[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:50

Ik vond dat Ed (en jij) het knap deden hoor :D . Vond het juist fijn dat ik er achteraan kon, had ik wel nodig. :o

Mette lekker vakantie :). En 80 cm is voor jou netjes toch, met een pony. Moeilijk het kiezen van een opleiding, waar liggen je interesses en wat lijkt je leuk? Waarom denk je dat politie niets is

Caressa durft, zo hoog. Top. Maar jij ook meet je M-cross, doe ik je niet na

Welkom Irene weer *\o/*

Beterschap Neesa %)

Die van mij heeft lekker 2 dagen vrij gehad, morgen weer iets doen. Nu eerst nachtdienst draaien

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:49

Helaas moet je voor de politieopleiding 18 zijn en ik ben 15 als ik mijn diploma heb...

Ja 80 is pas de L haha maar blijf voorlopig lekker in de B!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:03

Tiahastrona: ik doe het mezelf ook niet meer na. Dat was echt wel eenmalig. Ik stond doodsangsten uit.

Mette: [naam] wil bij de politie, misschien is dat ook wel iets voor jou. Waarom zou je daar niet geschikt voor zijn? Even een tussenopleiding zoeken? Dat doet [naam] eigenlijk ook. Hier in België is het anders maar zij wil na het afronden van haar paardenopleiding ook naar de politie. We zullen zien of dat zo blijft maar voor nu ligt daar haar ambitie.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:01

@Madelein @Tia ik zag jullie in een filmpje bij uitgelicht leuk!!!
@Madelein, ben nu 2 weken thuis. Ik hoop volgende week weer te kunnen werken, mis het wel. Vanaf eind nov heb ik allemaal ondezoeken gehad ivb hevige bloedingen van me darmen. Gelukkig niets ergnistig, wel de diagnose Colitis Ulcerosa lijkt op Ziekte van Crohn. Ik ben al die tijd als maar door gegaan, nu dat alles op z'n plek valt. Komt alle moeheid en misschien ook stuk stress er uit. Ik voelde me zo moe dat ik bijna in slaap viel achter het stuur... Toen vond mijn leidinggevende wel dat ik er even tussen uit moest. Voor mij wel moeilijk om niets te doen, maar ook goed. In de ochtend ga ik rijden, dan lekker op de bank.

@Mette, lastig... Keuze maken. Misschien iets uitzoeken, waar je na die studie meedere kanten op kan. voorbijvoorbeeld, vervolg studie of binnen een werksector waar je diversiteit hebt. Lijstje maken van nadelen en voordelen kan ook helpen. En je bent nog jong, je kunt altijd nog van opleiding wisselen als het echt niet bevalt. Succes!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:17

@Neesa: haha ja klopt!

Och wat een ellende.. Wat is het vooruitzicht? Wordt je behandeld?
Thuiszitten is niet alles nee. Ik ga vanaf volgende week weer 1x2 uurtjes beginnen met werken. Vandaag mijn leidinggevende gebeld. Heb er wel zin in, maar vind het ook wel erg moeilijk dat het leven dan ineens weer gewoon 'doorgaat' of zo. Beetje moeilijk uit te leggen.

@Thia: Ja je kan altijd achter mij aan hoor ;). Edje heeft er niks van als er paarden vlak achter hem aan gaan, scheelt wel! Ik ga misschien de clinic van Chantal meerijden op 9 maart als er plek is, jij?

@Mette: kan je niet iets van een opleiding in de beveiliging gaan doen, en dan doorstromen naar de politie als je oud genoeg bent? Roep maar iets hoor, geen idee of dat uberhaupt kan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:38

Uitgelicht? Dat heb ik dan gemist. Linkje?

Colitis Ulcerosa is wel een heel vervelende ziekte, ken die ziekte vanuit mijn omgeving. Inderdaad wel verstandig om nu even rustig aan te doen.

Mette, als je nog drie jaar hebt is het goed te doen om eerst een andere opleiding te volgen inderdaad.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:49

Cross training liep anders dan verwacht, boos en verdrietig naar huis gegaan. Ze hadden wel wat beter instructeurs mogen regelen want dit sloeg nergens op.. Vertrouwen is helemaal kwijt

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:18

Mette1998 schreef:
Cross training liep anders dan verwacht, boos en verdrietig naar huis gegaan. Ze hadden wel wat beter instructeurs mogen regelen want dit sloeg nergens op.. Vertrouwen is helemaal kwijt

o :(
Wat is er gebeurd dan? Hoe was de les georganiseerd?
Wat balen zeg..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:19

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:38

Epke was heel fris en begon al steeds onder mij vandaan te rennen bij het losrijden in de bak, kon het gewoon opvangen en verder even fijn rijden maar toen we op het cross terrein aankwamen schrok hij steeds van de rennende paarden en weet ik wat en steigerde hij steeds recht omhoog en maakte allemaal rare sprongen.. Bleef gewoon zitten maar hij sprong zo gek dat mijn beugelriem eraf schoot en toen vloog ik er ook naast, kwam op mn voeten terecht dus niks aan de hand. En waar was de instructeur? Lekker bezig met de andere meiden en liet mij maar achter met een steigerende pony.. Nou ik klim er weer op en stap rustig die kant op, onderweg nog 6 keer de lucht in geweest en hij doet niet eens de moeite om mij ook maar een klein beetje te helpen of om te vragen of het wel gaat.. Hij zag gewoon dat ik echt even niet wist wat ik moest doen en toch ging hij vrolijk door met de andere meiden, ben toen gewoon weg gestapt en niet meer meegedaan.

Ik ken mn pony en weet dat hij zo gek doet de laatste tijd, heb ik niks tegen maar dan verwacht ik wel dat hij komt helpen want zo wordt het alleen maar erger..

Tijdens het losrijden

En hij kan het gewoon makkelijk allemaal.. :(

Boomstam

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:01

9 maart moet ik werken (werk om het weekend), maar als ik vrij krijg ga ik naar Vlaardingen om te kijken naar de Brons cup. Wedstrijd ter eren van mijn instructeur.

Wat erg Neesa, voorzichtig zijn met jezelf hoor :(:)

Wat rot dat je niet geholpen werd Mette ;( . Periode dat ze stout zijn hebben ze allemaal helaas wel eens. Die van mij ook, probeer vol te houden en alles voor jezelf te relativeren. Ik probeer elke dag ook weer blank op te stappen. Nieuwe dag, nieuwe kansen. En goede hulp is belangrijk

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:04

Tiahastrona schreef:
9 maart moet ik werken (werk om het weekend), maar als ik vrij krijg ga ik naar Vlaardingen om te kijken naar de Brons cup. Wedstrijd ter eren van mijn instructeur.

Wat erg Neesa, voorzichtig zijn met jezelf hoor :(:)

Wat rot dat je niet geholpen werd Mette ;( . Periode dat ze stout zijn hebben ze allemaal helaas wel eens. Die van mij ook, probeer vol te houden en alles voor jezelf te relativeren. Ik probeer elke dag ook weer blank op te stappen. Nieuwe dag, nieuwe kansen. En goede hulp is belangrijk

Aha oke! Ook leuk ;)

Wat irritant mette! Maar moet wel zeggen dat het bij mij ook niet vlekkeloos ging hoor. Toch een hoop spanning had ie, waardoor hij dan erg druk wordt met zijn hoofd. Moet hem dan eigenlijk gewoon maar laten gaan, maar dat is soms lastig.
Kan het moeilijk zien op je filmpje, maar sluit je hem op van voren als ie zo in het verzet gaat? Hij springt wel netjes ja!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:12

Als hij omhoog komt moet ik gewoon ontspannen, als ik contact hou en been geef gaat ie alleen maar hoger.. Zweep erbij en dan lig er ik er waarschijnlijk al naast. Zo erg heeft hij zich nog nooit gedragen, als er ook maar een pony galopeerde in de bak ging hij steigeren en rare sprongen maken.. En dan was dat filmpje nog van het losrijden, toen we thuis kwamen werd hij pas weer rustig.. We gaan nog maar een keer nar de ostheopaat want zo is hij ook niet verkoopbaar..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:00

Oei Mette, dat is rot dat je niet geholpen werd. Wordt inderdaad lastig om hem zo te verkopen. Hij springt inderdaad best goed, andere filmpje ben je wel erg ver weg.

Wat leuk Madelein, de filmpjes.

Shetan is op het moment ook wat lastiger maar die is eigenlijk heel erg moe. Dat paard heeft in zo'n korte tijd zoveel bijgeleerd dat nu de rek er even uit is en daarom komt hij af en toe wat in protest. [naam] doet het nu wat rustiger aan. Volgende week is nog school en daarna vakantie en dan krijgt Shetan ook vakantie, af en toe een training meepakken en verder even rust want Daimler gaat dan na de vakantie weer naar school. Paard is meer aan vakantie toe dan de scholier :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:26

Achja zaterdag hebben we weer een normale springwedstrijd, ga maar eens kijken hoe dat gaat!
Morgen laat ik hem wel buiten lopen, kan hij zich daar even uitleven ipv onder het zadel. :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:33

Mette1998 schreef:
Als hij omhoog komt moet ik gewoon ontspannen, als ik contact hou en been geef gaat ie alleen maar hoger.. Zweep erbij en dan lig er ik er waarschijnlijk al naast. Zo erg heeft hij zich nog nooit gedragen, als er ook maar een pony galopeerde in de bak ging hij steigeren en rare sprongen maken.. En dan was dat filmpje nog van het losrijden, toen we thuis kwamen werd hij pas weer rustig.. We gaan nog maar een keer nar de ostheopaat want zo is hij ook niet verkoopbaar..

pff onhandig... Maar misschien komt het echt door de spanning, net als bij Ed?

@Percy: Haha ja grappig he? Goed om wat rust te pakken idd!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:22

@mette, wat vervelend. Voor al het gevoel daarna, kan zo een negateive lading mee geven. Als hij het nooit zo eerder heeft gedaan, dan denk ik ook dat spanning misschien wel een rol hier in heeft gespeelt. Ik ben heel benieuwd hoe het zaterdag gaat, als die zich daar goed gedraagt. Dan verklaart misschien ook de sfeer van de crosles. Ook heel jammer dat je geen juiste ondersteuning bij kreeg, lijkt mij juist ook van hun een taak om je daar dan even bij te helpen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:35

Spanning, tja daar heb ik mn twijfels over.. Toen we aankwamen en ik hem uit de trailer haalde was hij lekker rustig en gewoon zoals normaal.. Hij is nooit druk als we ergens anders zijn, ook niet toen ik erop zat, toen was hij gewoon normaal zoals altijd.. Pas toen we op het terrein zelf kwamen waar we gingen rijden begon hij raar te doen, net zoals thuis.. Hij ziet de plek waar hij moet werken en dan zet hij ineens een knop om en gaat heel gek doen..

Hij is jong en ik vind het super leuk om daar dan mee aan de slag te gaan maar dat kan alleen als iemand mij helpt en dat gebeurde gisteren niet en daarom was het denk ik een piep dag.

@Neesa Precies, ik ging er vanuit dat hij me wel een klein beetje zou begeleiden maar hij negeerde mij zowat compleet en ging alleen door met de kinderen die een normale brave pony hadden. Maar goed, we vergeten het en wachten de tripalon maar af in Gorssel 16 maart..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:03

Je zou inderdaad verwachten dat je dan geholpen wordt. Waar is een les anders voor? Hij heeft dus niet zo'n zin om aan het werk te gaan?
Hoop dat je springconcours beter gaat, zou goed zijn voor het vertrouwen.

Dat facebook wordt toch goed gelezen. [naam] had een vraag over een ostheopaat er op gezet en nu krijg ik van alle kanten de vraag wat er met Daimler is. Zelf zie ik eigenlijk niets aan hem. Er moet nog wel een ander dressuurzadel komen. Moet het springzadel ook nog gaan afrekenen, wel lief van de zadelmaakster dat ik die zo lang in bruikleen heb mogen houden. Maar het geld vliegt er wel uit zo.

Morgen heeft [naam] haar allereerste concours met Shetan. Gewoon op school en ze doet mee in de 80cm. Dat is mooi genoeg voor hem. Ze wilde eigenlijk dat ik zou komen en ergens wil ik wel maar even 260 km. rijden voor 2 minuten is ook weer zoiets. Daarnaast ben ik vandaag bij de orthopeed geweest. Elke keer als ik bij die man geweest ben heb ik meer pijn i.p.v. minder. Hij heeft weer vocht uit mijn knie gehaald en hij heeft lekker geduwd om alles er uit te krijgen. Voelde me net een koe die gemolken werd -O-
Zo'n stuk autorijden is denk ik niet zo goed. Heb bijna de hele terugweg op cruise control gereden.

Moet weer met een kruk gaan stappen helaas. En ik moet weer voor een mri. Schiet niet op zo.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:08

Nee hij heeft geen zin om aan het werk te gaan, laatste tijd wel veeeel meer maar ineens gisteren was het weer mis. Nog maar een keer naar de ostheopaat, misschien wel beter.

Misschien heb ik het even gemist doet zij aan een paardensport opleiding? Wordt ook mijn keuze denk ik en dan tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben weet ik vast wel wat ik wil gaan doen..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:21

Het kan een lichamelijk probleem zijn maar ook gewoon pubergedag natuurlijk. Ben even kwijt hoe oud hij is?

[naam] doet inderdaad een paardenopleiding maar dat is niet vergelijkbaar met Nederland. In Nederland doe je middelbare school en daarna een beroepsopleiding, hier zit dat bij elkaar. Middelbare school duurt hier ook zes of zeven jaar. Ze zit dus "gewoon" op de middelbare school met alle vakken die daarbij horen en daarnaast krijgt ze theorie en praktijklessen voor de paardenopleiding. De ochtenden zit ze in de schoolbanken en de middagen op de manege voor de theorielessen en de praktijklessen. Het is best zwaar want voor de school begint moeten ze zelf de paarden verzorgen. Ze beginnen om 07.00 uur en om 16.30 uur zijn ze pas klaar.

Aan het eind van de rit heeft ze het diploma trainer A (althans dat hopen we) en dan mag je tot en met grand prix niveau lesgeven. Enige opleiding waar ze hoger opleiden zit in Duitsland. Maar ze heeft straks ook gewoon haar middelbare schooldiploma waarmee ze naar het hoger onderwijs kan doorstromen. Ze is dus straks niet afhankelijk van werk in de paarden.

Omdat het een middelbare schoolopleiding is wordt het volledig bekostigd door de overheid en krijgt [naam] dus les van zeer goede instructeurs zonder dat wij daarvoor hoeven te betalen. We betalen alleen de stalling van het paard, het internaat en bijkomende kosten. Loopt trouwens toch nog wel op.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:28

Puber gedrag is het sowieso, hij is dit jaar 5. Hij is behandeld in December en daarna ging het zooo goed alleen nu gaat het weer wat minder.. Hij is ook veel banger dan hij eerst was, je kon zo over de grote weg heen en nu niet meer.. Op stal kan je wel alles met hem doen, dan vindt hij niks eng.. Gek beest.

Wow dat is goed geregeld! Ik weet ook niet of het verstandig is om de paardensport opleiding te doen maar iets anders weet ik nu gewoon niet en als ik met die opleiding klaar ben ben ik 19 dus dan heb ik nog tijd om te kijken wat ik nou precies wil denk ik zo...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:34

Vijf is inderdaad echt zo'n puberleeftijd waarin ze opeens heel erg kunnen omslaan. Wel vreemd dat hij veel banger is geworden.

19 jaar is nog jong genoeg om daarna nog een andere opleiding te doen die meer baanzekerheid geeft inderdaad. Als [naam] straks klaar is dan is ze ook 19 en is het wel de bedoeling dat ze verder gaat leren. Zij wil dan heel graag naar de politieschool.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:38

Grappig, politie spreekt mij ook heeeel erg aan! We zullen zien hoe dat over een paar jaar is maar anders wil ik dat heeel graag gaan doen! :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:47

[naam] wil het al jaren maar ja, niets is zo veranderlijk als een mens :D De bereden politie hier in België heeft graag mensen met het paardenhumaniora als vooropleiding. Is goedkoper dan ze zelf op te leiden. Ik heb altijd begrepen dat ze in Nederland een voorkeur hebben voor mensen die niet kunnen paardrijden. Ze hebben wel mooiere uniformen in Nederland ;)

De andere aspecten van het vak spreken haar trouwens ook aan. Mensen die haar kennen vinden het een vak wat bij haar past dus ik ben benieuwd.