Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nickeltje schreef:Zit nu met een ontstekingkje van een talgklier in mn ooglid (strontje schijnt dat te heten) heb het nog nooit eerder gehad maar het doet echt wel flink pijn. Ik hoop dat ik er vrijdag in Ede geen last van heb...
Mag je een sgw rijden met een zonnebril op?
gomir schreef:Nickeltje schreef:Zit nu met een ontstekingkje van een talgklier in mn ooglid (strontje schijnt dat te heten) heb het nog nooit eerder gehad maar het doet echt wel flink pijn. Ik hoop dat ik er vrijdag in Ede geen last van heb...
Mag je een sgw rijden met een zonnebril op?
Ben benieuwd naar de foto's
Zonnebril op mag gewoon hoormet springen trouwens ook. Dressuur zou ik niet weten, mag volgens mij wel, maar vind ik altijd zo'n raar gezicht
Warme compressen schijnen te helpen. Voorkomt iig soms dat de ontsteking overgaat in een chalazion, dat doet dan wel geen pijn, maar is wel irritant. Laten mensen vaak weghalen door de oogarts.
Zit het aan de binnenkant of aan de buitenkant van je ooglid? Als het aan de binnenkant zit is het een ontsteking van een kliertje van Meibom(kan chalazion worden)(vormt een deel van de traanfilm) en als het aan de buitenkant zit is het een onsteking van een kliertje van Zeis(talgkliertje).
Alletwee is het een hordeolum, alleen het eerste is een hordeolum internum en het andere hordeolum externum.
Ik heb gewoon toch iets nuttigs geleerd bij oogheelkunde
Citaat:analysis of riders or horses falling several times during a year
SGWuppie schreef:Ik moet ook nog 2,5 week.....weten nog niet waar we heen gaan