[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:38

_Sim_ schreef:
Suikermeisje, bij mijn weten is er geen L paarden dit jaar in Ermelo.

Marijke, echt supertof dat Geerts inspanningen zo beloond worden. De foto's van Ula op de coffin zien er erg goed uit. Paard loopt er ontspannen maar toch heel alert bij! Toppie!

Oohw haha :')
Nouja B dan maar, blond he :P

mendy, leuke foto :j

Sannnn

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:39

Zag een boel leuke foto's op FB en hier ook dacht ik! Nogmaals super Mendy van de coffin! :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:42

@ Sannn ik heb alleen van GNS nog maar gevonden, jij al meer?
@ Hilde ik vind ze zo onwijs ''simpel'' daarom vind ik ze niet mooi :)
@ Henny heerlijk toch! Lekker genieten samen.
@ Mendy voor de cross ben ik amper aanspreekbaar, zo nerveus. Maar als ik uit het starthok galoppeer is alle spanning weg.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:47

Ik heb van alles gelezen, maar weinig onthouden :o Vergeten een tweede scherm erbij te houden.
Ik zag wel een mooie foto van Itsme op de coffin en een leuke foto van Hilde die helemaal niet af hoeft te vallen.

Viesje heeft mij vandaag even happy mogen maken. Ik ben er stiekem toch even opgekropen. Zonder zadel, want ik ga pas dit weekend of erna proberen of hij dat weer kan hebben. Gewoon even rond gestapt. Ook al was het alleen maar stappen en maar heel kort, toch is zelfs dat wel erg lekker :o Paard was natuurlijk braaf als altijd en weet volgens mij niet eens dat hij alweer twee weken 'stil' staat.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:51

Heel vluchtig alles door gelezen want ik ga naar bed.

Maar wou dit nog even zeggen: Marijke en Geert, gefeliciteerd met jullie startgerechtigdheid voor de *! Toppers +:)+

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:53

Leuke foto's van Cross en een filmpje indoor!
En Jockey is ook echt leuk!

Gaaf MM dat jullie zo veel vertrouwen in dat dier hebben gehouden.
Beestje heeft vast wat naars mee gemaakt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:57

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:58

:o dank jullie wel allemaal voor de super leuke reacties! *\o/*
@ Sarah _/-\o_
@ Beli dat denken wij ook. :j Gelukkig hebben wij haar nooit verkocht of in laten slapen. Hebben 1x op het punt gestaan haar te verkopen toen er iemand van het kader voor haar kwam. Ze moest en zou Ul kopen. Maar niet gedaan omdat ik bang was als het niet snel genoeg zou lukken om haar klaar te krijgen ze alsnog ''snel'' weg moest.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:01

@ Sannn klopt, ze hebben van het winter veel les gehad en nu Geert Andor erbij heeft gaat hij ook bewuster rijden :) Is voor Geert een goede match geweest, Ula & Andor. Hopelijk blijven ze in de stijgende lijn want je weet dat het de volgende keer weer helemaal hopeloos kan zijn :)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:02

Dappere keus hoor!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:19

Effe bij gelezen :list: .
Margriet: leuk filmpje hoor! En wat hebben ze dat leuk gemaakt zo in de binnenbak +:)+ . Die eerste sprong := . Maar voor zo'n eerste les, echt goed!
Marijke: wat leuk dat jullie zo door gezet hebben en dat het nu zo goed gaat! Dat angst voor blauw ken ik: Giga is toen gevallen over een blauwe hindernis: daar heeft ze nog steeds de schurft aan.
Mootje: veel plezier in de sneeuw en met de puzzeltocht!
Noor: welkom terug.
Viesje was braaf 8-) .

En ik ben ook helemaal gelukkig: Giga vond het echt leuk om weer te springen. We hebben lekker laag gedaan, maar ze ging er heerlijk op af. Volgens Laurie ging ze als de brandweer :D . Op naar woensdag en naar Rob!!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:56

xxitsmexx schreef:
ik ben altijd zo giga zenuwachtig zodra ik richting starthok ga. maar volgens mij blijft dat daar liggen want zodra we weg zijn is het ook weg
Wel leuk een keer wat andere foto's dan het water

Ik kan niet gestresst wezen want ik heb al een mega stress paard :+
Stoere foto trouwens! Ziet er enorm simpel uit

MM toch knap wat jullie met Ula bereiken!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:24

TG @ ik weet nog niet wat ik precies ga doen met crossen en met Bull of hoe alles nu gaat uitpakken, hij pakte het wel goed op, maar ik moet hem teveel ondersteunen en doorduwen. De hoogte punten die goed gingen zijn net zo hoog als dat de dieptepunten laag waren, dus dan raak je teveel vertrouwen kwijt en ik zou met hem niet naar het M durven in de toekomst.
Evie @ wat jammer zeg van de cross.
Corien @ ik vind je paard dan wel echt uber relaxed...hahaha....maar gelukkig is alles goed met je.
MM @ helemaal gaaf joh eenster..

jockey is Cool 8-)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:37

Ben net terug van mijn werk, heb nog even op een kameel gezeten.Dat zit gewoon hetzelfde als een draver. :+ Ik had tegen de directeur gezegd: Als ik op de kameel ga, ga jij dan ook? En ja hoor, de directeur ook op de kameel! _O- Niet zo een beest die de hele dag werd afgeragt hoor, er mochten maar een paar mensen op, verder stond hij lekker in een kinderboerij die voor deze dag was opgezet.

Tg, wat een cool hondje!!! En een stuk minder huidproblemen bij cairns tov westy's. goede keuze!
MM, van harte, wat onwijs goed zeg en dat met zo een start, helemaal geweldig. _/-\o_
Leuke filmpjes gezien van de indoorcross. Jammer dat indoor Lisse niet doorging, maar heb wel genoten van jullie filmpjes.
Suikermeisje, jij vroeg nog B of L in Ermelo toch? nou is er waarschijnlijk ook geen keus, maar als ik jouw was zou ik sowieso nog ff in de B blijven. De afstanden in de springparcoursen zijn voor de pony's best lastig en met een beetje pech heb je een lastig springparcours voor je cross, dat zou zonde zijn. Daarom zou ik wat langer in de B blijven en ondertussen flink oefenen op de paardenafstanden in de dubbels ed. Zelf heb ik met mijn D-pony tussen de paarden gereden. Crossen ging prima, maar springen vond ik echt wel pittig. (maar die was dan ook wel nog een heel stuk kleiner moet ik toegeven)

Ik ga mijn bedje opzoeken. :O

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 01:07

Leuk filmpje Margriet!
Succes morgen Mo!
Danielle, daar irriteer ik me ook aan. Helaas hield ik zaterdag de boel op omdat de Vos zich echt misdroeg..
Marijke, stoer dat jullie dat met Ula hebben bereikt.
Leuke foto Hilde!
Henny, verschrikkelijke spierpijn :') ik voel me een debiel.
FE, leuk een kameel!
Mam zei dat ik zaterdag helemaal wit wegtrok voordat ik moest rijden. Ik zenuwachtig? Voor een Oefencross? Laat me niet lachen. Maar achteraf weet ik dat ik het wel was, ik heb mezelf helemaal gek zitten maken. Op de heenreis heb ik nog gezegd dat we beter om konden draaien omdat het toch een afgang werd :oo .

Ik ben doodmoe want ik ben me toch een partij woest geweest. Ben nogsteeds kwaad, wist niet dat dat zo vermoeiend kan zijn. Ik ga morgen een mail naar het htc sturen, want momenteel is er alleen maar ergernis en gezeur. Zal niet teveel in detail treden, maar een korte samenvatting van vanmiddag:
:PB :wow: -:(- %) |o -:(- _-:( :roll: 8)7 :\ >;) . Toen heb ik eerst mam maar opgebeld. Ik krijg echt geen hoogte van sommige mensen en vind de manier waarop het momenteel gaat toch wel een beetje jammer :\

Oja, wat kost de terreinhuur in Lelystad?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:02

Goedemorgen!

Het is hier weer schitterend weer :)
Lielle, fijn dat het alleen de accu was!
Mistid, jij bent sowieso toch al niet zo bruin :')
Noor is back in keut :)
Hilde, catweazle is echt een leuk paard. Op deze foto iets minder ;) hoeveel wil je er af hebben?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:06

Oh en Noa, mijn ervaring is dat je gewoon een paar trainingen moet doen bij verschillende instructeurs en dan kiezen. De fijnste instructeur voor mij was lekker dichtbij, maar ging ook regelmatig naar Rob a 140 km.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:10

Freggle_Edge schreef:
Ben net terug van mijn werk, heb nog even op een kameel gezeten.Dat zit gewoon hetzelfde als een draver. :+ Ik had tegen de directeur gezegd: Als ik op de kameel ga, ga jij dan ook? En ja hoor, de directeur ook op de kameel! _O- Niet zo een beest die de hele dag werd afgeragt hoor, er mochten maar een paar mensen op, verder stond hij lekker in een kinderboerij die voor deze dag was opgezet.

Tg, wat een cool hondje!!! En een stuk minder huidproblemen bij cairns tov westy's. goede keuze!
MM, van harte, wat onwijs goed zeg en dat met zo een start, helemaal geweldig. _/-\o_
Leuke filmpjes gezien van de indoorcross. Jammer dat indoor Lisse niet doorging, maar heb wel genoten van jullie filmpjes.
Suikermeisje, jij vroeg nog B of L in Ermelo toch? nou is er waarschijnlijk ook geen keus, maar als ik jouw was zou ik sowieso nog ff in de B blijven. De afstanden in de springparcoursen zijn voor de pony's best lastig en met een beetje pech heb je een lastig springparcours voor je cross, dat zou zonde zijn. Daarom zou ik wat langer in de B blijven en ondertussen flink oefenen op de paardenafstanden in de dubbels ed. Zelf heb ik met mijn D-pony tussen de paarden gereden. Crossen ging prima, maar springen vond ik echt wel pittig. (maar die was dan ook wel nog een heel stuk kleiner moet ik toegeven)

Ik ga mijn bedje opzoeken. :O

Het stomme is, met springen heb ik het juist makkelijker bij de paarden, hij neemt mega galopsprongen en komt dus veel beter uit. Bij de pony's ben ik de laatste wedstrijd door een sprong geklapt omdat het te krap voor hem was (de dubbels vooral).
L parcoursjes deed hij wel, heb er wel winst in gereden dus dat is mijn angst niet. Ben bang dat die de cross niet kan, al kan hij dat wel gok ik. Hij heeft de wil er wel voor :j
Alleen zei Sim dat er geen L is... :+
Maar wil wel graag L crossen met hem halen. Dit is laatste jaartje dat ik hem rijd dus zou wel leuk zijn als ik toch wat met hem bereik :'). L dressuur wordt nog het moeilijkst :+

Wel cool dat je op een kameel hebt gezeten, lijkt me wel stoer.
Schoonmamsie heeft in Bali op een olifant gereden :')

mirthe balen van dat gezeur!!

Ik moet op wedstrijden op mijn ademhaling gaan letten. Deed dat zaterdag bij Rob en het ging super. Of crossen gaat hij zo idioot doen dus hij voelt mijn spanning door mijn ademhaling. Ik merk dat als ik spanning heb stop met ademhalen. Alleen zeg ik altijd tegen de paarden komop komop dus dan haal ik wel weer adem voor de sprong. Gister met een presentatie op school viel ik bijna flauw... stopte met ademhalen toen ik mijn verhaal moest doen.

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:32

Mootje schreef:
Oh en Noa, mijn ervaring is dat je gewoon een paar trainingen moet doen bij verschillende instructeurs en dan kiezen. De fijnste instructeur voor mij was lekker dichtbij, maar ging ook regelmatig naar Rob a 140 km.

Oke bedankt voor de tip. Komende 4 weken heb ik nog geen training dus ik ga eens ff wat stallen hier afbellen.
Dan om de week in Renswoude, ff kijken of er dan tussen door nog een ander komen kan?....

MM van harte!!! Hoe ver ben je!! Eerste kindje begrijp ik?
Ik ben sinds 1,5 jaar moeder en ik zal het niet meer willen/kunnen missen. Het is soms met de sport wat ingewikkeldd te regelen maar gelukkig heb ik een lieve mama en papa welke maar al te graag oppassen. Jeroen ( mijn partner) is een soort van workaholic dus die is er eigenlijk alleen op zondag. We hebben een eigenzaakje dus iemand moet het verdienen zegt hij altijd ;) .

Coffin is dus een opsprong met water erachter..... Mag je in het water landen of is dat fout??

Kennen jullie misschien een goeie site? waar veel info te vinden is....

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:37

muts_marijke schreef:
Ik ga waarschijnlijk voor sommigen van jullie een hele domme vraag stellen maar waarom hebben pasgeboren veulentjes zulke onwijs dikke kogels? Heb nou een paar topics gezien en verbaas me er elke keer over. Is dat normaal en trekt dat snel weg?
Kan me voorstellen Vief dat je op bent! weltrusten!!

Ja en ze staan ook altijd nog op hele zachte weke hoefjes, ziet er ook zo "krom" uit....
Maar het is over het algemeen snel weg getrokken hoor.
De reden van de dikke gewrichten kan ik je niet vertellen :+ .....
Laatst bijgewerkt door NoaChanel op 20-03-12 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:40

xxitsmexx schreef:
ik ben altijd zo giga zenuwachtig zodra ik richting starthok ga. maar volgens mij blijft dat daar liggen want zodra we weg zijn is het ook weg

Hahah, dit komt zo bekend voor, word bijna misselijk in het starthok maar zijn we hindernis 1 a 2 over dan is dit al helemaal weer weg!

MM: Wat goed zeg van geert en Ula hun dat ze * mogen starten!! *\o/*
Mirthe: Balen dat hTC niet meewerkt......
Op facebook heel veel mooie foto's zien langs komen :D

Zo weer naar school van 08.30 tot 12.45 ..... Gelukkig niet heel lang maar wel altijd slopende dag!
Zaterdag ga ik eindelijk weer trainen voor de cross!! Heb er zo zin in :D :D :):)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:42

MM; Wat goed zeg! Gefeliciteerd .
Itsme; Mooie foto!
Suikermeisje: Lastig probleem. Vooral omdat je als je wel ademhaalt (als je praat tegen je paard) dat waarschijnlijk niet op de juiste manier doet (hoog) waardoor je ook nog duizelig kan worden, of heb je daar geen last van?
Had gisteren van werk naar huis toe fille en was helemaal gaar. Heb de paardjes maar niet meer gereden. Ik voel me dan wel super schuldig dat ik een dagje oversla terwijl ze dan gewoon lekker heel de dag in de wei hebben gestaan. Hebben jullie dat ook?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:11

Noa, ik bedoel eerder zelf naar verschillende terreinen. De meeste instructeurs hebben namelijk hun eigen terrein en komen niet voor 1 combi naar een ander terrein. :) ik zou zelf alleen maar crosstraining willen van een geroutineerde sgw instructeur en niet van 'Jantje uit het dorp'. De lijst met instructeurs is voor zover ik weet nogsteeds te vinden op www.eventingsport.com

Ik rijd trouwens zelf niet meer paard en dat is op dit moment een hele goede beslissing geweest!

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:14

Dank je wel Mootje!!! Ik ga kijken!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:25

Damn, er is vannacht ingebroken op mijn werk.