[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:49

Ik weet eigenlijk niet of ik mijn benen te ver naar achteren zwaai. Volgens mij niet. Maar ik spring ook weinig op 1.20/1.30 en jullie denk ik wel.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:49

Haha erg he Sann! Volgens mij stonden er bijna geen fotografen in WW, heb nog geen cross foto's gespot. Jammer. :+
Ik heb van Nokere nog wel een foto besteld, digitaal bestand. Heb alleen nog geen mail met het bestand gehad.

Edit, ik hou mijn benen wel op zijn plek maar mijn voeten (vooral rechter) draaien nog wel eens naar buiten en dat vind ik zelf erg storend. :D Nou spring ik nooit met sporen dus opzich is het niet zo'n enorm drama maar het ziet er zo stom uit. In de cross heb ik wel altijd sporen om, in de training eigenlijk ook niet.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:08

Spring niet altijd elke les op 1.20, vandaag was het meer 1.00/ 1.10. Soms wat hoger en dan weer keer wat lager, verschilt hoe het gaat. Ik hou mijn benen redelijk op zijn plek als het laag is, wordt het hoger gooi ik ze gauw naar achteren. Moet er dus uit.
Idd jammer! Leukopdefoto is toch meestal bij WW? Lees net op eventingphoto dat hij niet weet of hij ze gaat publiceren. Jammer, hoop stiekem van wel. Maar snap het wel. Hij maakt altijd mooie foto en hij stond bij gave hindernis. :))
Fotomag had gezegd goede week, dus dan zouden ze nu zo moeten komen...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:30

evelien ik heb dat probleem ook maar ik denk dat ik eraf ga vallen als ik dat zou proberen!

mandy ze springt wel erg lekker! Wel jammer de ze tussen de sprongen wat onrustig is maar zoals al gezegt gaat ze verder lekker door

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:40

Hallo,
Evelien mooi dat het helpt. Welke spieren voel je nu?
Mandy ziet er netjes uit toch!

Ik ben met W vanavond maar weer serieus aan het dressuren geweest. Was echt smoorheet zeg. Hier hebben we trouwens amper regen gehad, dus hoop dat dat ook zo in oenkerk is.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:42

sorry wel alles gelezen maar weinig onthouden.

ik had 31 juli ofzo mail gestuurd naar een vereniging of er nog plek was om te springen. niks van gehoord krijg ik nu een mail met een factuur. Hoezo raar.. ik gemailt dat ik nooit wat terug heb gehad. stuurt zei jawel op 1 aug.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:42

Goedenavond
rowo: Ze pakt inderdaad wel fijn aan, alleen dat omhoog gooien van het hoofd is inderdaad niet fijn, het lijkt ook of je zelf iets de neiging hebt om wat achterover te gaan zitten en je handen strak omlaag te brengen, misschien dat dat gedrag daar uit voortkomt? Dan zou het kunnen helpen om te proberen wat zachter in je hand en zit te blijven.
Kim: Fijn dat je zo'n mooie oplossing hebt voor Sofie en Bobo.
Sann: Verschillende bitten proberen kan vaak wel helpen, fijn dat je les lekker ging.
Evelien: Ik had er wel eens van gehoord maar nog nooit iemand serieus mee zien rijden, misschien dat ik dat ook een moet proberen, mijn benen willen ook nog weleens te veel naar achter/buiten gaan.

Vandaag ouderwets lekker getut met Bam :+: , was er de afgelopen week niete cht van gekomen en nu had ik alle tijd, heerlijk is dat.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:03

Ow Evie bijna vergeten! Gefeliciteerd met je verjaardag!! :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:12

Dan zal ik ik ook maar niet vergeten iedereen te bedanken voor de felicitaties :D !

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:25

Sann, zo te zien waren ze er niet van leukopdefoto. Jammer. :D Ben wel benieuwd naar jullie Brugge-foto's. In training spring ik meestal om en rond de 1,30m/ 1,35m. Dan valt het op concours mee haha!

Je mag er niet mee op concours starten, vandaar dat je er nooit iemand mee hebt gezien Evie.
Margriet, het is echt drukkend warm he!

Het is hier in huis ook aardig warm en dan heb ik ook nog een zo'n hond die altijd zo ongeveer bovenop je gaat liggen, lekker warm. :P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:31

Goeieavond

@ Texelse jeps Zeus heeft schik met zich zelf!
@ Rowo je moet hem dus flink achter zn kont aan zitten! Hier is het andersom... moet Geert mij geregeld een schop onder mn hol verkopen :o
@ Mootje wat heb jij een super super gaaf huis!
@ Kimdepim fijn dat ze drachtig is! Moet lukken met deze training! Ik ken mensen die op cc gaan met een veel slechtere voorbereiding!
@ Rowo mooi rondje toch! Ze is wel vlug als ze te kort komt he!
@ Sannn fijn dat je springles goed ging!
@ Evelien jij doet eng met springen!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:40

EvelienH schreef:
In training spring ik meestal om en rond de 1,30m/ 1,35m. Dan valt het op concours mee haha!

Maar jij springt ook M op concours toch? Dan vind ik het logisch dat je dat springt.
Ik ga heel af en toe de hoogte in maar over het algemeen train ik gewoon op 1 m/1.10.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:43

ik gebruik inderdaad dezelfde tactiek als evelien. M is immers ook 120 dus is het maar 10 cm hoger

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:44

Blegh ik vind het een rot techniek :+ ik spring niks hoger dan nodig :Y)
Ik hou niet zo van vliegles en als Zeus en keer hoger moet doet ie dat maar lekker met Geert! :P

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:44

Sim, klopt. Anders is het eigenlijk ook een beetje nutteloos. Trainen op een hoger niveau dan op concours vind ik zowieso wel fijn, ook ben het crossen. :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:57

Ik train ook graag op een hoger niveau als dat je op concours start. Met cross hetzelfde idd. :) Dressuur ook, alleen moet daarvoor eerst die basis goed zijn. Dan lijkt het op concours toch allemaal stuk makkelijker!
Jammer dat ze er niet waren van leukopdefoto!

Nou ik ga tukken, morgen om 7 uur richting Utrecht, om 9 uur en om 10.15 tentamen. Gaan jullie voor me duimen? :D
Trusten. :wave:

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 23:01

Gisterenavond liep ik het laatste rondje met de honden stonden er 3 Poolse auto's, honden hoorde ik lopen vannacht en vanmorgen las ik in de krant dat de campingbaas in Hauwert weer is beroofd. Loop ik net met de honden staan er 2 Franse auto's, mensen met zaklantaarns, honden grommen. Ik ben snel naar huis gegaan en heb de politie gebeld. Wat moeten die mensen hier, ik ben nog nooit bang geweest en dat wil ik liever ook niet worden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:07

Margreet wel erg sppoky
Ik spring in training op mijn eigen niveau of lager. We moeten eerst meer basis krijgen. Crossen gaat nu wel duidelijk in niveau omhoog

Mijn BB-sgwseizoen wil niet echt. Ik heb net Neede kunnen afzeggen omdat het op de verkeerde dag valt. Ermelo was afgelast. Dus ik heb alleen nog Toldijk staan (zul je zien dat ook dat niet doorgaat). Het voordeel is dat zelfs mijn moeder nu zegt haal dan dat stomme wp B springen en dan gewoon gaan met die banaan in de B sgw (en zij was vorig jaar nog niet bepaald voorstander van sgw) :=

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:26

Wat heb jij je huis mooi ingericht Mootje!
Filmpje ziet er netjes uit Rowo, ja wel wat onrustig. Perfect is ook zo'n hoofdgooier, erg irritant.
Sann een ander bit proberen kan nooit kwaad. Je merkt vaak gelijk wel of het beter is.
Evelien: Misschien toch wat handiger om aan je houding te werken op simpele sprongen, en iemand langs de kant zetten die je erop wijst. Zo heb ik het voorover klappen snel afgeleerd, kwam altijd veel te veel mee.
Vastzetten klinkt een beetje eng, maarja als het voor jou een oplossing is dan is dat mooi. :j

In de training besteed ik vooral aandacht aan de technische lijntjes, of soms simpel een parcours.
Perfect heeft zelfs nooit hoger dan 1.10m gesprongen. De hoogte lukt wel, maar die technische kant moet nog veel aan gedaan worden.

Iee wat eng Margreet!! Is de politie komen kijken?
Je hoort echt veel over Polen nu...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:29

Gefeliciteerd Evie!

bvw schreef:
denk ik ook niet mandy!
Ik mis nu helaas een "vriendlief" ik verveel me echt dood :o

Hmmz bekend probleem. Zag je ex dit weekend ook op autocross, overduidelijk te veel gedronken := . En zag je broer ook, jeetje wat lijkt die veel op jou! Heeft alleen niet zulks lang haar :P

Mandy, jeetje wat heftig!
Mo, mooie inrichting!
Jammer van het balkje Mandy!
Oef Margreet dan is het idd verstandig dat je ff de plietsie hebt gebeld.

Ik heb gisteravond met geld gesmeten *\o/* .
En vandaag heb ik een nieuwe rijbroek en een wedstrijdshirtje van Pikeur opgehaald bij de Divoza.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:28

goedemorgen.
Margreet dat is niet echt fijn nee. goed dat je de politie gebeld hebt.
mirthe heeft geld uitgegeven bij divoza.
(daar moet ik ook nog heen heb smsje gehad dat mijn laarzen binnen waren)

qua training met springen spring ik inderdaad op hoogte van de wedstrijd en iets hoger. en als ik hele lastige lijntjes wil uitproberen beginnen we die vaak iets lager en dat bouwen we dan op als het goed gaat.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:31

:O Goeiemorgen allemaal! Fanatiek weekje hier..
Zal proberen vanavond wat bij te lezen. Nu maar eens even ontbijten en richting de uni om te werken..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:39

Getver Margreet!! Loop jij met de honden over de hauwerterweg? Ja, dorp in is ook niet logisch natuurlijk, om de honden uit te laten. Wat heeft die man dat ze hem al weer overvallen hebben?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:39

Morning,
Hier weer een early start @ work.
Gister lekker rustig avondje gehad! Eerst lekker gamba's gegeten (helemaal alleeeeeeeeeeeen -O- dus heb mezelf maar verwend). Het was echt superwarm dus de paarden nog lekker buiten gelaten, die stonden natuurlijk ook pas later buiten. Even bij Nudientje geweest. Meisje (oké we zijn even oud, ik ben ook nog een meisje toch?) waar ze nu staat vroeg of ik haar een keer wilde helpen met wat springen. Leuk! Wil ik wel :D En verder lekker op de bank en vroeg naar bed!

Mootje, mooi huis! (En zo netjes.....) Ik wil ook ergens iets 'gewaagd' doen in huis, het zal alleen geen roze worden :Y)
Vief, succes vandaag.
Mendy, stond de mail dan in je ongewenste mail misschien?
Muti, stuur Taai er maar op af ;)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:12

Goedemorgen!
He jakkes Margreet! Niks aan! :n
Haha Mirthe dan is het wel handig dat je nu zoveel werkt of niet?
Noor dat is wel leuk als je haar kunt helpen met springen.

Ik zal zo ook weer op de fiets naar het werk. Moest gister nog bij een klant wat langs brengen en aangezien ik daar vrijwel langsfiets ging ik dat wel doen. Nou ik dat ding gebracht, kreeg ik een mars als dank. :D