[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:33

wat een goed nieuws Canter

GvdT: gelukkig maar dat haar benen wel goed zijn

niks worden is ook wel wat voor mij, ik kom ook bij de club!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:12

Sim, heel veel succes op je oefenparcours. En Lielle natuurlijk ook in het M.

Canter, dat gaat de goede kant op. Mini-Mas wordt al een beetje meer Maxi-Mas!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:42

Dat mag volgens mij niet Simmie Maar ik zie het hier en daar toch weleens gebeuren....

Ik neem ze het weekend toch alletwee mee. Vandaag even met een martingaal(op maat van Ot ) gereden bij die merrie en dat ging eigenlijk wel ok.
Denk dus dat ik het maar gewoon probeer. Stoer wordt ze in de ring toch nog wel, maar dat wordt alleen beter door het te doen. Ze is alweer te lang niet meegeweest eigenlijk, daar wordt het ook niet beter van. Oefenparcours donderdag gaat nu niet, omdat ik weg ben, volgend weekend gaat daarom ook niet.
Vrijdag heb ik nog les dus dan kan ik nog wel even verder knutselen.
M is niet voor punten, maar dat interesseert me niet. Vind het wel fijn als ik Ot nu nog een keer kan rijden, anders wordt dat ook pas 4 of 11 december weer...

Slordig van de verzekering GvdT
Gelukkig waren ze alletwee goed!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:50

Ben er net weer van dressuurles, ging super! Instructrice was het er mee eens dat ik met een slofteugel rij (op aanraden van gastinstructeur). Ze heeft altijd alleen een beetje recreatief gelopen, vooral buitenritten en daarbij dus niet echt de goede halsspieren ontwikkeld. Ik krijg haar wel nageeflijk zonder slofteugel maar dan is het zo ontzettend vechten, nu kan ik haar heel lekker de ontspanning inrijden en de slof na ongeveer een kwartiertje als het ware weggooien. Ze loopt echt heel lekker over de rug en zeker ontspannen want ik moest haar nu zelfs even attent maken voor de uitgestrekte draf Ging overigens ook super, kon het zelfs doorzitten.
Nu maar even doorwerken zo, ze begint nu in ieder geval zonder slof al veel sneller na te geven.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:53

Zo rij ik Ot thuis ook vaak hoor Andrea, voor sommige paarden is dat gewoon fijner

Heeft iemand hier toevallig gisteravond CSI deel twee opgenomen?
Ik heb het opgenomen voor Dimple, maar ik krijg het niet op een dvd gezet. Moest net een half uur bijtikken om het eind niet te missen en nu past het er niet op... Scene's deleten gaat wel, maar dan houdt hij het oorspronkelijke formaat aan dus daar schiet ik niets mee op
Vind het zo rot dat ze nu nog niets heeft, ze was zo blij dat ik het op wilde nemen...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:02

@ Simmie: Wat fijn dat je springles zo fijn ging!
Zet hem op met je (oefen)parcours Zondag!

@ Gomir: Lastig hoor al dat geregel Maar wel leuk dat je met je paardje kan komen!
Terwijl ik dit type ben je volgens mij al een paar keer van idee veranderd ofzo, moet het elke keer weer aanpassen
CSI heb ik trouwens niet kunnen zien, stomme studieavond..

@ Kimdepim
: Ik wil in de kerstvakantie ook komen met Sammie! Moeten we nog gaatjes in mijn oren laten schieten

@ Canter: Wat super van Mas! Hij is de laatste tijd volgens mij veel harder gaan groeien!
Wat schattig dat Jim zo braaf was Krijg helemaal zo’n beeld voor me van zo’n paard met van die witte strikjes

@ GvdT: Wat een gezeur zeg met het verzekeren. Als een paard schiefels heeft hoeft dat toch nog niet gelijk te betekenen dat zijn voorbenen niet goed zijn
Half bokt wil niks worden, hahaha

@ Andrea: Fijn dat ook jouw les lekker ging! Kan me van je paardje ook wel voorstellen dat ie in het begin niet zo veel zin heeft als hij alleen maar recreatief is gereden valt het echte werk vast wel een beetje tegen

Ik ga vandaag trouwens lekker een dagje niet naar school. Gisteravond die studieavond gehad en door al dat geleer en de wekker om 6.00 uur zetten om het allemaal nog een keer door te lezen ben ik ook best wel moe..
Vrijdag nog filosofie, wat super veel is en waar ik nog niet zo heel veel van snap dus daar kan ik vandaag lekker mee beginnen. Tentames zijn voor de rest toch al afgelopen, dus vond het ook wel belachelijk dat we gewoon naar school moesten terwijl we Vrijdag nog wel een tentamen hebben.
Na dit tentamen gaan we trouwens naar Groningen Helaas niet naar de stad, maar naar het museum, maar het wordt vast gezellig!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 12:19

Canter, wat een super nieuws, fijn!

Bento, het gaat wel goed hoor. Ik zie wel op tegen de feestdagen merk ik, en ik was laatst bij een vriendin die ook pas haar vader verloren heeft en dat is wel weer moeilijk. Lief van je

GvdT, wat een gedoe zeg. De onze zijn niet verzekerd, dat is een gok maar ook wel rustig.

Andrea, klinkt goed! Een slof kan geen kwaad, mits juist en met mate gebruikt. Bij Raimaer werkt het niet zo fijn, voor Pablo is het soms handig omdat hij zijn kop zo gruwelijk in de lucht kan gooien.

Gomir, moet wel lukken toch. Ze moeten het uiteindelijk in de ring ook leren

Even een toevoeging, je mag wel met meerdere ruiters met 1 paard springen, maar niet op dezelfde dag (muv B ponies dus). Zo doe ik het nu ook met Niels.

Wij hebben trouwens met de kerst weer clinics vanuit de club. Mischa Koot voor dressuur en Dave Maarse (weer) voor springen. Altijd leuk

Ik had trouwens wel een echt penny momentje gisteren. Paarden liepen beide los in de binnenbak en toen ik even kwam kijken of ze geen kattekwaad uithaalden, kwamen ze allebei naast me staan en wilden geaaid worden

En nog iets waar ik gisteren over zat te denken: ik was aan het rijden en er was dus helemaal niemand op stal, zelfs niet in de woning die erbij ligt. Nou trek ik me daar nooit zoveel van aan, maar ik zorg dan wel dat ik mijn telefoon iig op zak heb. Doen jullie daar nog iets aparts mee?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:39

Ik neem mijn telefoon ook mee als ik naar stal ga, weet nooit zeker of er iemand is, meestal wel gelukkig.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:39

Ik ben eigenlijk altijd alleen. Meisje dat ervoor woont is wel vaak thuis als ik ga rijden, maar of die alles in de gaten heeft weet ik ook niet
En mijn buurvrouw is ook wel regelmatig op het erf, maar die werkt ook vaak(verpleging).

Houd er alleen rekening mee met jonge dieren, telefoon heb ik eigenlijk altijd mee

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:45

Mijn opa en oma zijn ook meestal wel thuis als ik rijdt, heb mijn telefoon sowieso altijd bij me.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:05

ik heb hem ook altijd bij me, alhoewel ik hem van de week denk niet eens had kunnen gebruiken... ik had gewoon geluk dat ik niet verder wegzakte door me suiker. ik heb wel lopen schreeuwen, maar de eigenaren hoorden dat niet..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:09

Wat schrikken zeg! Wat heb je toen gedaan?

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:19

lijkt me ook wel schrikken ja..
maar ik ga zo weer, fitnissen..
en dan vanavond weer om 8 uur les

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:34

Ik heb even jullie advies nodig

Welke kleur zal ik kiezen voor een dressuurdekje? (ja, het dressuurzadel ligt er tegenwoordig vaak op en ik heb niet genoeg meer aan 1 dekje )

Afbeelding

Nu snap ik nog niet helemaal wat de kleuren nou zijn op de foto:
Ice blue
Rosa (oud roze) Welke is dit nou dan? De rood/roze of de bordeaux?
Crown (blauw)
Ocean (turqoise)
Wolf (bruintint)

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:46

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:51

Hee dat is het dekje van de piafferuitersport
Of heb ik het mis??

Whaha ik heb er ook naar zitten kijken
Weet de kleuren ook niet helemaal, die sukkels hebben de site toch niet helemaal goed veranderd

Ik denk dat de kleuren zo zijn: iceblue, rosa, ?, crown, wolf, turqoise
Weet het ook niet hoor.. maar dit leek mij het meest logisch..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:56

Ohhw.. ik had het toch fout
Heb even op de site van Harry's Horse gekeken en daar stond hetzelfde plaatje met deze kleuren:

Ice, Coral, Rosa, Crown, Ocean en Wolf.

Huh.. klopt dat eigenlijk wel?
Snap er nu echt geen kont meer van

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:05

Ja, is van Piaffe. Ik heb ook al op de site van Harry's Horse gekeken maar daar snap ik ook al niks van haha

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:39

Andrea, die lichtblauwe helemaal links vind ik wel mooi.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:52

Haha, dat is dus de kleur die ik al heb als dressuurdekje

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:37

Er is bij ons bijna altijd wel iemand op stal maar heb ook altijd mijn mobiel mee..Tenzij ik zeker weet dat ik niet alleen ben..

Vandaag met Ro gereden in de bak en ging echt super goed! Echt heel raar dat hij met zulke grote sprongen vooruit gaat! Elke keer als ik erop zit kan ik merken dat hij weer wat heeft geleerd van de vorige keer..Alle strijdpuntjes worden stukje bij beetje heel iets minder..Het is nog lang niet zoals het moet zijn maar ik ban allang blij dat hij zo snel dingen oppakt..
Hadden jullie dat ook met nieuwe/jonge paarden>? dat ze toch zo snel leren?
Ik weet nog de eerste keer dat ik erop zat iedreen zo iets had van nou moet dat wat worden?
Vandaag allemaal complimentjes gehad hoe goed hij nu al liep! In het begin bleef hij rennen en naar een halfuur werd dat minder en kon ik echt lekker gaan rijden! heerlijk voelde dat! Hahah had meteen een onwijs goed humeur

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:21

Jee, mission completed!!!
Mijn winstpunten zijn nu correct geregistreerd, L+4!
Ik heb helemaal geen antwoord op mijn mail gekregen, maar mijn punt is terecht!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:24

Ik ben net weer terug van les.
Hadden springen maar het ging niet super. Vond hem met losrijden al een beetje stijfjes, had niet zo'n zin dus had al zoiets van mmm heeft ie nou gewoon geen zin en moet ik hem doorpakken, of is er echt wat. Toen struikelde hij in de landing ook nog een keer en toen zat ik helemaal te twijfelen. Was wel een hele rustige les en de instructrice zag en er ook niks aan, dus gewoon rustig doorgereden, gingen ook geen moeilijke dingen doen ofzo..

Thuis lekker geborsteld en niks met zijn pootjes gelukkig.
Maar toen dacht ik laat ik even met mijn vingers zo langs zijn ruggengraat en dan een beetje duwen, doet de fysio ook altijd en toen ging hij zijn rug helemaal hol trekken
En dat hoort dus niet..
Hebben eind van de zomer het zadel ook wat laten aanpassen en sinds dien vond ik ook dat ie iets sneller opzij zakte..
Dus ik denk dat het daaraan ligt. Gelukkig kan ik nu weer op mijn dressuurzadel rijden dus dan kunnen we het zadel laten opvullen ofzo..
Weer €75 naar de haaien:(

Maarja moeten denk toch ook maar weer naar de fysio met Sam..
Net met alle selectiewedstrijden enzo.. Bah, er is ook altijd wat

@ Anja, in het begin reed ik Sam ook maar een keer of twee per maand en toen merkte je zelfs al veel verschil!
Wel fijn dat het al zoveel beter gaat

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:52

ik heb nog even wat foto's van zaterdag op de hei rijden :
Afbeelding
1 van de weinige momenten dat ze eventjes wilde stappen..
Afbeelding
dat koppie , ik wil hhhaaarrrdddeeerrr!
Afbeelding
lol om je knol (hier dacht britt ineens, hee als ik nu mn hoofd eens omhoog doe, misschien kan/mag ik dan wel crossen)
Afbeelding
foto's staan niet op volgorde, dit was ook in de tijd dat ze héél eventjes wilde stappen
Afbeelding
Dit is waar Britt en Tivara zo lang op hadden moeten wachten (vonden ze zelf)

trouwens, een goed idee is als het koud is en je gaat buitenrijden je bodyprotector onder je jas aandoen, had ik ook gedaan, was lekker warm

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:29

Zo weer even bij gelezen (en alles weer kwijt )
het belanrijkste: Canter, wat fijn dat Mas zo hard vooruit gaat!!Ik heb zondag mijn laatste x L2 gestart,ga de 27ste M starten.
Dat HH dekje heb ik in het Rosa, fijn dekje en ik vind het een gaaf kleurtje voor mijn zwarte merrie. Zal het mijn vosruin niet aandoen
Afbeelding