[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:54

Ik kreeg net een mailtje ivm eventing stage door Giel op dat nieuwe terrein in Ternat. Ze vermelden in de mail dat er hindernissen staat tem L-niveau. Voor de ruiters die M doen hier dus niet interessant vrees ik.

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:06

Spijtig dat ik geen les meer ga kunnen volgen van Giel, aangename instructeur! En parcourstrainingen hier in de buurt (jumping) zal financieel niet interessant zijn vrees ik! ;) 'k Heb nu wel springlesgever waarvan ik heel tevreden ben, maarja een fris paar ogen die je beoordelen kan ook wel interessant zijn. :j Heb nu ook 1 lesgever voor dressuur, maar zal in toekomst wel eens afwisselen met iemand anders.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:07

Daaphh schreef:
Kan je niet aan degene voor je vragen if due de proef nog eens wilt lezen? Dat doe ik ook wel eens, al rij ik mijn proeven het laatste jaar wel vanbuiten.

gna, ik ben de eerste van de ring, maar ik ga proberen nummer 2 snel te spotten, en dan vragen of die met mij wil beginnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:39

Hanne: 't is dat Giel redelijk ver weg zit voor jou, anders zou je bij hem parcourstraining kunnen volgen. Die organiseren dat regelmatig, net zoals gymnastiserend springen. Het is voor mij al een uur rijden, dat is voor jou helemaal niet doenbaar dan.
Wat je wel kan doen, is bijvoorbeeld een springruiter zoeken waar je 1x/maand naartoe kan en die dan huiswerk meegeeft waar je met je gewone lesgever aan voort kan werken. Dan moet je wel 1x/maand op verplaatsing kunnen.

Ai madelene, ook niet ideaal! Ik heb bij de LRV eens bij het aanmelden gevraagd of er niemand van de organisatie was die eventjes wou voorlezen. Was geen probleem :)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:43

Dag iedereen hier! :wave:

Ik ben Sofie en kom me ook melden als dat goed is voor jullie ;) Had vorig jaar het topic al gespot maar had toen net m'n merrie waar ik mee crosste verkocht dus niet veel meer om over mee te praten :o

Toen een leuke 3-jaar gekocht die nu dus 4 jaar is en zondag ook in Deurle zijn eerste keer mag crossen :)
We starten enkel de vrije cross 60cm, dat hij zeker lekker fris en blij zijn oefenrondje kan lopen. Heeft er al een zomerseizoen bij de LRV opzitten dus het "meerdere onderdelen op een dag"-rijden is hij toch al gewoon ;-)
Daarna staan de LRV eventings op de planning.

Gaan er hier precies veel naar Deurle zaterdag/zondag, ik moet zondag om 9u30

madelene: die voorlezer die je zoekt; is dat zaterdag of zondag en hoe laat?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:49

Tplan zou al zijn 1 keer per maand naar mijn springlesgever. 'k Ben al content genoeg van hem dat ik niet speciaal thuis een andere nodig heb. :) Hij heeft zelf les gevolgd van Al.bert Vo.orn heb ik gehoord. Das ook niet de minste. :P en kben toch nog lang niet ervaren genoeg om bij een hele professionele te gaan. Ik kan nog veeeel leren van mijn springlesgever. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:57

Welkom Sofie :)

Ik heb ook mijn vaste lesgever, maar af en toe een extra paar ogen doet wel eens wonderen. Daarom probeer ik clinics te volgen, iemand die in dezelfde discipline een stuk verder staat etc. Gewoon omdat die soms nét iets anders naar jou als combinatie kijken en de vinger kunnen leggen op een probleem waar je met je andere lesgever niet uit raakt. Mijn lesgeefster zegt dat zelf ook, ga zo veel mogelijk leren op verschillende plekken en breng de info mee. Daar leer ik ook van bij en kunnen we er samen mee verder.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:10

Hallo sofie :wave:
ik zoek een voorlezer voor de zaterdag ik moet om 12.50 rijden als 1ste van de ring.

ik heb al bijna 19 jaar een vaste instructeur, dressuur en springen (goede vriend van me) maar ik ga ook 1 x per week naar de verenigingsles dressuur. En dan nog af en toe geregeld naar een crossles bij 2 verschillende instructeurs...dus bij mij genoeg ogen die kijken. Alhoewel de les bij Herwig in diepenbeek ook een hele fijne les was. Veel gepraat over invalshoeken van rijden. echt fijn
Dat is ook een hele fijne instructrice die vooral op wedstrijdelementen let.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:15

Voor dressuur blijf ik bij diegene die Icaro al kent van veulen af aan en hem mee heeft zien opgroeien. Kan me ook helemaal vinden in de visie van de les trouwens, en de opleiding van een paard.
Voor springen wil ik terug naar Bert, waar ik begin dit jaar al les volgde tot ik dus met mijn knie tegen die paal ben gevlogen. En toen ik weer kon lessen viel mijn transport in panne... Bert is ook dressuurruiter tot paralympisch niveau, dus op zich zit de kans er in dat ik daar af en toe ook eens een lesje ga meepikken in dressuur.

Dan bij de LRV, ik ga zien hoe het loopt deze winter. De binnenpiste van vorig jaar vond ik persoonlijk niet echt aangenaam + zeer weinig parking. Als het dezelfde is laat ik die lessen aan mij voorbij gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:29

@ Florence: ik kreeg net de mail van de club binnen met de link naar de selecties voor het provinciaal kampioenschap en ik zag dat je erbij zit *\o/* Proficiat! Het is inderdaad hier "achter de hoek" voor mij, dus kan wel dat ik even kom piepen :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 16:06

Ik vind lessen bij dezelfde persoon voor langere tijd niet zo goed. Die focussen ook op bepaalde dingen en zo week je niet op andere manieren. Ik wissel regelmatig eens, na een anderhalf jaartje tot 2 jaar.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:24

madelene schreef:
Hallo sofie :wave:
ik zoek een voorlezer voor de zaterdag ik moet om 12.50 rijden als 1ste van de ring.

jammer, dan zal ik er niet meer zijn vrees ik... ik ga misschien op zaterdag al verkennen om een uurtje langer te kunnen slapen zondag maar dan wel in de voormiddag wegens familiefeestje in de namiddag.

Ook hier proficiat met de provinciale selectie Florence! Ik ben er ook bij met alles wat ik gestart ben, flinke baby-knollies!
Vooral benieuw voor ons achttal Midden (ik ben commandant van Z-affe-lare), momenteel staan we tweedes dus als we dat kunnen houden mogen we Nationaal rijden denk ik *\o/*

Ik les eigenlijk te weinig privé, maar volg wel onze clublessen telkens met 2 paarden mee dus op zich wel minimum 2 uur les per week.
en in de winter organiseren we ook les met het gewest waar ik deze keer écht super veel aan gehad heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:02

Ik zit bij Erpe-Mere maar geen tornooien meegedaan, ben vlak voor de grote vakantie in panne gevallen met mijn camionette. Intussen jeep gekocht en trailer besteld maar die komt pas eind september binnen. En eerst nog BE halen.

@daaphh: het hangt beetje van de lesgever af. De mijne vindt het super dat ik ook nog bij anderen les volg. Daarnaast volgt zij vanaf de zijlijn de lessen van haar dochter, zodat ze daar ook dingen van opsteekt. Moest ik op een lesgever vallen die zoiets afkraakt en enkel zijn eigen visie heeft... Nee bedankt.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:14

Hoi Sofie ;) welkom hier :D
Wij rijden zondag super dicht tegen elkaar.
Iemand nog een rugnummer over die wij zondag zouden mogen lenen rond dat uur?

Ik ga ook proberen om zaterdag te verkennen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 12:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:17

En de smid die vandaag kwam voor Wolk zit vast in de soep op de E40 :') dat gaat 'm niet worden vandaag vrees ik, hij is al te laat voor de klanten die hij voor Wolk moest doen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:33

Succes aan degene die dit weekend moeten crossen!! :)

Zadelpasser zal terug moeten komen voor Luxor, na 2 maandjes is de boom beetje te smal geworden. Hoezo wat verdikt. :+ Maar ze is nog op congé tot midden september dus nog eventjes wachten. Tot dan ga ik niet te veel zotte dingen doen.
Maandag komt de tandarts ook voor de eerste keer! 'k Ben benieuwd, meteen ook een bitfitsessie erbij. Zal sowieso ander bitje worden, want is iets te groot. Maar 'k ben benieuwd wat er uit de bus komt! ;)
Zou eigenlijk gewoon graag eens een hackamore proberen als ik kon. :+ Hij kan in de piste lichtjes gereden worden op touwhalster. Maar dat hou ik puur en alleen in de piste. En maar af en toe voor afwisseling. Maarja wie weet vindt hij dat wel fijn een hackamore en tis reglementair voor jumpings.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:33

Ik heb nog ergens een hackamore liggen die ik momenteel niet gebruik. Als ik hem tegen zondag kan vinden geef ik een seintje, kan je die lenen om te proberen, goed? Is eentje van op equitana, scheelt daar enorm in prijs qua bitten. Heb er toen 30 voor betaald, hier in de winkel is het rap 75.
Het kan wel dat je dan andere bakstukken nodig hebt, hij moet op de neus liggen als een hoge neusriem. Bij Icaro heb ik bakstukken van een cob eraan moeten hangen, met de full zat hij te laag.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 11:36

Oh zou super zijn moest je het vinden! :) Luxor heeft al een cob-hoofdstel en denk dat er nog wat ruimte is om de bakstukken korter te zetten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:40

Heb ht gevonden incl hoofdstel als je wil. Hoofdstel is wel beetje stroef :)
Zal het meebrengen. Wij jureren vanaf 10u dacht ik de L1. Tot half 1 ofzoiets. We gaan ter plekke pas beslissen of we erna nog wat blijven of niet. Ik rij mee, dus ben van chauffeur afhankelijk.

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:13

Hoe was Deurle voor degene die hebben meegedaan? Ik vond de B een stukske moeilijker staan dan vorig jaar, vooral het water. Paar serieuze vallen daar met gekwetste paarden..
Hier gelukkig wel foutloos maar dressuur was echt een ramp :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:36

Ow? Hopelijk geen paarden van ruiters uit dit topic dan?

Op de E40 is vandaag een trailer met 2 paarden gekanteld zag ik op het nieuws, maar de oorzaak hebben ze niet vermeld. Beide paarden gelukkig ongedeerd eruit kunnen halen. Zoiets wil je toch nooit meemaken...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:56

Ooh super Varekaj! Heb je mijn gsm-nummer? 'k Ga dan tegen half 1 daar proberen geraken. Eerst 's middags paarden van paddock in de weide steken. :) 't Is goed 10 minuten fietsen van stal naar de manege, dus gaat wel lukken normaal.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:23

Ik ben terug van Deurle!
Alweer een fijn wedstrijddagje gehad :j
4e plaats na dressuur, ze was enorm heet dus kon er niet veel aan rijden, was zitten en meeliften :)
Daarna foutloze jumping, stond allemaal wat krap op elkaar vond ik en cross foutloos en binnen tijd, dus 2e plaats!
Vond de cross voor L niet echt dik staan, enkel het 2e water was een pittig lijntje maar wel heel tof om te doen!

Voor de B vond ik het ook wel wat dik staan, was bijna allemaal hetzelfde als de L.

Ik ken een meisje dat gevallen is, heb een berichtje gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.
Om 16u waren er al 3 weggevoerd met de ambulance...

En ik mocht ook Madelenes prijs ophalen die het heel goed gedaan heeft in de Lb met een 6e plaats! Stuur je me even pb'tje om af te spreken?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:40

Waaat 3 met ambulance??