[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:48

daaph, getsiederrie dat is minder. misschien is het inderdaad wel verstandig even een pauze in te lassen. en eens een osteopaat vragen om hem eens na te laten kijken?? misschien heeft hij wel ergens wat vastzitten waardoor het niet gaat.

varekaj, dat klinkt goed, nu nog de hoeven van de andere op orde en dan kun je weer eens wat gaan oppakken.

Antonius, ik ben wel klaar voor deurle, ik had wel al wat gezien, maar dat was op de telefoon, en daar kon ik niks van maken. Ik zit nu achter de computer en gaan we zo eens kijken. Eerst roept werk, en dan de paardjes. Hij heeft afgelopen week beetje strafkamp gehad, hopelijk heeft het gewerkt en gaat hij nu de volle 100% goed over alles heen.
Toevallig is de DA en de osteopaat geweest afgelopen vrijdag, en hebben we ook eens naar zijn ogen gekeken...bij aanschaf van boxser hadden ze het daar af en toe al eens over, en af en toe (echt heel af en toe) hebben we het idee dat hij niet altijd vlot reageert op signalen, hij ziet het wel, maar we hebben het idee dat hij, als hij in de mensenwereld zich zou bevinden hij een brilletje nodig zou hebben...diepte scherpte?? we hebben het maar kort getest, en hij krijgt er nu druppeltjes voor, maar meer in de zin van...baat het niet schaadt het niet.
Misschien verklaart dat ook dat als hij vanuit de verte iets ziet aankomen dat hij daar echt heel geconcentreerd naar kijkt.
Wie weet het??...ik niet in ieder geval, ik laat me hier puur adviseren op ervaren mensen. Persoonlijk vind ik het wat ver gezocht, maar ja je weet maar nooit.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:24

Klopt Antonius. De schrik zit er nog klein beetje in. Omdat hij alleen wandelen nog spannend vindt. Maar in groep is hij echt zalig! Gisteren zat ik echt op mijn gemak op hem. Hij heeft geen aanstalten gemaakt om te bokken op de galopbaan. :) Genieten!

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:25

Maar allez Daphne :/! Bizar! Tging al het hele seizoen goed en nu plots alle vertrouwen weg! Mss idd eens wat rust en eens osteopaat ofzo laten komen? Tis raar dat zo ineens is. Bij Canch is dat al hele carrière zo :+.

Antonius, ik ga zondag nr Deurle. De 80... Hopelijk kom ik de jumping rond. Tis nu echt al heeeeel lang geleden dat ik gecrossd heb :/. Benieuwd wat dat gaat geven... En heb mij ingeschreven voor merendree de 60.

Lijkt wat vergezocht idd maar het is toch het proberen waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:38

Ik weet dat ze bij glaucoom bij mensen met druppeltjes de achteruitgang van het zicht wel kunnen stabiliseren. Zelf had ik vroeger altijd hele droge ogen en dan zag ik ook troebel. Lenzenvocht druppelen hielp dan meestal om mijn zicht weer beter te krijgen. Zou niet weten waarom dat bij dieren niet hetzelfde kan zijn. Op zich vind ik het niet zo'n rare gedachtegang om zoiets te proberen.

Mijn volgende kostenronde zit eraan te komen: 4 nieuwe banden voor de jeep. Nu liggen er straatbanden op, heb in overleg beslist dat er all terrain banden (50/50) onder komen. Kans is relatief groot dat ik deze winter alsnog met regelmaat naar de weides moet, en eentje ligt 200m van straat in redelijk nat gebied. Heb geen ambitie om mezelf vast te rijden omdat er geen grip is :+ Moet alleen nog beslissen welk merk.

@ Daaphh: dat is toch ook niet zijn gewoonte, al weigeren bij het inspringen op een kruisje? Is het puur stoppen en voor de sprong blijven staan of ook uitbreken? Heeft hij zich niet eens ergens per ongeluk pijn gedaan of iets dergelijks? Of zou het kunnen dat de huidige klasse mentaal nog wat teveel is voor hem?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 12:10

Tsja ik zou niet direct kunnen weten wat de aanleiding is geweest. Moet zeggen, jumping is nooit ons beste onderdeel geweest... Tongeren was ik een nul rondje. Vanaf genk is het bergafwaards. Achja, hij heeft nu wat rust en dan zullen we zien...

Ik ben trouwens op al mijn herexamens door! Eindelijk naar het laatste jaar!

Veel plezier allemaal in Deurle dit weekend! Ik vind dat wel een leuke cross maar zo ver!

Ik heb de video gezien op fb Hanne! Hij ziet er heel braaf uit!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:13

Proficiat sowieso met de examens! Toch ook een zorg'je' minder :')

Ik heb zin in Deurle!! Vind dat een hele leuke en dichtbij voor mij! En ze geven goed weer, dus ideaal!

Morgen beginnen ze hier thuis met uitgraven en over 2 dagen starten ze met kasseien leggen op de oprit. Paar weken vervelend dat ik mijn auto op de wei moet parkeren, maar daarna zijn we van de vuiligheid vanaf *\o/*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 12:17

Haha ja een zorg minder, al maakte ik me niet zo druk om school, nooit eigenlijk haha..

Ohh dat is wel een leuk vooruitzicht!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:06

de uren voor zondag staan online :) ik schrijf bij piste 3. ik vindt het zelf wel spannend want de jury is dacht ik ook internationaal jury. kan wel leerrijk zijn denk ik :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:36

Voor zaterdag nog steeds geen uren :(

Ja Mila: zij jureert idd internationaal ook.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:51

lijkt me wel interessant :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:21

Antonius rij je L? of M?
want ik heb dus mijn vader mee, en die kan dus echt niet voorlezen >;) zouden we in de buurt zitten en het lukt, zou jij of je groom kunnen voorlezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:59

Ik zit zondag in Deerlijk als schrijver in de voormiddag, anders kwam ik graag helpen met voorlezen madelene.

Geldt trouwens voor iedereen, als ik tijd heb wil ik altijd wel inspringen voor Hulp op wedstrijd.

@Antonius: Kasseien zijn leuk om op te schuiven in de winter met ijzel en sneeuw :') Liggen er deze keer geen leidingen in de graafzone die gespaard moeten blijven?

Morgen komt de smid om wolkje weer van schoenen te voorzien! Misschien dat er tijd is om Icaro zijn voeten ook te bekijken/aan te passen en anders houden we het voorlopig op Veel buitenritten en longeerwerk om weer spiertjes op te bouwen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:18

Madelene: heb even gekeken, ik kan normaal gezien wel lezen. Een leerlingetje van mij rijdt 5 min na jou in een andere ring, hopelijk kan ik haar dan nog zien :) Moet alleen nog even horen of haar vriend mee gaat om voor haar te lezen, want als zij geen lezer heeft, zal ze wellicht wel op mij rekenen... Ik laat het je nog weten!
Ik ken mijn proef van buiten, Belgische proeven zijn veel makkelijker te onthouden :P

Ben trouwens heel blij met mijn uren! Kan ik voor mijn dressuur al eens rond gaan en dan erna met het wiel afmeten.

Varekaj: sneeuw en ijzel? We wonen in België hoor, het is hier al jaren geen winter meer geweest die het vermelden waard is :') En normaal gezien zou er nu geen kabelgevaar zijn... Maar zal toch blij zijn als binnen 2 weken alles gedaan is!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:41

waar heb jij de tijden zien staan, bij equibel timing zie ik niks, alleen de deelnemerslijst... :oo

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:56

Heb het al!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:12

Op het dorp vlakbij stal zijn het ook kasseien en minste vries of sneeuw schuift dat direct. Icaro is toch nooit happig om er dan over te moeten, bij droog weer maakt het minder uit.

Ik heb bijna spijt dat ik moet gaan schrijven zondag als ik jullie zo hoor!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:48

Madelene ik ga helaas niet kunnen lezen voor jou, mijn klantje/vriendin haar vriend gaat niet mee dus ik moet lezen voor haar.

Varekaj: de wedstrijd is zaterdag dus als je zin hebt... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:57

Zaterdag heb ik normaal gezien les om 10u en in de namiddag is het de tweedehandsverkoop van onze club. Die laat ik niet schieten, ik hoop er zelf een flink deel van mijn zooi kwijt te raken. Wie weet zie ik dan eindelijk de bodem van mijn auto nog eens _O-

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:59

Dressuur is dit jaar op de parking waar normaal de auto's staan en nie meer lang het spoot. Wel beter! Ik zie dat omdat ik daar dus passeer met de trein dagelijks :D.

Ik heb fijne uren!

Das bij mij dat je schrijft MF? Of ist zaterdag dat je gaat?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:35

Antonius, niet erg, komt allemaal wel goed. en wie weet vinden we samen wel iemand anders die mij kan voorlezen :j

we moeten laat rijden, maar heb ik wel de tijd om tussen dressuur en springen de cross te verkennen.
en we hoeven niet midden in de nacht weg, alhoewel ik liever heeeeeel vroeg wegga, want nu ben ik pas rond 21.00 uur thuis, en dat vind ik minder.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:44

Je zal idd schrijven in de reeks van mij en PrietPraat MF :Y) Ik verwacht er in elk geval niet veel van. Ik ben de afgelopen maand maar een dag of vier in België geweest dus pony is gelongeerd en wat gereden door anderen (oa mijn vriend, tot groot plezier van pony in kwestie :Y) }:0 ). Maar ik hoop gewoon fijn te kunnen crossen. Deurle is zo een mooie cross. Kijk er echt naar uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:09

Ik duim vooral dat het weer meezit en dat iedereen de cross veilig kan uitrijden :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 23:22

Kan je niet aan degene voor je vragen if due de proef nog eens wilt lezen? Dat doe ik ook wel eens, al rij ik mijn proeven het laatste jaar wel vanbuiten.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:23

Zeg Varekaj, goesting om na het provinciaal eens naar Luxor te gaan? ;) Of is 't hele dag druk? :P Ik kom ook eens kijken naar het provinciaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:27

Zin wel, maar ik heb een donker vermoeden dat we gaan carpoolen. Er moeten nog een jury en schrijver mee van onze club die dag en er was in de mail sprake van samen rijden. Vrijdagavond weet ik pas meer details. Ik schrijf bij het L1 trouwens, welke proef de andere moeten jureren weet ik niet.