ze was niet alleen hoor het was ook niet slecht bedoeld he maar de 1 ziet nu liever paard die wat meer opgericht loopt dan het andere ze stond toch nog 3de hoor met die opmerking het was van de jury haar eerste occ dat ze jureerde vertelde ze ze was wel erg correct hoor vond ik. ze hield er wel rekening mee dat het maar een occ 80 was en geen Midden
nee hoor net terug begonnen maar ik vraag het puur omdat ze het ervoor ook niet kon. ze is heel erg kort in de hals een nijgt erg om erachter te kruipen. ik zou graag nu van mijn draf maanden gebruik maken om ze het beter aan te leren. als ik bv moest hals laten strekken in de proef dan denkt zij hals strekken helemaal strekken met haar neus in de grond echt neus over de grond. de blessure was vooraan. lopen doet ze altijd ze stapt/draaft van haar eigen eigenlijk al 1-1.5 voet over. Heeft ze altijd gedaan.
Anoniem
Geplaatst: 12-09-16 15:27
Ik zie PP nu ook eerlijk gezegd wel graag rijden zoals ze het nu doet. Is altijd een plezier om naar te kijken. Ontspannen, stabiel, rustig, regelmaat en toch genoeg voorwaarts en activiteit. Het ziet er allemaal zo simpel uit terwijl die merrie nu alles behalve simpel is op momenten. Ik doe het haar in ieder geval niet na.
Het schrijven heeft mij wel meer inzicht gegeven in mijn eigen rijden. Er zijn veel zaken teruggekomen die ik zelf ook op mijn protocol zie verschijnen. Ik was er altijd al mee akkoord maar heb het nu eens vanuit een ander standpunt gezien. Ik rij graag met een "los" contact, ik weet ook dat ik daar op afgestraft word van tijd tot tijd, maar nu heb ik het vanuit deze hoek kunnen zien en inderdaad, het oogt best rommelig Toch maar aan gaan werken.
Bij mij ook, ik was veel te braaf en liet teugels vaker dan lief te lang en mijn laatste wedstrijd met Shuddy nekeer goed kort gepakt. En het loonde zich ook wel op mijn protocol. Nergens te zien dat hij te diep was. Terwijl dat ik vaak zag op m'n protocol te diep en op voorhand ofzo.
Maar nu met Luxor, durf ik ook niet te veel prullen haha Eerst een lesje plannen.
Anoniem
Geplaatst: 12-09-16 16:31
Nu, van een verrassing gesproken... Ik kreeg net een berichtje van de club. Ik heb de tussenwedstrijden van de LRV meegereden, en mijn resultaten daarvan waren goed genoeg om me te klasseren voor het provinciaal kampioenschap nu zondag in Aalst. Ik heb verdorie de hele zomer geen enkel tornooi gestart en alsnog de selectie gehaald
Aangezien ik geen eigen transport heb op dit moment en met niemand mee kan maar transport gehuurd. Al hoop ik ergens nog een andere oplossing te vinden, het is toch een klap geld. Eerlijk gezegd, dit had ik absoluut niet verwacht. Ben er alsnog heel erg blij mee, maar Icaro staat dus totaal niet in conditie. Iemand tips hoe ik dat deze week ietwat kan opvangen en hem in elk geval wat soepeler kan krijgen dan een hark? Ik wil niet rijden voor winst, lijkt me niet realistisch, maar wil wel proberen om het beste ervan te maken.
Jammer van het transport, maar proficiat alvast met de selectie! Gebeurt niet altijd hé een provinciaal kampioenschap, dus zou ook wel gehuurd hebben denk ik, moest ik écht geen transport vinden. Maar zal nooit gebeuren, zit toch niet in lrv. En een IPK in de wvur zal ik toch nooit in geraken.
Fijn de verslagen te lezen van Deurle! Goede resultaten! Proficiat. Ik ken het gevoel van u PP, na die 2de weigering de stress voor een 3de..
Ik zou toch ook proberen naar Provenciaal te gaan! Altijd een leuke ervaring.
Ik ben vandaag nog eens naar mijn nieuwe vriend gaan kijken.
Ter vergelijking, ik ben ongeveer 172... Denk dat hem echt groot gaat worden
SofieBeau
Geplaatst: 12-09-16 20:39
Varekaj: zo leuk dat je er ook nog bij bent in Aalst. Welke klasse? Zelf jureren of eens mee gaan schrijven kan inderdaad heel leerrijk zijn! Ge gaat toch zelf ook bewuster proefrijden daardoor
PP: vreemde dag dan precies in Deurle... Inderdaad zoals Antonius zegt; vreemd dat ze op die laatste 2 hindernissen moeilijk doet e. Nuja, als ze zich pijn gedaan had op die voorlaatste is het misschien daarom dat die laatste ook moeilijk was?
Sofie: gaat een super seizoen worden met Pita jong! Heb filmpje van u aan de waterbak, heb inderdaad wel wat moeten lachen met uw elegante insprong zal het doorsturen!
Mila: super dat je weer mag opbouwen!
Daaph: knap ding! precies een knuffelbeest ook?
Wij dus ook naar Deurle geweest, heb dus een paar crosstrainingen gehad en nu was het zijn eerste cross. Beetje te weinig losgereden waardoor ik hem niet helemaal scherp had. (wel beetje weinig om op los te springen, zo 1 boomstammetje...) De eerste ging, maar bij de tweede eerst een stopje en bij mijn tweede poging ging hij over de hindernis van de 90 daarna nog een stop op de 3, 4b en 5... maar telkens bij de tweede poging heel flink. Vanaf hindernis 6 ging hij wél goed en zonder problemen Galopeerde ook fijn dan en begon het duidelijk leuk te vinden! Veel geleerd dus. En hij zag er nog knap uit ook:
Zaterdag bij de verkenning overigens ook een combinatie kopje onder zien gaan in de waterbak, stond daar toch echt dik e voor de B...
Ja die was idd streng drie niet mogen crossen! Kende Er eentje van en ik was nog aant opzadelen en ik dacht dat ze terug van de cross kwam en ik vroeg hoe het geweest was en zei zo, ja Kheb nie mogen crossen van de dressurjury. Woeps :/.
Ja ik ben niet ont te vreden van de punten hoor, ik had 42 en stond derde. Kvond de proef zelf braaf, en ze loopt idd liever iets vlak. Kmoet ze wel echt rijden voor hoger in te hebben en dat heb ik gisteren niet gedaan echt. De eerste had wel 33. De Kloof was wel nogal groot .
Vandaag eens gaan kijken naar Canch haar been. Twas al stuk beter, en nog meer heel klein beetje warm aan de zij kantjes vanboven aan de kogel zo. Khoop dat gewoon wat verroken is... Kga nog wat verder afwachten... Ze liep ook weer bijna normaal. Ze heeft zo dunne droge beentjes, ik zie het direct als het iets dikker zit. Zelf wnr het 'dik' zit zijn ze nog dunner dan de meeste andere paard hun benen.
Behalve dat een paard mank is ofzo vind ik het wel bijzonder dat een dressuurjury kan beslissen of iemand mag crossen of niet. Zou er zelf ook niet blij mee zijn. Ik duim mee voor Canch dat ze snel terug in orde is.
Voor wie het vroeg: ik rij B1 mee zondag. Als ik het goed begrepen heb is de start van de B-proefjes pas in de namiddag. Ik hoop dat onze commandant nu het licht niet krijgt om mij reserve te zetten voor het achttal, dan kan ik beetje uitslapen. Heb de dag voordien een trouwfeest en ben uitgenodigd op het dessertenbuffet en avondfeest. Had nooit gedacht dat ik geselecteerd zou zijn dus toegezegd, en ik ga dat nu niet meer afzeggen. Heb ik wel een prima excuus om aan de cola te zitten
Ik vind het niet slecht dat ze u kunnen uitsluiten voor de cross vanwege dressuur.. Als je soms ziet hoe ze in de cross gaan... In Arville heb ik een jury een Fransman zien uitsluiten in de 3*! Dat vond ik wel heel vreemd...
Hihi ja groot is hem genoeg.. Ach, dan lijken de sprongen minder hoog
SofieBeau
Geplaatst: 12-09-16 22:19
Hanne_SP schreef:
Zoooo die is groot! Of ben jij klein?
1m71 ofzo en ik 1m64, valt op zich mee maar hij heeft veel body voor een vierjaar en lijkt dus nog groter
Daaaph: ik kan bevestigen, alles lijkt veel lager bij het springen als ik met de mijne rij
mila_furrie
Geplaatst: 13-09-16 07:45
ja als je nationaal crosst en meer dan zoveel punten hebt in dressuur mag je ook niet meer starten dacht ik? De punten die ze gekregen hebben vond ik wel terecht eerlijk gezegd. paarden liepen volledig tegen de hand, rug wegdrukken, weglopen, geen controle, ... zij vind als er geen controle is je niet kan starten in de cross. wat ik ook kan begrijpen. PP: Het meisje die eerst stond reed ook wel een hele fijne proef. paard/ pony liep in een mooi vlot tempo, mooi in de oprichting, figuren mooi uitgevoerd,... was idd de beste proef die we gezien hadden.
sofiebeau: paard ziet er inderdaad groot uit :p leuke foto's trouwens
daaph: die jaarling zal ook wel een serieus groot paard worden :p
hier gisteren een stap wandeling gedaan. wonder bij wonder was ze zo flink meestel is ze van alles bang wilt ze geen kop trekken maar gisteren was er geen probleem overal flink door en heel de tijd kop getrokken. 1 klein probleem gehad maar eigenlijk te grappig. Er was een licht stromend water over de weg natuurlijk moet mijn cross paard daar belachelijk op doen mijn vriendin haar paard flink erdoor, dan was furrie ook mee als er andere voor ging maar verder was ze super flink.
lene
Geplaatst: 13-09-16 13:41
Hier ook nog een Deurle-ruiter. Het parcours voor de B zag er idd best pittig uit (toch zeker de watercombi). Reed ik toch maar mooi terug in de OCC80 Heb de afgelopen maand maar 3x gereden door mijn werk, rest werd ie gelongeerd door mijn vriend of eens een vriendin ermee gaan wandelen. Niet de beste voorbereiding. Zaterdag terug in België geland en er nog eens opgekropen en hij voelde direct wel fijn PP zat in dezelfde reeks als ik dus zelfde jury. Ik haalde iets van 65 procent, waar ik best tevreden mee was (13de plek). Hij liep naar zijn eigen (beperkte) normen eigenlijk wel fijn. Maar daar kan mila_furrie ms meer van zeggen dan ikzelf Ik ben jammer genoeg mijn protocol vergeten ophalen… Inspringen was even zoeken. Maar eens we in de piste waren ging de knop om en vloog hij braaf rond. Start van de cross idem, direct oortjes erop en gaan. Even miscommunicatie op hindernis 3 (zag daar later wel meer foute afstanden in de 90 dus was precies niet de enige). Daarna mezelf herpakt en mooi binnen tijd gereden. Had ook echt voor de eerste keer t gevoel dat we "easy" rond gingen. Uiteindelijk nog goed voor een 4de plaats Brave pony alweeeeerrr
Van die uitsluitingen in dressuur kan ik mij iets bij voorstellen. Heb toch minstens één paard hele vreemde dingen zien doen in onze ring Ook één iemand die tijdens haar cross een zware waarschuwing kreeg voor ongecontroleerd rijden. Was ook helemaal terecht. Levensgevaarlijk. Had echt niets te zeggen aan haar paard en bleef toch door doen. Finishte wel foutloos 1 min te vroeg ofzo. Meisje in de ring naast mij was trouwens gevallen net aan de start van mijn proef. En toen begon er nog een autoalarm af te gaan ook. Goede timing^^
Succes Varekaj met het provinciaal!
PP had nog een klein stukje van je parcours gezien en zag dat ze idd wel mottig deed bij het springen PP. Ik moet wel zeggen dat ik ze in het losrijden van het springen ietsje stijf vond vooraan als je ze zonder contact reed. Eens in contact viel het mij niet meer op. Is je dat zelf ook al opgevallen of ligt dat aan mij? Btw mijn vriend had het concept "rechtjeee" of "kruisje" nog niet helemaal begrepen, sorry als hij af en toe eens te traag reageerde
SofieHavan
Geplaatst: 13-09-16 21:10
Allemaal fijne wedstrijden precies, allé allemaal is redelijk overdreven ma bon, toch de meesten!
PP ik heb uw stops dus gezien, ik stond aan de voorlaatste hindernis net te kijken. Ik vond dat echt een heel unfaire stop. Echt zo'n onverwachte stop terwijl alles "juist" was. De sprong kwam mooi uit enzo, ik zag geen reden om te weigeren. Jammer dat 't paard er zich er aan pijn gedaan heeft
Sofie heeft een fijn filmpje van mij eentje waar het water dus écht dicht bij komt (Bedankt Sofie!)
Alleen erg hoe ik rij, het andere filmpje durf ik haar niet te plaatsen... ik zit echt te plukken in dat paard dat niet mooi is om zien. Zo erg! Echt een heel duidelijk werkpunt. Dat het beest überhaupt nog zin heeft om te springen met al dat gepluk en gestamp van mij
Mooie foto's van uw "kleine" grijzen. Ik vind het echt een leuk paard. Heel verstandig, hij heeft echt een goed hoofd, denk ik. Ene waar je volgens mij echt heel veel gaat mee kunnen, maar daar ben je zelf ook al achter
Amai Daaphh, da's een grote jongen al ze! benieuwd hoe hij verder groeit!
Antonius
Geplaatst: 14-09-16 13:25
Varekaj: top zeg je selectie voor provinciaal!
Daapph: ik vind je jaarling echt een aansprekend paard! Ben benieuwd hoe die gaat uitgroeien!! Hoe gaat het nog met Icarus? Gaat Dirk er nog LRV's mee rijden?
Hey Sofie Echt tof paard dat je hebt! Je zal hier wel een hele toffe eventer aan hebben!
PP: hoe is het met Canch haar been intussen?
Lene: Wat leuk zeg dat pony het zo goed op pakt, zelfs met weinig training! Volgend jaar toch nog enkele B crossen erbij doen??
Sofie: op dat filmpje dat je hier plaatst zie ik geen plukken toch? Je neemt ze terug met halve ophoudingen, maar ik zie hier op zich niets verkeerd aan. Ik zou ze wel graag wat 'scherper' zien in reactie op je halve ophouding, nu moet je veel werken terwijl ze beetje doordendert maar je hebt nauwelijks getraind, dus dat zal ook wel weer komen toch?? Niet té streng zijn voor jezelf
Hier verder niets speciaal te melden, nog niet met Fiona gereden sinds zaterdag, het blijft 's avonds zo warm. Had maandag wel les met de jonge, was al afgesproken, die denkt nu plots dat balken bijten en springt er 1m boven... Ben dat totaal niet meer gewend, ze deed dat ervoor ook zo hard niet, dus paar keer manen mogen vastpakken om mee te zijn
Anoniem
Geplaatst: 14-09-16 14:00
Ze vindt die lage balkjes te simpel Antonius, direct laten zien wat ze in huis heeft
Die schimmel vind ik nu toch geen kleintje, wat een reus! Wel heel aansprekend paard, echt zo eentje die iedereen gezien heeft als hij het terrein op komt.
Zondag om 14u20 is de proef, vind ik prima uur. Kan met iemand van de club mee ook, scheelt een hoop aan transport huren. Zie het echt zitten! Wolk heeft eindelijk weer een ijzertje zonder zooltje, smid zag geen mogelijkheid om dat er nog tussen te krijgen ivm staat van de hoef (gebrokkeld). Stap is vlot en normaal, draf nog gevoelig maar de weide ligt ook ongelijk. Nu mag het eindelijk eens de positieve kant op gaan
madelene
Geplaatst: 14-09-16 15:14
gna Antonius, misschien van te voren even een functioneringsgesprekje houden met haar, en vertellen dat er geeeeen krokodillen onder zitten
ah varekaj, dat is goed nieuws, en ook fijn dat je met iemand mee kunt rijden. alvast succes zondag! en goede ontspanning vooraf een feestje!
sofie, ik heb je gezien zaterdag, als ze nog zo mooi grijs zijn vind ik ze persoonlijk het allermooiste.
PP, ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit meegemaakt hebt dat iemand na de dressuur niet meer mag starten, dan moeten ze toch echt volgens mij iets finaals slecht hebben laten zien.
iene, proficiat met uw 4de plek! zeker gezien de voorbereiding
hier ook alleen maar dinsdagochtend gereden tot nu toe na deurle, veeeeel te warm. Ik ga donderdagavond en vrijdagmiddag nog wel even erop want zaterdag wedstrijd in Varsseveld. Ik ben wel benieuwd, is de eerste keer dat ze een M en Z (Belgische L en M) organiseren op een internationaal 1* en 2* eventing wedstrijd. Ik verwacht een dik parcours nu kijken hoe ik ermee om ga Aan het paard zal het niet liggen, want die maakt het niet uit hoe hoog of dik het staat. Maar het is nog verder rijden dan deurle (3uur) maar ik wilde zo graag naar deze wedstrijd!! dus we gaan er maar voor zitten, genoeg eten en drinken mee...komt goed. Er gaat een goede vriend mee die ook kan autorijden, dus dan maar mekaar aflossen.
Antonius
Geplaatst: 14-09-16 15:43
Ah Varekaj super dat je kan meerijden! Stuk goedkoper dan zelf iets huren!! Hoe loopt Icaro nu?
Madelene: in Arville organiseren ze ook zowel nationaal als internationaal, heb ze beide al gereden, nationaal wel enkele jaren geleden, maar vond die echt niet moeilijk of dik staan, er zijn andere nationale die dikker gebouwd staan, dus zou nog niet té veel stresseren op voorhand, komt wel goed Alleen die afstand op 1 dag zou ik niet zien zitten!
Hanne_SP
Geplaatst: 14-09-16 17:54
Amaai Antonius, ik hoop nu wel dat Luxor niet zo gaat doen later. Zijn halfbroers hebben hun kwaliteit getoond, Luxor mag het kalm houden. Want denk niet dat ik er zooo gemakkelijk op zou blijven zitten. Ik heb geen ambities voor 1m40-1m50.
Anoniem
Geplaatst: 14-09-16 18:04
Icaro liep maandag in de les relatief goed, mits ik er wel streng mee ben. Ik heb nu spoortjes die beter om mijn voet passen en niet meer afzakken, dat zal vermoedelijk ook wel helpen. Vrijdag weer een les om wat puntjes op de i te zetten, maar volgens mijn lesgeefster zou ik me geen zorgen moeten maken voor zondag. Er zijn 3 ringen met B1, er is geen overkamping van de winnaars per ring voor zover ik gezien heb. Wie er nog in mijn ring start weet ik niet, met wat geluk valt het mee qua concurrentie... Ik rij in ieder geval mee voor mijn plezier en absoluut niet om te winnen, dat is volgens mij niet haalbaar. Ik ondervind dat hij wel zijn best doet maar dat er toch beperking op zit in zijn beweging. Begin oktober mag hij nieuwe ijzers krijgen, we zullen dan wel zien wat we van zijn voeten kunnen maken. Het is nu niet top, maar ook niet rampzalig slecht.
Haar been is weer dun, gisteren vond ik ze nog beetje kort stappen vanvoor mr in draf eigenlijk goed. En vandaag was er helemaal niets mee te zien, draafde ze uitstekend en deed ze zot op de weide dus zeer had ze niet . Kga ze morgen keer licht werken en zien wat da heeft.
Proficiat Lene!! Ja mss zat er voor al iets niet goed en dan met de cross dat het duidelijk werd. IK Weet het niet. Maar stijf is ze wel altijd wel wat in het begin.
florence123
Geplaatst: 15-09-16 11:22
Zo ik ben terug na 10 dagen côte d'azur! Ben weer helemaal opgeladen vanavond Colorado en Ferro rijden en hopen dat ze fijn lopen (iemand anders heeft ze 2x gereden in tussentijd), zondag heb ik provinciaal kampioenschap. Alleen heb ik opnieuw slechte uren, heb het gevoel dat ik al de hele zomer vooraan binnen moet in de ring .
Moet ook dringend terug aan het werk met de jonge, wil tegen november de jonge paarden kunnen starten. Ook het springen moet ik me dringend eens aan wagen. Heb nog maar 1x gesprongen met hem.
@Sofiebeau: welkom! ik denk dat ik weet wie je bent Heb je al op enkele lrv wedstrijden gezien. Wat een mooi paard! Ook een grote precies?
@Milafurie: ik weet op welke vriendin jij het hebt! heb haar al eens als concurrente gehad int M2 deze zomer en ze volgt bij dezelfde lesgeefster les als mij. Ik heb ze nu zondag als jury in het L2 met Ferro. Hopelijk is ze lief voor mij
Ik zag ook nog foto's passeren van de knappe bink van Daaph! Dat gaat echt een imposant beestje worden.
@Varekaj: ja de B proeven starten altijd om 13uur op tornooi.
@Sofiehavan: jouw filmpje gaat niet bij mij straks nog maar eens proberen.
Proficiat met de resultaten op Deurle iedereen! De vlp crossen beginnen stilaan op hun einde te lopen denk ik?