[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:27

Tien, het was ook zeker niet aanvallend bedoeld hoor. :) Tuurlijk wil iedereen het beste met zijn paard en iedereen weet zelf wat het best voor zijn dier is, want je kent zelf je eigen dier het beste.
Apart dat je paard dan schieterig wordt onder het zadel. Vindt hij de kussens van het zadel dan te hard? Ik heb daar nog nooit van gehoord namelijk. Ben wel benieuwd waar dat dan precies aan ligt.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 08:28

dan is uk ook een beetje vergelijkbaar met bay jantine. die is ook gevoelig op de rug en zo met bontje eronder gaat het goed.
zoek alleen een bontje met grijs aan de rand.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:31

Mijn merrie loopt ook niet fijn met normale kussens, dat vindt ze te hard. Ik heb dus relatief zachte kussens onder mijn zadels.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:40

Goedemorgen!
Mijn zoon is vandaag jarig, 12 jaar alweer. *\o/* En als hij 12 is dan ben ik dus ondertussen echt een oud wijf aan het worden. ;(
Nou ja, ik doe maar net alsof ik nog jong en fitaal ben en ga Edge opladen en ff het bos in, tot later allemaal!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:42

yooooo, goedemoggel ladies en albert.

@ sann: zowel oefencross als oefenspringen komend weekend, zaterdag voor vrije komst, zondag voor groepen (en klein beetje ruimte als iemand zaterdag niet kan)

@ FE: proficiat met je zoon!
@ vief: een andalusier is meer karrepaard als rijpaard :P
ik mag trouwens weer bij jullie op stal komen ook, vrijdagmorgen ben ik er weer...
@ voor de rest weer vergeten.. iets met een hoofd en een zeef....

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:07

Goedemorgen!
Fe gefeliciteerd met je zoons verjaardag!

Even een vraag want ik snap er nu niet veel meer van. Moet ik nu wel of niet nog een wp in het springen halen met C voor een WB mag rijden?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:14

Margriet je moet 1x 1 wp springen gehaald hebben met een paard dus niet perse het paard wat je gaat starten. Dus nee je hoeft geen wp springen te halen

FE gefeliciteerd met je zoon.

Ik ga gauw de trailer erachter gooien en op naar springles. Ik heb er weer zin in. Hopelijk Ferrose ook :+

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:23

Ok dankje!

Nou ik zal maar weer op de fiets stappen richting werk!

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:23

Welkom albert en euhmm shoooot vergeten!!! Maar niet minder gemeend!!

Gefeliciteerd met je zoont FE! Ouder worden we toch wel..........

Bedankt voor alle namen van instructeurs! Ik zal eens kijken wat voor mij te doen is qua afstanden. Jammer dat sommige zo vreselijk ver moeten rijden voor een cross of training, ik denk dat ik daar ook niet onder uit kom.

Ik weet wel dat ik nog lang niet alles snap en alle termen klinken ook als abacadabra :o

Door alle post twijfel ik nu tussen de Dalmar en de Styles been bescherming, qua prijs doet het elkaar ook niet onder geloof ik.

Ohja mooi veulen zag ik voorbij komen!! Is ooit ook nog een wens van mij geweest maar ook met deze merrie ga ik dat maar niet doen.

Ik heb ook een bontje onder mijn zadels... Heb vooral met het springzadel het idee dat dat de "Klappen" wat verzacht ofzo... Ook hebben wij hier in het bos mooie stijle en heuvelige paden dus dan lijkt me dat wel lekker.....

Nu ff over borsttuig...... Is dat echt een must of hoort dat bij 'de" uitrusting.
Ik heb er wel 1 maar heb nou niet het idee dat het nut heeft......

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:30

Gefeliciteerd met Joey, Mel!!
Henny, wij lazen het al op C2000 (hebben een fanatieke brandweerman mee op vakantie). Echt zeer egoistisch! Mijn ouders wonen ook bij een 'spring'station.
Noa, dat kunnen wij vanaf hier toch niet zeggen :+ dat kan (als het goed is) je instructeur je vertellen!

Zo, vandaag met een stelletje boarders op pad en vanavond in een herdershutje op de piste fartiflette eten :9

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:36

Mootje schreef:
Gefeliciteerd met Joey, Mel!!
Henny, wij lazen het al op C2000 (hebben een fanatieke brandweerman mee op vakantie). Echt zeer egoistisch! Mijn ouders wonen ook bij een 'spring'station.
Noa, dat kunnen wij vanaf hier toch niet zeggen :+ dat kan (als het goed is) je instructeur je vertellen!

Zo, vandaag met een stelletje boarders op pad en vanavond in een herdershutje op de piste fartiflette eten :9

Ik volg je ff niet Mootje :o ?
Wat kunnen jullie niet zeggen?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:39

Oh Mootje, dat klinkt weer als een heerlijke dag!
FE: gefeliciteerd met je zoon! (dacht dat hij van het weekend jarig was :o )
Mijn rij-instructeur van "vroeger" vond dat ik zonder dekje moest rijden (en dan inderdaad met een passend zadel): had je veel meer contact met de rug.

Vandaag lekker vrij: vanmiddag crossles!
Ben voor een vrije dag erg vroeg voor mijn doen. Beestjes hebben al eten. Ik ga nu even lekker lezen (ben inmiddels in deel 18 van Kay Scarpetta: nog 1 deel te gaan en dan ben ik bij).
Straks maar eens kijken of ik die vier gekke merries in m'n eentje buiten kan zetten.

Fijne dag allemaal!

PS ik kon het bericht van Mootje verder ook niet volgen }:0 .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:42

Gefeliciteerd FE.
Fartiflette? Is het geen tartiflette?
Noa, sommige paarden hebben idd een (borsttuig) met martingaal nodig omdat ze anders de kop te veel wegsteken. Wat dat betreft maakt het niet zo veel verschil of je een gewone martingaal gebruikt of een borsttuig.Zelf heb ik zo'n 5 punts (veel gebruikt in de eventing) zonder martingaal. Die heeft mijn paard nl niet nodig.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:51

Fartiflette is tartiflette met beaucoup d'onions, dus op z'n Mootjes, prttttttttt.

Goedemorgen allemaal.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:51

Goedemorgen dames en heer.

Vief, jezelf nog nuttig gemaakt in de UB?
Henny, wat vreselijk. Ik dacht altijd dat er speciale teams waren voor dat soort actie's?
FE, Gefeliciteerd met Joey!
Jantine, wat een versschrikkelijk programma vind ik dat zeg. Ik kan er ook gewoon niet naar kijken.
Leli, have fun bij de cross les, het weer zit iig al goed!
Bonny, hopelijk iets beter opgestaan dan naar bed gegaan?
Itsme, hele fijne gelpad, geen gel, maar rubber eigenlijk. Zadelvormig en helemaal vol met gaatjes om de druk te verdelen. Google op gelpad HH, dan vind je hem meteen. Kost nu ook maar rond de 30 euro!
Joki, in de cross wel fijn, een paard met tunnelvisie ;)
Margriet, werk ze!
Mootje, je maakt me jaloers, maar goed dat ik vrijdag ga :D

Ik zit alweer op de zaak. Zo even twee groeplesjes geven en hopelijk om 4 uur nog even te kunnen genieten van het zonnetje. Ben zo blij dat we weer buiten kunnen rijden!

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:54

Ja precies _Sim_ maar waar dient het borsttuig zonder martingaal voor? Naar achter schuiven tegen gaan?.....

Fijne dag Leilaardje! Succes met lessen! Hier is de zon al!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:10

NoaChanel schreef:
Ja precies _Sim_ maar waar dient het borsttuig zonder martingaal voor? Naar achter schuiven tegen gaan?.....

:j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:11

Moggel!
Dik verslapen, maar was wel lekker :D

FE, gefeliciteerd met zoonlief en veel plezier in het bos.
Mootje, geniet ervan.
En werkse allemaal!

Heb al bericht terug van de KNHS. Ik hoef inderdaad alleen de theoretische modules en longeren en lesgeven te doen. De modules worden ook elders in het land aangeboden, dat wordt 1 juli bekend. Dus voor de modules waarvoor ik Jer of een combinatie mee moet nemen, wacht ik dat even af en dan ga ik binnenkort alvast de theoretische modules doen. Heb dus alleen nog gevraagd of ik het lesmateriaal wel kan krijgen, beetje voorbereiding is wel fijn. Tis toch alweer euhm.... 15 jaar geleden dat ik op ging voor het ruiterbewijs :+

Edit: ik heb Jer nu thuis ook een paar keer alleen met borsttuig, dus zonder martingaal, gesprongen. Eens kijken hoe het ging, nu het bij Sannn en What wel goed uit lijkt te pakken. Maar viel me niks tegen! Maar of ik de cross zo in ga... :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:18

krijg je idd het theoretisch lesmateriaal thuis? Dan ga ik het zo doen voor ORUN 3 :j

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:19

Heb maar even teruggezocht naar bericht van Henny: had over de treinspringer heen gelezen :o . Wat een akelige toestand -O- .
Ik had het woord springstation even niet geassocieerd met treinen, maar meer met paarden 8-) .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:23

Lielle schreef:
krijg je idd het theoretisch lesmateriaal thuis? Dan ga ik het zo doen voor ORUN 3 :j

Dat heb ik nog even nagevraagd. Als ik reactie heb, hoor je het :)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:26

Welkom Larella.
Kim; Gefeliciteerd. Wat een moppie.
Tientjeh; Die van mij heeft dat precies hetzelfde en die rijdt ik om die reden ook met bontje ;). Daarbij ben ikzelf niet de allerlichtste en ben ik er van overtuigd dat een bontje eea opvangt wanneer ik een keer niet zo goed zit/wat te hard terugkom.

Gefelciteerd FE!

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:32

Goedemorgen,

Welkom nieuwelingen! :D
Kim: wat een leuk veulen zeg! geniet ervan.. zo te horen verdien je deze oppepper!
voor de rest loop ik alweer veel te veel achter om erop te reageren :P

Ik zit de hele dag op school :O ..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:40

Mogge

Ik heb straks toelatingsgesprek op de opleiding die ik had uitgezocht. Moet nu nog het boekwerk invullen :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:47

Succes Mirthe!