[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:08

Dank jullie wel allemaal!! Ben er nu ook echt blij mee!!

Zit je dan altijd met tape te klooien Vief? Wat een werk..haha.

Wat is fijt of feit? Nooit van gehoord Vork

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:20

Canter schreef:

Heb je al een abonnementje bij je doktor Onide? Misschien kun je korting krijgen zo langzamerhand. Haha!

Nee heeft niet zoveel zin, ik ga meestal meteen door naar het ziekenhuis. Knipoog

Okidoki OK dan!

Tja fijt , ik had er nog nooit van gehoord, maar herr doktor zei dat het vrij naar was, en dat gunde die me ook weer niet Lachen
Wat het wel is, geen idee Heb wel verschrikkelijk vieze hengsten geknuffeld. Misschien dat er net een heel klein beschadigingetje op mn duim zat. Er was geen wondje in de buurt.. Echt raar..
Dan maar aan een kuurtje, mn moeder zei dat het ook wel eens goed zou kunnen zijn voor mn acne..
Hopen want das op dit moment echt booming, vieze paardebeesten ook

Heb nog geen foto's van Wrangler.. hijs niet zo knap als Krack C kan ik je vertellen.. Haha!
Als die maar kan springen Tong uitsteken
Oh ze hebben ook de volle broer van krack staan, echt een droppie, alles zit tegen bij dat beest Nagelbijten / Gniffelen
We noemen hem maar Wiet, is wel een leuke combi Haha!

Way to go Vief! OK dan! Tape is lelijk!

PC ik weet niet of ik het nou al gezegd had maar echt goed dat je geslaagd bent. Lekker weer een ding minder aan je hoofd!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:40

Jeetje vief, dat jij nog met tape aan het prutsen bent joh! Dat was bij ons al afgeschaft toen ik op de ponyclub kwam Haha! ! Nou das toch echt al ruim 11 jaar geleden! Maar gelukkig ben je er straks vanaf... Nu maar snel Z starten dus! Knipoog

PC van harte gefeliciteerd! Het is je gegunt! Inderdaad wel een hele bijzondere week voor je... Ach gut

Onide: fijt lijkt me inderdaad niet zo lekker. Heb gehoord dat het je botvlies kan aantasten en dat dat wel eens een vinger kan kosten (als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog ). Wrangler is inderdaad een mooie naam, wel stoer! Jong beessie nog zeker?

MJ: gave foto! In je topic staan trouwens ook erg mooie foto's, maar mijn hemel, wat een hindernissen!! Nagelbijten / Gniffelen

Heb vanavond weer in de wijkverpleging gewerkt (heb 4 avonddiensten deze week, ma,di,wo,do) dinsdagochtend nog een ochtenddienst gedraaid en morgenochtend weer één. Dus ga m'n bedje maar eens opzoeken! Vanavond was m'n buurman nog zo slim om vers gemaaid gras over de heining bij de paarden te gooien. Dat heb ik hem maar meteen even afgeleerd! Hamer Ze bedoelen het goed, maar hebben geen idee wat voor effect het kan geven! Nouja, Tip leeft nog. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 23:58

volgens mij is fijt een beenvliesontsteking. Gomir? Je mag da jarig zijn (leuke dag gehad?) maar wel nog even melden vanavond Knipoog

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:59

Gomir: gefeliciteeeeerd Haha! Haha!

Onide: wat sneu voor je duim, en van die bijwerkingen wordt je ook niet blij :N

Vief: Alvast heel veel plezier in Florence Haha!

PC: gefeliciteerd, echt leuk!

Vandaag met Sunny in het bos van Bathmen geoefend met crossen. Ging echt super, alleen bij de waterinsprong springt ze echt een heel eind, best eng. iemand tips om dat te verminderen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 00:03

veel oefenen, kwestie van ervaring op doen. En in stap beginnen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 01:27

Onide schreef:
Niet fijn dus. Het was goed dat ik gekomen was anders was het waarschijnlijk een feit geworden.
Mijn eerste reactie was het is toch al een feit? Maar ik zei het maar niet Haha! Nagelbijten / Gniffelen
Dettol Haha!
Citaat:
Nouja penecilinekuurtje ertegen aan (Een hele stevige geloof ik Rolleyes )
Van de bijwerkingen word ik geloof ik niet vrolijk! Hopen dat ik die niet krijg!
(Het ging echt van vaginale schimmelinfecties tot in shock raken Wow! )
Je krijgt alleen maar een shock van penicilline als je er allergisch voor bent en het al een keer eerder gehad hebt Clown
Wel mooi dat je er op tijd bij was iig! Jij hebt gelukkig nooit wat he Tong uitsteken

Citaat:
Heb inderdaad een paard op het oog.
Eentje die gedeeltelijk van mij word en gedeeltelijk van 't Centrum blijft.
Ben hem zelf aan het beleren nu. Das wel leuk!
Het is een ruin van No Limit en hij heet Wrangler (hoezo cowboynaam? Blond )
Gave naam! (leuk paard ook trouwens!) Wrangler C zeker Haha!

Verder iedereen bedankt voor de felicitaties!

PC: gefeliciteerd!

Heb weer in twee delen bijgelezen dus meer is niet blijven hangen Bloos
Live-verslagen van Aken waren ook een paar uur erna nog spannend om te lezen Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 01:33

Fijt is hetzelfde als panaritium Clown Zal het zo wel even opzoeken, dermatologie is nogal snel weggezakt Bloos

Gave foto van Oki!

En de foto's van MJ zijn ook top!

En in het oosten van het land lopen ze nog wat achter met tape zo te horen Clown Zo mooi zijn als je daar straks vanaf bent Vief!

Talida is blij met haar nieuwe baan, maar niet zo blij met de timing. Komt vast wel goed Ach gut

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 01:46

Panaritium(fijt) is verwant aan Paronychia(omloop, infectie nagelriem die kan uitbreiden tot een abces), maar is wel een ander ziektebeeld.

Fijt is een ontsteking van het subcutane weefsel(dus vetweefsel onder je huid), meestal van een vinger, soms van een teen. Het begint met een (soms zeer kleine) verwonding van de huid(bijv speldenprik) die daarna diep geïnfecteerd raakt. Komt alleen voor aan de kant van je handpalm/voetzool. De infectie kan zich niet parallel aan het oppervlak van de huid verspreiden, maar alleen in de diepte. Dit veroorzaakt een heftige, kloppende pijn. Kan via de peesscheden soms tot een ontsteking van de hele vinger leiden. Ook kan er een botmergontsteking van het voorste kootje optreden. De symptomen zwelling en pijn staan op de voorgrond.

Komt voor bij 0,7 per 1000 patienten per jaar(en onide treft het weer!). Even vaak bij mannen en vrouwen en in alle leeftijdgroepen. (geen verschil tussen de sociale klasses en seizoenen en in 1990 was er een onverklaarbare verdubbeling van het aantal gevallen, voor de geïnteresseerden)

Incideren(opensnijden) is meestal onvermijdelijk om verdere verspreiding en een potentieel verlies van de vinger te voorkomen. Afhankelijk van de ernst zal de huisarts dit zelf doen of verwijzen naar de chirurg, soms is zelfs een korte ziekenhuisopname noodzakelijk. Geneest bij tijdig en afdoende ingrijpen meestal restloos.

Tevreden Haha! Staat niets over antibiotica trouwens (alleen dat het bij omloop niet geïndiceerd is)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:02

Fijne foto's TD! Volgens mij snapt dat paard de opsprong niet en springt ie alsof het een gewone hindernis is en dat landt niet zo fijn Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 07:03

dank u doctor Gomir Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:05

Het verbaast me altijd zo dat doctor Gomir blijkbaar nauwelijks slaap nodig heeft! Lijkt me ook wel wat, kun je veel meer doen op een dag! Haha!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:21

Daarom wordt ze ook doctor toch? Knipoog Inderdaad wel handig als je niet zoveel slaap nodig hebt, dan past er opeens veeel meer op 1 dag!

@Marieke: op de eerste foto kun je inderdaad al zien dat het niet goed gaat aflopen... Haha!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:28

Volgens mij is ze niet menselijk Ja
Ze moet vast 's nachts opladen aan een stekker.
Ik zal eens opletten of ze wel thee drinkt (Vast niet is niet goed voor haar electra Tong uitsteken )

Het is idd Wrangler C, hij is echt nog niet zo mooi, maar wat niet is kan nog komen! Lachen Hij schijnt wel goed te kunnen springen gelukkig.

Renske, gewoon vaak oefenen. Word waarschijnlijk vanzelf minder.
Heb er ook een keer eentje ingereden, die mensen wilde dat ik ook een beetje buitenreed alvast.
Nouja paardje was superbraaf. Dus ik het Ijselmeer in.
Ze wilde eerst niet, daarna sprong ze zo ver, we zaten zowat in de vaargeul!
Nouja, na een paar keer oefenen liep ze er braaf in. Doet die van jou vast ook! Ze gaat er iig lief in toch?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:30

Wauw, dat is een mooie fotoserie!
Niet leuk als het je gebeurt, maar wel mooi vastgelegd!

Gomir kan later mooi dubbele diensten draaien, dat is wel handig in de zorg Ja

Vief, Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Lang leve het einde van het gele-tape tijdperk.

Onide, je treft het ook wel, 0,7 mensen op de duizend...

Vraagje, wanneer wordt er vandaag gesprongen in aken? En telt het vandaag alleen voor het landenklassement?
De uiteindelijke nummers 1 t/m 4 springen wel veel van die zware parcoursen achter elkaar zeg....

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:37

Ik ben ook wakker!! Rock-on, dudes! Vanmiddag kijken bij die pensionstal, ik heb er zin in! Eerst nog even een ochtendje werken maar dat gaat vast snel voorbij Slapen Slapen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 07:39

Mj, vanavond pas. Ik weet niet of het alleen voor landenklassement geldt, zou niet helemaal fair zijn als de individuele starters dan dus een parcours minder hoeven te rijden.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:08

Haha was al heel lang fan van Okidoki! Maar nu helemaal !! Hele mooie foto!
Fijt/feit klinkt erg AUW!!!
Haha leuke foto's TD!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:13

Lielle schreef:
Mj, vanavond pas. Ik weet niet of het alleen voor landenklassement geldt, zou niet helemaal fair zijn als de individuele starters dan dus een parcours minder hoeven te rijden.

Dat is waar!
Maar moeten ze dan morgen alweer een parcours? En mogen dan alleen de beste zoveel terukomen, of is dat zaterdag pas?
En dan vraag ik me ook af, blijven deze resultaten staan of beginnen ze weer met 0?

Wel leuk dat ze vanavond pas moeten, dan kan ik kijken!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:15

Dan hoop ik dat het wordt uitgezonden Knipoog
Zaterdag rijden iig de beste 30 nog een keer, morgen niet en volgens mij blijven de resultaten staan.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:19

Goedemorgen. Lachen

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:40

Mj: ik bedoelde van het paard Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:48

Vieva schreef:
Mj: ik bedoelde van het paard Knipoog

haha, dat dacht ik wel hoor Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:48

eh, zit net te kijken op eurosport, maar voor vanavond staat geen paardensport op het programma... Boos!