[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:54

Proficiat met de resultaten! :D Op naar meer klasseringen morgen!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:59

Allemaal door ruiterfouten of te technische lijn of de ondergrond? Zijn er wel een hoop, heb al geen spijt meer dat ik niet meedeed dan.

Proficiat met je 2e plaats Antonius! Fi zag er stralend wit uit :)

Hanne, geef je je nr nog eens door via PB? Zal je het ringnummer laten weten dan of waar we zitten nadien.

Heb wat spul verkocht op onze tweedehandsbeurs vandaag, en zelf een bruin hoofdstel met subtiele cognac details gekocht aan -50% :o er was een stand met materiaal van een faillissement en tja, dat bruine hoofdstel was exact wat ik al jaren zoek én aan een schappelijke prijs. Nu dus sparen voor een bruin spring- of crosszadel, maar dat zal pas voor eind volgend jaar zijn ten vroegste.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:37

Geen idee hoe de valpartijen gebeurd zijn, heb gelukkig gene gezien. Ondergrond lag top, wel dik gebouwd voor de B maar wel fair en goed duidelijk zichtbaar voor de paarden...

Haha Varekaj toch alweer wat gekocht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:08

Heb nog altijd winst gemaakt met mijn eigen verkoop dus dan mag dat ;) is een heel fijn hoofdstel uit buffelleer, incl teugels. Tegenwoordig is alles bombastisch en breed en dat past niet op de mijne zijn hoofd.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:25

Proficiat met de resultaten.super gereden.

Ik heb vorig jaar mijn 2 de b cross daar gereden en toen vond ik ook het water pittig maar de rest vond ik wel oké. Allemaal heel mooi en eerlijk gebouwd. Ik denk ook dat ze mss redeneren van het is het einde van het seizoen het mag mss al wat meer zijn?
Ik al vroeg wakker om te gaan schrijven.

Gisteren dan op controle geweest met mijn paard. Hij was heel te vreden alles mooi hersteld. De revalidatie mag starten. *\%/*
Er was toch een traantje van vreugde op de terug weg

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:08

whooehooee...toch nog een 6de plek! Het ging dan ook heerlijk, alles klopte! maar waar ik vooral blij mee was is de controle en het tempo. *\o/* *\o/*
Geen dolle stier, geen rare fratsen, gewoon rust in zijn hoofd meedenken en op 1 tempo blijven lopen.
kunnen versnellen op de lange stukken en toch normaal terug komen.
Ik zit nog na te stuiteren, en inderdaad het laatste lijntje bij het water ging nagenoeg goed.
Alleen op de 2de haag voor het water kwam ik niet goed uit, en hij wringt zich er gewoon over heen. toen was het wel diep zakken, en moest ik gillen maar verder top!!

Antonius proficiat met je 2de!!!

Schijnt dat bij 1 ruiter die gevallen was de nekwervel wat mee was gebeurd, dat had mijn vader nog meegekregen. Maar ik vond het ook wel redelijk phoeh staan voor de B.

Was ook gezellig met mijn vader op wedstrijd, hij gaat normaal nooit mee maar nu had ik helemaal niemand, en hij heeft me geholpen waar hij kon. Ik ben sowieso een pappa's kind dus super tof dat we samen op stap waren.

Milafurie, super van het herstel, ik kan me voorstellen dat je een traantje hebt gelaten in de auto.

varekaj, foto van je hoofdstel!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:28

1 man/jongen zou beide polsen of armen gebroken hebben, meisje dat ik ken heeft op mijn berichtje gereageerd, ze heeft een zware hersenschudding en ligt nog in het ziekenhuis maar verder niets ernstig dus wel opluchting! Haar moeder was mij vorig jaar nog komen bezoeken na mijn val, dus dat mens zal nu ook wel paniek gevoeld hebben...

Varekaj, ik wil ook foto zien!

Madelene leuk dat je een fijne dag had, was toch een hele eind karren voor jullie! Maar ik vind het wel een mooie wedstrijd, alles mooi verzorgd en mooie hindernissen.

Mila: superfijn zeg dat alles mooi hersteld is!! Ik ken dat gevoel van pure opluchting, Fi heeft ook al vrij zware peesblessure gehad op beide voorbenen. Als ze dan zeggen dat je mag beginnen opbouwen is dat echt een hele last die van je schouders valt.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:12

Proficiat met al de goede resultaten! Ik ging normaal meegaan met een vriendin naar Deurle, maar had zelf nog een laatste junior stage!

Wat erg van die ongelukken, stond het anders/moeilijker dan vorig jaar? Ik vond het vorig jaar voor B en L wel meevallen!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:45

Vorig jaar lag ik in de lappenmand dus daarmee kan ik niet vergelijken. Voor L vond ik het vrij makkelijk en niet dik gebouwd staan. B vond ik wel moeilijk in verhouding...
Al de valpartijen zijn in B gebeurd.

Winnie: dat is wel een supertof terrein waar je getraind hebt!! Mag je daar vrij gaan trainen ook of was dat enkel voor jouw stage?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:02

Afbeelding

Even snel aan de weide foto gemaakt :')
In feite past de cognac neusriem van mijn hackamore er zelfs bij als ik die zou willen gebruiken.

Ik ga straks dat filmpje eens bekijken!

Zijn toch serieuze vallen voor een B cross, ik duim dat ze er allemaal goed doorheen komen.

Meegaan als schrijver was leuk vandaag! Aantal toffe combinaties gezien met een terechte winnaar vonden we zelf. Was echt nette proef. Ga denk ik toch jurycursus doen als er eens plek vrij is, is toch interessant om te doen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:42

prachtig hoofdstel! ijkt wel nieuw!

jury cursus altijd aan te bevelen, zelfs als je er niks/weinig mee gaat doen je wordt er altijd wijzer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:20

Het is ook nieuw haha. Op onze beurs stond een winkel die failliet was gegaan en hun overtallige stock aan dumpprijzen kwam verkopen. Dit was hun enige bruine hoofdstel dat ze bij hadden, wel nog meerdere zwarte. Clubgenote heeft voor €50 2 rijbroeken op de kop getikt bij hen. Van veel spullen waren het ofwel heel specifieke dingen waar je echt naar op zoek moet zijn, of gelul hebben dat je maat er nog is.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:30

ah dan zag ik het nog niet zo slecht 8-) :=

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:48

Proficiat Antonius :D Mooie foto's! :D

Madelene, ook super gedaan! *\o/*

Knap hoofdstel, Varekaj! :j

Wij hebben er ook een vertrouwensrondje 60 Deurle opzitten :) Anderhalf jaar niet gesprongen en ik wou deze week nog eens springen maar 't is er niet van gekomen :+ In Deurle trok ik mijn zadelhoes van mijn zadel en der stond schimmel op :o In de inrijpiste was'k dus ook al schijte benauwd om dat kleine boompje te springen want Evita kàn op alles stoppen ;) maar gelukkig was ze heel flink. Ook flink naar de startbox (er zijn nog tijden geweest dat ze met 2 daar stonden om mijn steigerend paard te doen starten ~~}> ) maar nu dus gewoon start en weg *\o/* en heel de rit super aanpakken en echt sleu-ren naar de hindernissen :P Ik ging eerst inlopen in het water maar dan toch bedacht dat ze flink bezig was en ik beter dit als oefening zou aanzien dus gekozen voor de kleine insprong. Ik probeer dat "rustig" (lees gecontroleerd) naar toe te rijden, maar paard wou van geen stoppen weten, dus sleurt richting water, springt er als een volleerde eventer in en... struikelt }:0 ik vlieg in haar hals, zie het water vervaarlijk dichterbij komen, maarrrr paard springt wat op en ik beland weer netjes in het zadel :Y) *D Haha :') was effe spannend! Maar dus nette cross, super flink paard en een minuut te snel binnen. Maar k was ook helemaal niet naar de tijd aan het rijden, gewoon een fijn rondje is al perfect (de tijd op de LRV's staat toch veel sneller dus maakt niet uit).

S middags nog terug geweest gaan kijken. Ik heb prietpraat zien rijden, benieuwd naar haar verslag.

Volgende week nog een rondje naar vertrouwen (60 Merendree) en daarna 80 Zwijnaarde om in oktober de B's te starten. Maar k ben vrij zeker dat dit een fijn cross jaar wordt :j Evita heeft er zin in en ik ook :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:33

Varekaj: ik vind dat ook wel een mooi hoofdstel, lijkt beetje op het bruine dat ik nu heb. Alhoewel ik een nieuwe wil met veel bling voor de jonge :')

Sofie: haha, weer bijna gevallen, en dan nog in het water! Gelukkig ben je blijven zitten!! En wie weet door de lange rustperiode heeft Evita zo een boost gekregen dat ze vanaf nu alleen nog braaf kan zijn *\o/* Toppie!!
Staat Heusden op je planning? Ik kom de week ervoor crosstraining doen met de jonge en als dat beetje ok gaat, weekje erna de 60 eens mee doen met haar.
Hoe ging het met je man? Even goed?

Hier ook benieuwd naar PP's verslag!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:38

Oooh nog bijna vergeten, een kennis van mij zoekt een jonge eventer, zo tussen de 4 en 6 ongeveer, gezond, mag al beetje ervaring hebben maar hoeft niet veel te zijn. Als iemand iets weet?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:01

Het was weer een weekend met ups and downs. Dressuur netejs maar braaf, stond ik derde. Springen was ze weer het varken en had in twee stops in de 80 cm. Echt was heel kwad. Sebiet was ik weer uitgesloten geweest. In de cross had ik 4 stops. op hindernis, 1 2 en de vorlatste en laatste, alles dus op dat ee veld daar. al derest deed ze vlekkeloos en voor het eerst het water ook meteen inspringen (en dat ondanks dat nog maar één cross heeft gelopen dit jaar en nog niets van water insprongen heeft gedaan, hoe raar kan mijn paard zijn). Maarja op de voorlaatste heeft ze zich dus wel bezeerd, ze zette af maar sprong niet door dus ze zat er vanboven op. Ze is nu mank met dikke kogel :/.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:42

Oei PP, dat klinkt inderdaad erg up and down. Hopelijk is ze snel weer genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:10

Mag dat een merrie zijn Antonius? Bij ons op de club komt er misschien eentje te koop, ik denk dat ze er de 25e mee starten in een lrv-cross. Voor meer info zou ik eens moeten navragen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:20

Varekaj: denk ik wel, wel beetje maat en/of formaat, gene van 1m60. Als je er iets meer van weet, mag je zeker doorgeven.

PP: in de cross op 1 en 2 stoppen kan ik nog begrijpen, tis weg van de paarden, maar de voorlaatste en laatste? Voorlaatste was da tafelke met die pompoenen, was toch nie zo speciaal dat ze daar nu ook nog op moeten stoppen? Hopelijk gewoon een 'blauwe plek' en niets ernstig. Laat je een DA komen of wacht je even af?

Madelene: heb je FB? Want op de pagina eventing shot heb ik een mooie foto van jou zien passeren op het huisje! In de loop van de week komen ze ook online, dus kan je ze ook zonder FB zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:37

Ik heb gezien dat je uw Fi spierwit hebt gekregen Antonius :D
Het is geen reus in elk geval, dat kan wel tegenvallen dan. Zal eens kijken voor info.
Gisteren heeft iemand met een schimmel een 10 voor verzorging gehad van ons. Die was echt witter dan wit, ruiter piekfijn verzorgd (man, geen haartje lag verkeerd. Dotjes en staart superstrak gevlochten en recht geknipt, plaatje was echt compleet.
Verder ook paar 9's en merendeel dan 8.

PP, ik heb op FB wel mooie foto's zien voorbij komen!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:50

pp: ik heb enkel jou dressuur :p en de laatste hindernissen gezien. ik zag inderdaad dat het niet zo vlot ging de laatste lijn. toch raar dier eh :s

ik dus ook geschreven dit weekend :) was wel interessant en tof om te doen. wel een strenge maar zeker rechtvaardige jury. Ze heeft er 3 niet laten starten in de cross :o mss licht overdreven maar die paarden liepen echt weg. Er was nauwelijks controle en dat wou zij niet laten starten wegens gevaarlijk. Natuurlijk veel commotie er rond. ik was meestal wel akkoord met haar redenering van punten geven.
Bij PP zei ze bevoorbeeld perfect plaatje, paard loopt erg stabiel, mooi tempo. Alleen naar haar mening iets te laag met het hoofd. zij ziet ze liever wat meer opgericht. toen heb ik toch ff mijn menig daarover gezegd haha. Toen zei ik van ja daar heb je het natuurlijk. jij ziet graag een paard die meer opgericht loopt en iemand ziet liever een paard die wat vlakker loopt :p kzei wat moet je dan gaan rijden :) ze gaf mij gelijk en zij dat is dressuur :p wel een fijne dame vond ik :)

gisteren avond dan zelf mijn eerste ritje gaan doen :) ze was erg flink. Alleen blijf ik altijd het zelfde probleem hebben. ik zou ze veel liever meer voorwaarts neerwaarts gaan rijden maar ze zoekt echt ze loopt met moment heel goed en andere moment zoek ze erg. zakt ze dieper, meer opgekrult, ... Ik probeer ze zo vlot mogelijk vooruit te rijden met een lage hand maar het lukt niet zo goed. het was voor haar blessure ook al het geval. Als er iemand tips heeft :) altijd welkom.
De stap was ze lui, draf was ze erg vooruit.
Vandaag ga ik wandelen met een vriendin om te voorkomen dat ze niet te stijf is :)

varekaj: welke proef mocht je bijzitten? een vriendin is prov. kampioen in M2 :) haar dochtertje ook prov kampioen bij de pony's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:00

Wij hadden de L1 paarden.

We hebben er een aantal gehad die zowat uit elkaar knalden van spanning, of zo zag het er toch uit. Zowel ruiter als paard. Wel allemaal fijn en vriendelijk gereden. Bij de meeste gespannen paarden hadden we de indruk, als die spanning afgevloeid kan worden op termijn, dat de combinaties dan echt mooie proeven kunnen gaan neerzetten, nu was het zo beetje "net niet".
En heel vriendelijke deelnemers! Juist de eerste was flink te laat onder het mom "hij heeft startnummer 4". Ja klopt, maar hij is wel eerste op de startlijst... Die was in de verste verte niet te bespeuren tot we nummer 2 dan maar lieten beginnen. En dan had hij ook nog een verkeerde startcoupon afgegeven, extra stress ocharme :') Gelukkig is dat wel tijdig opgelost geraakt.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:04

heb hem al gespot en gedeeld, mijn fb naam is trouwens maddy mertens
misschien vriendjes worden met al mijn Belgische wedstrijd vrienden? :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:27

mila_furrie schreef:
ik dus ook geschreven dit weekend :) was wel interessant en tof om te doen. wel een strenge maar zeker rechtvaardige jury. Ze heeft er 3 niet laten starten in de cross :o mss licht overdreven maar die paarden liepen echt weg. Er was nauwelijks controle en dat wou zij niet laten starten wegens gevaarlijk. Natuurlijk veel commotie er rond. ik was meestal wel akkoord met haar redenering van punten geven.
Bij PP zei ze bevoorbeeld perfect plaatje, paard loopt erg stabiel, mooi tempo. Alleen naar haar mening iets te laag met het hoofd. zij ziet ze liever wat meer opgericht. toen heb ik toch ff mijn menig daarover gezegd haha. Toen zei ik van ja daar heb je het natuurlijk. jij ziet graag een paard die meer opgericht loopt en iemand ziet liever een paard die wat vlakker loopt :p kzei wat moet je dan gaan rijden :) ze gaf mij gelijk en zij dat is dressuur :p wel een fijne dame vond ik :)

gisteren avond dan zelf mijn eerste ritje gaan doen :) ze was erg flink. Alleen blijf ik altijd het zelfde probleem hebben. ik zou ze veel liever meer voorwaarts neerwaarts gaan rijden maar ze zoekt echt ze loopt met moment heel goed en andere moment zoek ze erg. zakt ze dieper, meer opgekrult, ... Ik probeer ze zo vlot mogelijk vooruit te rijden met een lage hand maar het lukt niet zo goed. het was voor haar blessure ook al het geval. Als er iemand tips heeft :) altijd welkom.
De stap was ze lui, draf was ze erg vooruit.
Vandaag ga ik wandelen met een vriendin om te voorkomen dat ze niet te stijf is :)

varekaj: welke proef mocht je bijzitten? een vriendin is prov. kampioen in M2 :) haar dochtertje ook prov kampioen bij de pony's!

Qua jurering vind ik het wel kwalijk als men zo'n opmerking over PP maakt (enfin haar proef) in de 80 begot! Ik heb nu PP niet zien rijden, maar ken haar rijstijl wel, en ik vind die heel fijn, aangenaam ontspannen en toch netjes opgericht en ja, nog tikje laag en lang in de hals, maar ik vind het absurd dat men in een reeks 80 al meer zou verwachten dan dat. Ik zie ze dikwijls op internationaal veel slechter lopen!

Je bent nu toch maar pas terug beginnen rijden Mila? Toch niet abnormaal dat je nog geen fijne aanleuning krijgt dan? Of ben je al een tijdje terug bezig?
Los daarvan, als je paard loperig is, moet je geen vw nw rijden, dat lukt toch niet. Beter trachten in goed contact in de oprichting te rijden en daar een vriendelijke verbinding onderhouden. Als je een constante verbinding krijgt, zal je op termijn de hals kunnen uitschuiven en eens richting vw nw gaan, maar ik maak daar geen trainingsdoel van.
Ik weet nu niet meer of je paard vooraan of achteraan geblesseerd was, maar indien vooraan, zou ik zeker in dit beginstadium van opbouwen geen extra gewicht op de voorhand zetten, dus net geen vw nw. Een correcte vw nw komt maar door het bekken te kantelen en achterhand onder te brengen, en met ene die 6 maand gerust heeft, is dat gewoonweg niet mogelijk. Als je ze al ontspannen genoeg krijgt dat ze de hals laat zakken, zal ze toch maar op de voorhand vallen.