[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:32

Spannend Lielle
Ik ga ook dapper verder. Vandaag nog even nagepraat over zondag en we denken alletwee dat het weer opgelost is nu, dus geen probleem om gewoon M te blijven rijden

Vief: zullen we een cluppie oprichten Ik wil ook niets worden

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:40

gomir schreef:
Spannend Lielle
Ik ga ook dapper verder. Vandaag nog even nagepraat over zondag en we denken alletwee dat het weer opgelost is nu, dus geen probleem om gewoon M te blijven rijden

Vief: zullen we een cluppie oprichten Ik wil ook niets worden

Doe ik ook mee met het clubje: ik ben namelijk al niets.

Mijn springles was toppie!!
Het vertrouwen is weer redelijk terug bij ons allebei en Killea trekt weer normaal op het hout aan en ook helpt ze me weer als het een keer groot of een keer dicht zit. Zelfs voor een oxer van 110 draaien we ons hand/hoef niet meer om.
Was toch heel wat om weer zo'n oxer te springen nadat ik de laatste tijd alleen maar 80 cm heb gesprongen met Killea.
Heb zin in zondag! (ook al is het maar een oefenparcours van 80)

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:42

ik er ook bij horen,, ik heb ook geen idee

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:52

Ik had zondag dus ongeveer hetzelfde probleem van dat niet willen helpen Simmie Fijn dat het bij jullie nu weer zo goed gaat!

Ik ben benieuwd hoe ze het zondag doet (als het goed gaat volgende keer B )

Ik zie net dat Venhuizen aankomend weekend alleen B/L voor punten is, maar dat je wel M en Z kan rijden(dat kon andere keren niet ). Dat zou op zich ook wel een idee zijn. En dan neem ik de merrie toch maar mee denk ik
En dan kan Ot volgende week gewoon thuis blijven(of logeren) en ga ik zonder paard mee

Toch lastig, zo'n planning (en dan heb ik maar twee paarden...)

Canter

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:53

Mas is de 2 kilo grens gepasseerd!

Jawel, de kleine kabouter is een grote kabouter aan het worden! Hij woog vandaag zowaar 2075 gram! Van de week is hij ook voor het eerst in bad geweest, vond ie ook wel geinig. Hij krijgt nu 8 voedingen per dag, waarvan 2 a 3 keer een flesje en voor de rest door de sonde. Hij moet terug naar 7 voedingen op een dag, en hij moet ze allemaal zelf kunnen drinken, en dan mag hij naar huis. Ik denk dat hij nog een weekje of 2 nodig heeft, het schiet op!

De dochter van mijn vriend (bijna 12) rijdt op een manege waar ze F-proefjes doen. Sinds mijn zwangerschap rijdt ze 1x per week op Jim (mijn paard) en afgelopen zondag mocht ze op de manege de F6 proef rijden op Jim. En jawel, ze hebben gewonnen! Paard was echt superbraaf, hij keek een keer de binnenbak rond, en toen had hij zo'n blik van: ok, zeg maar waar ik naar toe moet. Erg leuk, hij had heel schattig witte strikjes in zijn manen , en na afloop werd hij helemaal volgestopt met appels, wortels en manderijnen. Jim wordt op zijn oude dag nog gewoon een ouderwetse Penny-pony!

@Bento, heeft geen haast hoor!
@Lielle, spannend in het M, en dan ook nog binnen. Succes!

Voor de rest wel steeds meegelezen, maar ben niet meer zo helder dat ik nog weet waar ik op wilde reageren.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:56

Super Simmie, gefeliciteerd! Nu het goeie gevoel vasthouden, en lekker doorspringen van de winter dan kun je er van het voorjaar weer flink tegenaan in de cross!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:57

Helemaal hardstikke fijn voor je Canter!

Gomir, nee nog geen B. De eerste 3 springwedstrijden zijn oefenparcoursen. (kan ze altijd nog omzetten naar de B als het heel erg goed gaat, maar ik wil ook niet gelijk te optimistisch zijn)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:11

Super van Mas!

Mooi dat je springles lekker ging Simmie, gaat helemaal goedkomen zondag, zondag was het toch?

Ik heb vanavond weer dressuurles, verder zal er van rijden deze week wel niet zo veel komen door die stomme tentamens

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:11

Super Canter! Echt hartstikke fijn om te horen

Je kan ook oefen en B rijden simmie
Maar ik ben ook niet zo van het overhaasten hoor (loop al drie dagen te miepen of de merrie zondag wel of niet moet lopen...Ben net zo goed op weg en ben bang om het weer te verprutsen door nu weer zonder elastiek te gaan rijden. Misschien deze week toch eens met een lang martingaaltje proberen, als dat gaat durf ik zondag wel te starten )

Andrea: ontspanning is ook nodig hoor

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:21

Ja inderdaad, dat doe ik ook zeker hoor Maar het probleem is dat ik altijd zoveel tijd kwijt ben als ik 'even' wil rijden. Ik moet er namelijk eerst nog heenfietsen (halfuurtje) dan rijden en alles verzorgen en weer terug. Ik hoop dat ik morgen tijd heb, ik ga nu in ieder geval nog even leren voor donderdag.
Hopen dat ik die toetsen donderdag wat later op de morgen heb, kan ik 's morgens nog leren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:37

Gomir: dat zou ook kunnen inderdaad..........maar net als jij ben ik ook bang het weer te verprutsen als ik te snel zou gaan.
Maar als ik het later in het jaar wel een keer zou doen, dan mag ik het B niet voor punten rijden maar moet ik B-HC starten toch?
Is niet erg hoor, maar dan weet ik waar ik aan toe ben.

Andrea: ja, zondag!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:40

Nee, je mag tegenwoordig van te voren een parcours HC rijden, en daarna 1 voor het echie. Dus oefen HC, en daarna de B voor punten. Heb ik van het voorjaar ook gedaan maar dan B HC en daarna L voor punten.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:44

als ik jou was Gomir zou ik die merrie niet starten...voor ons makkelijk zeggen, maar je geeft al aan dat je haar niet wil verprutsen. ik zou gewoon wat verder gaan met je elastieken

super Talitha!! super hoor van Mas(en je paard )

Simmie: idd naar de B kan altijd, ik start in december misschien 1x oefenparcours in wedstrijdverband, en dan in januari een keer B hc...en dan zie ik wel of ze klaar is voor het L, anders blijf ik gewoon nog ff in het B hangen

en zoals Canter zegt kan het ook! maar dan moet je wel die volgorde hebben

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:52

Bedankt Canter en RT.
Mag je tegenwoordig dan misschien ook met 2 personen 1 paard starten. Bv persoon 1 het oefen en persoon 2 het B of L met hetzelfde paard? Voorheen mocht dat namelijk niet.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:03

Simmie schreef:
Bedankt Canter en RT.
Mag je tegenwoordig dan misschien ook met 2 personen 1 paard starten. Bv persoon 1 het oefen en persoon 2 het B of L met hetzelfde paard? Voorheen mocht dat namelijk niet.

Klopt, daar zaten mijn vader en ik ook mee. We reden Landgraaf een tijdje samen. We mochten allebei wel 2 dressuurproeven rijden, maar niet mijn vader een keer springen en ik een keer springen. Echt rare regeling. Toen ging ik maar dressuren en mijn vader springen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:08

Maar dat mag dus nog steeds niet begrijp ik Andrea?

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:23

Canter; super van Mas!
en wat leuk dat jou paard gewonnen had en zo vertroeteld werd!
Lielle; ik vind Grieks ook behoorlijk k*t om te leren, die letters..
maar ik had toch een 8,6
Simmie; fijn dat Killea weer fijn sprong! succes zondag!

Ik en mn zusje gaan toch naar Heteren springen dit weekend! Hopelijk gaat dat beter dan in Bergharen, maar vast wel

Volgens mij mag je nu wel met zn 2en op hetzelfde paard springen.. weet het niet zeker, maar bij onze ponyclub reden er ook altijd 2 meisjes op 1 pony, ook met springwedstrijden! (mocht alleen niet met selecties volgens mij..)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:44

mag wel in het B ponies maar verder niet.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:50

aha, op die manier..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:52

Raar eigenlijk......

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:12

ja zo zat ik in 2004 ook met Oeterma, uiteindelijk ben ik gaan springen en de eigenaresse gaan crossen, dat vond ze ook het leukste. en volgens mij hebben we 1x gedaan dat zij op Oet ging en ik zelf met die vos ging!

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:18

Ik iwl ook bij het clubje dat niks word ..ben bijna klaar met hbo en vind het nou niet geweldig..ook niet drama maar toch. En weet nooit wat ik leuk vind..tis wat.

Zal zo eens lekker gaan rijden, echt even zin in na dagje kantoor!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:27

wat doe jij pinacolada? en waar?

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:51

niks worden, lijkt me best een leuk idee,
ik kom ook bij de club..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:00

Canter, super fijn voor je.Het is idd te hopen dat ie snel zelf gaat drinken.

Gomir balen van Ot, ik denk dat ik cheeka thuis zou laten dit weekend.

Ik ben gister met allebei mijn paarden naar de kliniek geweest. Pony moest weer gescand en zijn pees houd het nog steeds goed. Over 3 maanden krijgt ie wsl zijn laatste scan.

Mijn paard moest van de verzekering naar de kliniek. Dat ik haar aanmelde zat er een uitzendkracht en die heeft haar zonder meer geaccepteerd
Nu zijn ze er achter gekomen dat dat meisje alles fout had gedaan en nu wilden ze foto's zien.
Ik gebeld en gevraagd of ik ze wel terug kreeg. Krijg ik te horen dat mijn foto's te oud zijn. Mijn paard is al ruim 1 jaar verzekerd en nu wilde ze nieuwe foto's, omdat de foto's van de aankoop dus ouder dan 3 maanden zijn.
Ik heb kunnen regelen dat ze door een inspecteur werd bekeken, was ook nooit gebeurd.
Deze wilde de verzekering handhaven min der voorbenen ivm schiefels.
Of ik moest beide benen laten scannen.

Mijn paard der benen waren gelukkig super dus ik weet nu ook voor mijzelf dat de schiefels de pees niet kunnen gaan irriteren.