[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:23

Talida schreef:
Zo ik heb vanmiddag weer 4 weken extra fysio gekregen van Tal. Madame vond het nog geen tijd voor de wormenkuur, en ik wel. Ze heeft dr ikbenheternietmeeeenssteigerknopje weer gevonden hoor. En mn arm is nu weer 5 cm langer, zucht. Maar na een hartig woordje schoof de kuur er zo in

Kun je Cheeka ook niet een keer een kuurtje kunnen geven Die wordt me ook altijd wat te groot en zo te horen ben jij al goed getraind

Mijn internet doet het eindelijk weer!
Bijlezen komt nog wel, moet zo werken tot elf uur dus heb weinig tijd.

Ermelo gister was leuk iig! En heb gezellig met Peanutbutter staan kleppen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:27

peanutbutter schreef:
Je moet wel eerlijk zijn, Jur weet ze altijd wel op het juiste moment ze net iets hoger te laten springen dan ze normaal doen. Was in Den Bosch ook met die dikke worst genaamd Hold Up Premier. Je zag precies vanaf welke kant thuis werdt geoefend op foutloos springen. En Oramé vind ik daar ook niet echt vrij van.
Ik snap wel wat je bedoeld
Denk dat Oramé met een andere ruiter dan tovenaar Jur ook niet half zo fijn zou zijn...(geldt ook voor tenerife trouwens )

Citaat:
Kom trouwens net uit Ermelo. En er werd bar slecht gereden in de eerste manche van het ZZ. 2de Manche was wel beter.

Er gingen er nogal een stel ter aarde he (mas deed het trouwens wel knap En dat meisje in de tweede manche van het Z ging er ook erg knap af )

Heb je mijn grote vriend Mo nog zien springen? Die grote animo-vos met veel wit?
Sprong beide manches super, alleen net een foutje teveel.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:31

Haha, ja de Animo's vielen mij positief op. En de MR. Blue vond ik ook een fijn beest. Richard reed gewoon echt super fijn rond. Zo had ik er nog wel een paar meer willen zien rijden.

Maar jij bent het met me eens dat Jur een tovenaar is En ik vond mezelf ook aardig duidelijk in wat ik bedoelde.

Maar waar ken jij Mas dan van?? Apart gozer is dat

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:35

Ik heb gister ook niemand gezien hier van bokt! Ja een paard uit roden maar die stonden bij een man en daar ga ik niet bij staan. Dus maar die had ik al eerder gemeet!

Verder vond ik van de show in goede zin opvallen: San antonio. Ja een dressuurpaard. Die gaat bij onze Jazz nu! En verder qua exterieur sydney maar verder qua springen vond ik die niks. Raddison vond ik aan de hand ook heerlijk los draven. Springen leek het me geen makkelijk paard toe. Silverstone vond ik een mooie techniek hebben en die gaat dus bij onze Haarlem merrie. Verder Prestige vond ik tegen vallen. En Oramé vind ik om te zien in het front geen mooi paard. Maar in het springen wel makkelijk. En die 5 jarige merrie van orame was ook super bezig! Verder weet ik het niet meer!

Heb gister dressuurwedstrijd gehad. Ze liep heel goed! En ik kan zelfs al aardig doorzitten! Dus had er wel vertrouwen in. Tot ik de jury zag. Ik had net zo goed weer direct weg kunnen gaan maar goed. Ik had dus niks goed gedaan in haar ogen. Terwijl het helemaal niet slecht ging. De ringmeester vond mij 1 van de betere maar kreeg maar 154 punten! Dus nog niet eens een wp met de oude proeven en bijna een -punt bij de nieuwe proeven! Ik had een 1 op aanspringen in galop en een 4 op houding enzit. Dus volgens mij had ze Dik Trom voor der ogen ofzo!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:03

MM; balen zeg van gister!!
Maarja.. volgende keer beter..

Ik weet na gisteren ook weer meteen waarom ik niet zo'n dressuurfreak ben..
Eerste proef ging echt slecht, 's ochtends in de les liep ze heerlijk, 's middags met losrijden liep ze ook wel lekker, maar in de proef vertikte ze het.. Schouderbinnenwaarts enzo was ze niet vooruit te branden, stilstaan, ho maar, achterwaarts weigerde ze ook te doen, uiteindelijk 162 punten..
Toen heb ik haar even straf gegeven, werkte wel,
2e proef ging al een stuk beter.. Nog steeds alles behalve goed, maar oke..
Had daar 168 punten, maar dat had voor mijn gevoel wel hoger mogen zijn..
Maarja, volgende week weer lekker crossen!

moet nog wel even bijlezen trouwens

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:06

Wat balen MM
Voordat je een 1 hebt
Ben wel blij dat ik geen jury ken die me zulke lage punten geeft..

Maar de Derby gisteren was echt cool Lekker gezellig een taart meegenomen. Was wel heel leuk, opeens wist iedereen dat ik jarig was
Verder was Piet Paulusma er nog Hahaha, niemand wist of ie echt zou komen of dat het een 1 april grap was
Net als Renske veel mooie paarden gezien, er was nog een heel leuk klein hengstje, Pino (dacht ggk bij het EASP) maar die amazone maakte echt nog een hele smak, zo bovenop het startbordje Paardje sprong echt vreselijk hoog
Verder waren er nog een paar paarden die niet naar buiten durfde te springen. Barrage was nog spannend, mijn moeder zit in de prijzencommisie en die zei nog zo van stel je voor dat ze gelijk eindigen, kans is natuurlijk wel erg klein, maar uiteindelijk scheelde het echt niks. Gelukkig maar want de eerste prijs was €2500! Dat haal je niet zomaar even ergens vandaag

Maar vandaag oefenparcours gehad. Was echt leuk
Sam vond het het eerste rondje echt heel eng, kwam heel erg terug. Kon wel been geven maar hij was zo overdonderd door alles dat dat ook niet goed door kwam.
Maar gelukkig mochten we nog een rondje en er stonden zelfs twee instructeurs in de bak, hahaa lekker luxe En die zeiden ook dat ik tussendoor echt heel veel moest schakelen echt even flink de sporen erin gewoon veel schakelen, en dat ging wel heel goed
Sprong nu wel mooi en uit ritme

Verder gisteren nog een oornetje gekregen van twee vriendinnen
Zwart met een goud randje Hahaha vonden ze wel bij m'n frontriem passen. Vandaag veel reacties op gekregen natuurlijk, maar misschien dat ik hem met crossen wel op ga doen
Voor gewone wedstrijden vind ik het net iets te veel van het goeie
Heb ook nog een foto gemaakt vanmiddag dus die zal ik er zo wel even opzetten

@ Jitske, jammer dat Britt je een beetje in de steek liet. Maar crossen is goed voor je dressuur, dus de volgende keer gaat het vast beter

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:08

Ben benieuwd naar de foto
Volgens mij staat dat echt lief bij Sam
Ben trouwens benieuwd hoe het de bokkers in EL vergaat!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:13

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:17

Niet heel erg duidelijk zo, maar staat leuk bij je frontriem

AnneMieKe_89

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:30

gomir schreef:
Er gingen er nogal een stel ter aarde he (mas deed het trouwens wel knap En dat meisje in de tweede manche van het Z ging er ook erg knap af )

Dat was Patricia Greeve, de kampioene van Zuid Holland, vond het ook wel een goede stunt indd haha!
Ik zei net tegen mijn moeder, wat een rotbeest, hij loopt al rond met zo'n hoofd van moet dit nu echt? en in de eerste mange begon hij eerst ook al wat te staken toen ze binnen kwam, en prompt stopt hij zo smerig..

Gomir, was jij dat die bij Laura liep? Want dan heb ik je gezien

peanutbutter schreef:
Richard reed gewoon echt super fijn rond. Zo had ik er nog wel een paar meer willen zien rijden.

Richard Kapteyn reed indd heel netjes! Ik vond eigenlijk niet dat er zo slecht gereden werd.. Ik vond juist dat er heel netjes gestuurd werd!
Er waren indd nogal wat balkjes, maar dat was dan ook vaak op dezelfde hindernis, die technisch stond.

Ik weet trouwens niet meer wie het was, maar er was een jongen die had ook nog wel een geweldige stunt!
Het paard stopte, tikte er wat balken af, de jongen viel er voorover af, had de teugels nog vast, het paard liep achteruit, de jongen sprong in een hele snelle reflectie terug over de hindernis, en had het paard nog steeds vast! Hij kreeg dan ook een daverend aplaus!

minnie_muis en Jitske, vreselijk balen van jullie wedstrijden..
vooral als je heel lekker gereden hebt, en je krijgt dan zulke punten minnie_muis..

Fijn dat je lekker gereden hebt Vief! En een leuke dag gehad zo te zien

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:43

Hahaha, ja dat was Mas.
Die is lichtelijk apart, net als zijn haarkleur
Maar dat paard van Patricia is idd niks. Maar zo lopen ze over het algemeen wel vaker bij haar.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:48

Ik heb net als vief oefenparcours gehad..
Met Piet, Violin en Sunny.
Allemaal pakten ze het supergoed aan. Had met Sunny met inspringen alleen een paar keer communicatiefoutjes
Nu zal ik wat foto's plaatsen. Met onze camera was niet goed foto's te maken, dus het zijn maar heel weinig. Van Violin hebben ze dan ook maar niet meer geprobeerd om foto's van het springen te maken

Afbeelding
Sunny links piet rechts, even poseren...

Afbeelding
Piet uitsprong dubbel

Afbeelding
Violin die de zijkant een beetje spannend vindt.

Afbeelding
Sunny vlak voor de sprong.. Erg duidelijk

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:51

Renske: die foto over die steil met Piet is echt wel gaaf! Leuk beestje zeg

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:52

Die 2e foto is idd gaaf Renske!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:54

Annemieke en jitske: Dankje Piet is dan ook wel mijn springknollie

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:39

AnneMieKe_89 schreef:

En wie was jou instructeur dan?

Richard kapteyn. Echt een super instructeur. Heb njog nooit van iemand anders les gehad, maar goed. Maar les er nu een jaar of 5/6 en ben nog steeds bijzonder tevreden.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:32

noem je dat oefenen???? Ik zou ter plekke doodgaan!

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:33

gomir schreef:
Kun je Cheeka ook niet een keer een kuurtje kunnen geven Die wordt me ook altijd wat te groot en zo te horen ben jij al goed getraind

Is goed, rij jij dan Tal ff rond in een parcoursje?
Begin te geloven dat ik toch een echte merrie heb!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:34

Vief en JJ : Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd!

Lielle: succes met klussen!

Renske : leuke foto's! Leuk dat jullie zo'n oefenrondje konden doen!

Ik had vanmorgen een strandrit... 2 uur lang regen gehad, en toen we thuiskwamen was het droog en ging daarna de zon vollop schijnen }>
Toch wel erg lekker gereden, en Marpie was weer lekker de snelste

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:37

Balen van de regen MissM!
Maar ach, als je aan het rijden bent, en je hebt het naar je zin, merk je er meestal toch niet zoveel van
Altijd lekker, een strandrit!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:29

Ben alweer benieuwd naar de verslagen uit Etten-Leur....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:38

Wij zijn net terug van het springen. Had even gebeld, en de bodem was prima zeiden ze. Ik kon het bijna niet geloven, maar het was ook echt zo. Het was op zand/leem of zoiets, en na elke 10 combinaties sleepten ze de bak. Toen we erheen reden regende het ontzettend hard. Maar toen we de auto net daar geparkeerd hadden kwam de zon er opeens door en het bleef de rest van de dag heel mooi weer.Afbeelding

Paardjes allebei opgezadeld. Bitwise op Mienie en ik op Online. Toen we de losrijbak ingingen draaide Online even helemaal door. Hij ging in de piaffe en daarna in een uber-uitgestrekte draf (het was iig nog meer dan uitgestrekte draf ).
Ik vloog bijna het zadel uit, zo hoog gooide hij op.

Gelukkig, na een half uur als een gek rondcrossen werd hij een beetje moe en toen kon ik gaan rijden
Het was oefenspringen, en we mochten voordat de rubriek begon even allemaal in het parcours rondrijden (niet springen). Opeens begon het superhard te waaien, en er vielen spontaan een paar hindernissen om. Online schrok zich rot, want eentje viel 50 cm naast hem neer. Dus weer crossen!
Naast hindernis 3ab lag wat hindernismateriaal, net buiten de ring. Lichtblauwe planken. Die vond Online heeeeeel erg eng. Ik dacht toen al dat ik problemen kon verwachten op die hindernis.

Maar goed. Eerst Bitwise op 80 cm. Ienie liet zich fijn rijden, maar wel wat balken.
Daar na ik met Online op 90 cm. Hij liet zich ook fijn rijden. Ik was al vergeten dat hij weleens moeilijk kon gaan doen op 3ab. Dus netjes aangereden, 3a gepakt, staat hij opeens stil voor 3b!!! Hij is me echt nog nooit ergens gestopt. Ik was echt TE verbaasd om te reageren dus ik deed eigenlijk niks.

En opeens gaat hij zomaar vanuit stilstand over 8b! Tja, maar gewoon verder gereden. Tot opeens na hindernis 9, pakte hij lekker het bit vast en hij wilde even op zijn eigen tempo doordrammen naar 10ab. Toen heb ik maar even de rem erop gezet, achterwaarts en opnieuw aangereden. Het is toch oefenspringen
Ik was wel tevreden.

Toen Bitwise weer met Ienie in de 90. Dit keer stopte zij ook op 3a. Zelfs 2x achter mekaar. Bitwise heeft zijn sporen er even flink ingezet en toen ging de rest van het parcours wel fijn.

En als laatste Bitwise met Online op 100 cm. Dat was echt een heel mooi rondje. Op 3ab heeft hij even extra het kopje erop gezet en wat been gegeven en dat ging heel mooi. Hij heeft nog een extra rondje (barrage) gereden en dat ging ook heel erg fijn.

Ik moet zeggen dat ik het een heel fijn evenement vond. Er werd heel sociaal losgereden en ze deden niet moeilijk als er iemand een hindernis nog eens extra sprong als het niet zo lekker ging. Waren er maar meer van dit soort

Wel vind ik dat ik meer routine nodig heb. Ik was niet genoeg vooruit aan het denken over de volgende hindernis waardoor sommige van mijn lijnen niet mooi waren.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:47

Fijn dat de bodem zo goed was en jullie toch nog konden starten en de rondjes goed gingen

Tijdens ons oefenparcours ook nog heel erg geschrokken. Was me opeens toch een harde knal Echt zo'n explosiegeluid
Wij gekeken of we wat zagen, eerst de meterkast enzo, maar bleek dat de band van de kruiwagen geknapt was!
Echt zo gelukkig dat iedereen net parcours aan het verkennen was en niemand in het gangetje met de kruiwagen stond. Moet er echt niet aan denken wat er gebeurd was als ik daar met Sam naast had gestaan

Nu eerst maar even afwassen

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:50

viefdepief schreef:
Echt zo gelukkig dat iedereen net parcours aan het verkennen was en niemand in het gangetje met de kruiwagen stond. Moet er echt niet aan denken wat er gebeurd was als ik daar met Sam naast had gestaan

--------> Crossen?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:54

Zoiets ja