[SGW] [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel 5)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:59

Scum schreef:
Ik vroeg het me al eens af of ze al die paarden van tevoren zouden keuren voordat ze in het tv programma komen. Maar dat gebeurt dus niet. Of het moet hooguit een klinische keuring zijn.
Of zou het zo zijn dat de koper het beest op tv koopt en dan na het programma nog foto's laat maken?
Kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen.

ik heb het een keer gezien toen ze een eventingpaard zochten. Ik dacht eigenlijk dat ze toen wel zeiden dat de paarden nog gekeurd moesten worden als er een gekozen was. Maar dat weet ik niet zeker.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:05

Dan zou het paard dus na het tv programma nog gekeurd worden. Wel l*llig als je er dan achter komt als ie niet goed is. Moet je weer verder gaan zoeken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:40

Scum schreef:
Dan zou het paard dus na het tv programma nog gekeurd worden. Wel l*llig als je er dan achter komt als ie niet goed is. Moet je weer verder gaan zoeken.

Maar dat heb je toch altijd als je een paard zoekt. Je hebt er een op het oog die je leuk vindt, je onderhandelt over de prijs en dan laat je het paard pas keuren.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:48

Ja, de paarden worden na de keuze gekeurd, tenminste het paard wat het geworden is. Wat een heerlijk weer zeg! Net lekker een uur met de hond gewandeld..en als het goed is heb ik weer 3 weken werk..hoop het!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:51

Trouwens nog nooit van gehoord Vief, klinkt wel interessant! Heb site eens gelezen, best boeiend.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:14

floor01 schreef:
Dat klinkt wel ernstig ja!

Vieva: Als het spierpijn zou zijn zou de knie niet gezwollen zijn, net wat Scum zegt. Bovendien zou spierpijn eerder aan 2 kanten zijn, daar zou hij alleen maar stijver van gaan lopen en niet echt onregelmatig als het goed is.

Voelt de knie ook warm aan? En is het echt rondom dik of erger op bepaalde plaatsen rond de knie?

Ik weet het niet, maar gistere was de zwelling al verr weg, zei die man..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:25

Ik heb goede ervaringen met thermografie. Op deze manier kan de DA de exacte plek lokaliseren waar het probleem zich bevindt en waar het zich eventueel naar uit straalt. Zeker een aanrader als men er niet achter komt wat/waar het probleem is/zit.
Men kan geen diagnose stellen met thermo, maar wel adhv die thermo scan en/of foto maken waar men dan een diagnose uit kan stellen.

Ik heb meermaals een thermo laten maken.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:40

Joehoe! Ik heb gewoon nog geld...Ik dacht dat ik alweer zwaar rood stond, maar dat valt allesbehalve mee! Dat is alweer een opluchting!

Thermografie heb ik geen ervaring mee..

zou voor het programma misschien netter zijn geweest om gewoon incl keuring te doen...weet je tenminste dat ze goed zijn Knipoog.
Vief: klinkt alsof ze hem hadden verdoofd oid voor het rijden..

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:44

Floor: ik neem aan dat je bedoelt dat dat alles behalve tegen viel Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:46

Haha! Je bent een arme student Floor Haha!
Ach, als jij straks DA bent dan komt het met bakken binnen vallen Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:46

nee het valt toch mee? Want ik heb wel geld!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:48

Maar het is al de 28e. Is dan niet al het geld voor de komende maand gestort?
In dat geval ben je nu al je budget voor december op aan het maken. En dat is een dure maand Haha!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:48

Het is toch:
- Het viel me alles mee
- Het viel me alles behalve tegen
Of niet? Schijnheilig

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:54

Scum : dat wordt veel bij de Lidl winkelen komende maand Knipoog. En van de komende maand zit ik er al 1 bij mijn ouders en ga ik er al 2 niet uit! Dat scheelt al een boel geld.

Jitske: nu je het zegt! Dan viel het allemaal mee Haha!. Zo goed Tong uitsteken

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:03

Hebben jullie ook ervaring met schriktraining voor paarden? Met rook etc. Het lijkt ons wel leuk om zo´n training te organiseren op de club, ben wat op zoek naar info maar weet ook niet waar ik het op bokt moet plaatsen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:08

Nog nooit gedaan PC. Bedoel je een soort training voor politiepaarden? Dat lijkt me wel heel leuk.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:08

Pinacolada schreef:
Hebben jullie ook ervaring met schriktraining voor paarden? Met rook etc. Het lijkt ons wel leuk om zo´n training te organiseren op de club, ben wat op zoek naar info maar weet ook niet waar ik het op bokt moet plaatsen.

Een vriendin van mij heeft toevallig volgend weekend een schriktraining. Een vrouw bij haar op stal geeft dat. Die vrouw helpt ook vaak met gedragsproblemen bij paarden geloof ik. Klinkt wel geinig die schriktraining.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:13

Pinacolada schreef:

Wij zijn ooit met de ponyclub naar zo'n demo wezen kijken Ja
Daar oefenden ze dat ook, rook, zeil, vlaggen, surfplanken Clown, muziek, alarm etc
Even denken waar dat ook alweer was.. Nagelbijten / Gniffelen

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:13

Marieke: Wat vervelend van Pico.. Heb je al een tandarts gevonden?

Scum: Lijkt me ook heel raar om daar dan een afgekeurd paard te zien. Laatst was ik naar een aflevering aan het kijken en zag ik een jongen die ik vaak op concours spreek. Vet grappig Lachen

Ben net weer naar de dokter geweest voor mijn keel. Antibiotica heeft niet echt geholpen en ik moet nu morgen naar het ziekenhuis om daar te laten kijken en dan waarschijnlijk toch opereren.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:15

Simmie schreef:
Ik heb goede ervaringen met thermografie. Op deze manier kan de DA de exacte plek lokaliseren waar het probleem zich bevindt en waar het zich eventueel naar uit straalt. Zeker een aanrader als men er niet achter komt wat/waar het probleem is/zit.
Men kan geen diagnose stellen met thermo, maar wel adhv die thermo scan en/of foto maken waar men dan een diagnose uit kan stellen.

Ik heb meermaals een thermo laten maken.

Dankje Simmie Lachen

Net weer terug van Sambal. Zijn hoef is echt niet meer warm, maar hij loopt nog steeds goed. Ik vind het echt zielig om hem zo te zien lopen. Hij wou niet eens aandraven, hij keek me echt zo aan van moet dat echt?
Rechtuit loopt ie gelukkig wel goed. Lekker even over het paadje gewandeld. Alleen ging die ukkel wel op mijn voet staan Boos!
Hij schrok en deed een stap op zij net op mijn rechtervoet. Niet alleen op m'n tenen, maar echt een groot stuk, deed echt super zeer. Wel gewoon doorgelopen, leek me wel goed en toen op stal maar wat calendula erop gedaan. Het is nu wel helemaal paars Verdrietig
Dus toen waren er al 2 manken Clown Later kwam er nog een 3e bij want Binky (de hond) kwam helemaal naar me toe gekropen met zijn staart tussen zijn benen. Ik had echt zoiets van wat heeft die nou weer uitgespookt, maar hij begon toen te piepen waardoor ik wel door had dat het iets anders was. Liet hem een stukje rennen en dat ging dus op drie poten. Even gekeken, maar ik mocht er niet aanzitten, dan begon hij helemaal te piepen en hij beetje me ook bijna omdat het gewoon echt zeer deed.. Gaat lekker dus met al die pootjes...

@ Renske: Poosje terug je verteld dat je moeder adviseerde om naar een andere DA te gaan als ze er hier niet uit kwamen.
Weet je nog welke dat was? Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden Bloos

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:16

renskek schreef:
Marieke: Wat vervelend van Pico.. Heb je al een tandarts gevonden?

Scum: Lijkt me ook heel raar om daar dan een afgekeurd paard te zien. Laatst was ik naar een aflevering aan het kijken en zag ik een jongen die ik vaak op concours spreek. Vet grappig Lachen

Ben net weer naar de dokter geweest voor mijn keel. Antibiotica heeft niet echt geholpen en ik moet nu morgen naar het ziekenhuis om daar te laten kijken en dan waarschijnlijk toch opereren.

He jakkie, wat balen zeg! Ach gut
Gaan je amandelen er dan uit?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:18

ah Vief, wat zielig voor Sam! (en voor jou natuurlijk) Wanneer ga je naar Hellendoorn?
En mijn amandelen gaan er dan inderdaad uit. Volgens de dokter een vervelende ingreep. Ziek

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:18

Arme Renske. Ik wist inmiddels wel dat die antibiotica maar zelden helpt.
Maar ik blijf erbij dat zo'n operatie geen pretje is. Hoewel ik wel iedereen hoor zeggen dat het even afzien is maar dat ze daarna heel blij zijn dat die dingen eruit zijn

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:19

Brr..gelukkig heb ik nooit last van die dingen!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:22

Arme Renske Ach gut Lijkt me niks Nagelbijten / Gniffelen

Ik had een lang dagje vandaag. Laatste uur een Set. Scheve mond