[SGW] [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:53

Hilde: Fijn dat je les zo goed ging!!
Anthea: Super dat het zo goed gaat met je stiefvader. Nu maar hopen dat het zo doorzet!

Ik heb net uit mijn werk eerst maar even gereden, was nog lekker licht. Ik probeer Ultra nog niet langer dan 20 min. te rijden omdat hij nog niets gewend is (wel eerst even aan de longe). Ik merk dat als ik meer heb gedaan dat hij de volgende dag echt spierpijn heeft... Maar hij is zo ontzettend heet dat ik eignelijk pas aan het eind van die twintig minuten aan rijden toe kom. Iemand nog tips??

Ollie had vandaag vrij en die mag morgen mee naar springles.....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:55

rowo schreef:
Ja zielig ben ik he Knipoog Haha!

Heb echt heel erg veel last van mijn rug de laatste tijd. Maar durf niet naar de dokter bang dat ie zegt dat ik niet meer mag rijden Nagelbijten / Gniffelen

Waar heb je last van? Onderrug? Of hoger? Wat voor pijn dan? De hele dag of wisselend? Waar wordt het erger of minder erg van? Helpt paracetamol?
Hoe lang heb je er al last van? Wanneer of waardoor is het begonnen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:56

Moeilijk SGWollie! Hoe vaak per week gebruik je hem haar? Hoeveel voer je? Zou eigenlijk geen oplossing weten..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:58

Nickeltje schreef:
rowo schreef:
Ja zielig ben ik he Knipoog Haha!

Heb echt heel erg veel last van mijn rug de laatste tijd. Maar durf niet naar de dokter bang dat ie zegt dat ik niet meer mag rijden Nagelbijten / Gniffelen

Waar heb je last van? Onderrug? Of hoger? Wat voor pijn dan? De hele dag of wisselend? Waar wordt het erger of minder erg van? Helpt paracetamol?
Hoe lang heb je er al last van? Wanneer of waardoor is het begonnen?

Overdag niet zoveel last van.. Maar als ik gereden heb vooral bovenin, eerder had ik het af en toe onderin (als ik heel lang moest staan ofzo). T is dus niet de hele dag maar wisselend. Het wordt erger na vooral Passau rijden, of als ik ze alle 3 heb moeten doen. Paracetamol helpt lichtelijk! En vooral de afgelopen week is het erger geworden. Misschien dat ik me wat vertild heb, of weet ik wat.. maar fijn ishet iig niet.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:00

Jaa het is zaterdag al Haha!
Maar zonet deed ze ff niet grappig, ze kreeg eten toen ik de deken afdeed enzo. En normaal eet ze je bijna op als ze geen eten krijgt enzo, maar nu at ze heel langzaam en ging ze steeds achterin de stal staan flemen. Vond het maar niets Bloos Maar zonet was er volgens mij niets meer aan de hand Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:01

Rugpijn bovenin is iets wat serieuzer genomen moet worden dan rugpijn onderin (statistisch is lage rugpijn in de meerderheid van de gevallen lichte overbelasting en met een week of 6 zeker over).
Als je niet naar een huisarts wil gaan, zoek dan een goede fysio op. Hoge rugpijn na paardrijden of inspanning kan goed veroorzaakt worden door een net niet helemaal optimale houding. En ka op de lange termijn hele vervelende gevolgen hebben voor spieren en je wervels en meer problemen veroorzaken.
Mijn advies is om met hoge rugpijn toch echt niet te lang rond te blijven lopen!!

edit: vergissing

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:04

Ja het is sinds afgelopen zaterdag. Als het lang duurt ga ik er ook zeker wel mee naar de dokter, maar niet van harte. Mijn rug moet nog mijn hele leven mee dat realiseer ik me goed. Ik houd het goed in de gaten en als het erger wordt dan maar een paard minder rijden of 2...

Bedankt voor je tips!!!!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:06

Graag gedaan hoor...
Eventueel als je dit weekend wedstrijd hebt, kun je ook nog wat doen aan pijnstillers...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:07

rowo schreef:
Moeilijk SGWollie! Hoe vaak per week gebruik je hem haar? Hoeveel voer je? Zou eigenlijk geen oplossing weten..

Hihi hem... Haha! Omdat hij nogal groot, slap en ongetraind is wil ik hem nog niet te zwaar belasten. Ik rij drie soms vier keer in de week en longeer hem twee keer (1x als ik vier keer rij). Hij krijgt twee keer per dag een schep brok en twee keer (vrij veel) hooi. Hij loopt van 's ochtend tien tot ong. vier buiten. Ik zit er al aan te denken om iets te minderen met de brok maar ben bang dat het meer een karakter dan een voerkwestie is. Hij is er gelukkig niet (opzettelijk) vervelend bij.... Komt nog bij dat hij in het verleden is gereden door iemand met iets minder geduld dus voeg er nog een klein schepje trauma/neurotisch bij en je hebt je plaatje compleet...... Zou graag wat meer rendement uit het rijden halen maar misschien is het een kwestie van geduld hebben...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:10

Maar is ie echt gemeen dan onder het rijden of het is meer ondeugend en een muiter? Dat ie je dus te pakken neemt? Of echt angst? Als het angst is kun je volgens mij weinig anders doen dan gewoon zijn goede gedragen belonen en blijven herhalen. Maar goed, ikk en het paard verder niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:11

Nickeltje schreef:
Graag gedaan hoor...
Eventueel als je dit weekend wedstrijd hebt, kun je ook nog wat doen aan pijnstillers...

Als ik echt fanatiek aan het rijden ben merk ik het niet.. Het komt pas daarna! En vooral van Passau. vanmorgen hielpen de parasetamol trouwens wel, nu niet.

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:13

bij mij helpen ze nooit, ze zijn alleen maar smerig

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:14

Ik los ze ook niet op, dat vind ik echt super ranzig. Ik neem ze gewoon heel in met water!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:17

rowo schreef:
Maar is ie echt gemeen dan onder het rijden of het is meer ondeugend en een muiter? Dat ie je dus te pakken neemt? Of echt angst? Als het angst is kun je volgens mij weinig anders doen dan gewoon zijn goede gedragen belonen en blijven herhalen. Maar goed, ikk en het paard verder niet.

Nee hij is absoluut niet gemeen! Hij is wel echt gestressed maar heeft me nog op geen enkele manier te pakken proberen te nemen. Hij wil juist erg graag en is bang iets verkeerd te doen. Dat hete zit hem nogal in de weg, vandaar dat ik naar een manier op zoek ben om hem daar nog meer in te helpen. Maar inderdaad, ik denk dat geduld, beloning en herhaling wel de sleutelwoorden zijn. Bedankt voor het meedenken!

Balen trouwens van je rug. Ik heb er ook vaak last van, maar dan laag. En ik lees net van professor Nickeltje dat dat niet zo erg is. Soms gaat het bij mij zelfs weg na paracetamolletje en dan rijden.... Sterkte er mee!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:18

je zou hem vit E/selenium kunnen geven tegen de spierpijn, en verrder idd geduld

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:19

Ja je rug is nooit fijn. Onderrug heb ik wel vaker en niet zo erg. Dit is niet echt grappig. Maar misschien dat het beter wordt. We wachten af Lachen

Succes met je paardje. Het is voor mij moeilijk beoordelen zo via een forum.

Nickeltje

SGWOllie schreef:
rowo schreef:

Nee hij is absoluut niet gemeen! Hij is wel echt gestressed maar heeft me nog op geen enkele manier te pakken proberen te nemen. Hij wil juist erg graag en is bang iets verkeerd te doen. Dat hete zit hem nogal in de weg, vandaar dat ik naar een manier op zoek ben om hem daar nog meer in te helpen. Maar inderdaad, ik denk dat geduld, beloning en herhaling wel de sleutelwoorden zijn. Bedankt voor het meedenken!

Balen trouwens van je rug. Ik heb er ook vaak last van, maar dan laag. En ik lees net van professor Nickeltje dat dat niet zo erg is. Soms gaat het bij mij zelfs weg na paracetamolletje en dan rijden.... Sterkte er mee!

Professor ben ik niet...
Kom ik zo over?
Ik probeer alleen maar te helpen...

Miriam

Lielle schreef:
je zou hem vit E/selenium kunnen geven tegen de spierpijn, en verrder idd geduld

Thanx, daar was ik aan aan het denken inderdaad.... Wat denk je, dagje extra (kort) rijden om het normaal te maken?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:28

Ja misschien dat het helpt als je een dagje extra rijd en dan gewoon kort...Je kan het altijd proberen. Meestal merk je vanzelf of het helpt of niet.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:28

Ik ga slapen Doei!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:30

Nou, als het weer een beetje mee wil werken zullen we dat maar eens gaan proberen...

Ga de paardjes hooi geven en dan slapen......
Morgen naar de tandarts! Lips are sealed

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:32

Ollie heb ik je boos gemaakt?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:33

@ nickeltje: volgens mij bedoelde SGWollie het niet boos... zo heb ik het iig niet op gevat.

Ik ga zo ook maar eens de lampen bij de paarden uit doen en dan slapen.

Doei! Slapen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:34

Ik vind het net handig dat er zoveel kennis uit verschillende hoeken komt hier!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:35

Ja k juist ook. Een aantal dingen die Nickeltje zei wist ik echt niet..

Ben nu echt pleitos Doei!