[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:27

Goedemorgen!
Marijke en Geert top! +:)+ Fijn gevoel is dat, een lange neus trekken naar andere mensen.
Komen allemaal mooie foto's voorbij!
Hilde jammer nog geen wp, maar wel veel geleerd weer.
Mirthe dat is schrikken. Buit gemaakt?

mistid

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:28

Ik heb geen idee, zal zo voordat ik naar school ga even langs. Ligt toch op de route.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:30

Moggel!
Heb globaal wat bijgelezen.
Belangrijkste is denk ik dat een heel aantal de eerste cross van het jaar hebben gereden! Lekker meiden!
Corientje, jammer van je snoekduik. Fotoserie is wel erg leuk :D
Lau, Maat deed weer goed zijn best dus :j
Sim was ook erg blij met Sims :D
Voor degenen bij wie het wat minder ging :(:) .
Sannn, je had nog wel wat werk aan What? Heb je de cross wel uit kunnen rijden? (Ik moet nog ff op zoek naar het verslagentopic :o )

Gaan jullie ook allemaal naar E-L?
Ik heb die dus afgezegd... Ik heb a.s. zondag mijn eerste crosstraining en ga dan de 31ste naar Putten (moet nog wel ff mailen).
Had ook een mailtje dat het terrein in Lelystad weer open is om te trainen, met een foto erbij van een hele gave boot-insprong!

Karen, wat een héérlijk hondje! Om op te vreten!
Mootje, fijne vakantie.
Noa, welkom en alvast veel succes gewenst.
Mendy, nogmaals :(:) , maar wel lekker gecrosst volgens mij.

Ik dus een lekkere vakantie gehad. Jer heeft goed zijn best gedaan met schoonzusje, dus als het goed is kan ik hem lekker doorpakken en dan gaan we hopelijk zaterdag knallen in de ring!
Victor&Rolf zijn helaas wel heengegaan van de week... ik denk dat ze me teveel misten :+ Stomme vissen.

En nu: back to work!
Laatst bijgewerkt door _Noor op 20-03-12 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:36

Morgen!

Mirthe, wat balen van je werk en van HTC.
Mo, rijd je Nick ook niet meer dan?
Noor, :wave:
Hilde, leuke foto!
Noa, ik heb een zoontje van 13 maanden, is ook altijd een beetje regelen. Aangezien mijn Jeroen ( ja ook al een Jeroen), als bakker werkt, dus heel onregelmatig en hij moet ook slapen overdag. Maar hier ook lieve ouders die altijd even op willen passen zodat ik kan rijden.

Wat een heerlijk weertje! Ga straks eens lekker met Uk op pad.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:37

Mistid balen van htc
MM het is ook top dat Geert en Ula dat samen gered hebben
Itsme leuke foto ziet er heel relaxt uit
Hilde super dat Catweazle zoveel geleerd heeft
Noa een instructeur vinden die bij je past is inderdaad heel persoonlijk. Ik ben begonnen bij Rob en dat bevalt super, zeker omdat zowel ik als mijn paard volledig op Rob vertrouwen. Rob hoeft maar kom te zeggen en ze springt. Ik heb 1x crosstraining in Renswoude gehad en dat was ook prima maar ik merk aan Ferrose dat ze echt zoiets heeft van waar is Rob dan en dan wordt mijn vertrouwen in mijn paard ook wat minder (dat laatste zou niet mogen maar mijn paard was/is enorm onbetrouwbaar in het springen dus onbewust gebeurd dat bij mij meteen).

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:47

Oke dus "Rob" is wel favo hier begrijp ik??
Heeft hij een site of iets dergelijks??

Tientjuh wat leuk een jochie!! Lijkt me ook erg leuk hoor een zoontje! Wie weet mogen wij nog een keer een zoontje verwelkomen.
Danique gaat inmiddels wel mee naar Noa, ze loopt een beetje door de stallen te keutelen en aait de paarden een beetje. Noa is mega kalm dus daar kan ze wel omheen lopen zonder dat er ongelukken gebeuren, zeg nooit nooit natuurlijk maar ik vertrouw erop....

Kunnen jullie mij misschien ook de juiste beenbescherming aanraden? Of vertellen waar jullie mee rijden? Ik heb een hoop gezien en gelezen maar er is toch nog een hoop verschil tussen zie ik.

Nu heb ik al iets over deze gelezen?....

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... k000-me/83
Laatst bijgewerkt door NoaChanel op 20-03-12 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:47

goeiemorgen!
Joki ik denk dat je dan straks ook juist zonder rob moet gaan trainen, je kan hem immers niet altijd als mascotte mee nemen. Maar snap wel dat je nu eerst voor het vertrouwen gaat met die bandiet van jou!
Mirthe inbraak is beter dan die overvallen die ze tegenwoordig doen
Noor die arme Victor en Rolf :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:50

Noa, mijn paardje staat bij mijn ouders. Dus kan Sem daar binnen laten. Mijn ouders hebben een boerderij, dus hem rond laten lopen durf ik niet ivm andere dieren, putten e.d. Maar mijn moeder past met alle liefde op. Al zorg ik meestal dat ik gewoon in zijn middagdutje ga rijden.

Ik heb overigens Style beenbeschermers. De enige die mooi zaten en niet draaiden bij de dunne beentjes van mijn paard.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:55

bvw moet ik inderdaad ook gaan doen al lijkt het me wel wat Ferrose een koptelefoon opdoen met Robs stem die haar aanmoedigt de hele cross :+ . Oefencrossen (die paar die vorig jaar door gingen :Y) ) dat gaat wel prima maar dan zoek ik het randje nog niet op. Ik ga mezelf dit jaar gewoon dwingen om ook crosstrainingen bij anderen te volgen als ik dan toch nog niet officieel kan gaan crossen. Ik ben op het moment erg aan het twijfelen over een training van Chantal Mechelenbrink in Ede dus misschien gewoon daar naar toe gaan want Ede kent Ferrose wel.

Noa ik heb Styles omdat Rob me die toen aangeraden heeft. Maar dalmar staat ook prima bekend.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:56

@Joki: Chantal heeft ook een heel leuk/mooi terrein, en geeft superleuk les!! En zelf natuurlijk ook heel veel ervaring.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:56

goedemorgen dames!!!
@ marijke; ik kende het achtergrond verhaal van ula helemaal niet, maar wel knap dat ze zo opgeknapt is, lijkt erop alsof ze inderdaad als jonkie met vrij-springen flink gebareerd is.....
@ noor: sieluge victor en rolf....
@ marijke: bij jonge veulentjes lijken de kogels vaak dikker omdat de benen (pijp etc...) vrij dun zijn nog. daarnaast wordt er vaak bij de bevalling wat geholpen door aan de kogel te trekken, dus loopt ie iets op. Ook is elke ziektekiem in zo'n veulen vaak gelijk iets wat in de kogels te zien is. eerste teken van veulenziekte is meestal ook dikke kogels. En de botten zijn nou eenmaal in verhouding het grootste... Dus het is eigenlijk een combi van factoren....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:59

Texelse haar eigen terrein is me een beetje heel ver weg, maar ik zag inderdaad op haar site dat ze binnenkort naar Ede komt en Ede is voor mij weer heel erg dichtbij.

Het lastige is op het moment dat ik mijn hele planning laat afhangen van de vraag kan ik officieel crossen of niet. Ik heb een heel A4 vol gepend met per datum de wedstrijdmogelijkheden van zowel dressuur, springen als cross en crosstrainingen. Maar het is erg lastig om iets op te geven als je nog geen idee hebt van wat je gaat opgeven :+

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:13

tientjeh schreef:
Noa, mijn paardje staat bij mijn ouders. Dus kan Sem daar binnen laten. Mijn ouders hebben een boerderij, dus hem rond laten lopen durf ik niet ivm andere dieren, putten e.d. Maar mijn moeder past met alle liefde op. Al zorg ik meestal dat ik gewoon in zijn middagdutje ga rijden.

Ik heb overigens Style beenbeschermers. De enige die mooi zaten en niet draaiden bij de dunne beentjes van mijn paard.

Wat een heerlijkheid zeg!!!

Oke ga ik daar eens naar kijken!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:16

Noa, ik heb beschermers van NEW.
Joki, ik ga ook ff kijken voor een training bij Chantal :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:18

Moo rijd je dus zelfs Nick niet meer? Wel jammer hoor, maar als het als de juiste keus voelt, dan is het dat ook geweest.
Noor is weer terug! :wave: Zo te lezen een fijne vakantie gehad

Ik heb volgens mij Syles beenbeschermers rondom. Met van die hele hoge achterbeschermers. Ik heb geen andere getest moet ik zeggen, ik heb gemaild met de eventingshop en volgens mij waren dat degene die ze toen het meeste verkocht. Mijn paard vindt de achterbeschermers alleen heel vervelend, de eerste keren dat die weer om gaan zet ik altijd mijn cap vast op :')
Ik vind Rob ook het fijnste qua crosstraining, maar zoveel anderen heb ik nog niet gehad. Ik vind het zelf bij Rob wel fijn dat hij precies weet wat kan en wat niet kan, zonder te voorzichtig te zijn. Ik heb ook nog les gehad van San bij hem op het terein en die ging voor mij iets te snel omhoog, gaf iets minder vertrouwen. Bij Tim Lips heb ik een clinic gereden en hij was juist weer te voorzichtig, daar hebben we enkel struikelblokjes gesprongen. Zijn pa, Martin Lips, vond ik wel ook erg fijn.
Qua terein ben ik alleen in Ede (Valouwe) en bij Rob thuis geweest. Ik ben ook nog een keer in IJselstein (of is dat Castenray? Met die mega plastic buis vooraan?) geweest, maar daar heb ik zelf niets gesprongen. Dat lijkt mij ook een fijn terein voor een training.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:12

Noa ik gebruik Dalmars bij paard met dikke benen en ook bij paarden met dunne benen en ik zou niet anders willen.

Jeroen als het goed is kom ik zaterdag diepenheim onveilig maken }>

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:38

@ bvw: dan is het halve topic er ook bijna (geweest) :P Danielle, tientjeh, marijke, vief, jij, percyleen, billy..
Heb zo het gevoel, via alles reacties e.d., dan het komend weekend wel weer net zo'n succes wordt als afgelopen weekend, zeker ook met het springparcours buiten.
Laatst bijgewerkt door weule op 20-03-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:39

Altos: ik zou me absoluut niet schuldig voelen als mijn paard een dag in de wei had gestaan zonder mij te zien...
BVW: Ik heb denk toch een ander beeld van dikke benen, want die van mij paste de Dalmars achter toch echt niet :+ Voor gelukkig wel. Achter heb ik nu styles in maatje groot :D
Mootje: Jammer dat je met Nick gestopt bent, maar het was een goed besluit zo te lezen :)

Ik heb nogal last van mijn schouder, dus stop maar gauw met bokken, achter de computer zitten helpt niet echt mee namelijk.
Straks weer een dagje uni :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:55

viefdepief schreef:
BVW: Ik heb denk toch een ander beeld van dikke benen, want die van mij paste de Dalmars achter toch echt niet :+ Voor gelukkig wel. Achter heb ik nu styles in maatje groot :D

Wiso heeft ook echt dikke poten, maar misschien wel andere vorm "dik" ;)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 13:03

noa een coffin is een hindernis, greppel, hindernis
sanurie nou bij mij blijft het in het starthok. maar ben dan inderdaad echt misselijk/buikpijn
altos ik rijd niet elke dag de paarden hoor. hier staan ze dan ook lekker in de wei
mirthe dat is niet leuk maarja zolang het maar 'snachts is
noor jammer van je visjes
noa die heb ik ook bij oliver en heb nog een ander setje voor bay
vief gaat naar uni

zo van morgen eerst met bay in de bak gereden en hij ging echt fijn. toen nog weer een stukje de weg opgeweest (zelfde kant als vorig keer) en zijn weer een stapje verder gekomen met weer andere dingen langs de weg. Zou hij dan toch ooit nog alleen weg kunnen en dus een cross in? krijg wel steeds meer vertrouwen maarja hier oefencrossen zijn er ook niet veel
ol gelongeerd normaal heeft hij de 2e dag na de cross vrij maar gister was hij stijf dat ik hem nu alleen even aan hoofdstel gelongeerd hebt. en liep wel goed en zag niks niks meer aan hem.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:26

Ja klopt, wilde het niet online zetten maar aangezien de eigenaar dat ook al had gedaan in het EL topic :+
Noor, haha had je wel oppas geregeld voor Victor + rolf :')
Mistid, balen van de inbraak!
Ik had nepstyles. Ook new's gehad voor gewoon, maar die lagen al vrij snel in de prullebak. Wat een ondingen waren dat en veels te krap gestikt. Alles liet los!

Qua instructeurs, voordeel van Rob is dat hij op veel verschillende locaties lesgeeft (dat coordineert Lielle) maar daar blijft het bij voor mij. Fijne instructeurs vind ik Henrieke Boonzaaijer, marcelle de Kam, Chantal Mechelenbrink en Wendela Schlimmer. Zelf trainde ik vaak bij Michiel brons ( ook dressuur en springen). Met hem kon ik lezen en schrijven!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 13:38

ik heb ook verschillende instructeurs gehad.
eerst gert boonzaaijer, daarna femke (achternaam weet ik zo niet maar die gaf ook de trainingen in renswoude), wout hazeleger een keer een training gehad van chantal. maar uiteindelijk rob toch het fijnst.
ga binnenkort ook nog een keer bij jan trainen want dat is zo dichtbij

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:40

ik train voornamelijk bij Alice en af en toe Gert.
En vind die beide echt super.
Verder wieneke 1 keer gehad maar vond ik niet fantastisch.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:43

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Ik ben twee keer bij Alice geweest, maar daar zou ik niet uit eigen beweging gaan lessen :') gewoon proberen, proberen, proberen!
Zag net dat soofietje een veulentje heeft gekregen :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 13:48

mootje dat zag ik ook net op fb.