[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:03

Karen: Het gaat heel goed met Sofie! Sofie en ik hebben het springen weer helemaal gevonden. Ik ben eindelijk over mijn 'dubbelsprong' angst heen! Daarnaast springt Sofie niet meer zo aso hoog. Het crossen staat wel op een laag pitje ;). Wil nu toch eerst even naar het M springen werken. Ik heb alleen Norg in September opgegeven.
Veulen gaat ook erg goed, zal binnenkort even nieuwe foto's maken :). Lekker eigenwijs maar erg lief.
Zodra ik mijn scriptie heb ingeleverd ga ik ook weer beginnen met een jong paardje (Zurich) beginnen.
Fijn dat Do zo lekker ging.

Bvw: Daar moet ik me nog even in verdiepen. Human Resource Management lijkt me wel wat.

maximiliano

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:04

Ohh das zeker grappig zeg! Kleine wereld heh?!

Voer wordt in ieder geval niet meer gegeven gelukkig!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:11

Ohjee Mistid, balen van je foon! Dat krijg je met die onogelijke dingen die bijna alleen uit scherm bestaan, die kun je niet laten stuiteren. :n Ik had een LG optimus 2 speed en ben nog altijd heel erg blij dat ik die heb kunnen verkopen. Ik heb niets aan zo'n raar ding. Ik wil geen internet zolang ik college's volg (zie ik mezelf al steeds bokken tijdens college namelijk) en ik kan niets met zo'n touchscreen. Ik zie om me heen dat die schermpjes ook om de haverklap kapot gaan. Ik koop zo'n ding wel wanneer ze al jaren niet meer hip zijn. :+ Oh en mijn abbo moet bij tele2 zijn, want er is iets geks met de telefoonrekening en het abbonnement. Als ik stopzeg, hebben mijn ouders geen vaste telefoon meer :P
Leuke foto's Joki!
Sim al een beetje hersteld van je val?

Henny bij ons hadden vorig jaar, of twee jaar terug enkele paarden dat ook. Net of ze ergens allergisch voor waren. Gezwollen lippen en neus waar de vellen later aan hingen. Niet elk paard had er last van en bij de een was het erger dan bij de ander. Wij nemen aan dat er iets in het hooi gezeten heeft of dat ze iets in de wei gegeten hebben. Het was bij iedereen de neus en de lippen namelijk, nergens anders. Heb je ook in de mond gekeken? Bij ons had er toen ook 1 blaasjes in de mond geloof ik. Het ging trouwens heel snel weer over, twee dagen was niets meer te zien en hebben ze het niet meer gehad. Volgens mij heb ik toen met bacteriedodende zalf gesmeerd bij Vies (zit in zo'n grote blauwe tube, is witte dikke zalf)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:11

kim heeft sofie geen last van haar melkproductie als je op cc bent?
Ik heb Wiso namelijk ook mee gehad op cc terwijl ze een veulen aan de voet had maar het enige wat ik deed was melken want anders kreeg ze een enorm uier en ging ze alleen maar bokken! Het veulen snoepte ondertussen thuis van de melk van oma...

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:16

Ik MOET nog een paar dingen doen dus ga mezelf maar even bannen. :=

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:26

*schop* Succes met je laaste dag Rosa!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:27

Bvw: Dat valt heel erg mee bij Sofie. Zodra ze een vol uier heeft melken we haar. Ze heeft er verder geen last van. Als het uier vol is loopt het er vanzelf uit en dan melken we. Het irriteerd d'r niet in ieder geval dus dat is wel fijn :).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:39

Goedemorgen

@ Eef ik heb zo een 6 weken ruzie gehad met Gio als hij een halster om moest. Constant letterlijk vangen en in de hoek zetten. Was denk ik niet om het halster want als je hem eenmaal had dan kon je hem zo omdoen. Hopelijk is die van jou wat slimmer.
@ Mootje ik doe precies hetzelfde met stappen. Gewoon laarzen aan en alles erin.
@ Henny lijkt op verbranding of dat er wat in he kuil heeft gezeten. hebben zij nieuwe kuil?
@ Roos klinkt al als een voobeeldig veulen.
@ TG ik zou op zoek gaan naar een andere smid.

Ik ga even wat in de tuin doen. Vanmiddag even naar het uitzendbureau en vanavond de smid voor de oude merrie. Mijn ouders willen liever dat ik er bij ben want dan is zij minder aan het drammen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:40

Dat is inderdaad wel fijn Kim! Ik moest tussen en rijden door ook steeds melken. Gelukkig vond ze dat helemaal niet erg en heb ik ook maar wat geproefd. Misschien kan Wiso altijd nog voor een paardenmelkerij worden ingezet ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 11:01

Wel fijn lieve veulens en lieve mama's!
Bij Woll was melken niet aan de orde ze liet me echt niet in de buurt van het uier komen en haalde dan ook echt uit.. Het is me 1x gelukt toen ik me achter GG had verstopt :+ Verder was ze wel echt heel lief, maar dat uier...

Ben al een halfuur opzoek naar een betaalbare dressuursingel, maar niks betaalbaars in Woll haar maat :(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:01

Hihi, hoe smaakt dat Bianca? Beetje zoet? Ik kwam niet bij de uiers van Nudine in de buurt hoor :n
Kim, fijn dat het zo goed gaat. Is Bobo inmiddels verkocht?
Rosa, veel succes met je laatste stagedag.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:13

Ik heb al 3 dingetjes af haha en krijg zo taart.
Vief: Ik heb er een van imperial riding, toen ik die kocht waren ze er ook in grotere maten..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:14

Hoe gaat het eigenlijk met Anthea?

Leuk al die veulenpraat, ik vind het jammer dat mijn paarden ondertussen groot zijn geworden. :+

Ben nu hard bezig met de laatste dingen voor school, dus ik zit nog even zo half in de meeleesmodus!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:15

Caro, een andere smid is wel heel verleidelijk. Nu zou ik het liefste met paard naar Twente rijden, naar mn oude smid.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:18

Ka: ik hen nu een superfijne smid. Kan je z'n nummer wel geven. Komt uit Soest en doet ook de paarden in Lienden op de kliniek.

Henny: oh dus jij belde gisteravond! Ben benieuwd of het past. De Vivaldi is echt een fijn paard. Alleen jong en groot.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:20

Oh graag Lau! Hij rijdt dus ook echt het hele land door? Misschien kan ik hem ook wat foto's mailen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:23

Ja hij heeft meer bij ons in de buurt en aangezien ik er altijd 3/4 heb wil hij wel stukje rijden. Maar hij werkt super netjes, is rustig en een super aardige kerel. Zal even zijn nummer zoeken en je door appen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:26

Mn huidige smid wordt steeds nukkiger (overspannen??) en hij noemde Bari een misselijk paard de vorige keer _-:(
Bedankt!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:29

Ok, daar heb je dus niks aan. Ceesis altijd super rustig en stelt de paarden gerust. Ook met Beli die net wat anders is dan anderen.

<3
Afbeelding

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:29

:oo Wat een opmerking van je smid zeg..
Mijne is wel heel goed en rustig, had hem ook voor mijn vorige paard al. Met Winch heb ik hem nog nooit bezig gezien (erg eigenlijk..), maar weet wel dat hij heel geduldig is en bekwaam.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:32

Tg ik zou ook denken aan een andere smid
Sofie fijn dat het zo goed gaat weer met springen
Roos heeft een heel braaf veulen

Ik ben aan het bedenken of ik moed genoeg heb om me in te schrijven op de sportschool en dan ook echt te gaan. Het is wel nodig want mijn conditie viel me wat tegen met crossen, maar ik heb zo een hekel aan de sportschool :o

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:33

:wave:

Succes met je laatste stagedag Rosa!
Fijn dat Sofietje zo makkelijk is Kim! Ook fijn dat je weer bij Randstad aan het werk gaat! Hoe gaat het met je scriptie?
Eef: Wij doen de veulens altijd het halster af in de wei, we krijgen ze eigenlijk altijd weer gevangen en ze weten al gauw dat ze altijd aan het touwtje mee moeten lopen, maar soms moeten ze wel echt even overtuigd worden.. :Y) We hebben nu twee heel verschillende veulens. De Apache is echt zo makkelijk, de Zambuka is wel een pittig ding. :)
Niet zo'n handige actie Mirthe := Wel fijn dat je al een nieuwe hebt!
Leuke foto's Joki! Fijn dat je goed gecrosst hebt!
Apart zeg Henny, hopelijk is het gauw weer over!
Rebel is leuk Inez!
Veel plezier vanmiddag Vief!
Fijn dat je zo'n braaf veulen hebt Roos!
Ik heb sinds kort een iPhone 4s en ik ben er na die stomme Blackberry erg blij mee. :D Wel even wennen aan het touchscreen en de batterij is inderdaad wel snel leeg, maar verder is ie super. Ik heb trouwens de iPhone gekocht en doe er straks een sim only abonnement bij.
Fijn dat Do lekker gaat Karen! Ik zou ook voor een andere smid gaan.

Na een heerlijke vakantie in Portugal ben ik weer lekker thuis. :D Hele gezellige week gehad! Mijn opa en oma wonen in Portugal en mijn opa werd 80 dus bijna de hele familie was naar Portugal afgereisd de afgelopen twee weken. Na een paar dagen vertrok de rest van de familie en bleven mijn vriend en ik over. :) Erg mooi weer gehad en lekker gerelaxt. :)

Vanmorgen Catweazle gereden, ging erg fijn. :D Hij heeft ook een beetje vakantie gehad, nooit verkeerd voor die jonge beesten. :)
Verder rij ik op het moment ook een vierjarige Uphill x Cabochon x Triton die net zadelmak is en het erg fijn doet. Cinderella heeft inmiddels lang genoeg vakantie gehad en die pak ik deze week ook weer op. Genoeg te rijden dus. :D
Heb besloten dat ik voorlopig op het bedrijf hier thuis mee blijf werken en dan hoop ik een leuke parttime functie te vinden. :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:35

TG die smid klinkt niet fijn :n Mijn smid vindt volgens mij alles best. Is de rust zelve, ook wanneer het paard vervelend is heb ik hem nog nooit écht boos zien worden. De vorige smid vond elk paard vervelend, daar wilde ik ook altijd bij zijn wanneer hij kwam. Veel te bang dat hij Vies een schop onder zijn hol zou geven wanneer dat niet terecht zou zijn. Smid van nu doet dat niet en bekapt altijd heel erg netjes. Legt alles super uit, laat ook zien, kijkt naar het loopje na het bekappen en vraagt ook steeds of je verschil merkt met rijden na het bekappen (bv gevoeliger met rijden over steentjes e.d.) en daar houdt hij de volgende keer dan weer rekening mee.

Blegh, Joki wil naar de sportschool :P Ik zou ook moeten gaan sporten, maar ik denk dat ik na vrijdag (laatste tenamen als alles meezit) maar weer begin met hardlopen. De rest vind ik niets aan.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:36

Jeetje Ka. Dat is toch geen opmerking! Hier zet ik Uk altijd af en haal ik een uurtje later weer op. Superfijne smid. Altijd netjes en geduldig. Kan ook wel min tien weken met de ijzers, zobder dat hij er echt plat op staat.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:41

Gewoon gaan hardlopen Joki. Lekker buiten!