[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:28

Antonius schreef:
Sofie: op dat filmpje dat je hier plaatst zie ik geen plukken toch? Je neemt ze terug met halve ophoudingen, maar ik zie hier op zich niets verkeerd aan. Ik zou ze wel graag wat 'scherper' zien in reactie op je halve ophouding, nu moet je veel werken terwijl ze beetje doordendert maar je hebt nauwelijks getraind, dus dat zal ook wel weer komen toch?? Niet té streng zijn voor jezelf ;)

Inderdaad, ze komt niet goed terug.
Hier 't andere filmpje ( https://www.youtube.com/watch?v=hcWpMY38vME&feature=youtu.be)
Ik probeer haar dus zo'n 30 meter voor de sprong nog terug te nemen (tot 30 meter laat ik haar gerust) en dan vanaf 15 meter blijf ik er ook weer af. Ze loopt nu met een pessoabitje waar de bovenste en middelste ring verbonden zijn en dus teugels hangen eigenlijk tussen de bovenste en middelste. Enkel in 't middelste vind ik te sterk in werken... Tips?
Ik ben gewoon "terug houdend" in probeer toch ergens nog maximale controle te hebben omdat Evita dus echt grof kan zijn in haar weigeren. Er vol enthousiasme naar toe stormen om dan de boel dicht te kloppen is geen uitzondering bij haar.

PP goed dat paardje weer goed is. Gelukkig niets erg!!

Varekaj, da's een mooie timing, veel succes zondag!!

Resultaten gehad: heel content :D alles gehaald dus bewezen dat studeren mét een kindje geen probleem hoeft te zijn! Alle achterstand in gehaald dus nu weer in't modeltraject! Nog 2 jaar en ik ben dierenarts *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:03

Proficiat met je punten! Voor zover het nog kan, geniet van het goede weer en welverdiende vakantie! Stiekem jaloers dat je die studie kan doen haha.

Welkom terug Florence! Zo opladen op vakantie kan deugd doen :)
ik ga niet klagen over mijn statuur, zit ergens in het midden van de startlijst volgens mij. Ze hebben me wel reserve gezet voor het achttal. Dus niks uitslapen zondag, moet om 10u ten laatste op het wedstrijdterrein zijn. Gelukkig is het niet ver rijden en dan vlecht ik zaterdag wel. Er zit ruim de tijd tussen die proef en de mijne, dat moet lukken.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:32

Mooie fotoreeks :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:27

Och, ik heb die foto's gisteren op FB zien passeren en nog zitten denken "amai die heeft chance gehad". Wist dus niet dat jij dat was :')

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:42

Ik had ze al gezien, was idd een close safe :=!

Canch lijkt weer oke,het zal dus hopelijk een verstuiking geweest zijn en geen overbelasting of iets. Ik heb net gereden in Deurle de stage en haar beentje was normaal!

Blij dat ik de stage gedaan heb, ze heeft hier en daar wel gestopt. Maar toch ook enkel dingen van de. L gedaan die ze dan simpel deed. Het zit heel erg tussen ons/mijn oren maar goed :). Had mij ingeschreven voor merendree maar ga niet gaan. Ga van de week dan eens ergens parcours gaan oefenen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:31

Waarom ga je niet PP? :) je kan er toch maar enkel uit leren en het als een oefening beschouwen?

Iemand die nog een goed crossterrein weet zijn in de buurt van Merelbeke? Wil graag Ferro eens een nieuw crossterrein laten zien aangezien we in Merksplas toch L gaan starten en hij niet meer heeft gecrosst sinds het nationaal in Minderhout.

@Daaph: had jij niet nog een filmpje staan van de L ginder? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:53

Dat nieuw terrein in Ternat, is dat geen optie? Ben er nog niet geweest maar kan wel de moeite zijn.

De kans dat ik morgen het provinciaal meedoe is zo goed als nihil. Diegene die me dinsdag aanbood om mee te nemen (en woensdag de details mee heb geregeld) heeft vandaag, om 19u nota bene, aan mijn stalbaas gevraagd of zij mijn paard niet wou meepakken. Waarom weet ik niet. Ik weet alleen dat zij het niet ziet zitten ivm haar merrie en de mijne die lang hengst is geweest. Begrijp ik perfect. Ze wil morgenvroeg proberen maar als hij " te zot" doet gaat het niet door.
Ben een godganse dag in de weer geweest met spullen poetsen en bijeenzoeken, proef leren, paard wassen en dotten en dan op de laatste moment gaat het niet door. Bah.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:24

Amai dat is balen... Aan de ene kant begrijp je het idd van die persoon maar aan de andere kant je rekende er wel al even op hé...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 02:54

Als mijn aap zich weet te gedragen is het geen probleem. Hij heeft alleen nog nooit met een merrie op de trailer gestaan en hij heeft de laatste dagen weer beetje ego "hier ben ik".
Moest ik het eerder wten had ik nog alternatief kunnen zoeken of gewoon afgemeld. Heb gewoon een hekel aan dingen voorbereiden die dan op laatste nippertje niet doorgaan :+
Vooral niet moeten vlechten had ik absoluut geen ramp gevonden. Kan dat niet goed dus daar kruipt veel tijd in :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 05:00

Kort genoeg binden zodat ze niet aan elkaar kunnen, dan is er meestal geen probleem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:22

Laden ging vlot, rustige rit dus we doen mee vandaag :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:15

Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:05

Ik lig half re slapen in het zonnetje. Dat trouwfeest was iets te leuk haha.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:41

oke, varsseveld....GAAAAAAAAAAF!!!!!

Stond 10de na de dressuur, 1 nummer voordat we de ring in moesten ging er waarschijnlijk net een vlieg naar zijn neus in, en hij ging driftig briesen-opkrullen-met zijn voorbeen naar zijn neus slaan-met zijn neus langs zijn been afwrijven...dus gevolg beetje achter het bit blijven hangen, opkrullen, en hoe meer been ik gaf hoe meer zwanenhalsje en beetje duiken. Dus pokerface op en net maar doen alsof er niks aan het handje is. 8-)

Springen had ik een black-out... :x :oo na H5 wist ik niet meer waar naar toe..H6 en H9 stonden beetje naast mekaar in dezelfde aanrijlaan, en ik wist niet meer welke hindernis ik had gesprongen.
Met dat ik voorbij 6 rij kwam ik weer bij maar toen dus te laat, dus rondje gedraaid en verder gesprongen, toen had ik helaas 2x daarna een balk want ik was een beetje van de leg, en wat tijdsfouten. 12 strafpunten totaal. >;) balen van mezelf.

Cross stond prachtig, mooie grote hindernissen, maar zeker niet extra hoog gebouwd.
eerste moeilijkheid was bij 5 en 6, dubbele punten die je links of recht kon nemen of afzonderlijk, de meesten gingen links op 3 galopsprongen naar 6 en dan schuin over 6. Prima te doen!
2de moeilijkheid was H8, vanuit de wei naar een donkerbosje en daar een opsprong, en dan 1 klein galopsprongetje, en dan weer meteen diepe afsprong.
Veel mogelijkheden ook voor de andere klassen, veel aankleding, en helaas een weigering, maar niet gemeen, hij was overduidelijk onder de indruk, dus rustig gedraaid, klein tikje en hem over de hindernis heen gepraat ter bemoediging, ging super.

[imgAfbeelding][/img]
(je ziet nog net mijn hoofd achter de hindernis hihi :=
Helaas nog 1 weigering op de motorcrossbaan, nr 17..dat was omhoog, springen en weer omlaag, dus je kon niet echt zien hoe diep je ging, daar was de weigering niet echt nodig geweest, maar ja...niks aan te doen, verder eenvoudige hindernis.
Maar toen......2de water H24/25 ik ging goed over 24, ga rustig naar het water, blijf achterover zitten omdat het omlaag ging, we gaan het water in en boem, Boxser zakte weg, en daar gingen we vol op de plaat voorover. Ik met mijn gezicht over de steentjes heen, hoofdstel af bij boxser.
Was echt even beduusd, ben ook even blijven zitten, kwam niet meteen overeind.
Gelukkig bleef boxser rustig staan. Helm helemaal beschadigd, ikzelf ook her en der wat beschadigingen, stukje tand kapot. Maar verder geen grote blessures gelukkig.

[videoAfbeelding][/video]
Toevallig stond een vriend die mee was daar om te filmen.
Dus ja....heb ik genoten, ja ik heb zeker genoten, en ik ga volgend jaar ook zeker terug, en dan ook de laatste 3 hindernissen rijden!!...maar gewoon nog in de M, volgend jaar nog een jaartje M doen, en dan voor betere resultaten.
En dan kan ik waarschijnlijk ook tot 6 tellen :')
Laatst bijgewerkt door madelene op 18-09-16 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 13:46

Veel succes op provinciaal!

Ohh wat jammer van je val! Kan alleen de video niet zien! Zien er mooie hindernissen uit!

Hier ook goed nieuws! De nieuwe kan sneller naar huis komen als verwacht ! Een vriend van mij heeft nog een stal en wei over, dus hoj mag daar op! Dan is er geen druk om nieuwe stallen snel af te hebben!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:24

[videoAfbeelding][/video]

nu wel?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:36

Zo hier een verslagje van het provinciaal, beide hebben goed gelopen en was ik zeer tevreden van de proeven! Colorado zijn keertwendingen om de achterhand beginnen eindelijk te lukken.

Ferro kreeg een 5de plaats, waar ik me overigens goed ik kan vinden :) Ik vermoed dat ik toch naar de M1 ga overgaan. Ik mag al, maar moet pas binnen 6 punten. Maarja als je aan het winterseizoen start in de L2 ben je bijna verplicht om erin te blijven tot einde vh seizoen. Dat vind ik net iets te lang.

Colorado daarentegen kreeg een 13de plaats (heh???) Daar verstond ik niets van, ik heb 3 ruiters gezien die uit de contragalop vielen, 2 paarden blokkeerden volledig omdat ze bang waren van iets en die staan 5de-7de plaats. Ik versta er echt geen bal van, het leek wel hoe meer fouten, hoe meer je vooraan staat! Ik moest wel als 2de binnen en dat merk ik aan mijn punten. Allemaal 6'ens en 7'ens en op de goede onderdelen geen 8'en durven geven.

@Madelene: wat jammer van de val! Hopelijk geen wondjes bij jou of het paard? Ziet er wel een mooie cross uit daar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:07

Ikzelf ben heel tevreden van mijn proef, zat helemaal in de achterste ring. Lekker rustig en zijn kuren heeft hij achterwege gelaten. Ben wel nog steeds aan het wachten op protocol en rangschikking.

Edit: 5e van 19 met 175 maar protocol is wel vermist...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:12

Alleh protocol vermist... :+ Je komt precies wel tegen hé! ;) Maar super dat je toch nog kon gaan en een goed gevoel aan overhield!

Binnen enkele weken voor 't eerst een training op verplaatsing met Luxor, zal voor ons beide wel spannend zijn! :+ Dressuurlesje op Hoe*ve T*er Li*nden. De roots van Qui-que-bou hé. :P 't Zal sowieso wel leerrijk zijn voor hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:23

Straks die filmpjes eens bekijken :)

Ik ben bij het secretariaat navraag gaan doen nadat ik enkel 2 protocols in het clubbakje kon vinden van mensen die na mij zijn gestart. Eerste reactie "kijk in het bakje". Ja, daar ligt niks... "Vraag het na bij uw club". Euhm, de enige die er nog zijn daar heb ik het protocol van, de rest is weg en die hebben gedag gezegd en geen protocol gegeven... (de proef was toen nog volop bezig zelfs).
"Ah ja, ok. Ja wij hebben hem niet, dan zal iemand anders hem meehebben".

Ga het toch navragen bij de club maar vond dat nu niet echt leuk. En er is met die uitslaglijsten geprutst, mensen toch. Eerst was ik 7e van 21, maar de eerste 2 deelnemers zijn doorgeschrapt. Dus herzet naar 5e plek. Verder in mijn proef stond er iemand met 160 voor iemand met 170 punten geklasseerd. Iemand heeft rekenles nodig :P
In een ring van B2 is er extreem gegooid met punten. Mijn stalbaas was voorlaatste met 192. De winnaar had 241 (op 260). Bizar gewoon. Hebben er wel goed om gelachen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:06

Varekaj, nette prestatie op provinciaal en super dat paardje zo flink was. Na dat gedoe van gisterenavond vind'k dat wel een beetje : "in your face, mijn paardje kan zich wél gedragen" ~~}>
Hopelijk komt de protocol nog uit, maar k vrees een beetje dat dat niet gaat gebeuren. Iemand die dat per ongeluk mee heeft, gaat echt te lui zijn om dat terug te brengen... maar wie weet?!

Hanne, leuk :D ga je daar les nemen van iemand specifiek of gewoon op verplaatsing. Mooie buitenbak hebben die wel vind ik. En de binnen daar is ook niets mis mee. Allé, ik zou daar gerust kunnen wonen ofzo :') zo'n prachtige hoeve met alles erop en eraan! :D

Florence, proficiat met Ferro :D Goed gedaan! Ik zou naar M1 gaan. Kun je de hele winter dat rijden :j want hele winter L2 en dan een "overschot" aan punten is ook zo stom, zeker als je al over mag! Jammer van Colorado... We love dressuur (en de jury's) :+

Madelene, mooie cross precies. Mooie hindernissen op de foto's maar lijkt mij niet gemakkelijk. Amai, je had wel een goede dressuur hé, proficiat. Iets minder van het parcours, maar k begrijp de black out. Dan kan je je zelf echt vervloeken hé. :oo filmpje van de val is spectaculair! Geen pijn gedaan? Paard leek er precies van uit te gaan dat het water dieper was en mis pakte zich daar aan, denk ik. Zo heb ik er echt al een hele hoop tegen de grond zien gaan...

Hier cross Merendree, laagste reeks nog eens. Super brave paarden opnieuw :D Ik ging massa's te snel zijn, dankzij chrono nog iets kunnen temperen. Blijkbaar een 8e plek. Niet gebleven ofzo, maar iemand liet het me weten. K ben wel echt blij met mijn paard nu. Zo flink en leuk dat het allemaal is. K hoop echt dat ze die goede vibes blijft houden <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:13

In onze club is er ook iemand met een paard die de hindernis aan de waterbak springt alsof het een gewone hindernis is. Die kreeg ook al de waarschuwing om daarmee op te letten.
Die kerel reed vanochtend trouwens achttal mee en is kort na de middag nog vertrokken om in Merendree mee te rijden := Je moet er maar zin in hebben.

Als iemand van de club de protocol heeft krijg ik die normaal gezien wel. Ik heb alleen zo het gevoel dat die protocol niet bij onze club zit. Op de eindlijst was er flink gekrabbeld en alle punten lagen dicht bij elkaar. Op zich zoek ik er niks achter maar kreeg van iemand anders wel de opmerking "als uw protocol ontbreekt kan je niet natellen, en 2 punten meer leveren u wel 3e plek op ipv 5e". Tgoh ja, dat kan. Dat is niet het ergste. Ik heb naar mijn gevoel gewoon een superfijne proef gereden en ik wil kijken of dat gevoel klopt op basis van de punten bij de oefeningen, niet op basis van een eindgetal.

Soit, ikke blij, paard blij :D Stilaan beginnen plannen voor de winter, ga redelijk wat springles en springwedstrijden op de planning proberen krijgen.
Maar nu toch eerst mijn bed opzoeken. Zo een dag tornooi na 4u slaap, da's niet alles.

@Sofie: de beste "in your face" is dan toch dat Icaro de hele zomer meer vakantie heeft gehad dan wat anders, en hooguit 2x/week licht dressuurmatig gereden is. Mijn springknol doet dat lang niet slecht, maar dan mag hij zich niet in de modus "liever lui dan moe" bevinden ~~}>

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:42

@SofieHavan: Gewoon voor een keer normaal. :D Mss meerdere keren maarja das te zien. De piste moet nog gebouwd worden. Besteld in juni maar 'k heb gehoord dat wss pas december effectief gegraven zal worden, nieuw zand, spiegel, vezels doorfrezen, ... Dus even geduld uitoefenen. :P Voor de zomer is dat nu nog echt cava maarja in de winter zal dat niet zo evident zijn als we even geen deftige piste hebben. Ik kan nog rijden maarja tis mr een vierkant dusja meestal voor grondwerk en longeren. En voor de rest meestal wandelen of nekeer naar de galopbaan.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:05

proficiat allemaal met de prestaties :)

florence: hopelijk de slechte punten niet van mijn vriendin gekregen :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:48

@Sofiehavan: ga je voor paardendierenarts? :) Lijkt me een zalige richting! Vind het jammer dat ik het nooit heb geprobeerd.

@Mila: neen, zij moest normaal de L2 doen maar er zat iemand anders. Ik vind dat een dom systeem trouwens, ze kennen een jury toe aan een bepaalde ring maar als die persoon dan niet meer kan moet die zelf vervanging zoeken. Op die manier kan Jan-met-de-pet daar zitten jureren.

@Hanne: is dat geen eindje rijden voor jou naar die piste? Dat is direct zo tijdsrovend he naar de binnenpiste gaan om te rijden.