Canter, wat een super nieuws, fijn!
Bento, het gaat wel goed hoor. Ik zie wel op tegen de feestdagen merk ik, en ik was laatst bij een vriendin die ook pas haar vader verloren heeft en dat is wel weer moeilijk. Lief van je 
GvdT, wat een gedoe zeg. De onze zijn niet verzekerd, dat is een gok maar ook wel rustig.
Andrea, klinkt goed! Een slof kan geen kwaad, mits juist en met mate gebruikt. Bij Raimaer werkt het niet zo fijn, voor Pablo is het soms handig omdat hij zijn kop zo gruwelijk in de lucht kan gooien.
Gomir, moet wel lukken toch. Ze moeten het uiteindelijk in de ring ook leren 
Even een toevoeging, je mag wel met meerdere ruiters met 1 paard springen, maar niet op dezelfde dag (muv B ponies dus). Zo doe ik het nu ook met Niels.
Wij hebben trouwens met de kerst weer clinics vanuit de club. Mischa Koot voor dressuur en Dave Maarse (weer) voor springen. Altijd leuk 
Ik had trouwens wel een echt penny momentje gisteren. Paarden liepen beide los in de binnenbak en toen ik even kwam kijken of ze geen kattekwaad uithaalden, kwamen ze allebei naast me staan en wilden geaaid worden 
En nog iets waar ik gisteren over zat te denken: ik was aan het rijden en er was dus helemaal niemand op stal, zelfs niet in de woning die erbij ligt. Nou trek ik me daar nooit zoveel van aan, maar ik zorg dan wel dat ik mijn telefoon iig op zak heb. Doen jullie daar nog iets aparts mee?