lrv crossen ga je starten?

Gisteren ben ik op het crossterrein geweest. Ferro was zalig, hij bloeide volledig open.

@daaph: wil je me dat filmpje van de L in Merksplas pb'en? :o

Ik scheer altijd. Ferro wordt ieder jaar gedaan, colorado niet. Ik moest ze allebei laten verdoven door een DA. En om dn duur was dat 100€ per paard. Dit jaar ga ik me zelf een scheerapparaat kopen en het zonder verdoving proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:37

Icaro krijgt gewoon heel weinig wintervacht. Ze krijgen genoeg ruwvoer maar kunnen overdag niet schuilen en het zijn allemaal eenvoudige buitenstallen. Ze staan uit de wind en droog maar het is toch wel anders dan binnenstappen ofzo. Heb ook geen warm water of solarium ter beschikking. Voor mij mogen ze fluffy ten top worden, zolang ze zich maar niet kapotzweten en dan niet opdrogen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:16

Shuddy had al vroeg deken op, kon zichzelf echt niet warm houden zonder heel veel te vermageren. Zelfs met dekens een probleem. Maar laatste jaar was hij te lang nat met zijn pels na een intensievere training. Hij heeft een jachtmodel gekregen, en dat was echt goed voor hem! Nuja 't mooie liedje duurde niet lang helaas. :s

Luxor wacht ik gewoon af, nu nog altijd heel dun in vacht. Terwijl de andere 2 paarden al een dikkere vacht hebben. 't Is ook wel een vrij snelle zweter, dus wil niet onnodig vroeg onder een deken zetten. En qua zweten tijdens arbeid wacht ik af, als het te lang duurt om te drogen zal ik hem laten scheren.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:34

Winnie, echt heel jammer, maar het zal hoe dan ook een zalige ervaring geweest ziujn! Nu nog wat KM doen en wie weet binnen twee jaar YR :)! Ik heb het filmpje gezien en dat wel wel echt een heel pittige combinatie voor het begin van de cross!!

Heb maar halvelings bijgelezen, mijn excuses :+.

Kzie dat het over dekens gaat, normaal ligt er nu al een deken op, maar nu wacht ik langer, Ik heb ze vorig jaar geschoren en dat was beste beslissing ooit, dus dit jaar terug. Maar pas begin december normaal. Binnenkort gaat er wel een dun dekentje op.

Verder was het hier een goed weekend, S is derde geworden op het BK. Hij gaat wss nog naar boekel.o, maar ik weet niet of ik mee ga kunnen :( heb niet veel verlof meer.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:36

Zo mottige uren zaterdag :( 11u05 dressuur en 11u48 springen. En ben eerder op het einde, dus als die dressur al uitloopt heb ik bijna geen tijd voor springen en moet alles nog gaan wisselen dan :s.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 20:57

Veel succes zondag PP! Nog iemand die gaat?

Ik had de springles, het ging mega goed! Wel alleen maar in een lijntje gesprongen, maar het is ook al iets. Op het einde stond de oxer 110. Dus ben wel blij! Volgende week mag ik ook in Sarah haar plaats want dan zit ze in Milaan. En op donderdag toch naar de kliniek voor blits.

Wat ik wel straf vind in waregem is dat het BK maar een kleine 7 ruiters bevat waarvan er maar 4 zijn aangekomen... Als je dan kijkt naar andere landen en het kampioenschappen zijn we toch maar niets... In de pony's in FR zijn er kei veel.. Bij ons hebben ze met moeite een team.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:32

Dat is mij op het EK ook wel opgevallen! Bijvoorbeeld Italië, doordat ze het gastland waren mochten er dubbel zoveel ruiters meedoen. Dus 12 junioren en 12 young riders. Wij zouden daar toch nooit aan geraken amai!!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 22:42

Nee inderdaad. En vind ook een groot verschil tussen Wallonië en Vlaanderen. Als ge bij bv Marchin gaat kijken hoeveel ponytuiters er zijn en elkaar zo aanmoedigen. Dat hoor/zie ik nooit bij ons op de lrv. Oke die zijn er ook wel, maar niet zoals daar.

Maar idd gelijk je zegd, wij zouden nooit 12 YR/J bij elkaar krijgen... Kijk naar de YR, hadden we er la 3

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:01

veel succes PP

Ik ga zondag naar ysselsteyn, Limburgs Kampioenschap.
Heb wel gunstige tijden, 9.30 dressuur (wel als 1ste de ring in >;) , maar goed, kan ook gunstig uitpakken, laat iedereen het maar eens zo goed doen := )

en dan 14.08 springen 14.28 crossen dus voldoende tijd om de cross te verkennen.
Hoef ik het niet vooraf te doen in het halfdonker.
Ze beginnen al om 08.00 met de dressuur...volgens mij ben je dan aan het opzadelen in de schemer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:25

Om 7u is het tegenwoordig nog aardig donker ja. Als je dan moet inrijden op een aardappelveld is het toch ook gokken hoe de bodem erbij ligt.

Ik mag vandaag de trailer gaan ophalen *\o/*

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:58

Hier nog een klein verslagje van de stage bij G*iel. De plaats waar het terrein ligt is echt groot, zo groot dat we niet eens de ruiters van de les voor ons zagen rijden. Het crossterrein ligt echt helemaal achteraan op het terrein. Er was ook niemand om ons te ontvangen dus we liepen eigenlijk een beetje verloren. Het terrein zelf is niet heel groot. Het grootste stuk is bos en dan de waterbak en een op/afsprong op een grasplein elk. Wel mooi onderhouden. Bodem vond ik persoonlijk vrij hard (denk dat het ofwel hard is ofwel echt nat, dat soort bodem). Wel een heel gevarieerd terrein voor Beginnende/B ruiters. Naar L/M toe staan er weinig combi's of dikkere sprongen. Les zelf was heel fijn. Ik zat met twee "sjieke" jongere paarden in de groep dus was eventjes aftasten. Maar Gi*el was al snel enthousiast over mijn mini :Y) Alles werd ook gefilmd door twee cameramensen dus die beelden krijgen we normaal nog :D *\o/* Zijn aanpak is idd heel goed zoals Varekaj en Hanne al zeiden. Echt tevreden van. Veel terugkoppeling, veel nadruk op rust en vertrouwen. Op het einde mochten we een parcoursje rijden. Nadien zei hij "ja dat was eigenlijk echt goed, mooi tempo, veel vertrouwen, ik zie het probleem niet?". Toen moesten we het parcours nog eens doen en vroeg ik of ik geen ander mocht rijden met wat meer uitdaging in en toen kon ik zelf aangeven welke sprongen ik als ons "issues" zag en maakte hij daar een parcours mee. Pony liep de dag nadien in de dressuurles ook echt als een trein dus het was ook zeker niet te zwaar :) Jammer dat hij zo ver weg zit!

Succes zondag PP! Ik ging normaal ook meedoen maar mijn licentie laten omzetten voor één wedstrijd is toch te zot.

Ik ga wel nog naar Merksplas via LRV (Aspiranten). Ook met het idee dat de bodem dan nog "vers" is aangezien het de week is voor VLP :o

Joepieee voor de trailer Varekaj, zal fijn zijn om terug mobiel te zijn!

En Winnie ik zag je foto's op fb. Wat een ervaring!! Woooow. Daar kunnen wij alleen van dromen :D

Daph: ben benieuwd naar je verslag van de kliniek. Ergens hoop je dat er niets uitkomt, maar aan de andere kant als het een klein ongemak is kan je erna ms wel terug gewoon verder. Wel al fijn dat de springles toch goed ging :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:31

Kliniek is altijd spannend. Dus veel succes Daaphh!

Morgen eerste lessen voor mijn BE. Heb al stress, niet normaal. Rij al aantal jaar met de auto, ongevalvrij maarja, je rijgedrag wordt toch ook weer even onder een vergrootglas gelegd :+ dus... rij ik wel zo goed/veilig als ik denk? We shall see.

Leuk dat Giel je ook zo goed beviel lene. Hij doet zijn stages vaak op verschillende plekken, wie weet volgende keer dichter in je buurt.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:58

Hoe ist gegaan Vaarekaj?

En hoe gaat het met degene die naar Anzegem zijn?

Hier een fijne studentenwedstrijd achter de rug. Met allebei een nette proef en ex equo 2de plaats. Toevallig evenveel punten dus. Beetje raar want Colo loopt normaal hoger dan Ferro maar goed Mag niet klagen :)
Colo had een 3de plaats int springen en heeft zeer netjes gesprongen en twas 3 maand geleden. Ferro dubbel foutloos in 1m en een 3de plaats en in 1.10 een jammere balk. Ben vooral content over de manier dat ze sprongen, heel rustig en beheerst maar niet terughoudend. Beginnen mijn lesjes dan toch eindelijk op te brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:15

Achteruit rijden ging al snel redelijk vlot. Achteruit inparkeren is lastiger, ik heb last om het eerste indraaimoment te zien. Als dat lukt gaat de rest wel relatief goed, maar ik zit dus echt te foeteren op die eerste aanzet. Hele fijne lesgever wel. Ben paar keer moeten stoppen met een maneuver omdat we beide echt aan het stikken waren in de slappe lach :')
Dinsdag weer inparkeren oefenen, aan/afkoppelen en dan even de baan op.

Tof dat je wedstrijd zo goed ging! Hier zijn vandaag regelmatig korte maar stevige buien geweest, hoop dat niemand een nat pak heeft gehad in Anzegem.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:11

Bijgelezen, had afgelopen tijd geen puf om te reageren, wat ziek geweest en in het algemeen wat weinig energie...

Maar alé, toch maar naar Waregem gegaan vandaag waarbij Fi evenveel in vorm was als ik :P 3e na dressuur, met complimenten van de jury (L.aurence v. Door.selaer) maar t voelde nie goe, heel hard rechts in de mond, niet buigen om mijn been... Kan het blijkbaar goed verstoppen want hele mooie punten (2e beste score van gans het seizoen) maar was niet leuk rijden.
Jumping foutloos, ik heb ze wel op elke sprong te diep gereden, ben dus in ieder geval consequent :') en momenteel gedeeld 2e plaats. Heb nog niet verkend, moet morgen pas om half 2 springen, dus om 9u vertrekken.

Varekaj: nog veel succes met de rijlessen. Het examen is toch altijd beetje geluk hebben ook ze.

Florence: proficiat met de resultaten!

Lene: was dat in Ternat dat je bent gaan trainen? Klinkt wel ideaal voor mijn 3jaarke. En fijn dat je zo een goed gevoel kreeg in de les!

Madelene: succes morgen!!

Daaph: toch alweer wat sprongetjes gedaan, geeft toch alweer beetje boost in de goeie richting!

PP: niet goed gegaan in jumping als ik op eventingmaster kijk? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:05

Succes voor morgen! Ik ben aan het werken, valt bijna in slaap waar ik zit.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 12:41

Heel veel succes vandaag allemaal!! Ik duim dat het goed gaat.

Mijn nieuwe is gisteren ook aangekomen! Wat een braaf paard zeg! Ik heb nog nooit zo ne brave gezien.
Hij was nog nooit op de trailer geweest en liep erop alsof het niets was. Onderweg niets mis gedaan. Afladen ook geen probleem en op stal deed hem al alsof hem er jaren was. Echt heel braaf!
Maar wel mega. Hij is nu al de grootste van de stal...

Afbeelding
Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:36

@Antonius: proficiat!! blijkbaar toch in goede form dan! :P de M ligt op jullie te wachten!

@Daaph: amai dat is al een groot verschil met Blits

@Varekaj: ja dat achteruit parkeren vond ik ook moeilijk, de moment vinden waarop je alles moet overdraaien (denk dat ik het nu zelfs niet meer zou kunnen :P )

@lene: ik zag al foto's passeren op fb met de enthousiaste powny. Tis wel een mooi ding he!

Hier weer een happy ruiter. Vandaag de jonge paarden proef met Iskander geoefend en dat ging toch al. Daarna uitgestapt op het crossterrein bij K.C. en eens voor de fun naar een grachtje gestapt, dat deed hij zonder aarzelen. Dan eens naar de kleine 'coffin' gegaan (allez tis een afsprong, over een sprongetje en eruit springen, maar echt heel laag hoor) dat deed hij ook! En dan nog eens naar de waterbak gestapt, binnen 1minuut zat hij er in. Effe kijken, dan 1 pasje achteruit en woppa dan er direct in. Zelfs al van een hoger stuk erin gestapt ook (wat afsprong-achtig). Echt nooit gedacht dat hij dat zo vlot zou doen! Echt wat een fijn paard. Ik hoop dat hij zo blijft <3

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:44

Proficiat antonius!

@daaph: echt een knap paard! Hij heeft een leuk hoofdje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:38

Ik heb je zien glunderen op de foto op FB Florence, en terecht! Altijd fijn als het zo makkelijk gaat. En ja dat indraai punt, ik vloek er echt op. Gelukkig nog 4u les dinsdag voor mijn examen en echt goeie instructeur dus ik geloof wel dat het goed gaat komen.

Daaphh, ik hoop dat je een ladder en geen hoogtevrees hebt. Straks mag je nog een extra hoge trailer anschaffen voor je nieuwe pony :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:09

Ferm beest hé Jolie Môme! ;)

En Antonius, proficiat hé weeral gewonnen! :D