[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:10

Evony gefeliciteerd met je stageplek
Lau die afstand is prima te doen
TG goede paardentandartsen zijn lastig te vinden. Gelukkig heb je er nu 1 die het wel kan. Wat Texelse zegt is bij mijn hoefsmid en paardentandarts nooit opgevallen als de ander het goed gedaan heeft krijg ik dat ook te horen
Ferrose kan tegenwoordig zonder gigaverdoving naar de TA daar ben ik al blij om maar onverdoofd, nee dat gaat niet lukken
Mister T hopelijk was het staluitje naast onveilig ook gezellig
Mistid dat is balen
EB fijn dat de les goed ging
Caro fijn dat je weer mag opbouwen
Danielle fijn dat je parcours zo goed ging
Nederlands dictee is niet goed voor mijn zelfvertrouwen dus ik doe maar niet mee

Vandaag lekker gesprongen, les ging vooral om techniek want mijn (toch al niet bestaande :o ) techniek was nog wel wat verslechterd en Ferrose had nogal een sprint naar de finish neiging na iedere hindernis en ik wil zodra het hoger of breder wordt ook graag wat harder rijden dus ik liet haar alvast gaan voor de hindernis en dat mag dus niet. Maar we waren goed zat om in Bergharen weer een rondje te gaan rijden met als doel dressuurmatig netjes rondkomen waarbij ik haar eigenlijk ook wat verzameld moet houden (alvast sterkte voor mezelf om dat te onthouden :o ) maar we konden er tussen dus ik ga het zaterdag proberen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:19

Leuk dat je het zaterdag gaat proberen! :)

Mendy, in Winterswijk ligt ergens best onbekend een groot evenementen hal verscholen. :+
Zijn twee rijbanen naast elkaar, een kleine voor het losrijden en een super grote met een mooi parcours.
Kan je iedere dag van de week terecht, als je even belt. Staat op startlijsten wel iets van als je zoekt op winterswijk.

Zaterdag doe ik gewoon BB, daarna zie ik wel of ik nog B doe.
Waarschijnlijk niet, is niet verstandig om te snel te gaan.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:20

_lautje_ schreef:
Ik maar nooit mee, komtniet goed :Y)

Corien Eef: Vrijdag 8uur aan de Westersingel SUSHI!!!

JAMMIEEE! :D

Fijn dat Tessa goed sprong!

Ik ben ook naar Eurosport aan het kijken, altijd leuk. Wat zijn die dressuurpaarden allemaal dik! :=
Morgenochtend lessen en laminaat halen voor in de vw! Vrijdag gaan we weer een keer bij Flip kijken.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:02

Lielle: dat is knap hoor 11 fout! Toppie!
Net terug van rijden: Giga liep heerlijk. Wat dat betreft is er lichamelijk in ieder geval niets aan de hand en hoeven we daar de reden niet te zoeken voor de springdip.

Ga nu snel voeren en de boel weer binnenzetten. Morgen hele dag BHV/EHBO training. brrr, vind ik toch ook weer spannend. Volgens mij weet ik niets meer.

_lautje_

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:27

Wauw Valegro is wel een heel lekkere knol!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:35

Idd Lau!

Wat me opviel was dat er vrij veel paarden opgeschoren staarten hadden. Vind het best wel mooi, maar als je het even niet bijhoudt of het er weer bij laat groeien wordt het zo spuuglelijk

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:25

daNiielle_ schreef:
Leuk dat je het zaterdag gaat proberen! :)

Mendy, in Winterswijk ligt ergens best onbekend een groot evenementen hal verscholen. :+
Zijn twee rijbanen naast elkaar, een kleine voor het losrijden en een super grote met een mooi parcours.
Kan je iedere dag van de week terecht, als je even belt. Staat op startlijsten wel iets van als je zoekt op winterswijk.

Zaterdag doe ik gewoon BB, daarna zie ik wel of ik nog B doe.
Waarschijnlijk niet, is niet verstandig om te snel te gaan.

Ben je bij Prinsen geweest?
Daar geef ik nu les met een ponyclub. Jeetje wat een vreemde kerel en een slechte bodem bij het losrijden.
Benieuwd of dat ooit nog wat wordt.

Btw gisteren mijn rekening gekregen voor de paar maand dat ik lid ben geworden van een andere vereniging.
Heb maar even een specificatie aangevraagd. Ik snap niks van het grote bedrag voor startcoupons en startkaarten.
Ik kom op heel wat anders uit.
Vind dat altijd zo'n nadeel. Dat alles bij de vereniging komt en dat wij het dan later terug moeten betalen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:48

Hahaha ja hij vind zichzelf heel wat... :')
Losrijbak rij ik ook nooit in, spring gewoon los in het parcours.
Grote baan vind ik wel fijn rijden. :j En mooi parcours staat er ook.
Wordt nu wel druk bezocht, vorig jaar kwam er niemand.

Vreemd van die rekening!

Lielle goed zeg...dat doe ik je niet na.
Mirthe, je klopt als je eenmaal begint met de staart opscheren blijf je eraan vast zitten..

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 08:53

dienke wat raar dat je coupons via de vereniging komen. Hebben wij gelukkig niet.
Hun rekenen toch niet nog iets extra's voor de coupons? dat je zo'n hoog bedrag hebt
Ik ken weinig in winterswijk, hier hebben we elke donderdag oefenparcours in didam. maar hebben ze dat daar alle dagen staan dan?
sanurie mooi dat het weer beter gaat
joki succes met je springen het weekend
leliaardje succes met je bhv

zo iets te vroeg op. maar moet nu wel zo naar het werk. en dan vanavond als ik terug ben maar even rijden

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:24

Gelukkig ben ik per 1 januari lid van een andere vereniging. Vind dat zo vervelend, plus pas aan het eind van het jaar betalen, plus de hele tijd achter je coupons aanvangen.
Ik heb het liefste dat ze het thuis sturen (gebeurde bij de andere vereniging wel gewoon) en dan gespreid betalen. Niet ineens een dikke rekening. Plus dat je orde heb en zekerheid heb wat je betaald.
Nu moet je er gewoon van uit gaan dat het klopt. En helaas. Ik weet voor 99,9procent zeker dat het dit keer niet klopt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:25

Goedemorgen :wave:

Een ochtendje op kantoor, vanmiddag een vergadering buiten de deur (met onder andere oud-collega's :') ) en vanavond springles!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:30

Goedemorgen!
Laatste dagje en dan weer weekend!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:14

BV raar dat de vereniging zo een groot bedrag rekent
Mo veel plezier met springles
Lielle goed gedaan zeg
Leliaardje sterkte met BHV/EHBO cursus

Ik heb nog best wel spierpijn van dat beetje springen dat we gedaan hebben :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:22

Morgen :)

daNiielle_ schreef:
Mirthe, je klopt als je eenmaal begint met de staart opscheren blijf je eraan vast zitten..

Klopt. Yoeri heeft het ook gehad en het zag er beslist mooi uit, maar wat een drama toen het er weer bij moest groeien. Toch denk ik er sterk over na om Beau z'n staart ook op te scheren, de staart is dik genoeg zonder dat deel en als ze op concours gaat schijt ze dat bovenste deel helemaal vol (toch nog een beetje stress :(:) ) en krijg je het er haast niet meer uit, ook niet met wassen.

Dienke, wat raar van die rekening! Wij moeten altijd een voorschot betalen bij de rijvereniging, ook erg onhandig. En wij moesten de coupons daar ook bij het secretariaat afhalen. Ondanks dat ze voor mij dichtbij woont is dat hartstikke onhandig.
Sterkte met de spierpijn Joki!

Ik ben nog een dagje thuis, was bij school en daar bleken 2 van de 3 uren uit te vallen. Dat werd een mooie rechtsomkeert!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:33

Mistid wel lekker een dagje extra vrij

Ik zag net de startlijst van Bergharen. Mijn tijden zijn niet heel gunstig.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:40

moguh ladies!!!!

kort nachtje gehad...

@ mistid: hier gaat alles kaal, benen, oren, neusharen en staart... standaard... blijft het stuk schoner. bij de veulenmerries doe ik het ook altijd paar weken voor't veulen, blijft alles stuk schoner.

Hier sinds 2 jaar ook alles thuis qua coupons/startkaarten. contributie van de club in januari een rekening.

@ lelieaardje: succes met de EHBO/BHV

@ Evelien: klopt... zitten veel explosieve spieren aan de dressuurknollen.., dus spiermassa (en dan lijken ze ook al snel dikker). Daarnaast, ook als is het fokdoel langgelijnd en hoogbenig, zijn de meeste betere dressuurpaarden wat beknopt en niet hoogbenig (totilas, uthopia, salinero..)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:42

BuenaVista schreef:
Btw gisteren mijn rekening gekregen voor de paar maand dat ik lid ben geworden van een andere vereniging.
Heb maar even een specificatie aangevraagd. Ik snap niks van het grote bedrag voor startcoupons en startkaarten.
Ik kom op heel wat anders uit.
Vind dat altijd zo'n nadeel. Dat alles bij de vereniging komt en dat wij het dan later terug moeten betalen.

Grootste kostenpost is toch altijd de afdracht aan de KNHS. Geloof iets van 50 euro?
Een specificatie van je rekening kun je toch alsnog opvragen? Vind het eigenlijk wel raar dat je niet een gespecificeerde rekening krijgt..

Ik zit weer in de trein naar Enschede.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:48

Lielle Knap hoor! :D
Ik moet trouwens bij het dictee altijd denken aan die reclame met die mannen en frikandellen voor de tv. volgens mij is het van LOI. haha flauwe humor! :')
Danielle Vertrouwen is het belangrijkst inderdaad! :D succes alvast!
Sanurie Tim keek niet op van de krukken. hij zat er zelfs in te happen! sloperd :P de overige paarden op stal vond me wel eng! watjes ;) heb je aankomend weekend geen dressuurwedstrijd?
Poeh ik kan niet wachten tot wij samen een crosstraining kunnen doen *\o/* Als het goed is kan in februari wel weer te paard, maar crossen misschien twee maandjes later.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:49

Goeiemorgen!

Ik krijg de rekeningen van coupons en startkaart altijd gewoon thuis, daar zit de vereniging niet tussen?
Net wel de rekening van de rijvereniging gekregen: Lidmaatschap, basisafdracht KNHS 16,30 euro en P&S is 30,65 euro.

Ik heb die test ook nog gedaan, had 16 punten.

Joki, lekker gesprongen! Ferrose weer back on track?
Mirthe, ik heb bij T ook een keer zn staart opgeschoren en maar weer laten groeien toen ik 3 maanden naar USA was. Maar is wel even heel lelijk.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:03

toen ik de rekeningen nog maakte zette ik altijd alle 'losse posten' erop en een totaal, ook combinatienummer, lidmaatschapsnummer etc.. erbij op (voorbeeld facturen kun je van de KNHS-site halen).
dus soms had je: lidmaatschap club, gebruik rijhal, coupons, startkaart (deze 2 laatste 2 jaar niet meer) lidmaatschap KNHS, sleutel manege, etc...

vereniging kan ervoor kiezen of ze startkaarten/coupons in eigen beheer doet, of dat elke lid het voor zichzelf moet doen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:08

Ja Ferrose is weer helemaal okay alleen moet de paniekreactie er bij de dressuur nog wat uit slijten. Op bepaalde dingen reageert ze nog van dit gaat zeer doen, ik ga wel vast rennen. Maar als ik maar heel geduldig blijf en alles beloon wat ze goed doet (en dan bedoel ik ook alles) wordt ze wel een stuk rustiger. Met springen is ze juist op het moment wat voorzichtiger dan normaal dus hopelijk blijft dat zo.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:41

ik heb bijgelezen en sluit me bij de bovenstaande bij lees actie aan :Y)

over scheren, die van mij heeft ook opgeschoren staart en benen, vind het mooi verzorgd staan, maar sommige paarden met een spriet staartje moet je het niet bij doen :P

over rekeningen en coupons krijgen wij al jaren thuis gestuurd en ong 7 jaar geleden deed mijn moeder het wedstrijd secetariaat dus kregen we alle coupons hier :P

straks even naar rianty toe voor springles, en zondag 2 rondjes L springen in vries (zag dat jij ook mee doet mirthe :D)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:48

Dat is vervelend Dienke! Ik krijg mijn coupons gelukkig ook thuisgestuurd, veel makkelijker.

Ik scheer de staart niet op vind het niet mooi, bij een springpaard helemaal niet. Als je paard een mooie lange en dikke staart heeft kan het wel mooi zijn maar meestal vind ik het maar niets. :P

Wat een k ut weer!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:51

Morgen!

Takkeweer zeg, denk dat ik vanmiddag maar vrachtwagentje pak en naar de club ga om te rijden.

Ik scheer de staart ook niet op. What heeft hele mooie volle staart, vind het dan zo veel mooier. Anders wordt het zo'n naakte kont. Kreeg pas met de dressuur wel commentaar dat ik hem moest vlechten dan. Dat vind ik ook lelijk, dan maar lager cijfer voor de verzorging.
Irritant dat dat allemaal via je vereniging gaat BV!
Mooi dat Ferrose weer ok is. :)

Ga hier zo lekker lunchen en SGW kalender maken met clubgenootje en dan rijden en richting Utrecht, gala!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:02

Goedemorgen!
BV:Vervelend dat het niet klopt, de rekenieng van de knhs direct trhuisgestuurd krijgen is veel handiger inderdaad.
Watapatja: Veel succes met springen.
Sann: Veel plezier op het gala!
Ik scheer de staart ook niet op, vind dat echt niet mooi, vind een mooie volle staart veel mooier en ook voor concours vlecht ik hem niet, dat vind ik ook niet mooi, nog nooit commentaar op gehad.

Wij kregen van de week een hele leuke factuur van de knhs :D : -39 euro, voor de 2 sets starcoupons die we weer hadden ingeleverd, zelfs geen postzegels verspild omdat we toch naar Ermelo gingen voor dat rondje educatie (hoe Nederlands kan je zijn :P ).