[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:34

smorregens!

Lekker dat Anoes braaf was Benthe. Wond helemaal mooi genezen?
Gelijk heb je snoek, dat je even afwacht. Het is hier ook behoorlijk onstuimig weer, rijden met trailer er achter is dan niet fijn. Voel het op de snelweg met onze Volvo XC al "trekken".

Ga zo eens een paar uurtjes werken en dan heb ik maar liefst 4 dagen vrij!!!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:43

Moggel!!!

TG heeft gister nog wel een nieuw dekkie gekregen, hij had het een beetje warm :+ Bari heeft precies dezelfde gekregen dus mooi stel nu :9

Sim, geen vroege dienst? Je werkt op kantoor toch?
Vief, succes met Woll!
Benthe, hoe heb jij opgebouwd na die stalrust?
Anthea, volgende keer beginnen met springen dan :P
Noor, veel plezier met Jer en scheerze alvast!
Corien, werkse!
Bianca, jammer van de strepen maar is vast snel weg! Was ie braaf?
Heleen, leuke strandfoto's!! Rij je met Uitje ook wedstrijden?
Billy, rekening voor de hond?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:29

Vief idd praam er op en idd vanaf de schouder!
Tg fijn idd een DA rekening er ook nog 1 :+

Vanavond maar even knolscheuren :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 11:52

JN, Fijn dat je les met Anoes zo goed ging!
Anthea, Lekker gesprongen dus :D
Billy, Jij ook balen van de DA-rekening!
Bianca, Ik dacht dat Bull een mooi velletje had, maar jij hebt hem dus ook al geschoren! Als paard volgende week goed blijkt, hoop ik hem volgende week voor de tweede keer te scheren :=
Vief, De DA zei dat het niet de bedoeling is om op een kreupel paard te rijden, maar hij was minimaal niet-rad. Hij had natuurlijk een week stilgestaan, dus vandaar dat ze graag wil dat ik er elke dag even 10minuten opga (als hij nagenoeg rad is), zodat ze hem beter kan beoordelen dinsdag!

Pff, Vanaf acht uur bezig mijn administratie op orde te krijgen van 4 dagen buitenland :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:58

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 12:00

Oja, Die vraag had ik niet beantwoord :D
Bij Hippozorg en dan voor 4500 euro (aanzienlijk ziektekosten bedrag maar niet voldoende voor vervanging) met aanv. ziektekosten voor 640 euro per jaar. Ik heb dan 25% eigen risico!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:02

Ahh oke, volgens mij is TG nog wel verzekerd voor het aankoop bedrag maar verder niet. Misschien toch handig om er eens naar te kijken.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:02

Dank voor de tips! Begin ik daarmee :)

Had gehoopt dat het wel iets droger zou gaan worden, maar helaas.. Geen tijd meer om te wachten op droog weer dus daar ga ik dan maar.. :\

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:04

TeeGee schreef:
Wie zocht er ook al weer een sleezy?
http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ory_id=211

Ik... :D maar had idd al de tip gekregen even te googlen. Paardendrogist heeft ze niet. Thanks....

TG @ Bull vind scheren wel heel erg kietelen dus hij kroelt zowat als een klein kind die er niet tegen kan bij zijn buik en billen, maar hij doet niet vervelend. Zijn hoofd vind hij helemaal niet erg, daar ros ik zo het kleine apparaat over en hij houd zijn hoofd mooi laag.. ;)
MO@ Bull heeft wel een mooi velletje maar werd op de hals wel dik en bij de oksels ook, dus ik had best wel aardig wat zweetrandjes en daar kan zijn huid heel slecht tegen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 12:06

TG, Ziektekosten is geloof ik een vast bedrag extra per jaar (200 euro) bovenop de standaard premie!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:26

Goedemiddag :wave: .
Snoekiej:Fijn dat het rijden nu beter gaat.
Vief: Succes met scheren!
Jn: Jij ook succes met scheren!
Tg en Billy: Zo'n hoge rekening doet aardig pijn aan je portemonnee :(:) .
Bianca: Fijn dat Bull weer strak in zijn velletje zit.
Volgens mij hebben we voor Bam een uitgebreide basisverzekering met daarbovenop een uitgebreide ziektekostenverzekering, volgens mij wordt bijna alles wel (gedeeltelijk) vergoed. Hoe en wat precies weet ik verder niet, gelukkig nog nooit een grote behandeling/hoge rekening voor het paard gehad.

Net terug van mijn tentamen, wiskunde D ging echt goed :D !
Had alleen pas de laatste minuut gezien dat er op de achterkant nog een bonusvraag stond, waar ik precies wist hoe ik het moest berekenen :+ anders had ik waarschijnlijk wel een 10 kunnen halen ^)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:05

Wat een rot weer zeg! Zag vanochtend toen ik met de honden in het bos was zo een boom voor me omvallen. Begint die kleine jack als een held op sokken tegen die boom te blaffen. :+

Jeetje Vief, dat is echt een heen- en- weer gereis! Wordt je daar nooit eens gek van? Succes met scheren.
Wat heb je met je pol/ hands dan JN? Ik vond dat ze me gisteren heel goed geholpen hebben. Ook met mijn vragen etc., had best wel veel vragen over wat nu en wat ik dan wel zou mogen en alles. Vooral i.v.m. studie, maar ze zijn wel heel eerlijk tegen je. Wel even hard op dat moment, maar dat heb ik wel liever als een heel gel*l. ;) Ze sturen je, zoals je kan merken ;), ook gelijk door mocht dat mogelijk zijn. Doordat ik bij het handencentrum was geweest kon ik bij die arts deze maand nog terecht, anders was het misschien na de kerst geweest. Sterkte iig, ik hoop dat het mee valt voor je!
Groot gelijk heb je Snoekiej! Die wind is echt geen pretje. Heb jij strand zo dichtbij? Lekker :D
Fijn dat je zo 4 dagen vrij bent Sim, hoop dan wel voor je dat het weer wat op knapt.
Mooi dat je tentamen goed ging Eef! Alleen jammer dan dat je te laat achter die bonusvraag kwam. :P

Net boodschapjes gedaan met vriendin, die ging even mee omdat ik slecht kan tillen. Allemaal lekkere dingen gehaald!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:05

Zo, Ik heb net de zadelmaker te pakken gekregen *\o/* Elke keer als ik belde nam hij niet op en andersom. Hij gaat mij inplannen. Dan nog alleen een afspraak voor volgend weekend met de osteo en dan is mijn paard weer fris er fruitig!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:12

Zo, ik ben er ook weer eens een keertje. Jullie gaan snel! :D
Heb even snel bijgelezen maar er is niet zo veel blijven hangen.
Sann, ontzettend rot van je pols. :(:)
Bianca heeft Bull geschoren
Het tentamen van Eef ging goed, super!

Het crosszadel voor Wendel is binnen! <3 Prachtig spul, wordt er helemaal blij van. Ik heb vandaag weer voor het eerst met haar gestapt, ze was erg braaf ondanks dat ze eigenlijk niet wilde stappen.
De DA is vandaag voor Capri geweest, er zat wel iets meer zwelling maar de wond was nog wel dicht. Hij heeft nog een pasta voor zijn maag gegeven aangezien hij zijn krachtvoer niet eet en boxrust ook aardig wat stress met zich mee brengt.
Ga zo maar appelmoes halen, kijken of ik zo zijn antibiotica naar binnen kan krijgen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:17

Eef, heb je zo'n grote spuit? Dan kan je het gewoon naar binnen spuiten... Heb je nu voor Wendel hetzelfde type zadel als voor Capri?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:29

Zo, ik heb alweer een actieve ochtend achter de rug! Ging heel fanatiek een rondje hardlopen (jaja) en toen belde de smid ook. Dus vol gas naar huis (hijg hijg), rijbroek aan en naar de paarden. Daar ondertussen de paddocks gemest en hoofdstellen gepoetst. Daarna Jer nog flink gereden en toch nog maar gewassen. Hij was wel heel vies. Heb nu wel een lekker broodje tomaat/mozzerella verdiend dacht ik zo!

@ Mootje: volgens mij is Jer precies hetzelfde verzekerd!
@ Eef: mooi dat je zadel binnen is!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:47

Goeiemiddag
Vorstin is ook verzekerd voor 4500 euro, maar dan bij Equine Risk. Het is een uitgebreide verzekering met ziektekostenverzekering, voor 588 euro per jaar. En ik heb een eigen risico van 20%.
Strand ben ik nog niet helemaal over uit. Het waait niet superhard, maar ik weet niet hoe het op de weg voelt. Anders doe ik een dressuurlesje vanavond, maar dan moet ik nog zo lang wachten. Ik wil ook wel ergens anders buitenrijden, maar dan moet het ergens zijn waar je ongestoord heel lang zonder tegenliggers kan galopperen, en ik ben bang dat dat toch vooral op het strand is. Ik ga namelijk weer een gehoorzaamheidstraining in galop doen :+ Als ik iets sneller ga galopperen neemt Vorstin namelijk automatisch het heft in eigen handen, en daar moet ze vanaf.

Lekker dat je 4 daagjes vrij bent Sim!
Succes met je administratie Mootje :+ Ik heb de zadelmaker ook regelmatig gesproken de laatste week, en hij gaat me ook inplannen! Als hij dan dat ene zadel niet heeft, neemt hij een stel andere mee.
Fijn dat je tentamen goed ging EB
Pff, dat is schrikken met die boom Sann!
Gaaf dat je eventingzadel binnen is Evelien!
Wauw Noor, dat is actief :D Oehh, je broodje klinkt heerlijk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:51

Was ie ook ;)
Hier is het lekker weer hoor! Bewolkt, maar droog en bijna geen wind!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:10

Noor: lekker broodje gegeten dus! Drukke ochtend gehad.
Sim: geniet van je vier vrije dagen!
Mootje: fijn dat je de zadelmaker eindelijk te pakken hebt gehad!
EB: tentamen ging goed dus.
Sann: dan schrik je je ook rot.
Evelien: wat fijn dat je eventingzadel binnen is. Nu hopelijk ook snel je paarden uit de lappenmand!

Vanochtend Weltsieger in de regen gereden. Meneer was er niet gelukkig mee. Hij haat regen en haat het als de rest naar de wei gaat en hij moet gaan werken. Je kunt je dus wel voorstellen dat hij in het begin niet bepaald wilde meewerken. Uiteindelijk heb ik hem wel zover gekregen dat hij gewoon deed wat ik vroeg. Vanmiddag de stad in geweest voor wat boodschapjes en zometeen een aantal uren lesgeven op de ponyclub.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:11

Hier is het ook lekker weer, droog en ook niet echt veel wind.
Mijn paard is wel verzekerd, maar ik weet niet hoe eigenlijk :o

Evie: Mooi van je tentamen. Wel jammer dat je de bonus vraag niet meer kon doen. Ook wel vals om die daar nog even zo neer te zetten }:)
Evelien: Mooi dat je eventingzadel binnen is!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:16

@ Evie: Wiskunde D?? Is dat wiskunde B maar dan extra moeilijk ofzo??
Ik heb met de grootste moeite een 5 gehaald voor Wiskunde A1. Overal waar 'kunde' achterstaat, ben ik een kneus in :P

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:51

Mo: Het is een spuit Gastrosol, heb het al een paar keer eerder gehad voor Wendel. :+ Die krijgt nu preventief maagcompositum door haar voer.

Noor, ik heb precies hetzelfde! Volgens mij had ik net een 6 op mijn eindlijst voor wiskunde, de rest had ik eerder al opgegeven.

Het is inderdaad precies hetzelfde zadel als het zadel van Capri, alleen deze past wel op mijn kleine tank. ;) Dit zadel ligt ook beter op Borex dan het andere dus dat komt goed uit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:53

Fijn dat je voor Borex niet nog een derde set zadels nodig hebt :)) Anders wordt het wel een heel erg dure hobby!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:54

4 zadels lijkt mij inderdaad al gek zat. :o

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:54

Ik had ook wiskunde A1 en dat met een 6 afgesloten :P Maar dat kwam meer omdat ik er niets aan deed. Ik had vorig jaar ook weer wiskunde en toen had ik een 7.