[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:27

goedemorgen.

We hebben hier alleen een beetje regen en lichtflitsen gehad.
Wind en een paar donderklappen.
Dat was het noodweer....
Volgens buienradar zou het ook niet bij ons komen.

Paarden zullen de vrije dag wel gewaardeerd hebben.
Strax rijdt als het goed is mijn instructeur mijn ruin en vanavond hoef ik alleen de merrie nog te doen :D

Nu maar ff kijken hoe druk het op het werk wordt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:52

Goeiemorgen

Succes zo Vief!
Fijn een vrij dagje Benthe!
Zag nog leuke foto's van Jetske en Andrea.

Het is hier heerlijk afgekoeld.

Ik ga nu naar de opticien :=

Scum

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:52

Bij ons 5 minuutjes regen. Alles is nog steeds heel droog.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:55

Bij ons het noodweer precies overkomen en het heeft in totaal een half uur geregend en een heel klein beetje geonweerd. Maar geen hagel of windstoten.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:59

Dat weeralarm is ook weer echt bangmakerij geweest, iig in onze regio, net als alle laatste keren :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 09:20

Goeiemorgen!
Ik heb vandaag weer rijles voor het eerst na de 2e keer zakken. Ben benieuwd, want dat was 1,5 maand geleden. Moet ook gelijk woensdag alweer afrijden.
Het weer viel hier trouwens onwijs mee, beetje regenen en wind, maar niet zo erg dat ik het heb gemerkt van achter de computer :+ Onweer hebben we niet eens gehad.

Lekker zo'n vrije dag Benthe :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:21

hier was het ook bangmakerij. Helaas is mijn moeder daar erg gevoelig voor.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:26

Omdat ik gisteravond wedstrijd had ben ik wel extra allert geweest, maar op de verschillende buienradars zag het er wel safe uit hier.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:27

Hier zag het er ook safe uit maar helaas mocht niet met trailer weg...
Wilde wel graag heen zeker na de drama punten op de drentse kampioenschappen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:31

Goeiemorgen!
@Vief: Hopelijk is je tentamen een beetje goed gegaan!
@Rosalie: Succes bij de tandarts!

Ik ga misschien nog even weg met een vriendin vanmiddag, voor de rest niks bijzonders op de planning. Misschien alvast wat spulletjes schoonmaken voor concours zondag.
Bij ons heeft het wel flink geonweerd, de windstoten vielen daarentegen wel weer erg mee.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:51

Succes met je her Vief ;)

Ik was gisteravond aan het werk. Opeens wel een dikke bui en onweer en lichtflitsen. Maar had het erger verwacht :).

Net lekker even met Sofie gesprongen. Ging erg fijn :).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:24

Het is weer erg rustig op het werk. Ik heb net de mail van Ooteman gehad dat zij weer internetopruiming hebben. Bijna 60 blz met traag internet dus ik kom mijn tijd wel door vandaag :D
Ff neuzen of ze wat leuks hebben...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:04

Fijn dat het bij iedereen een beetje meeviel :)

Shanouk: Spannend dat je al weer bijna af mag rijden. Succes met je les!
Rosalie: De tandarts overleefd? :(:)
Kim: Fijn dat je zo lekker gereden hebt :D

Mijn her alweer gehad.. Na 1 uurtje had ik het wel gezien terwijl we van 9 tot 12 de tijd hadden.
Ging geloof ik wel wat beter dan de vorige keer maar vind het altijd wat riskant om er harde uitspraken over te doen :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:08

Hallo luitjes ;) ,

Even een berichtje vanuit Thailand, waar het echt echt echt helemaal fantastisch is!! :D
Ik zal een klein verslagje doen van wat er zich tot nu toe allemaal heeft plaatsgevonden..
We hebben twee keer een gids gehad, in Bankok en in Krabi, het vervoer is super geregeld, de locaties zijn echt schi-te-rend en voor de rest doen we eigenlijk gewoon alles zelfs... Regelmatig met handen en voeten iets duidelijk maken en dan werkt uitstekend!!
Het land is zo ontzettend mooi, je kent het alleen van plaatjes af, maar dan ben je er gewoon real life en dan prijs je jezelf echt een 'lucky bastard' met deze vakantie!! De mensen zijn ook mooi, het heet terecht ' Land van de Glimlach', je krijgt een glimlach van de mensen wanneer je ze aankijkt, ze zijn heel gastvrij en heel behulpzaam, daar zouden wij als Nederlanders toch echt wat van kunnen leren :o ... Heeft met het Boeddhisme te maken, iets wat wel een heel bijzonder geloof is, zo blijkt.

We zijn begonnen in Bankok, we zijn hier twee dagen gebleven en zijn rondgeleid door een gids die twee dagen, met 3 tanden in zijn mond was hij best moeilijk te verstaan := . Al vanaf het moment dat we in ons 'prive busje' :D waren gestapt op het vliegveld en we de snelweg op zijn gegaan, hebben we onze ogen uitgekeken... het verkeer lijkt een grote chaos, er zijn maar weinig snelheidsborden en inhalen in alle richtingen zijn toegestaan.. het is gewoonweg; de snelste volgen... regelmatig zagen we (zien we, eigenlijk) pick ups afgeladen met mensen met 110 km/u voorbij komen en vervolgens weer een scooter met een piepjong meisje erop en achterop een moeder met een baby die zo op het oog iets van 2 weken oud is, niet in een draagzak, gewoon in de armen... De eerste keer dat we dat zagen viel onze mond open van verbazing.. inmiddels zijn we gewend aan het straatbeeld 8-) , de reden dat er geen ongelukken gebeuren is dat iedereen zo rijdt.. :Y)

Aangekomen in Bankok hebben we eerst geslapen, ik heb in het vliegtuig alleen maar heel boeiend gekeken naar mijn buurmannen die de hele weg kwijlend hebben geslapen :Z (ik blijf erbij; die moeten wat genomen hebben), films gekeken en klassieke muziek geluisterd (in de hoop dat ik in slaap zou vallen), savonds gegeten in het restaurant van het hotel, we namen een biefstuk en bedachten toen opeens... we hebben nog geen koe gezien, wel veel straathonden :Y) .
De tweede dag zijn we naar de Grand Palace geweest, een groot tempelcomplex. Mooie gebouwen... wel enorm toeristisch en het is dan ook stoppen en optrekken als we daar zijn.. En dat met die temperatuur (39 graden)......ik heb gemerkt dat je heeeeel veel moet drinken. Daarvoor zijn we nog over de bloemenmarkt en de groentemarkt gegaan... Opeens snap je dat iedereen een mondkapje draagt daar.. niet eens voor de mexicaanse griep.. de uitlaatgassen en de stank van gefrituurd vis is niet te harden.. de bloemenmarkt rook daarentegen heerlijk, veel jasmijn!!
Na Grand Palace, zijn we door de binnengrachten gaan varen, heel veel gezien.. onder andere een varaan bij iemand in de tuin en zagen we een krokodil de trap nemen naar de buren :oo .. verderop zwommen er wat kinderen en deed iemand de was in het water.. heel bijzonder om te zien... Nog even een tussenstop gemaakt.. we waren nog even een tempel ingedoken, hier hebben we ons laten zegenen door een monnik, bizar, maar wel heel erg leuk!! smiddags lekker in het zwembad geplonst, met uitkijk over Bankok.

Dag erna, zijn we eerst bij een soort fabriekje geweest die van kokos, kokosolie en suiker maakt.. geinig om te zien, maar 15 minuten geloofden we het wel :o . Er werd verteld dat ze apen gebruikten om de kokosnoten naar beneden te gooien...maar geen aap gezien.. Dus op naar ons volgende bestemming; The bridge over the river kwai (naar de gelijknamige film), de historie die er achter zit is heftig en iets wat ons eigenlijk niet echt bekend was (je kent de jappenkampen wel..maar...) dus even met de trein natuurlijk ;) . Overigens heerlijk gegeten daar!!
We waren wel benieuwd naar de nachttrein, want we zouden savonds de nachttrein nemen richtung surat thani, om van daaruit verder af te zakken naar het zuiden. Met enige spoed zijn we naar het station gescheurd, lees; we gingen met 150 op de snelweg en ik kon mijn gordel niet vinden, de chauffeur verblikte of verblooste niet als we even van de weg los kwamen nadat we over een heuvel gingen. Hij had een missie; zo snel mogelijk naar het station... Net Peking Expres zeg maar 8-) :P ..

Eenmaal op het station hebben we onze trein opgezocht..
We zaten naast een stel kijkgrage mannen en om 8 uur werden de bankjes omgetoverd tot heuze bedden.. van amper 1.60 lang (ik ben 1.80) dit zou een lange nacht worden, dat wisten we al.. We hebben nog even ons diner naar binnen gepropt (zak chips), waren toen behoorlijk melig door de vermoeidheid en hebben dus tot een uur of 12 ons heerlijk vermaakt met onzin... 3 uurtjes slaap.. een overvolle blaas en een supermooie zonsopkomst vanuit de trein kwamen we 12 uur later aan in Surat Thani, daar hebben we ontbeten en een stel leuke Hollanders ontmoet :D die ook aan het rondreizen waren, lekker gekletst, gegeten en gepiest.

Toen op weg naar Khao Sok Riverside Cottages. Schitterende Cottages MIDDEN IN DE JUNGLE!! In kon mijn geluk niet op!!
We konden de apen horen, hadden mooi felgekleurde gifkikkers op onze stoelen zitten en enorme spinnen aan ons plafond hangen. Wat waren we blij met onze klamboe!!
We dineerden met vleermuizen boven ons hoofd, vliegend op hangend en we hebben ontbeten met salamanders en vlinders. Wat een gouden plek zeg!!
Hier hebben we ook een olifantentrekking gedaan, erg gaaf!! Op onze prive jumbo zijn we de bush in gegaan, via een rivier naar boven.. Erg gaaf. Ook leuke foto's gemaakt van voetballende olifanten.

Van hieruit door naar Krabi. Een toeristische badplaats, met een fantastisch uitzicht. We hebben hier onze tweede gids ontmoet. Alvorens we naar ons hotel gingen, zijn we door de Mangroven gaan varen. Wat een plek, wat een uitzicht!! Ik ben verliefd geworden op Thailand!!
We gingen naar James Bond Island (uit 1974, the man with the golden gun), een schitterende plek, de zee leek wel zwembad water. Nog een hele mooie blauwe plek opgelopen hier :o .. die loop je toch snel op als het zo enorm warm is..
Toen lekker geluncht.. midden op zee, tussen de rotsformaties, erg gaaf en wederom... wat een lucky bastards!! Hierna lekker door naar het hotel Krabi.
Ze hadden een Starbucks en een MacDonalds!!!!!!!!!!!!!!!! We hebben dus twee keer mac gegeten en zaten sochtends en savonds bij Starbucks :D :9 .

Na Krabi zijn we met de ferry doorgegaan naar Koh Phi Phi, nogal een gedoe.. want hoe weet je of je op de juiste ferry zit? Nou daar kom je achter als er een fel Thais vrouwtje naar je toe komt met stickers.. }:0
Dus met de Ferry naar Koh Phi Phi en daar werden we overgeloodst naar een longtailboat.. Ik heb vermakelijke foto's genomen van mannen die onze zware koffers over het strand mee sjouwen naar zo'n boot :o ... kon het niet laten.
We hebben we onze ogen uitgekeken.. Al die rotsformaties die uit de zee komen en het water is net zwembadwater :D , werkelijk heel mooi!!
We kwamen bij ons resort aan, pal aan het strand.. pal in het getroffen gebied door de tsunami.. waar je bijna niks meer van terugziet... Alleen de bordjes met; Tsunami Hazard... when earthquake, please go into the mountains.. goed om te weten.
Het water was zo helder dat je koraal kon zijn vanuit de boot.. vissen zwommen tussen je benen en ik ben twee keer bijna op een rog gaan staan.
Nog lekker flink verbrand daar. De eerste dag zagen we een enorm grijze lucht aankomen, we waren net op tijd van het strand af, toen er een kleinsoortig orkaan op kwam zetten.. Heel normaal daar, want er werd geen weeralarm afgegeven :Y) .
De tweede dag daar kwamen we erachter dat er geen pinautomaat was :Y) en we geen cash money meer hadden, dus hup met zo'n longtailboat over zee terug naar Koh Phi Phi pier, op naar een ATM. Het is daar echt zo mooi!! Ze hebben wel echt slechte zangers bij het avondeten.. we vonden het helemaal geweldig en het was natuurlijk lekker vermakelijk :D :+ }> ...

Na twee dagen hebben we weer de longtailboat naar de pier genomen, om vervolgens weer met de ferry over te gaan varen naar ons laatste bestemming... Phuket. Daar zitten we nu, we blijven hier voor een week om even lekker bij te komen.. We zitten in een superdeluxe hotel en hebben vandaag even zwembad-dag gehad, morgen stranddag en daarna gaan we nog even de zee op om te snorkelen denk ik of om te gaan zeekajakken.

Het is hier echt heel leuk en het land is heel mooi!! Ik ga hier zeker terugkomen!!
We gaan nu bijkomen van de indrukken.. Over een week vliegen we terug naar Bankok en dan weer vanuit Bankok naar Nederland..

Toch even een verslagje, voor mezelf ook makkelijk.. ;) Heel verhaal waarschijnlijk, mij kennende :o .. maar toch even een indruk.. ;)

Ik krijg regelmatig berichten dat Wolin haar reputatie hoog houdt, zo ken ik haar weer :D !!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:08

Leuk verslag Lotte! Heb niet elke letter gelezen, maar wat ik gelezen heb, klinkt allemaal heel gaaf!

Tandarts heb ik overleefd hoor, ik heb bijna nooit iets bijzonders :D Zag er allemaal weer netjes uit volgens hem.
Heb ook weer een stukje van mijn haar af, staat ook weer wat vlotter. Vanmiddag al lekker wat tuig schoongemaakt/spullen klaargelegd voor de sgw zondag. Alles hoeft morgen alleen nog maar de auto in!
Om 16.00 uur weer aan het werk. Vandaag eigenlijk niet zo'n zin. Zal toch moeten, hoop maar dat ik het niet te druk heb vanavond :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:51

leuk verslag lotte!
Klinkt echt geweldig :D
Ben ook heel erg benieuwd naar de foto's!
Veel plezier nog deze week!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 17:03

Goeiemiddag :)
Vorstin ging weer ouderwets lekker :D
Rijles vanochtend ging ook goed, ik kon op weg daarheen ook gelijk mijn rainlegs uittesten, want het regende heel hard. Nu net ff naar de supermarkt geweest en bij het postkantoor mijn pakketje (Bow Balance beugels :D) opgehaald, en straks nog ff terug naar het dorp om chinees te halen. Heb ff een dagje geen zin om te koken.

Gaaf verslag Lotte! Klinkt heel mooi daar!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:31

@Lotte: Zo dat klinkt wel heel gaaf vanuit Thailand! Geniet nog even van je laatste weekje!
@Snoekiej: Fijn dat Vorstin weer lekker gaat! Hopelijk kunnen jullie in WW ook weer lekker rijden!
@Rosalie: Fijn dat alles goed was bij de tandarts.
@Vief: Zo dan was je snel klaar met je tentamen, hopelijk heb je hem nu wel gehaald.

Ik ben vanmiddag met een vriendin even wezen shoppen en flink geslaagd :o Er was flinke opruiming en dan is het nog eens leuk om nieuwe kleren te kopen. Voorlopig ben ik dus weer even klaar ;)
Nu nog even Nika longeren dan heb ik alles weer gedaan voor vandaag.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:43

Haha Lot en der verhaal :D
Klinkt gaaf!! Ben heel benieuwd naar foto's :)

Fijn dat het mee viel Rosalie ;)

Moet een goed gevoel geven dat het gelijk weer zo goed ging Shanouk! :)

Heerlijk he Benthe!!
Ik heb laatst ook zo lekker geshopt. Had gewoon een jurkje* gevonden voor 3 euro :D

Wilde nog even foto's maken van de nieuwe jasjes die binnen gekomen waren, maar het was helaas al te donker om de kleuren goed op de foto te krijgen :\ Zie net dat de meeste toch een wat vertekend beeld geven. Zijn wel weer bijzondere jasjes dit keer :P

Afbeelding

Afbeelding

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:58

Mooie jasjes Vief :) !

Klinkt super daar Lotte :)). Ik moet wachten tot april, dan vlieg ik eindelijk naar Thailand :D.

Vandaag lekker dagje weggeweest met vriend. Zijn naar Giethoorn geweest. Lekker op het terras gezeten en wat gegeten, daarna bootje varen. Daarna naar Heerenveen gereden en weer op terrasje gezeten. Daarna lekker uit eten geweest. Nu net weer thuis. Gaan zo een dvdtje kijken :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:00

Nog gezeild Kim? :D :D
Klinkt als een zeer geslaagd dagje!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:02

Haha nee dat gaan we binnenkort in Sneek doen, bij Wim zijn baas die daar een zeilschool heeft ;).

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:06

Aaaah dacht jullie zijn vast al stiekem gaan oefenen ergens waar niemand jullie kent ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:44

@Vief: Wat een mooie jasjes weer! En inderdaad ook een erg leuk jurkje En zeker voor dat geld ;) Zo had ik vandaag 2 broeken van 4 euro per stuk en een Bjorn Borg spijkerbroek voor 25 euro :D
@Kim: Klinkt als een gezellig dagje! Giethoorn ben ik ook eens geweest, vond het wel gezellig.

Ik heb alle spullen al klaar voor concours. Morgen alleen nog de paardjes wassen en vlechten en de auto inpakken, dan kan ik zondag zo weg. Moet morgen eerst alleen nog werken van 7 tot 17 dus ga nu maar slapen ;)
Voor degene die morgen al naar WW gaan of andere concoursen hebben: Heel veel succes en plezier!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:10

Lotte wat klinkt dat gaaf zeg!!!! ben ook wel erg benieuwd naar de foto's :D

Vief mooie jasjes :j en een schatig jurkje :D

Kim leuk zeilen zou ik ook nog eens graag willen doen!!

Ik heb echt een poedersuiker week achter de rug, kwa realtie.. wil je wat weten moeten julie pb'en ik ga het niet open en blood op bokt zetten :o

Ik ga nu richting bed, morgen oefen springen even kijken of ik weer met jackson weer rond kom, aangezien het de vorige x niet zo goed ging.

Veel succes wedstrijd mensen!!!