[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:31

Florence, nee ik ga kleine huisdieren doen. Mijn pa heeft een kleinhuisdieren-praktijk dus die kan ik overnemen. Bovendien zie ik me het (vooral fysiek) niet doen met die paarden. En dan de combinatie met mijn kindje etc...
Lang over nagedacht, maar dus toch kleine huisdieren :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:35

SF, een vriendin van mij is ook DA voor kleine dieren, maar harstikke leuk hoor!!
en fijn dat je paardje zo oppakte in merendree, ankertje uitgooien de volgende keer :+ :D

varekaj, wat een gedoe met je staatje, maar goed van je resultaten!! zeker gezien je voorbereiding _/-\o_ gelukkig heb je nog goed kunnen lachen om alle plaatsingen :')

florence, ik zou dan een klasse hoger gaan starten, vind ik altijd prettig om indoor hoger te starten.
zeker als je er de hele winter in moet blijven rijden.
maar proficiat met je resultaten, en stom hè dat als je als 2de start je geen punten krijgt. ik vind altijd dat als je ervoor rijdt, dan moet je de punten krijgen. In juni was ik schrijver, en heb me toen ook uitbundig met de jury bezig gehouden (was een bekende, kan dan ook makkelijker) geen punten genoemd, maar wel qua emotie gemanipuleerd, en toen durfde hij ook 8ten in het begin te geven.

Hier vandaag weer gereden, mijn hoofd doet nog zeer tijdens het draven en galopperen, en ik heb nog steeds last van een beetje stijve nek, maar gelukkig heeft mijn paard niks eraan over gehouden.
En dat is het belangrijkste, morgen krijgt hij nog een vrije dag extra, lekker buitenritje in het bos.
En dan mag hij weer aan de bak. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:58

Heb de club gemaild, die hebben de organisatie gemaild. Bericht terug dat de opruimploeg in Aalst de ahtergebleven protocols vandaag heeft weggegooid. Ik heb er toen idd ook zien liggen maar die waren volledig handgeschreven. De mijne was voorgedrukt. In ons bakje lag niks. Alle hoop is nu dat iemand van de club de mijne mee heeft.
Ik hoop verdorie dat ze mijn punten meetellen!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:06

Varekaj,
sorry dat ik kom binnen vallen. Als je echt graag je protocol wilt zien, kan je met een mailtje gewoon een kopie van het origineel opvragen bij lrv. Dat is misschien het makkelijkste en bespaart je wat frustratie :-).

Iemand hier een positieve/negatieve ervaring met de eventing in Merksplas?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:36

hele fijne cross! wel een open veld, niet door bos, dat vind ik persoonlijk altijd meer `crossachtig`
Maar daardoor voor de omstanders wel een mooi overzicht en je kunt bijna alle hindernissen volgen.
Ook fijn gebouwd, niet te moeilijk.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:46

Florence: Afgelopen weekend was er cross in Merendree, dus daar zal alles nu wel proper opgekuisd zijn om daar wat crosshindernissen te gaan doen. En anders bij V.Martens?
Ik zou trouwens ook wel overgaan als het goed aanvoelt. Wordt anders maar saai denk ik :)

Varekaj: op de valreep toch kunnen meedoen aan het prov tornooi en dan nog met goed resultaat ook!!! Liep Icaro nog vrij goed doen? Niet al te veel last meer van zijn stijfheid?

Madelene: brrrr eng filmpje van in Varsseveld! Hij heeft zich gewoon verstapt denk ik? Met het water is dat wat moeilijk te zien.
Nog veel last nu?
Ziet er wel een mooie cross uit, leuke hindernissen!

Sofie: heb je filmpjes ook van in merendree? Had je al wat meer controle of liep ze nog steeds wat door je hand?

Oliefanter: Merksplas vind ik een mooie uitnodigende cross, niet al te zwaar gebouwd. Wel hoge afsprong ook al voor de B. En inderdaad open veld dus als toeschouwer ook een aanrader!

PP: heb jij Merendree gereden, hoe ging het? Heb gezien dat je in Anzegem ook start? Terug uw courage gevonden?

Ik rij nog Anzegem en als het weer goed blijft, wil ik 2 weken erna nog naar Merksplas gaan. Als het begint te regenen, dan is het voor mij na Anzegem gedaan.
Ben nog aan het twijfelen om in Merksplas mss toch nog eens M te rijden voor de laatste van het seizoen. De crossen gaan in L zeer goed, en ik wil volgend jaar sowieso terug M rijden, dus ja, mss nu toch ook al eens proberen :) .

Waar gaan jullie deze winter dressuur en jumping rijden?
Ik hoop dat er in de breemeersen terug jumpings zullen georganiseerd worden, en anders ga ik wel eens naar de ranch in aalter gaan.
Dressuur wordt voor mij wellicht in kerselare in oudenaarde.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:02

Proficiat Varekaj! Mooie uitslag *\o/* jammer van het vermiste protocol.

Weet iemand of de LRV cross in Merkspl*as op dezelfde locatie is als de VLP cross? Of iemand die specifiek ervaring heeft met de LRV cross?

Ik ga zondag voormiddag naar Tern*at voor de training van Gi*el. Ben benieuwd! Van Gi*el heb ik nog nooit les gehad en ben ook nieuwsgierig naar het terrein dus twee vliegen in één klap :Y) Vorige week nog eens een, heel technische, springles gehad bij R*ik G*eirnaert en heb de smaak weer helemaal te pakken. Deze winter wil ik het springen eens echt onderhouden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:15

Ik heb samen met Hanne in 2014 een paar cross-stages gevolgd van G*iel. Hele fijne manier van lesgeven, voor elk wat wils. Hou rekening met mogelijks vertraging op zijn programma :') Hij is soms zo geconcentreerd met een groep bezig dat hij het uur wat uit het oog verliest omdat hij iedereen kansen wil geven om te oefenen.

@ Antonius: Icaro liep za-lig. Ik had er zelf iets meer mogen aanrijden, uiteindelijk wat braaf gebleven maar hij voelde ontzettend fijn. Soepel over de rug, fijne en lichte aanleuning, goed aan het been. Gisteren in de les was klooien en tegendraads doen weer meer de orde van de dag :Y)

@ Oliefanter: als het protocol vermist blijft ga ik dat doen. Ik wou alleen even de club de kans geven om het na te vragen onder de andere deelnemers, maar betwijfel dat het gaat opduiken. Mijn protocols zijn mijn huiswerk voor als ik proefgericht ga oefenen, dus ik heb ze toch wel graag na afloop ja.

Ik ga deze winter weer dressuur rijden bij F*onck. De data zijn al bekend. De A6 rij ik sowieso, twijfel alleen nog of ik de E7 er nog bijneem. Dat is dan het 4e jaar op rij dat ik die proef daar meedoe en vind dat beetje "zielig" :o Bij H*of ter Eycken organiseren ze ook weer dit jaar. Vond dat daar alleen ontzettend kleine inrijpiste (is geen 20x40) en als het op de weides parkeren is, dan wordt dat heel leuk met modder... En dan ook nog de winterwerking van de LRV normaal gezien. Kwestie van puntjes sprokkelen zodat ik tegen de tussentijdse wedstrijden volgend voorjaar naar de B2 over kan.
Jumpings ga ik waarschijnlijk mijn licht eens opsteken bij J*ochri in Zellik. Is bijna elk weekend zaterdag en zondag jumping, vanaf 60cm en naar wat ik al van verschillende mensen gehoord heb heel netjes en goed georganiseerd. Van hieruit is dat hooguit 40min rijden volgens mij. En anders eventueel ook naar de ranch.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 12:57

Iemand vroeg me een video van ren cross, maar daar ben il nog nooit geweest!

Merksplas ben ik wel al geweest. Vind dat een hele leuke! Maar ik ga geen crossen meer starten dit jaar, eerst jumping terug inorde krijgen!

Wij hebben hier heel veel mogelijkheden om te rijden. Kunnen ieder weekend wel op meerdere plaatsen, zo erg dat we kieskeurig gaan zijn en enkel de grote pistes kiezen.
Ik heb sentower ( 2 hele grote binnen pistes + 2 grote inrijdpistes ) , de warre , Monfort in NL , en nog zo wat kleinere maneges.

Ik heb wel video van Merksplas als iemand geïnteresseerd moet zijn.
Lrv en vlp gaan normaal op hetzelfde terrein door!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:54

wij gaan normaal springen in moorsele en dressuren in de g*averranch.

Antonius: k*erselare krijg je mij niet meer binnen :) maar das elk zijn mening natuurlijk. Vind het erg klein. dressuur ring is zeker geen 20*40 vindt de bodem ook niet zo super, bij het inrijden al zeker niet.

wij hier ook wel redelijk wat mogelijkheden vind ik. b*loso doet ook heel wat wedstrijden. deze winter ook eens dressuur wedstrijden. Zal ik zeker in mijn kalender opnemen :) Dan g*averranch zowel springen als dressuur. ook moorsele elke week jumping

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:06

Ey dames, Ik ben eigenlijk altijd een stille meelezer.
Maar ik heb een vraagje, ik ben opzoek naar een huisje met voldoende grond voor paarden aan huis. We kijken in (limburg nederland) maar wil ook eens kijken net over de grens.
Welke website gebruiken jullie? Ik kan namelijk geen overzichtelijke website vinden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:46

mila_furrie schreef:
wij gaan normaal springen in moorsele en dressuren in de g*averranch.

Antonius: k*erselare krijg je mij niet meer binnen :) maar das elk zijn mening natuurlijk. Vind het erg klein. dressuur ring is zeker geen 20*40 vindt de bodem ook niet zo super, bij het inrijden al zeker niet.

wij hier ook wel redelijk wat mogelijkheden vind ik. b*loso doet ook heel wat wedstrijden. deze winter ook eens dressuur wedstrijden. Zal ik zeker in mijn kalender opnemen :) Dan g*averranch zowel springen als dressuur. ook moorsele elke week jumping

Gaver*ranch houdt mij tegen omdat er zoveel deelnemers in 1 ring zitten. De M was vorig jaar pas om 20u ofzo, tegen dat ik dan thuis ben...
En als ik mijn jong paard wil meenemen moet ik of 2x op en af gaan, of ik zit daar een ganse dag... In K*erselare zou ik E7 kunnen rijden en dan L en M met Fi, daar doen er niet zoveel mee... Maar qua accommodatie heb je zeker gelijk hoor.
Hoeveel doen er zo in Waregem gemiddeld mee per proef?
Moorsele is al ver voor mij, +/- 70km.

CalvinenGino schreef:
Ey dames, Ik ben eigenlijk altijd een stille meelezer.
Maar ik heb een vraagje, ik ben opzoek naar een huisje met voldoende grond voor paarden aan huis. We kijken in (limburg nederland) maar wil ook eens kijken net over de grens.
Welke website gebruiken jullie? Ik kan namelijk geen overzichtelijke website vinden.

immofluisteraar.be
immoweb.be
Ik betwijfel alleen of de prijzen bij ons goedkoper zijn dan in Ndl?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:10

Ik ga springen in Breemeersen, Hulsterlo, Moorsele en dan wat lrv's die soms in Westdorpe en Rijbaan Piet ook nog zijn.

Waregem is vrij duur met de daglicentie erbij telkens vind ik.

Dressuur sowieso het lrv criterium, stal Fonck en misschien eens Kerselare? Daar ben ik nog niet geweest :) allessinds niet met Ferro dan als het inrijden daar niet zo goed ligt.

@daaph: ja ik vroeg het filmpje van in Merksplas :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:18

Ah ga je Fonck ook meedoen? Welke proef? Dan kom ik supporteren als ik zelf niet aan het rijden ben :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 16:20

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:22

Waregem dressuurcriterium is nieuw dit jaar dacht ik! :) En begrijp het moeilijk om met een jonkie te starten en ene pas 's avonds laat. Al zullen ze mss vanaf de L weer op zaterdag organiseren. :j Denk dat ze het aantal inschrijvingen afwachten.

@Lene: Veel plezier in de les met Gi*el! Ik heb enorm genoten van zijn stage in Deurle. :) Shuddy reveleerde zich als een echte crossmachien haha. :D

Deze winter zal ik het rustig houden. Wss dressuurwedstrijdje of 2 puur om Luxor kennis te laten maken met het wedstrijdgebeuren. 't Moet dan nog niet schoon zijn, maar zal denk ik wel heel leerrijk zijn voor hem. :j

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:58

Antonius....
lang zal ze leven...lang zal ze leven...lang zal ze leven in de glooooriiia...in de gloooooorrrriiiiiiaaaaaa...in de gloria!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:39

Y)(^)

Had het op FB ook al gezegd, welkom op tram 3 *\o/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:09

Proficiat Antonius! *\o/* *\o/* *\o/*

Ah Florence, heb vergeten te antwoorden. Ho*eve T*er Lind*en is idd eventjes rijden maar zal maar eenmalig zijn ofja weinig toch. :) Maar valt nog mee van afstand. Voor mijn springlesgever doen we er even lang over. Maar 'k doe dat met plezier die afstand voor kwalitatieve lessen. :j Het leuke is ook dat Luxor komt van mijn springlesgever, en dat we later kunnen trainen voor de jumpings enzo. :) Want ze kennen hem van toen hij net zadelmak was. 't Is dan leuk om dan later zo die evolutie te kunnen zien. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:55

Mijn trailer is aangekomen :D
Morgen de papieren printen om bij de verzekering alles in orde te brengen en de plaat aan te vragen. Nu dat rijbewijs nog en we kunnen karren! Dat examen wordt andere kak, ben nogal stresskip :')

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:03

fijn varekaj, gewoon in de wei al oefenen op achteruit rijden :D :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:06

Ik moet eerst nog naar de verzekering om de plaat aan te vragen, papieren in orde, dan gaat de leverancier ermee naar de keuring en dan ophalen. Heb op 1/10 de eerste les en 4/10 de laatste lessen en gelijk examen. Gok dat het allemaal net niet gaat lukken om thuis al te oefenen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:27

madelene schreef:
Antonius....
lang zal ze leven...lang zal ze leven...lang zal ze leven in de glooooriiia...in de gloooooorrrriiiiiiaaaaaa...in de gloria!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^)

Haha zo enthousiast :D bedankt!
En ook Hanne en Varekaj bedankt!

Varekaj: ze hebben verkeerd geleverd zeker, mijn verjaardagscadeau is bij jou toegekomen :+ veel plezier met de nieuwe trailer en hopelijk snel op de baan ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:39

Niks verkeerd geleverd }> Of wil je die nog achter de vrachtwagen hangen :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:12

Ja waarom nie, ik zie geen problemen :')