[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:40

Heel cool veulen BT, grappige sprongen!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:58

Leuk dat het zo goed gegaan is met het kado van je zusje Nickeltje. Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:39

Canter het was zeker gaaf! Ze had het totaal niet verwacht. En toen ze naar buiten liep en hij daar opgezadeld klaar stond geloofde ze eerst niet dat ze er echt zo op kon stappen. Heel gaaf dus!!
Er zijn foto's gemaakt, maar ben er nog niet aan toe gekomen die te uploaden...

Zit nu met een ontstekingkje van een talgklier in mn ooglid (strontje schijnt dat te heten) heb het nog nooit eerder gehad maar het doet echt wel flink pijn. Ik hoop dat ik er vrijdag in Ede geen last van heb...

Mag je een sgw rijden met een zonnebril op?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:48

Jazeker mag dat Nick! Ik heb ook een geel gekleurde crossbril Ja ik heb lenzen en als t te droog is en/of té hard waait heb er toch last van, dus dan is ie erg handig! Zeg maar als je m wilt lenen! Hij is ook heeeel stoer Clown

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:50

Dat klinkt goed EG!!
Ik wacht even af wat die ontsteking doet, maar als dit een serieus aanbod is, hou ik het zeker ingedachten!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:17

Is goed Nick! Ik hoor t wel, hem m toch altijd bij.

Ik heb trouwens zo goed als geen spierpijn na MB Knipoog Tong uitsteken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:57

Nickeltje schreef:
Zit nu met een ontstekingkje van een talgklier in mn ooglid (strontje schijnt dat te heten) heb het nog nooit eerder gehad maar het doet echt wel flink pijn. Ik hoop dat ik er vrijdag in Ede geen last van heb...

Ben benieuwd naar de foto's Ja

Zonnebril op mag gewoon hoor Ja met springen trouwens ook. Dressuur zou ik niet weten, mag volgens mij wel, maar vind ik altijd zo'n raar gezicht Bloos

Warme compressen schijnen te helpen. Voorkomt iig soms dat de ontsteking overgaat in een chalazion, dat doet dan wel geen pijn, maar is wel irritant. Laten mensen vaak weghalen door de oogarts.
Zit het aan de binnenkant of aan de buitenkant van je ooglid? Als het aan de binnenkant zit is het een ontsteking van een kliertje van Meibom(kan chalazion worden)(vormt een deel van de traanfilm) en als het aan de buitenkant zit is het een onsteking van een kliertje van Zeis(talgkliertje).
Alletwee is het een hordeolum, alleen het eerste is een hordeolum internum en het andere hordeolum externum.

Ik heb gewoon toch iets nuttigs geleerd bij oogheelkunde Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 01:23

niet te moeilijk hoor Gomir op dit late tijdstip Tong uitsteken

bedankt allemaal! zal het doorgeven Haha!

vanavond springles gehad, meteen maar even gemeld dat ik wat hopeloos ben met de schimmel Lachen
wat geprutst met een riempje, instructeur er opgezet...en toen ik weer Knipoog het lage werk en het dressuurmatige is een drama, super snel beledigd en je mag vooral niet aan de mond komen Bloos
de oplossing nu was neusriem helemaal los handen omhoog(op de sprong gewoon laag) en niks doen...
nou ze was net een ezel.... Koe oren naar achteren, lelijke kop erop, en spastisch galopperen Tong uitsteken
[size=9](en ik zei nog tegen mezelf. als ik dit paard nu moest kopen had ik haar voor geen goud genomen Knipoog Bloos! )[/size]
ze was overigens wel goed te rijden, daarna rondje 1.35/1.40 gedaan en dat doet ze werkelijk waar met haar hoeven in haar neus, en nog wel met een debiel voorbeen ook Bloos
maja dit was binnen, buiten is ons probleem, maar we gaan het nu zo maar even proberen! Bloos

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 05:16

mogge Dromen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 07:23

mogge nelis Haha!

Dit las ik op de FEI-site, maatregelen om de veiligheid in de eventing te verbeteren.

20/06/2007

FEI Safety Sub-Committee Holds Inaugural Meeting in London
As announced in the FEI Press Statement of 11 May 2007 on Safety in Eventing, the newly created FEI Safety Sub-Committee held it first meeting in London on 18 June 2007.

This Committee is chaired by International Rider and Course Designer David O’Connor (USA); the members are: Chris Bartle, International Rider and Trainer of the German National Eventing Team; Laurent Bousquet International Rider & Chairman of the French National Federation Safety Commission and Trainer of the Belgium National Evening Team; Yogi Briesner, Trainer of the British National Evening Team; Andrew Nicholson, Olympic Eventing rider; Michael Tucker, International Eventing Technical Delegate and Course Designer and FEI Eventing Course Director.

The FEI Safety Sub-Committee has now been formalised as a standing Committee reporting to the FEI Eventing Committee. It is intended that the Committee meet twice a year; the next meeting will take place at the end of this year.

The objective of the inaugural meeting was to define the Committee’s mission as well as its frame of work. The role of the FEI Safety Sub-Committee is to:
- Identify all areas of concern;
- Investigate or trigger specific investigations;
- Manage all issues related to Eventing Safety by recommending rule updates and policy changes in the sport;
- Communicate on all findings

Prevention, analysis and management will be part of each discussion for all issues raised.
During the 18 June meeting, the Committee reviewed the following specifics – all proposals need further consideration by different bodies:

PREVENTION:
- Ensuring that the strictest international safety requirements are applied to the national level;
- Development of diversified safety devices for Cross Country construction;
- Promoting research on riders helmets;
- Reviewing of trends in Course Designing;
- Stopping horses on Cross Country course;
- Reviewing of number of refusals on Cross Country;
- Training of fence stewards;
- Introduction of a National Eventing expert to be the liaison between the NF and the FEI in relation to all safety issues;
- Review of FEI Officials education and qualification;
- Qualification of riders at national level before entering low level international events;
- Promotion of FEI Eventing safety database and reports on all the figures relating to Eventing international events.

ANALYSIS:
- Monitoring of statistics (i.e. specific combination of fences, analysis of riders or horses falling several times during a year, events with abnormal number of falls, etc.), and follow-up with FEI Officials and NFs;
- Inclusion of veterinary information on horses in a safety database;
- Review of serious accidents and procedures.

MANAGEMENT:
- Communication and follow-up of safety programme;
- Planning of safety educational seminars.

The FEI wishes to emphasise that it takes the welfare of the horse very seriously and sees safety of both its animal and human athletes as its highest priority.

Any comments, ideas and proposals are welcome and should be sent to the FEI Headquarters: Catrin Norinder FEI Eventing Director / Nathalie Desscan Eventing Department: n.desscan@horsesport.org

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 07:34

sorry mj

maar sta nog in de duitse modus krijg dit nu ff niet doorgeworstel

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:13

over safety gesproken, in de USA met die internationale cross waar wij waren kijken, drogen ze echt flut BP, geloof nooit dat die goedgekeurd zijn. Ik zou me e rniet veiliger in voelen in ieder geval, kun je net zo goed een dikke trui aandoen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:25

gomir schreef:
Nickeltje schreef:

Ben benieuwd naar de foto's Ja

Zonnebril op mag gewoon hoor Ja met springen trouwens ook. Dressuur zou ik niet weten, mag volgens mij wel, maar vind ik altijd zo'n raar gezicht Bloos

Warme compressen schijnen te helpen. Voorkomt iig soms dat de ontsteking overgaat in een chalazion, dat doet dan wel geen pijn, maar is wel irritant. Laten mensen vaak weghalen door de oogarts.
Zit het aan de binnenkant of aan de buitenkant van je ooglid? Als het aan de binnenkant zit is het een ontsteking van een kliertje van Meibom(kan chalazion worden)(vormt een deel van de traanfilm) en als het aan de buitenkant zit is het een onsteking van een kliertje van Zeis(talgkliertje).
Alletwee is het een hordeolum, alleen het eerste is een hordeolum internum en het andere hordeolum externum.

Ik heb gewoon toch iets nuttigs geleerd bij oogheelkunde Haha!

Hey, ik heb inderdaad gisteren regelmatig warme washand er tegen gehouden enzo.
Meeste zwelling zit en de buitenkant van ooglid, maar ook wel veel zwelling aan de binnenkant, dus weet het neit helemaal zeker.
Volgens alle boeken is het met een dag of 4 of 5 over. Daar reken ik dus een beetje op, dan heb ik er vrijdag neit heel veel last meer van denk ik...
Vandaag een dag veel heen en weer reizen. Nu eerst naar den Bosch voor een expositie van een vriendin die klaar is met de kunstacademie.
Dan naar mn ouders want vandaag is zusje echt jarig en hebben we vanmiddag met z'n 3-en (alle zusjes) thuis paardrijles. Hester krijgt het eerste kwartier met Zeph. Gewoon om bij te houden of we echt goed bezig zijn...
Ben heel benieuwd hoe hij zich gedraagd!!
Vanavond hoop ik foto's te kunnen plaatsen. Mn vaders computer thuis is door zijn werk heel sterk beveiligd en kan ik Image-pagina's gewoon niet op.
Ik neem foto's dus mee naar Leiden en ik probeer het hier wel even...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:09

sterkte nickel!

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe het met de benen van Mac en Vuurflits gaat??

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:15

Citaat:
analysis of riders or horses falling several times during a year

Oh oh Lielle Tong uitsteken

Lief dat je er aan denkt MJ! Been van Wup is nog wel ietsjes dikker, maar hij loopt al een stuk minder kreupel. Ga Minderhout iig afmelden en daarna zelf op vakantie, dus dan heeft hij gewoon een dikke maand rust en crossen we in Gorssel wel weer. Ben als de dood dat ik te snel begin, dus dan maar rustig aan, wil toch nog een tijdje L blijven starten, dus dan is het ook niet zo erg.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:17

Bloos! En dan heb je nog niet eens gehoord dat ik er gisteren ook alweer afgevallen ben Knipoog Was wel een nieuw record, zat nog niets in het zadel en lag er alweer naast. Beentje geven ging niet helemaal zoals het moest en Vosje begon toen maar te draven Lips are sealed Mara hij liep verder super Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:19

ja je kan beter wat langer rust geven. En als je toch bijna op vakantie gaat is dat ook niet zo heel erg. Had hij zich in het begin van de cross ergens gestoten of heb je geen idee hoe het gekomen is?

Maar gelukkig gaat het al beter!

Lielle, doe je wel een beetje voorzichtig Haha! Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:21

Ik wel, Vos niet *LOL* Vanavond maar weer eens met Niels proberen *LOL*

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:23

Waarschijnlijk verstapt na hindernis 2, daarvoor ging het super en daarna pakte hij niet meer aan. Wel fijn dat ik toch op vakantie ga, heeft ie wat langer vrij en heb ik ook niet de kriebels om te snel te beginnen.

Lielle, hoe krijg je het voor elkaar Haha! Ik ben er ook vaak te laks in, maar het is best fijn om ze te leren stilstaan bij het opstijgen Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:27

Doen ze ook, ik heb er een bloedhekel aan als ze weglopen met opstappen. Maar beentje was net niet hoog genoeg (we stonden in de goot) dus ik kreeg mijn been er niet over. Liep te worstelen om linkervoet in de beugel te krijgen en daar schrok hij van.

Waar ga je naartoe met vakantie?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 03-07-07 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:34

Heb ook zin in vakantie... Hyper! Nog maar 2,5 week werken... Bloos

Lielle das niet de bedoeling... of ben je stiekum bodemveerkrachttester??? Haha!

Mooi Wup dat er verbetering in zit... een extra vakantie is dan zeker prettig... (in het kader van Beter wat langer rust dan een dag te kort!)

Beterschap Nickeltje!

Heb gisteren trouwens een fijne les gehad van Edwin Klokman. In eerste instantie had Today de turbo van MB er nog op staan. Met een paar aanwijzigingen van Edwin liep ze weer super!
Heb alweer zin in zaterdag... Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:37

Waar ga jij naar toe crosskip?

Ik moet nog 5 weken wachten.... Wij gaan naar schotland, moeten nog wel een overtocht boeken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:40

Ik moet ook nog 2,5 week.....weten nog niet waar we heen gaan Bloos

Fijn Crosskip, les van een prof! Als Wuppie weer goed is ga ik ook dressuren bij een goeie, kost wat, maar dan heb je ook wat he!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:41

SGWuppie schreef:
Ik moet ook nog 2,5 week.....weten nog niet waar we heen gaan Bloos

weet je wel wat je ongeveer wil, met de auto of last-minute vliegen??

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:47

Nee, kan allebei nog! Kamperen vind ik leuk, heb al een boekje van Kroatie gehaald....is alleen wel een eind rijden.