[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:36

Sim: Weltsieger is ook zo. Die zweet ook enorm na als ik hem op stal zet met een zweetdeken. Wat ik doe is afzadelen, zweetdeken (dunne fleece en als het echt koud is dunnen wollen deken) erop en wandelen (buiten). Ik wandel dan een kwartiertje ongeveer met hem aan de hand (we hebben helaas geen molen). Dit doe ik zowel zomer als winter, anders is hij zodra ik hem op stal zet binnen 5 minuten weer zeikesnat. In de zomer wandel ik natuurlijk zonder zweetdeken als de temperatuur dat toelaat. Ik wandel in principe net zolang als dat hij droog is en niet meer warm aanvoelt, maar een normale temperatuur heeft. Nu is dat een kwartiertje ongeveer. Leuk vind ik het niet, maar het is wel effectief!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:37

Wat dat betreft zitten we in hetzelfde schuitje, Sim. Jer zweet ook ontzettend na (na een flinke training iig). Helaas heb ik daar ook nog geen oplossing voor gevonden, dus ook voor mij is de tip welkom!

Nou, Jer is geschoren, maar het was een hele bevalling. Om kwart voor 10 vanmorgen begon ik voorspoedig en al gauw had ik 1 achterbeen en een mooie bil blootgelegd. Op dat moment besloten de messen helaas dat ze toch niet scherp genoeg waren. Tegen de tijd dat ik andere messen had en Jer helemaal geschoren had, was het kwart voor 4!!! Je suis kaput!!
Gelukkig heb ik een ontzettend braaf paard dat zonder verdoving/praam/wat dan ook geschoren kan worden. Alleen het laatste kwartier had hij er geen zin meer in. Morgen nog 1 plekje bij zijn oortje weghalen, dan kan hij er weer mee door!

Jammer van Bathmen. Wel leuk dat jullie een sprongetje konden maken en hopelijk gaat het volgende week wel door!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:38

Dat doe ik dus ook Sussie, zeker na een springles. Dan stap ik eerst 20 minuten onder de man uit, dan afzadelen, dun dek er op en nog aan de hand een minuut of tien/kwartiertje. Helpt niet bij Sim.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:40

Noor, logisch dat Jer er tegen kwart voor vier genoeg van had! Vind het toch een behoorlijk braaf paard als hij zo lang geduldig blijft staan wachten. Vrees dat ze hier wel eerder beginnen met vervelen. Die houden toch al niet zo van stilstaan.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:41

Heel erg leuk dat het verzet wordt naar volgend weekend!
Hopelijk een beetje fatsoenlijk weer deze week zodat het wat kan opdrogen.. :)

Sim: Ik ken wel een paard dat door een blokkade ook heel erg nazweette. Na een behandeling bij de osteopaat was dat opeens een stuk minder.. Maar wil dat niet gelijk aan Sims koppelen en er zal vast iemand een echte tip voor je hebben, maar moest er opeens aan denken :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:42

Sussie85 schreef:
Noor, logisch dat Jer er tegen kwart voor vier genoeg van had! Vind het toch een behoorlijk braaf paard als hij zo lang geduldig blijft staan wachten. Vrees dat ze hier wel eerder beginnen met vervelen. Die houden toch al niet zo van stilstaan.

Ja, hij is echt superbraaf wat dat betreft. Toen ik met zijn borst bezig was, kreeg ik ook allemaal kusjes van hem <3
Heb hem wel een paar plaspauzes gegeven hoor ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:45

_Sim_ schreef:
Dat doe ik dus ook Sussie, zeker na een springles. Dan stap ik eerst 20 minuten onder de man uit, dan afzadelen, dun dek er op en nog aan de hand een minuut of tien/kwartiertje. Helpt niet bij Sim.

Jij rijdt ook meestal 's avonds denk ik? Ik rij nu meestal 's ochtends en dan gaat hij daarna de wei in. Dan is de kans op nazweten sowieso al kleiner. Als ik een keer 's avonds rij en hij daarna op stal moet dan wil hij inderdaad na de hele procedure nog wel eens gaan nazweten. W heeft het toch al snel warm, dus dan laat ik het raam even open staan. Helemaal als het warm is buiten en op een kiertje als het kouder is.

Klinkt misschien een beetje raar, maar wij hebben buitenstallen met helemaal bovenaan een verstelbare ventilatieklep over de gehele lengte van de stal, dan hebben we nog een raam (met spijlen ervoor) dat in verschillende standen opkan van buitenaf en dan kan de bovendeur nog open.

Staat Sim misschien op een warme plek in de stal?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 17:45

Sim, Bij de mijne kan ik ook geen fleece- of zweetdeken opleggen. Ik heb op aanraden van mijn instructeur nu een bucas-cooler gekocht. Of hij werkt, kan ik nog niet vertellen aangezien ik hem nog niet heb kunnen uitproberen :Y)
Noor, Jeetje wat een dag :oo Lieve jer... Hij wilde je gewoon terug kroelen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:48

Sussie, nee, ik rijd overdag. Maar de paarden staan nu alleen in de ochtend buiten. Vanaf een uur of 13 staan ze binnen. De stal waar ze staat is wel goed geventileerd.
Na de springles moet ze nog wel een kwartiertje op de trailer, omdat ik niet bij mij op stal les.
Mootje, zo'n cooler, is dat anders dan een zweetdeken? Heb me daar nooit in verdiept eigenlijk. Dacht dat het hetzelfde was.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 17:52

het is geruwd polyester, echt een heel apart stofje. Aan de binnenkant voelt het als fleece en aan de buitenkant voelt het als een goedkoop kostuum :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:56

Had gelijk even gegoogled. Toevallig staat er een op bokt te koop. Heb maar gelijk een bod gedaan. Ben toch gauw jarig. O:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 17:57

Haha, cadeautje van jezelf :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:03

Sim: je moet wel even goed nakijken van welk materiaal de cooler gemaakt is. Je hebt ze namelijk ook in katoen en in een soort vliegendekenstof met banen fleece erin. Voor de winter lijken me deze twee varianten niet zo handig. Het beste kun je dan die van Mootje hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:09

Bedankt voor de tip, Sussie!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:18

Hoor graag of het werkt, Sim!

Wij hebben vanavond een Bierfeest.. :+ Tiroller pakjes liggen klaar :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 18:21

Foto! (als je het pakje aanhebt natuurlijk) _O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:23

Dat is goed Noor! Misschien wil Mootje ook haar ervaring met de cooler met ons delen? Zodra ze 'm kan gebruiken natuurlijk. Ik moet die van mij ook nog aanschaffen, he! Heb 'm nog niet!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:23

Ben ook zeer benieuwd naar de foto! :D

Ben als student ook een keer meegeweest naar een bierfeest (zat in de introweek), was zeer gezellig. Alleen zat ik aan de ranja, want iets anders als bier hadden ze verder niet. Met mijn gistallergie hoef ik niet aan bier te beginnen. 1 slokje is al genoeg om heel ziek te worden. Na dat bierfeest nog heel vaak uitgenodigt om mee te gaan, maar heb het daarna nooit meer gedaan. In je uppie aan de ranja is toch niet zo'n succes!

Veel plezier noor!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 18:44

Ik hoop dat ik mijn paard weer snel in 't zweet kan werken om de cooler uit te proberen en mijn ervaring te delen ;)
Ik ben nog lang niet jarig, maar heb mijzelf ook wat cadeau gedaan: Twee films en twee miniseries op DVD :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:44

Welke films en miniserie Mo?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:45

wij zitten te kijken naar een helmcamera, zoals dat filmpje op de WEG. Lijkt me wel gaaf, met crossen maar ook bv met skien.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:46

Lielle schreef:
wij zitten te kijken naar een helmcamera, zoals dat filmpje op de WEG. Lijkt me wel gaaf, met crossen maar ook bv met skien.

Mijne lenen?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:47

sim...ik heb van een oude deken een verlengde nierdeken gemaakt (gewoon verknipt)...dat hij dus alleen over de bovenlijn een deken heeft (van singel tot staart)..en dan met een dekensingel vastleggen..
dan kan hij via de borst en schouders zijn warmte kwijt zonder dat hij over de bovenlijn kou vat..werkte best goed bij mijn paardjes..

en dan na een half uurtje/uurtje wisselen voor de gewone deken

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 18:56

Sim, Ik heb denk ik wel een beetje een aparte smaak hoor :+
The Boy In The Striped Pyjamas, Shawshank Redemption, Henry VIII & Graaf Van Monte Cristo.
Ik ben echt een kostuumdrama / drama fan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:58

muv de derde zou ik die ook zo allemaal kopen :j Graaf van MC heb ik al zo vaak gelezen, echt jeugdsentiment.