[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:57

Das niet fijn Noor, beterschap. :(:)
Leuk dat je moeder de les leuk vond Eef!
Mooi dat je weer lekker kan beginnen met springen Snoek! Rustig opbouwen en dan komt het vast goed.
Inmiddels al wat meer nieuws over Corion Mootje?

Ben weer terug van handencentrum Utrecht. Kkut nieuws. Hij vertrouwde het niet en aan de hand van testen denkt hij aan een kapot ligament in mijn pols, of zelfs een breuk. SL- dissociatie/ SLAC- wrist Moet nu door naar een plastisch handchirurg, gelijk gebeld en kan er nu 25 november terecht. Maar waarschijnlijk moet ik een kijkoperatie hebben en dan een echte operatie. In het ergste geval gaan ze mijn pols deels vast zetten en in het gunstigste geval is er 'slechts een ligament gescheurd'. Kan ook het paardrijden de komende tijd, mocht het echt 1 van deze 2 aandoeningen zijn, vergeten. :\
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 04-11-10 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:58

sannn :(:)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:02

Jeetje Sannn dat klinkt heftig :(:)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:09

Jeetje Sann, toch wat je zelf dacht dus! Ontzettend balen! Maargoed, het zou fijn zijn als ze bij jou wel kunnen opereren en dat je er dan daarna vanaf bent.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:10

Ach gatsie Sannn! Wat een but-nieuws.... :(:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:16

:(:) Sannnnn. Wat een K-nieuws.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:20

sann...vervelend vreselijk nieuws, :(:) maar was het maar tijdelijk geen paardrijden of in zijn geheel geen paardrijden meer?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:16

rowo schreef:
Volgens mij ben ik de enige die nooit op Mijn KNHS kijkt :+ Ik ga er gewoon vanuit dat het redelijk klopt. Ik kijk niet op een paar winstpunten :o
Als ik ineens B + 35 ipv B + 22 springen wordt het natuurlijk een ander verhaal :P

Ik wil de merrie als het even kan L2 + 10 hebben voor ze het niet meer redt met de dracht, dus ik kijk wel hoe het ervoor staat.

Sann, wat een rot nieuws.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 16:31

Sannn :(:) Wat ontzettend küt zeg!
Noor, Balen dat je je een beetje ziekjes voelt!
EB, Leuk dat je moeder zo aan 't rijden is geslagen, alhoewel het wel minder voor jou is :D

Hier voorlopig positief nieuws! Paard reageerde niet op de schiefel, rechtuit was hij rad en op de harde volte iets onregelmatig. Na 4 keer uitverdoven was de schiefel aan de beurt en toen liep hij rad. Foto's van kogel zagen er goed uit en foto's van de schiefel lieten een activiteit aan de onderkant zien, maar het griffelbeen was niet gebroken en de schiefel zit precies op een goede plek om geen banden, pezen en spieren te irriteren.
Nu moet ik hem ong. 10min per dag rijden en dinsdag terug om nog een keer te kijken of het echt de schiefel is. Dat zou dan binnen twee weken weer goed zijn :D

Kliniek was erg fijn :j En maar 17min. van stal vandaan!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:53

Ah, goed nieuws dus Mootje! Hopelijk is daarmee de kous af!

Ik zit echt te zweten als een otter hier. Maar verder eigenlijk nergens last van.. >;) Curieus :P
Thuis maar even temperaturen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:05

:wave: hier druk dagje op werk, facturen gaan op donderdag altijd de deur uit.

Sannn :(:)

Mootje, gelukkig valt het mee!! Fijne kliniek he, had je Maree zelf?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 17:11

Nee, Ik had Margriet!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:20

Sann: Wat onwijs kl.te zeg :(:)

Mootje: Gelukkig goed nieuws over Corion *\o/* !
Wel apart is dat hij onregelmatig loopt terwijl er geen pezen, banden of spieren worden geïrriteerd :?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:22

EB botvlies is ook heeeel erg gevoelig en een schiefel is een botwoekering waardoor het botvlies pijnlijk is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:25

Billy, Dat zei de DA ook :j Omdat de onderkant van de schiefel er rafelig uitziet, lijkt hij daar nog actief te zijn en loopt hij daarom niet 100%. Morgen kruip ik er even op, dus ik ben benieuwd hoe hij o.h.z. loopt!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:29

Hopelijk geneest het bij Corion sneller dan bij Myth. Bij hem was de schiefel net een bloemkool die ze dmv Tildren en shockwave weer glad hebben gekregen. Erg pijnlijk steeds dat botvlies weer opnieuw irriteren maar gelukkig wel effectief!! Bij mythy zitten er nl ook geen pezen ofzo in de buurt, toch een half jaar kreupel aan geweest...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:30

Ok, dat wist ik niet, Bam had een tijdje terug ook een schiefeltje die ineens groter werd en daar vergeleek ik het automatisch mee, was ook actief op het moment van de foto's en onderzoek zat gelukkig ook ver uit de buurt van banden,pezen en spieren, Bam liep echter helemaal niet onregelmatig op het harde.

Ben ook benieuwd hoe hij loopt Mootje!

edit: Daar ben je ook lang zoet mee geweest zeg Billy, ik heb dan geluk gehad met een weekje rust en Compagel (ivm dopinggevoeligheid van sterkere midelen en het nk).
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 04-11-10 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:31

De DA dacht dat het binnen twee weken opgelost zou zijn (als het inderdaad de schiefel is). Dinsdag krijg ik wel te horen wat de therapie / behandeling wordt!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:47

Hopelijk loopt hij ohz goed, Mootje!

Nou, niet echt koorts. Maar wel hoger dan gisterochtend (toen d8 ik ook al aan koorts). Voor de zekerheid geen oefenspringen met Jer, maar een paracetamol en lekker op de bank. Zet ik morgen zelf wel een huppeltje neer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:50

Jammer Noor! Waar zou je gaan oefenspringen?
Pff, Eten in een restaurant is toch leuker dan zelf koken :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:51

Goedenavond!
Ik heb net college gehad. "Aandacht: Theorie en Praktijk" vond ik niet leuk, echt een heel cognitief vak.
"Groepsdynamica" is daarintegen wel echt interessant :D Sociale Psychologie vind ik zowiezo wel leuk.

@ Sannn, jeetje wat een k*tnieuws!! Heel veel sterkte :(:) Het zit je niet mee de laatste tijd
@ EB, na de 'herscholing' vorige week loopt ze al een stuk beter, maar ik krijg haar zelf nog niet makkelijk erdoor. Met de les wel, en met springen ook.
@ Benthe, fijn dat je les zo lekker ging :D
@ Noor, toch leuk die complimentjes *D
@ Mootje, dat is goed nieuws zeg! Ik ben idd ook echt fan van de kliniek. Door specifiek uitverdoven weet je tenminste echt waar ze last hebben en heb je bewijs, ipv Bodegraven-praktijken door gewoon te scannen en dan zeggen dat ie er last van heeft.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:16

Bij ons op de club: Benningbroek dus! Daar is elke maand een oefenparcours. Wel jammer, want heb voor het laatst in Gorssel een parcours gesprongen en volgende week ga ik weer starten. Maar goed, wel B dus daar moeten we ons wel uitredden.

Krijg weer even een opvlieger. Ga op de bank!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 19:58

Ik zit huizenjacht te kijken: Het stel kent elkaar 4 maanden, wonen 3 maanden samen en kopen nu een huis op dubbel inkomen :oo

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:05

@Madelene: Nee, gelukkig niet nooit meer paardrijden. In het slechtste geval kan ik 9- 12 maanden niet rijden, maar daar ga ik niet van uit. Fysiotherapeut zei ook dat hij alleen maar grove indicatie kan geven en dat ik het van de plastisch handchirurg definitief hoor. Ik denk zelf eerder aan 3- 4 maanden niet mogen rijden. Dus dan moet ik iemand zoeken voor Vero, helemaal met Vero’s herstel nu.
Hoop eigenlijk dat ik ergens in december, als het echt moet, geopereerd kan worden. Dan kan ik in maart/ april als het SGW seizoen begint hopelijk gelijk aan de bak. :o Maar goed, dat hoor ik allemaal nog. Eerst maar eens definitief horen wat het is, al klonk die fysiotherapeut wel redelijk vastberaden.
@Mootje: Gelukkig is het goed nieuws! Hopelijk kan je over 2 weken weer goed aan de bak. Is het met een schiefel niet zo dat de kans op breuken daar in het bot ook groter zijn? Of heb ik fabeltjes gehoord.
Weet je al een beetje welke richting je op wilt met de psychologie Snoekiej?
Jammer dat je niet kan oefenspringen Noor, maar misschien wel verstandig. Hopelijk voel je je morgen beter! :(:)

Gaan die nu al samen wonen Mootje? Dat doen ze wel snel, hoe oud zijn ze?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:07

Ja, ze gingen nu al samen wonen: Ze waren 22 en 26 :+
Sannn, Echt super spannend zeg. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en je snel weer kan en mag paardrijden!