[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:01

@MM wat top van Geert en Ula. Het bewijst maar weer dat de ruiter geloof moet houden in zijn paard en dat Ula nu mooi een lange neus trekt naar de mensen aan de kant :D

muts_marijke

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:03

Idd Caro! Vind het voor Ula zoooo leuk! Al zou ze er zelf niks van merken maar iedereen zei dat we haar moesten laten inslapen en toen mijn pogingen niet meer lukte probeerde Geert het nog voor de volle 200%. En kijk ze nu, zooo leuk! En idd die lange neus... die maak ik wel voor Ula ;)

Maar ze gaan (gelukkig--- is voor mijn hart niet goed) nog geen 1* rijden hoor. Eerst maar eens alle parcoursen goed springen en nog heel veel fijne crossen rijden. Maar vind het wel super leuk dat dit al gelukt is. Mijn mams (nog steeds beetje eigenaar v Ula) moest bijna huilen zo blij

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:06

MM wat gaaf dat Ula dan zo ver is gekomen zeg! Zo zie je maar weer dat de WIL ook heel sterk kan zijn.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:10

@ Noa moet je na gaan dat Ula bij een balkje op de grond zich overeind nam, achterover liet vallen of voor de sprong door der benen zakte om te gaan liggen. Doodeng! En ik wist echt niet wat me overkwam. Wist niet waar ik moest beginnen want ze was en is zo lief, dit was niks voor haar. Tot Geert zei dat ik haar mee moest nemen naar cross les... ik dacht echt dat Geert effe niet goed wijs was, maar daar deed Ula het fantastisch! Ze sprong alles en bleef relax. Heb haar toen 2x gestart in de cross en ze liep beide crossen foutloos. Maar ik had mijn wp in het springen niet dus kreeg 2 foutbrieven. Toen heeft Geert der overgenomen, 1x B gestart en daarna 1.5jr L gestart. Alles bijna foutloos. En vorig jaar juni overgestapt naar de M. En nu MAG ze zelfs 1*

Einde mijn trotse berichtjes! :D <3

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:14

daNiielle_ schreef:
4 jarige = dakar? Kunnen ze niet allebei mee? :P

Tanja, kan je niet aan mensen die je kent vragen welke instructeur zij hebben?

Gok dat mama dat niet wil. Misschien wel als ik zeg dat ik 1 zelf betaal om te rijden :)*

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:16

Haha geweldig marijke, super dat ze dan nu zo ver zijn gekomen. :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:18

NoaChanel schreef:
Jha ik heb een prachtige schimmel gehad voor Noa maar ik ben een vreselijk poetsmiep dat ik dr nooit schoon genoeg kreeg naar mijn zin hihihi! Zoals ik zal zei bij anderen vind ik ze prachtig! Gek dat dat blijft trekken. Noa is donkerbruin met geen enkele aftekening, 4 wittehaartjes op dr voorhoofd maar die zie je niet als je het niet weet....

Ik geloof meteen dat crossen een verslaving is, zo kort als ik er nu in zit zo vreselijk enthousiast ben ik al!!

Renswoude is dus voor mij ook de aller eerste keer en kan dus nog geen vergelijking maken met anderen.... Ik hoop er veel te leren in ieder geval maar dat zal wel want wij zijn nog leek hihihi.

Daniielle, ik ken verder ook helemaal niemand welke aan SGW/ Cross doet..... Ik sta niet op een grote stal o.i.d. en voorheen alleen maar in de dressuur gezeten.... Nu heb ik wel de enige 2 stal genootjes ook aangestoken met het crossen dus misschien dat zij nog ergens een hengeltje uit willen/kunnen gooien.

Welke stal sta je eigenlijk :)?
Ik woon niet zo heel ver van je vandaan denk ik.

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:19

muts_marijke schreef:
@ Noa moet je na gaan dat Ula bij een balkje op de grond zich overeind nam, achterover liet vallen of voor de sprong door der benen zakte om te gaan liggen. Doodeng! En ik wist echt niet wat me overkwam. Wist niet waar ik moest beginnen want ze was en is zo lief, dit was niks voor haar. Tot Geert zei dat ik haar mee moest nemen naar cross les... ik dacht echt dat Geert effe niet goed wijs was, maar daar deed Ula het fantastisch! Ze sprong alles en bleef relax. Heb haar toen 2x gestart in de cross en ze liep beide crossen foutloos. Maar ik had mijn wp in het springen niet dus kreeg 2 foutbrieven. Toen heeft Geert der overgenomen, 1x B gestart en daarna 1.5jr L gestart. Alles bijna foutloos. En vorig jaar juni overgestapt naar de M. En nu MAG ze zelfs 1*

Einde mijn trotse berichtjes! :D <3

Ga vooral lekker door met je Trotse berichtjes! Is toch vreselijk knap dat ze dit nu allemaal kan! Ik zou ook apetrots zijn!!
Had ze de "angst" toen je dr net had of is het opeens gekomen?

Geert is je man/ vriend/ instructeur????

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:20

Suikermeisje, Noa woont in Leersum, ikzelf in Wijk bij Duurstede.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:29

@ Noa het bleek dat ze angst had voor balken, waarschijnlijk hebben ze haar voordat wij haar kochten (was toen bijna 4) flink te pakken genomen met het springen. Ze vertelden ons dat ze nog nooit onder de man had gesprongen maar los hebben we wel gezien, en wat we toen gezien hebben ben ik nooit vergeten! Wat een onvoorstelbare sprongen ze maakte, zo goed. Hebben haar gekocht, heel veel buiten met haar gereden en dressuurmatig verder gereden. Toen wilde ik het springen op pakken en kwam flink bedonderd thuis. Ging helemaal niet. Ula heeft heel veel moeite met mensen in het parcours, blauwe hindernissen deed ze gewoon niet. Waarschijnlijk heeft ze daar wat mee meegemaakt. Zelfs nu, als Geert thuis aan het rijden is en ik met balken aan het slepen ben houd ze mij constant in de gaten. Als parcourshulpen gaan lopen als zij nog aan het springen is, weet je dat er balken gaan vallen omdat ze alleen naar de parcourshulpen gaat kijken.

Geert is mijn vriend en wordt de papa van ons 1e kindje :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:38

Suikermeisje, bij mijn weten is er geen L paarden dit jaar in Ermelo.

Marijke, echt supertof dat Geerts inspanningen zo beloond worden. De foto's van Ula op de coffin zien er erg goed uit. Paard loopt er ontspannen maar toch heel alert bij! Toppie!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:41

Ja die foto's zijn gaaf he! Idd net wat je zegt, ontspannen maar toch alert! En das juist waar ze heen moeten :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:52

margriet leuk filmpje
mootje heeft veel sneeuw
marijke sportief hoor
lielle dat is balen dat je op de anwb moet wachten
marijke is trots op draakje maar dat mogen jullie ook wel zijn

zo weer gewerkt was echt super druk.
nu even tv kijken en zo naar bed. mijn ogen staan heel dag al op duf stand volgens mij.
heb ook een beetje hoofdpijn.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:53

MM: Doe mij ook zo'n verrassing :D Wel echt super van Geert en Ula! Kan me voorstellen dat je trots bent!
Margriet: Wat een leuk filmpje van jullie :)
Mootje: Haha veel succes alvast! Zit je nu in Flaine? (zag iets op fb)
Lielle: Fijn dat het alleen de accu was!

Vanochtend ging om 6.05 uur de wekker in Den Bosch, vanuit de trein direct doorgegaan naar de uni. Daar ook gegeten 's avonds en daarna nog even verder gegaan met een opdracht. Ben nu net thuis en duik zo maar mijn bed in, ben helemaal op :O

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:02

Ik ga waarschijnlijk voor sommigen van jullie een hele domme vraag stellen maar waarom hebben pasgeboren veulentjes zulke onwijs dikke kogels? Heb nou een paar topics gezien en verbaas me er elke keer over. Is dat normaal en trekt dat snel weg?
Kan me voorstellen Vief dat je op bent! weltrusten!!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:05

:wave:

Wat stoer zeg Marijke van Geert en Ula! Mag je zeker trots op zijn :j
Carella pakt het fijn op zeg Margriet!
Succes morgen Mootje 8-)
Fijn dat het alleen de accu was Lielle!
Welkom Noa!
Welkom thuis Noor :D
:(:) voor Corien, gek paard heb je :Y)
Laura, Simone en Evelien hadden heel fijn gereden in Chaam zag ik!
Mirthe is weer eens van het paard gevallen.. :P
Jammer van je stops Evie.
Vervelend dat je schimmel weer zo gevoelig is Caro!

Ben ik ook weer eens. :Y) Uk is inmiddels weer terug naar huis, en Catweazle heeft zijn wedstrijddebuut gehad! Heb L1 gestart omdat ik geen B meer mag starten.
Had vanwege de rhino niet ergens anders kunnen trainen dus hij was voor het eerst van huis.
Hij was heel braaf met losrijden en in de proef, niet bang voor andere paarden dus dat is heel fijn! In de proef drukte hij zich er af en toe wat uit. Komt denk ik door de spanning, hij vind het dan heel moeilijk om gesloten te blijven dus met wijken en in de galop was de aanleuning niet zo als het anders wel is. Nog geen winstpuntje maar hij heeft wel een hele hoop geleerd! Nu weer lekker door trainen en we proberen het eind maart weer een keertje. :)

Mijn moeder en ik zijn inmiddels ook weer aan het hardlopen, na het zien van onderstaande foto weer wat extra motivatie gekregen.... :Y)

Afbeelding

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:21

@ MM gewoon door blijven gaan met je trotste berichtjes! Het is SUPER dat zij dit geflikt hebben!
Moet je ook trots op zijn ;)
@ Hilde jammer dat jullie geen WP hadden maar indd weer een ervaring rijker!
@ Noa welkom :)
@ Mistid gaat het weer een beetje? Of erge spierpijn?

Ik heb echt genoten vanmiddag! Bos ingegaan met Max en de hondjes erachteraan!
Lekker galop oefeningen gedaan! Hij deed het super!!!!
Greppeltjes en boomstammetjes gesprongen! Kwam er met een big smile af hoe fijn we in het lekkere weer gereden hadden!
Hondjes liggen in diepe slaap want zijn gebroken! Was de 1ste x dit jaar weer dus hun conditie moet denk ik ook weer wat bijgeschaafd worden :P

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:25

Afbeelding
en ik was nog wel zo zenuwachtig voor die coffin. maar met aanrijden had ik niks geen twijfel en ol ook niet

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:26

Leuke foto Hilde! Maar dat dekje... ;) ken ik! Wel een heel leuk paard! Groot lijkt ie ook! En je hebt een mooi figuurtje hoor!!!
@ Henny klinkt heerlijk! Big smile op je paard is altijd goed!
@ Mendy mooie foto hoor! Ol doet het super easy!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:27

Haha ik weet het...... Heb helaas geen andere witte. :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:29

hahaha dan ging ik gauw na de winkel!!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:31

@ Itsme op de foto is duidelijk te zien dat jullie in de cross zelf totaal geen stress hadden! Gave foto!!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:33

ik ben altijd zo giga zenuwachtig zodra ik richting starthok ga. maar volgens mij blijft dat daar liggen want zodra we weg zijn is het ook weg
Wel leuk een keer wat andere foto's dan het water

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:33

@ MM had in weken niet zo lekke ontspannen in m'n 1'tje buiten gereden! Hij was zo ontspannen en in midden galop fijn op z'n achterbeen!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:34

muts_marijke schreef:
hahaha dan ging ik gauw na de winkel!!!

:D

Heb laatst een mooie witte gekocht voor een dressuurzadel, maar heb op dit moment geen passend dressuurzadel... :Y)