[SGW] SGW Maarsbergen (28/29 juni) - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: SGW Maarsbergen (28/29 juni) - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:53

Amber_ schreef:
rowo schreef:
@ amber: t is pas 1 van je eerste crossen, ik zou me dus ook echt totaal NIET druk gaan maken om de tijd. Je hebt niks aan roekeloos rond crossen om maar de tijd te halen.

Omdat ik gewoon graag bij de ideale tijd wil bijven, wil niet gelijk zeggen dat ik roekeloos cross hoor ?! Koe

Ik denk heus wel na over Fjordy en mij, hoop dat ik dat nu wel bewezen heb gewoon.. Bedoel in Vlietland was mijn 1e cross, en ja ik heb flink doorgereden maar heb wel gewoon het alternatief genomen op de punt, omdat ik die niet ken en het water gedraaft.

Dus snap niet dat dit nu zo aan mij verteld word.. ?

Ik zeg ook niet dat jij roekeloos crosst hoor Lachen Zo bedoel ik het zeker niet. Maar k zou me gewoon niet zo druk maken om de waterbak en de tijd. Dat je lekker rond kan rijden, daar gaat het om Ja
De rest komt allemaal vanzelf wel.

Sorry dat het wat bot over kwam Bloos

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:54

Amber rijd zoals jij het het beste vind. Maak je er niet druk over je wilt het gewoon graag goed doen. De rest bedoeld het vast niet zo banketstaaf als het overkomt. Dat komt omdat het getypt is en dat ervaarde ik ook wel eens hoor.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:55

*LOL*

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:57

Ik hoef niet mijn gelijk te halen hoor.. GvdT, maar ik vind dat ik wel gewoon erop mag reageren Ja. Omdat ik 1x wat heb gezegt over de tijd, en een vraag stelde over het water.. Omdat ik hem dus in draf wilde doen en dus wel wil weten of dat mocht. Beter dat ik het vraag, dan dat ik het niet weet en gewoon idd en flinke galop erin rij. Word ik gelijk gezien als iemand die perse de tijd wil halen ?

Gelukkig Mandy ! Dan weet ik dat ook weer !

Caatje1986 schreef:
Amber rijd zoals jij het het beste vind. Maak je er niet druk over je wilt het gewoon graag goed doen. De rest bedoeld het vast niet zo banketstaaf als het overkomt. Dat komt omdat het getypt is en dat ervaarde ik ook wel eens hoor.

Ja dat zal het idd ook wel zijn,
Maar vind het altijd heel vervelend als het overkomt alsof ik dus koste wat het koste alles moet halen. Wat totaal niet zo is, maar het is wel een soort doel die ik voor mezelf stel. Die makkelijk te halen is. Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:58

Miriam schreef:
Bij een afsprong (ook het water in) mag een paard even stoppen, de sprong taxeren en weer doorspringen. Het is pas een weigering als dit langer dan 3 seconden duurt of als het paard een pas achteruit zet.

Volgens mij geldt deze regel niet in België, vandaar dat het bij BW in Overpelt wel een weigering was Scum. Ik heb het ook eens gehad op de waterbak in Minderhout...

Dat van die 3 seconden staat volgens mij niet in een reglement (althans, kan me niet herinneren het ooit ergens gezien te hebben). Ik ben even bij die hindernis geweest, maar volgens mij hebben ze deze regeling in Bels ook. Althans, hinderniscontroleur was ervan op de hoogte. Maar zij vonden een piano niet hetzelfde als een afsprong Clown
En als je dan de graad van de africhting mee moet nemen, dan had een M crosspaard er wellicht gewoon af moeten gaan. Dus ik kon me er eigenlijk wel in vinden hoewel het natuurlijk jammer was.

Wat ik wel weet is dat BW jaren geleden in Ambt Delden een weigering aangeteld kreeg in het springparcours bij het L. Ergens halverwege het parcours verloor hij na een hindernis zijn beugel. Hij heeft even stilgestaan (2 tellen) om die beugel weer aan te doen en reed verder. Hij was foutloos en ze riepen 4 strafpunten om.
Ik navragen. Ja, hij had lagner dan 2 seconden stilgestaan. En ook al is er geen hindernis, dat telt dan toch als een weigering. Als we de regel gekend hadden, dan had hij die beugel stappend aan kunnen doen. Weer wat bijgeleerd toen Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:00

bianca1980 schreef:
Zo moet je het denk ik ook niet opvatten, maar je komt wel fanatiek over op het tpoic over de tijd, dus wellicht dat mensen daar een beeld uit halen. Ik zou me ook niet druk maken om je tijd, rij gewoon je eigen galop !!!. Je start wel met een pony tussen de paarden !!!!!!! daar moet je extra rekening mee houden kwa snelheid, net als ik.

Bianca, ik heb ook met een bijna OX-je gecrosst en ik reed nooit met een horloge. Haalde de tijd wel meestal, maar ik hield er wel rekening mee dat hij zeker 10 cm mistte tov de paarden.

Amber volgens mij heb ik nooit gezegd dat jij jakkert oid.

Scum, 3 seconde regel bestaat volgens mij niet (meer).
Er staat wel in de regelementen dat een aarzeling mag, maar naarmate het nivo hoger wordt moet de aarzeling korter zijn.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:06

Citaat:
Dat van die 3 seconden staat volgens mij niet in een reglement (althans, kan me niet herinneren het ooit ergens gezien te hebben).

Er is wel ergens een handleiding voor de briefing van hinderniscontroleurs te downloaden (nu weet ik alleen ff niet meer of dat voor FEI of KNHS wedstrijden is) maar die is wel erg duidelijk op dat soort punten.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:07

Caatje1986 schreef:
De hindernis met water er bovenop (vorig jaar 13 ofzo) die was pas spannend! Die heb ik van heel dichtbij bekeken haha.

Eek ja, daar heb ik vorig jaar tijdens de training ook wat vreemde dingen mee uitgespookt. Zit die er voor het M nog in? Zie hem niet terug op de lijst.....

Ben jij trouwens weer helemaal hersteld?

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:12

Miriam schreef:
Caatje1986 schreef:
De hindernis met water er bovenop (vorig jaar 13 ofzo) die was pas spannend! Die heb ik van heel dichtbij bekeken haha.

Eek ja, daar heb ik vorig jaar tijdens de training ook wat vreemde dingen mee uitgespookt. Zit die er voor het M nog in? Zie hem niet terug op de lijst.....

Ben jij trouwens weer helemaal hersteld?

Die hindernis had ik al in de L ik heb geen idee of die er dit jaar bij zit.

Ff offtopic om je vraag te beantwoorden maar met mn schouder gaat het nog steeds niet best, plaatje en schroeven zitten er nog in, veel last van. Ben gestopt met rijden na een tijdje teveel angst en werkte erg negatief op Noquatja, hij is nu 20 en geniet nu van zn oude dagen met wat longeerwerk.Heb er wel erg zin in zaterdag te kijken het kriebelt wel maar ben echt een schijterd geworden doordat mn schouder niet goed functioneert.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:18

Ik navragen. Ja, hij had lagner dan 2 seconden stilgestaan. En ook al is er geen hindernis, dat telt dan toch als een weigering. Als we de regel gekend hadden, dan had hij die beugel stappend aan kunnen doen. Weer wat bijgeleerd toen

Kijk: wij ook weer wat geleerd, dat wist ik ook niet,.... Haha!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:41

Juventus schreef:
Ik navragen. Ja, hij had lagner dan 2 seconden stilgestaan. En ook al is er geen hindernis, dat telt dan toch als een weigering. Als we de regel gekend hadden, dan had hij die beugel stappend aan kunnen doen. Weer wat bijgeleerd toen

Kijk: wij ook weer wat geleerd, dat wist ik ook niet,.... Haha!

Al die "rare regeltjes ook! Kan me ook nog een SGW herinneren waarbij Sjaan haar beugelriem brak in het parcours. Ze sprong het parcours uit met 1 beugel, en na het afgroeten stapte ze op weg naar de uitgang van haar paard af om (ik dacht de linker) stijgbeugelriem op te pakken. Werd ze gedisqualificeerd omdat ze niet te paard het parcours verliet...

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:43

Vreemde regels zijn er idd!!

Die hindernis met het water er boven zit er nog wel in hoor. Deze heet de voerplaats (althans, ik heb um op de L lijst zien staan).

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:45

ja dacht ook al dat het die was idd! Wup sprong daar vorig jaar niet overheen, die vlóóg er over! Jammer dat ik daar geen foto van heb!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:47

Hier hetzelfde vorig jaar. In eerste instantie leek het een normale sprong totdat ze het water merkte.
Ik schoot geloof ik 20 cm omhoog de lucht in. Moest wel lachen... Haha!
Alleen hadden we op de hooiruif een stop omdat het echt niet meer paste... Bloos

Kon ik de knol ook niet kwalijk nemen moet ik zeggen... Bloos
Laatst bijgewerkt door Crosskip op 26-06-08 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:49

Ja die tweede werd een beetje een frummel bij mij. Grappig is dat, dat ze in de sprong nog zo'n eind omhoog kunnen komen zodra ze het water zien, heel apart Haha!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:04

Die hooiruif stond er toch voor, de voerplaats (I remember) was de B sprong toch?

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:08

nu je het zegt bianca... begint me weer iets te dagen, twee keer water... hahaha ik heb er zin in.!!!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:15

Afbeelding

eerst rechts aanrijden over die houten palisade, en dan een paar galopsprongen of wat en dan waterinsprong

een rondje rijden (glad stuk)

en dan 2e keer water, links aanrijden palisade, 2 galopsprongen, waterinsprong en het bos in.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:17

in de B ook die hindernis met water EROp? (FOTO?????????)
pfffffff oke,.. weer een obstakel erbij Haha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:19

Voor de L is de eerste keer water er gewoon inspringen, tweede keer is die sprong ervoor en daarna waterinsprong. Tenminste, dat was het vorig jaar.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:20

Ja ik weet dat hij in het B en L zat en zit, daar staat hij nu ook op de lijst. Maar mijn vraag was dus of hij er in het M nog in zit (is wel kijkerig maar natuurlijk niet echt dik ofzo). Zie hem nl niet op de M lijst staan...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:21

Gaat de M niet ergens anders langs?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:21

Juventus, als ie er inzit. Ze zien het water pas als ze er boven zijn Knipoog Hei is gewoon een houten blok met een plastic bak erin waar water inzit. Het aangezicht is dus niet anders.

Water zien we wel hoe het is, in het 1 na ergste geval wordt je nat. Het ergste zal ik hier maar niet zetten Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:23

Miriam schreef:
Ja ik weet dat hij in het B en L zat en zit, daar staat hij nu ook op de lijst. Maar mijn vraag was dus of hij er in het M nog in zit (is wel kijkerig maar natuurlijk niet echt dik ofzo). Zie hem nl niet op de M lijst staan...

Zou de M lijst wel compleet zijn? Heb al wel eerder gezegd, maar 19 hindernissen is niet echt veel voor het M.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:25

Volgens mij kom je daar in het M niet langs wat ik me nog kan herrinneren.