[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:39

Oei Altos! Hopelijk geneest ie snel!

MM: gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij! Ziet er leuk uit hoor *LOL* ben benieuwd wat ie van crossen gaat vinden Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:42

Bij de uitslagen in mei reed hij L2 zag ik net. Wel weinig deelnemers bij die wedstrijden zeg!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:43

Waar was dat?
We hebben hier veel kleine wedstrijden inderdaad, grote concouursen zijn vaak toch verder weg...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:50

MM: gefeliciteerd, altijd leuk zo'n nieuwe aanwinst. Wil je alleen maar Lusitano's of heb je ook "gewone" warmbloeden Haha! Ik wist ook niet dat deze paarden goed konden springen maar ja, als ze correct gebouwd zijn, moet elk paard wel kunnen springen.
Ik rij de Fries altijd met een hengstenvlecht, heb een hekel aan een hand vol manen als ik teugels op maat moet maken. Ik vind het ook veel mooier dan losse manen die alle kanten op vliegen maar ja dat is ieders eigen smaak Haha!

Floor: wanneer krijg je de uitslag van je examens en de eventuele herkansingen?

Squid: is heel moeilijk om zo een prijs te noemen maar bedenk wel dat er naast deze nog heel veel anderen zijn. Een paard is eigenlijk niet meer waard dan de slachtwaarde (waar zijn de Penny's Haha! ) al de rest is verwachtingswaarde. Afhankelijk van jouw verwachting moet je zelf bepalen wat je eraan wilt uitgeven. Hoge aanschaf betekent hoge verzekering en zonder verzekering krijg je al helemaal niets terug, dat laat ik altijd meespelen. Papieren vind ik voor een ruin of een sportpaard helemaal niet belangrijk, voor een merrie waar ik me zou willen fokkken wel.
Het is best vreemd, er is bijna geen handel meer, een topper hier en daar nagelaten en toch wil iedereen die een paard verkoopt de hoofdprijs Overaanbod zou de prijzen moeten laten zakken maar daar is nog weinig van te merken, kijk maar naar de advertanties in de Hoefslag.
Ondanks mijn vrij negatieve commentaar hoop ik dat je eruit komt met de verkoper Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:01

Dank je wel, EG en Ibonn. Ik heb inderdaad heel bewust voor lusitano's gekozen. Het karakter vind ik echt magnifique! Daar kan echt geen warmbloed aan tippen (wat mij betreft dan Knipoog )
Oeste is de enige crossende lusitano in Nederland. Dat komt omdat over het algemeen juist de showtype lusitano wordt geïmporteerd. Erg jammer, want lusitano's zijn heel veelzijdig. Het is zeer zeker mijn bedoeling om met deze ook te gaan crossen, maar laat ik beginnen met zadelmak maken Haha!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:03

gaaf hoor met een lusitano de sgw in! echt heel gaaf

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:11

Dank je wel Bloos

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:23

Dankje Ibonn voor je commentaar...ik ben het met je eens, ik blijf me verbazen over wat mensen voor paarden durven te vragen. Zeker gezien het belachelijk grote aanbod dat er is...Als je alleen al ziet hoeveel mensen er bijvoorbeeld op bokt "voor de gein" een veulentje fokken bij hun paard... Ook marktplaats puilt over van paarden, maar ik moet zeggen dat ik nogal precies ben in wat ik zoek...veel van wat op marktplaats staat spreekt mij niet echt aan (deze en gene nagelaten!).
We komen er vast wel uit voor de vos...maar ik vind het zelf moeilijk om in te schatten wat ik ervoor moet geven!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:39

Hallo allemaal hebben jullie het druk vandaag of valt het wel mee? Ik heb het vandaag niet erg druk op mijn werk (eigelijk voor het eerst sinds ik op deze plek zit) en de tijd kruipt voorbij....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:48

Caatje1986 schreef:
Hallo allemaal hebben jullie het druk vandaag of valt het wel mee?

Nee, ik ben vrij vandaag, maar ben wel druk met andere dingen. Haha!

Citaat:
.... en de tijd kruipt voorbij....

Zoals elke dag bij jou toch? Haha! Haha!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:50

Ik zit sinds kort op een nieuwe plek en nu gaat het zeker beter, maar op de een of andere manier komt het toch nog geregeld voor dat de tijd idd voorbij kruipt.. Zo maar even de markt op, lekker loempia'tje halen mmmm

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:51

Hèhè, eindelijk weer eens een berichtje posten.... Ik heb braaf bijgelezen hier maar te weinig tijd gehad om iets te schrijven.

MM: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!! Ik vind het echt top dat je vast hebt gehouden aan je eisen en nu dus je ideale beetje hebt gevonden.

Altos: Arm paardje.... Ach gut

Squid: Heb je geen vraagprijs waar je je op kunt richten dan? Ik denk niet dat iemand anders je kan vertellen wat een paard waard is. Hangt toch helemaal af van jouw verwachtingen en wensen. Ik ben het met de rest eens dat paarden duur zijn, maar als je kijkt wat een veulentje tussen zijn geboorte en derde verjaardag al heeft gekost snap ik het ook wel.... En de opfok van een papierloosje is net zo duur als die van een veulen met super papieren!

Afgelopen zondag wedstrijd gehad met Ultra. Eerste proef was in een erg kijkerige bak (jury zat in een bouwkeet en daarnaast stonden/ lagen allemaal borden). Dat was dus geen succes hoewel hij er later wel braaf langs ging. 174 punten. Tweede proef liep hij een stuk beter (andere ring). Nog even ruzie gemaakt met de jury omdat ik verkeerd reed (bij onderdeel 2 Frusty ) en ook nog eigenwijs volhield dat ik niet verkeerd reed... (dubbel Frusty ). Dei man had dus volledig gelijk maar gelukkig mocht ik opnieuw beginnen omdat we er niet mer uitkwamen. Resultaat: 187 en een tweede plaats. Zondag gaan we weer naar die manege, lekker rustige wedstrijd met een super bodem en heel veel te zien en dus te leren.

Caatje: Yep, best wel druk hier! Mijn tijd vliegt meestal.....

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:38

SH*T!!! Ik heb mijn koffie over mijn rok laten vallen klote zeg! Nu maar in de pauze naar huis...

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:39

caatje das niet zo zo handig!! Haha!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:42

ja dat is gewoon klote hihihi maar goed hij ruikt ook echt als stinkmodder nu Knipoog. Gelukkig woon ik erg dichtbij..Alleen alsof ik nog niet genoeg was heb ofzo.....wat kun je het soms zwaar hebben he haha

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:43

Caatje1986 schreef:
SH*T!!! Ik heb mijn koffie over mijn rok laten vallen stinkmodder zeg! Nu maar in de pauze naar huis...

zwaai maar dag met je handje naar je loempia Doei, doei
heb je je niet bezeerd aan die hete koffie??

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:48

miss_jumpy schreef:
Caatje1986 schreef:
SH*T!!! Ik heb mijn koffie over mijn rok laten vallen stinkmodder zeg! Nu maar in de pauze naar huis...

zwaai maar dag met je handje naar je loempia Doei, doei
heb je je niet bezeerd aan die hete koffie??

Gelukkig werk en woon in ik in de stad en is de markt met loempia's ook in de stad Clown WOEHOEHOE!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:49

Of je haalt natuurlijk je loempiaatje als je onderweg van of naar huis bent tussen de middag. Pling Multitasken kan je baas vast wel waarderen!

edit: zo slim was je zelf ook al... Bloos

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:52

Ja ik heb geen idee waar mijn baas uithangt (handig he als ze zich niet aan hun agenda houden en niet telefonisch bereikbaar zijn) maar goed hij zal me wel niet missen wanneer ik 5 minuten langer weg blijf Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:53

oh nou dan heb je maar weer mooi mazzel, kan je toch een lekkere loempia weghappen Vingers aflikken

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:00

Loempia's ?? mmhhh lekker

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:02

*krijgt trek nu*

heb alleen nog maar kleffe boterhammen bij me Boos!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:03

ik ga zo naar de kantine, tomatensoepie eten Vingers aflikken en verder weet ik nog niet!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:04

Hoi allemaal, Ik probeer steeds bij te lezen maar ben er verder bar weinig. Week naar Ermelo geweest met Uniek en Waula. Lekker in de springles meegedaan met Uniek. En jawel............ Ik heb alles gesprongen wat er is aan crosshindernissen in Ermelo.Ik was echt superblij. Misschien dat we van de winter dan toch maar eens gaan springen. Haha!
Zondag is ons laatste veulen geboren. Helaas was de bevalling erg zwaar en de merrie wou even niets van haar kind weten. Na een paar uur was ze enorm blij met haar veulen en ging het super. Veearts was erbij geweest en alles leek prima. Dinsdag wou de merrie niet meer eten, veearts erbij. Omdat er een grote bal in het geboortekanaal te voelen was zijn we uit voorzorg naar utrecht gegaan. Deuk had een inwendige bloeding gehad, ze hebben haar uit voorzorg daar gehouden maar verder was ze stabiel. Vanmorgen werd er gebeld dat ze nu ook nog hoefbevangen is geraakt. Het gaat dus eigenlijk alleen maar slechter. Gelukkig gaat het met het veulen nog erg goed, en ze doen er alles aan haar op de been te houden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 12:07

Hé JJ. Tijd geleden.
Tjonge, jullie pech lijkt ook niet op te houden. Ach gut