[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:59

Mootje: op de A tribune in het dak maar is echt meteen geblust! Geen slachtoffers en schade valt mee.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:19

LAU @ jemig wat een naar nieuws, ik heb niet zo heel veel verstand van fysio ed, dus weet niet hoe erg het is voor de toekomst (wat ze tegenwoordig wel en niet kunnen maken zeg maar)...maar ik hoop dat je wel gewoon je ding kan blijven doen waar je van houd. :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:19

San: ik heb een extreem goede balans en evenwichtsgevoel. Knie is volledig uit verband en val soms van de trap af omdat mijn been besluit wat anders te doen, maar met rijden voel ik niks.
Moest ook vooral blijven rijden en veel fietsen, trampoline springen en schaatsen en skieen.

Heb voor mijzelf wel besloten dat ik alleen in uiterste noodzaak ga opereren. Dat zou zijn als paardrijden niet meer kan.

Ik realiseer mij wel dat crossen die echt lang zijn (meer dan 4500m) wel eens moeilijk kunnen worden. Maar wie weet valt het mee.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:21

@ Mistid arme honden maar als het goed is knappen ze nu snel op. Leuk dat Beau nu zo goed gaat.
@ Lau wat K*T van je knie. Hopelijk is er nog wat aan te doen.

Net schimmel gereden en die ging fijn. Niet lang gereden want mijn vat energie heeft de bodem bereikt. Hopelijk kan ik volgende week een dag eerder op vakantie.
Vanavond Gio tijdens het voeren in de stal gezet waar eerder mijn ruin in stond. Daar was meneer het niet mee eens. Hij was boos dat hij opgesloten stond en wilde ook niet eten. Wat kan er veel geluid uit zo'n klein ding komen. De stembanden werken erg goed. Morgen mag hij weer even }:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:24

Overigens kon de orthopeed bijna niet geloven dat ik 2 uur na het afscheuren 2 M crossen foutloos had gereden en vervolgens 3 dagen in Disneyland gelopen :)
Meeste mensen lopen nl 2 weken niet ;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:40

Dan ben jij een echte bikkel hoor Lau!
Mijn vader heeft hetzelfde als jij gehad, hij loopt nog steeds niet normaal.
Maar sporten daarintegen gaat juist heel goed, hopen dat jij ook nog zonder pijn een cross kan rijden!!

Hier zijn de filmpjes.

De eerste is van Perfect.
Commentaar is meer dan welkom hoor, ik zal niet gaan huilen. :Y)

En dit is Tessa.
Dit rondje is dus wat meer uit draf, ik heb met haar nooit een cross training gedaan.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:41

Voor iedereen die geen zin heeft om bij te lezen :D

Mootje: Wat grappig dat jij zo’n knalroze muur in je huis hebt! Had het net als Sim niet helemaal verwacht denk ik :D Ziet er mooi uit je huis!
Mandy: Leuk filmpje van je springen. Ze was inderdaad wel behoorlijk heftig zo te zien.
Shanouk: Hahaha :’) Fijn dat je een nieuwe hebt gekregen! Hopelijk houdt deze het langer vol!
Caro: Alvast veel cross-plezier voor van het weekend! GG noemen ze op stal al kleine olifant omdat hij ook zo verschrikkelijk hard kan brullen :+
Texelse: Het veulen laat wel echt lang op zich wachten zeg.. :(:)
Kim: Wat super dat Sofie nog steeds drachtig is *\o/*
Evelien is druk bezig met haar beenligging. Lijkt me erg raar als je beugel vast zit, maar geloof wel dat zoiets echt kan helpen. Hoop dat je je afwijkende voet weer gauw in het gareel krijgt :P
Evie: Heb je een leuke verjaardag gehad? Wel sneu van je zweepje :(:) Nog eenzelfde exemplaar kunnen vinden?
San: Gefeliciteerd met je tentamen!
Margreet: Wat eng zeg.. Hoorde van een vriendinnetje dat er bij haar in de buurt ook veel ingebroken wordt. Die had ook al een paar dagen slecht geslapen toen ze iemand bij hun huis hadden gehoord..
Mistid: Wat sneu voor de honden :(:) Lekker dat je nu met geld kunt smijten door je baantje ;) Fijn dat Beau het zo goed doet. Heeft ze al wat meer tempo? En had je nou nog bloed laten prikken?
Noor: Doe ik ook wel eens hoor, extra lekker eten als ik alleen ben :D
Karen: Veel plezier met je feestweekend :)
Sofie: Welkom in het SGW-topic! Leuke paardjes heb je te rijden.
Danielle: Pasten je beschermers? Fijn dat je training zo goed ging :#
Laura: Goeie timing al die Metall-veulens :D Wel echt heeeeel erg rot van je knie :\ :(:) Wel bijzonder dat je hiermee toch nog zoveel kunt.
Bvw: Lijkt me echt verschrikkelijk als je je zo verveeld. Ik heb juist altijd tijd te kort in een dag. Heb nog wel wat activiteiten over :P
Hilde: Leuk dat Cinderella het zo goed doet. Al hard opzoek naar een nieuwe job? Fijn dat er interesse is voor Uk! Hopelijk kan ze gauw naar een nieuw baasje.
Corien: Fijn dat het beter gaat met Jack zijn wond. Wanneer verwacht je dat het weer dicht zit?
Evony: Leuk dat je op het CHIO werkt! Mijn vriend zit daar nu ook, die helpt al een paar jaar bij stalling. Had al gehoord van de brand. Gelukkig valt het mee toch?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:41

oew, brand op de chio rotterdam klinkt wel eng ! :oo

mistid: goed dat de honden geholpen zijn na hun incidentje :=

oew Danielle, ben erg benieuwd naar de crossfilmpjes ! :):)

Lau : klinkt inderdaad best heldhaftig dat je zo doorgedaan hebt met die knie :oo kan je de crossen dan met een brace/steunverband rijden? ( of doe je dat al? ;) )

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:43

Nou toen ik het las dacht ik ook echt hoe kan dat... Gezien hetgeen wat ik geleerd heb op school en wat ik nu in de praktijk gezien heb. Meeste mensen met afgescheurde kruisbanden pik je er zo uit. Vooral omdat ik je in Brugge nog heb zien lopen en crossen en dan lijkt het alsof je er geen last van hebt. Maar fijn dan toch juist als rijden gaat!!
Maar wees wel zuinig op je knie Lau, je hebt er maar 2 en ze moeten nog lang zat mee. Wat voor operatie kan je krijgen dan?

Ben maar aan mijn stageverslag begonnen, had niet verwacht dat ik nog op stage kon dus dacht dat ik er wel de tijd voor zou hebben de komende maanden. Maar nu dus toch maar aan de gang. Zou stom zijn als ik vanwege zo'n verslag niet op stage kan. :+
Ga je filmpjes even bekijken. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:45

Vief: brand valt mee idd! Ah wat leuk dat je vriend mee helpt, heb hem nog niet gespot!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:45

Goede bijleesactie Vief! Wanneer vertrek je naar Duitsland? Hoop dat het weer daar meevalt!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:46

Zo vief jij bent druk geweest met bijlezen. :D

Ja beschermers bevallen super!! Ze passen bij beide paarden, dat is mooi meegenomen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:48

oei, te vroeg geklikt zie ik :P

leuke filmpjes Danielle ! denk dat je het goed aanpakt , zeker als je ziet hoe fijn Tessa zich voor een eerste keer door een crossparcours laat sturen :j moet toch zijn dat je duidelijk en eerlijk met haar bent :D

grr, nu begint het hier ook hard te kriebelen om nog eens te gaan oefenen :o
de club - springles is momenteel bezig, echt balen dat ik 2 uur les mis door die examens :(

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:52

Hoi hoi

@ Mendy welke laarzen heb je besteld bij Divoza?
@ Margreet ik kan me goed voorstellen dat je , je lang niet altijd veilig voelt alleen thuis. Ik dacht dat Noor nog thuis woonde? GElukkig heb je 2 grote honden. Dat schrikt wel af. Gave foto's! Inderdaad in het heetst van de strijd!
@ Karen veel plezier op het dorpsfeest! Markelo is gezellig ''volk'' dus dat moet goed komen!
@ Sofiebeau Welkom!
@ Mandy kan me niet voorstellen dat mensen dat gaan betalen ineens van 800.00 naar 2500.00. Dan weet ik nog wel leukere hengsten voor minder dekgeld!
Horloge voor beginnende crossers is niet slim. Probeer eerst eens het gevoel te hebben en lekker rond te rijden, de tijd halen is dan wel het minst belangrijk!!
@ sannnn SUPER !!! Gefeliciteerd! Lekker man!!!
@ Evi hoe kun je nou gek zijn met een zweep??? :o
@ Laura wat ongelofelijk k l o t e!!!!!
@ Mirthe wat zielig voor je honden!
@ Danielle fijn dat je paarden zo goed liepen!!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:58

nou, zo beginnend crossen is het nu ook weer niet hoor ;) , heb al wel met horloge gecrosst met de vorige paarden :o was helaas het mijne niet dus daarom toch eens kijken om zelf eentje aan te schaffen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:59

Evony: Ja, hij heeft er speciaal vrij voor gevraagd. Scheen wel echt een enorme modderboel te zijn bij de stallen waarvan een deel ook blank stond/staat..
Sannn: We gaan vrijdag die kant op met de tent. Terrein was nog wel goed daar, dus het kamperen gaat gewoon door :+
Danielle: Leuke filmpjes van je beide toppers :)

Ik schrok me gister ook rot van het enorme noodweer wat hier was. Zo verschrikkelijk donker en hagel en bliksem.. Gelukkig niks naars gebeurd van wat ik gehoord heb. Was alleen een zielige glazenwasser hier die dacht nog wel even voor de bliksem nog wat te werken en die heeft in die bij dus op de 18e verdieping doodsangsten uitgestaan. Wel sneu :\

Verder gister van half 4 tot half 11 op het terras gezeten (wel met 3 verschillende mensen ;)). Kwam een abrupt einde aan toen ik een telefoontje kreeg van een vriendinnetje waarvan het paardje waar ze op reed opeens verkocht was. Vroeg slapen dus weer mislukt. Maar was blij dat ik haar een beetje kon troosten. Verder vandaag gewerkt (op mijn 11 cm hoge hakken :D (had slippers mee voor de lunchwandeling). Veel leuke reacties op gehad dus maar vaker doen :D Op stal keken ze helemaal raar op haha. Maar kleed me daar altijd om dus kom wel vaker in outfits aan die je niet helemaal associeert met stal uitmesten enzo ;)

Ben vandaag weer op Woll gaan zitten en die was het er niet zo mee eens :o Ging flink in verzet zodra ik haar wat oppakte. Omhoog hupsen en achteruit }:0 Laatste weken alleen maar gelongeerd en dat beviel dus duidelijk beter. Was niet echt onder de indruk dus maar even flink aangepakt. Daarna even gestapt aan een lange teugel en gekeken of het daarna wel normaal kon en dat kon gelukkig. De 25e is er een stalconcours en ik heb me direct maar opgegeven. Ga lekker een laag parcoursje springen (70 cm) zodat ik weer een doel heb voor mezelf. Als ze zo flauw kan doen kan ze ook wel weer normaal wat aan het werk :) Heb alleen nog helemaal niet meer gesprongen de afgelopen 8(!) maanden door het veulen. Maar dat moet in een maandje wel te fixen zijn voor een parcoursje op 70 cm :) En heb een nieuwe springoutfit. Dus die kan dan ook gelijk geshowd worden :#

De ruin heeft vandaag trouwens in dezelfde wei gestaan met een draadje ertussen. Ging op een gil en een mep met haar voorbeen na goed. Daarna is GG maar blijven buurten die vond het wel interessant en schonk Woll er al helemaal geen aandacht meer aan. Morgen nog een dagje en dan vrijdagochtend zonder draadje :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:09

viefdepief schreef:
Mistid: Wat sneu voor de honden :(:) Lekker dat je nu met geld kunt smijten door je baantje ;) Fijn dat Beau het zo goed doet. Heeft ze al wat meer tempo? En had je nou nog bloed laten prikken?

Door mijn baantje nog niet, heb nog geen loon gekregen. Heb in juli nog 13 uur gewerkt, maar mijn contract loopt pas vanaf 1 augustus. Kon dus geen loon van juli ontvangen omdat zij dan fouten krijgen in de administratie. Verwacht wel echt lekker wat loon te krijgen want heb veel gewerkt.
Beau heeft inmiddels heel wat meer tempo, gelukkig.
Wbt het bloedprikken, daar is nog ff strijd over -:(- . Maar het is nog niet gedaan en ik ben het er absoluut niet mee eens.

Wat stom van Woll dat 'ie het er niet zo mee eens was! Stalconcours is wel fijn om even weer mee te beginnen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:10

ha Vief, typisch dat ze na een kleine discussie plots wel weer kunnen ;) en een parcoursje van 70 kan altijd toch?

grappig wel, op stal komen met 11cm hoge hakken :))

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:14

Mistid: Oww.. Nog even geduld hebben dus! Vervelend dat de strijd nog niet gestreden is :=
Sofie: Punt is dat Woll nu al 8 maanden niet gesprongen heeft en de eerste 6 maanden daarvan ook niet gereden is. Heeft het best zwaar gehad omdat GG zo'n joekel was. Dus het is wel weer even omschakelen voor Wolles :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:18

Nou het kwam er op neer dat de veearts had gezegd dat een goede bloedtest nogal in de kosten ging lopen, en dat we het nog maar even moesten afwachten. Ja verd*mme ik wil niet voor niets zo'n test!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:23

Dan leg je het geld toch op tafel ??? Dan krijg je je test.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:31

Hoeveel gaat die bloedtest dan kosten, mirthe?
Lau, jullie hebben ook wel een spannende trap :P

Ik bok vanaf mijn bb, maar die is echt traag!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:31

viefdepief schreef:
Mistid: Oww.. Nog even geduld hebben dus! Vervelend dat de strijd nog niet gestreden is :=
Sofie: Punt is dat Woll nu al 8 maanden niet gesprongen heeft en de eerste 6 maanden daarvan ook niet gereden is. Heeft het best zwaar gehad omdat GG zo'n joekel was. Dus het is wel weer even omschakelen voor Wolles :)

ok, even uit de running dus :o maar een maandje is normaal tijd zat toch, moet lukken ! :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:32

Ik heb geen geld meer Marijke... dat is het hele probleem, anders had ik de veearts zelf besteld en laten komen, en de rekening gewoon naar mij laten bezorgen. Beau is de laatste tijd overigens wel stukken beter geworden. Ze krijgt nu ook krachtvoer waar ze het fijn op doet, een kilo haver en een kilo muesli/brok 2x per dag. Maar een poosje terug vertrouwde ik het echt niet. Degene met wie ik op concours ga zegt steeds dat ze er zo slecht uitziet en zo doods uit de ogen kijkt, die zegt dat bloed moet worden afgenomen, vitaminecocktails erin, ander krachtvoer en weet ik allemaal wel niet. Ik weet dan ook niet meer wat ik goed doe enzo. Ik dacht steeds dat ik goed bezig was, maar dankzij haar denk ik steeds dat ik compleet fout bezig ben..

Afijn, ik zal de Vos nog ff springen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:45

@ Sofiebeau welkom trouwens. Helemaal gemist dat je nieuw bent in het topic
@ Mootje ik kan echt niet bokken op mijn BB. Internet is daar veel te traag voor