squid schreef:Dankje Ibonn voor je commentaar...ik ben het met je eens, ik blijf me verbazen over wat mensen voor paarden durven te vragen. Zeker gezien het belachelijk grote aanbod dat er is...Als je alleen al ziet hoeveel mensen er bijvoorbeeld op bokt "voor de gein" een veulentje fokken bij hun paard... Ook marktplaats puilt over van paarden, maar ik moet zeggen dat ik nogal precies ben in wat ik zoek...veel van wat op marktplaats staat spreekt mij niet echt aan (deze en gene nagelaten!).
We komen er vast wel uit voor de vos...maar ik vind het zelf moeilijk om in te schatten wat ik ervoor moet geven!
Hier nog een die zich af en toe achter de oren krabt wat ze leest in de Paardenkrant of op Marktplaats. Onvoorstelbaar.
. Tuurlijk wordt er voor een goeie ook goed geld betaald, maar tegenwoordig vragen ze al onvoorstelbare bedragen voor een knol als 'ie net L1 dressuur loopt en matig kan lopen... Gevoelsmatig kan het paard dan wel erg veel geld waard zijn, maar als je heel realistisch kijkt, dan moet er misschien toch een nulletje af voor de komma...
En papier.. zegt niet veel (zeker niet bij ruin of hengst). Mijn vorige merrie zou op papier een goede dressuurafstamming hebben... hihihi.. de cross was toch haar specialiteit en dressuur niet echt...
.
Tja en wat een paard waard is... hangt ook van je eigen gevoel af. Wat je budget is, wat je met het paard wil en wat 'ie nu kan.
Hopelijk kom je eruit..