[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:05

Ja uitgesloten, dus geen beelden jammer genoeg!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:08

Maar ik zie op fb gevallen op 4b. Dus site klopt niet!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:09

Nee wacht, ik heb verkeerd gekeken. :+ 't Is andere belg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:11

Zeg, pretbederver :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:12

Maar alles is ok vermoed ik, zie in hoek van schermopname haar op Aruba passeren terug.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:12

De val op 4b klopt, die weigeringen ervoor was van andere belg, dat bedoelde ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:19

Ah dan is ze uitgesloten? Zonde! Wel fijn dat ze alsnog het parcours mag afwerken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 11:31

Als ze gevallen is mag ze niet ver he!
Ik hoop dat alles oke is!

Wel veel weigeringen bij 4B!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:38

Nee niet afwerken hé, mag nooit. Gewoon te paard in stap terug keren.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:45

Aaaah, je zag haar terug passeren in de zin van terugkeren :)* Ja ok, nu ben ik mee. De keukenreiniger stijgt me naar mijn hoofd denk ik :=

Verdorie, had haar toch een betere rit gegund.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 12:02

Jaa denk ook dat het die is Hanne! Daarvoor staat zo ne bak en deze staat onderaan een afdaling. Alle als ik het goed kan zien vanaf een filmke.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:23

Ja zo herinner ik het me ook Daaphh! Zag er al niet makkelijk uit. Twas ook al in een draai lijk.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:37

Stom stom stom!! Had een hele goede start maar de start was direct met moeilijke hindernissen dus bij deze combinatie een hele dik bak boven op de berg. Had een grote sprong en verloor wat teugels. Teugels waren dan te lang en viel op haar voorhand tijdens afdaling naar de B waardoor ze uitbrak. Ik reageerde niet op tijd genoeg verloor ook mijn evenwicht en viel. Heel stijf maar verder alles oké. Is enorm hard balen en ben zo boos op mezelf dat ik de rest van het mooie parcour niet heb kunnen rijden... zal een beetje tekort aan ervaring geweest zijn...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:00

aaaah verdorie winnie...das echt balen!! kan me voorstellen dat je boos bent op jezelf.
Maar ook niet te boos zijn hoor, je bent een prima amazone!! anders had je geeneens mee kunnen doen.
Het zijn splitseconden waarin zoiets gebeurd.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:23

Ik begrijp het zeker dat je baalt dat je niet ver bent geraakt in het parcours. Maar jullie zijn toch écht wel een topcombinatie hoor! In slechts 2 jaar tijd van mini-sprongetjes naar internationaal niveau! 'k Heb jullie van het begin gezien, jullie zijn enorm gegroeid! Dat is echt al knap hoor!
Enja inderdaad splitseconden hé, bij mij is het ook ongeveer zo gebeurd. geen denderende sprong op de eerste, en paf uitbreken op de tweede waar ik ook evenwicht verloor. En enkel kapot... Dus ben heel blij dat er niets aan de hand is met jou buiten stijfheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:45

Heb net het filmpje gezien, als ze niet opzij was gesprongen had je die B gewoon netjes kunnen meepakken. Samenloop van omstandigheden, er zijn veel paarden die op zo'n smalletje bij de minste kans ernaast zouden gaan. Idd ervaring, maar de hele weg hier naartoe, die pakken ze je niet meer af én zelfs ondanks die val heb je er wel weer van kunnen leren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:40

Aan diegene die gaan crossen vandaag in Waregem of Zwijnaarde: veel plezier!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:48

Is er iets te doen dan in Zwijnaarde?

Ik vind het al een hele prestatie dat je mag meedoen Winnie! Het ziet er inderdaad een onervarenheidsfout uit.

Ik ga vandaag nog eens op het crossterrein met Ferro ter voorbereiding voor Merksplas. Gisteren heb ik mijn eerste parcoursje met Iskander gesprogen, de volle 40cm.

@daaph: niet opgeven. Nemen je springles? Misschien het springen eventjes terug afbouwen en terug het plezier opzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:50

Ik dacht toch dat dat vandaag daar de cross was? Of ben ik mis?

Icaro en ik zijn vandaag voor de afwisseling eens een ommegang gaan meedoen. Weer paar nieuwe paadjes leren kennen :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:28

amai ja winnie toch een top prestatie dat je gewoon al mag deelnemen aan zo een evenement? mooi hoor.

hier alles rustig :) onze vos mag ook terug beginnen werken.
ik met mijn merrrie vrijdag onze eerste les(30 min) gehad. het was fijn na al die tijd nog eens les te hebben :)
zondag naar de cross gaan kijken in anzegem. het is en blijft een mooie cross. stiekem toch een beetje jaloers dat ik niet zal kunnen starten :) maar ja we hebben ook leuke vooruitzichten :)

ik ga ze niet scheren dit jaar maar ik zou wel graag een beetje de controle houden over haar haar laat ons zeggen. hebben die van jullie al een deken op? eventueel snachts?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:34

Mijn paard maakt amper winter haar uit haar eigen, maar moest ik nu een deken opleggen snachts zou ze er in zweten. Ze heeft het heel snel warm. Dus ik leg pas een 0 gram deken op als het echt heel koud wordt.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:40

Wij zijn trouwens onderweg terug naar huis! Was echt een superervaring!! Ben heel tevreden over mijn dressuur en het was echt een eer om in zo'n mooie piste met tribune te rijden!! Ook was de omgeving echt super!! Het inrijden van de cross was op een soort van training cross terrein. Dus we konden zelf water inspringen en het inspringen ging echt heel goed!! Had ook eindelijk eens een goeie start in mijn cross!!! Want de start was direct redelijk hevig en Aruba en ik hebben vaak problemen om van in het begin in onze ritme te komen dus daar was ik al heel tevreden mee!!
Ik heb er enorm van genoten om daar te zijn! De sfeer in het team was ook echt super! Nu gaan we allemaal nog meedoen aan het BK 16 oktober en dan zit mijn seizoen erop!! Ik hoop een goede afsluiter :)
Zijn er mensen die meedoen in Anzegem volgend weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:33

Je stuitert nog helemaal van enthousiasme, wat een plezier om te lezen :D Deze ervaring neemt niemand je nog af.

Icaro maakt van zichzelf ook weinig winterhaar aan, maar die staat nu nog zonder deken. Zo rond de 10° durf ik al eens een fleece opleggen of zijn ongevoerd staldeken. Gaat het richting de 0°, dan is dat fleece + staldeken of gevoerd regendeken als hij naar buiten gaat. Zakt het kwik echt, dan durf ik zijn 200gr buitendeken opleggen voor buiten. Vriest het 's nachts ook serieus door, dan blijft dat deken 24/7 op.
Moest het nu plots meerdere dagen overdag regenen, dan leg ik dat regendeken ook op. Niet voor de warmte, wel omdat hij een pesthekel heeft aan nat worden. Op de paddock is er geen schuilmogelijkheid en overdag binnen wil ik kost wat kost vermijden, tenzij het echt niet anders kan.

Wolk daarentegen, die zou ik nu al met een fleece willen buiten zetten of bij regen met een regendeken. Geen idee hoeveel winterhaar die aan maakt, dat wordt afwachten. Hij is veel gevoeliger voor nattigheid en temperatuurswisselingen dan de mijne. Het laatste wat ik wil is dat die massa's energie verspeelt door zichzelf warm te houden. Voor hem is er deze winter een 300gr buitendeken voorzien.

Het enige waar ik tegenaan loop, is dat onze stalbaas geen dekens wisselt of op/af doet. Daar moet je zelf voor zorgen. Wolk zou nu eventueel fleece kunnen gebruiken die 's avonds af gaat als hij op stal komt. Dat kan ik zelf doen. Stalbaas gaat die er echter 's ochtends niet op leggen...

Vanaf het moment dat het vriest gaan de bovenste luiken van de staldeuren dicht. Zo blijft de warmte binnen en bevriezen de waterleidingen veel minder snel. Omdat het nu 's avonds ook flink afkoelt gaan de paarden vanaf deze week 's nachts naar binnen en 's ochtends weer buiten. Dit blijft normaal gezien voor de rest van de winter.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 16:37

Fijn om te lezen Winnie! Ga je voor volgend jaar naar YR gaan?
Ik hoop dat je een goed BK hebt!!

Hier geen dekens op in de winter, laat ze maar lekker teddy zijn. Ik Zet ze meestal bij Sarah onder de lamp. Blits heeft al heel vroeg zijn vliegendeken op en dat blijft ook lang. laat hem maar eens even fijn kunnen rollen in de modder.

Ik heb meestal les/begeleiding/toezicht van Dirk of Sarah. Maar Sarah zit nu in Rio Dus ik mag haar les van deze week en komende week overnemen. Ben benieuwd wat die zeggen.