[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 04:12

muts_marijke schreef:
Zelf heb hou ik me altijd aan het idee vast dat als ik geen winstpunt waardig B parcours kan springen ik ook nog niet wil starten in de cross, maar dat is dus geen regel. Je hoeft dus geen WP te hebben als combinatie maar als er geen wp waardig springparcours kan worden gereden als combi wat heb je dan wel te zoeken in de cross? Maar goed zo denk ik er over :x

moet zeggen dat wij Ula daar lang niet altijd onder vinden vallen maar dat blijkt ook vaak genoeg ;)

Met mijn schimmeltje had ik alleen nog maar een paar keer BB springen gestart, en was er nog niet aan toe gekomen om een keer B te starten. De crosstrainingen gingen erg fijn dus me maar gewoon opgegeven voor een B cross, zo ontzettend veel staat er toch nog niet in de B. De eerste cross in Diepenheim direct foutloos gecrosst, en afgelopen donderdag voor het eerst B gesprongen en foutloos :)

Wat zijn wij ineens verwend hier in het noorden! Westerbork, Vinkega, Oenkerk, Norg! Alleen wel jammer van Texel en Oenkerk dat ze nog tegelijk staan, dat kan elkaars deelnemersaantal drukken...

Daarnaast zie ik Hoogenweg weer staan, vorig jaar was dit voornamelijk een militaire aangelegenheid meen ik. Ik zie nu niets bij bijzonderheden staan, betekent dit dat het nu ook een 'normale' SGW is?

Mootje

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 08:53

Ik had met mijn jonge paard enkel 1 40cm parcours gereden toen ik Maarsbergen reed O:)
Ik had wel zelf de ervaring t/m het M. Dat jonge dier was geen springpaard en dat gaat hij ook niet worden...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:03

Riannuh, texel en norg staan gelijk gepland, jammer genoeg. Oenkerk is meer naar voren gegaan. Er is nog overleg tussen norg en texel om te kijken of er nog iets geschoven kan worden, zodat het beter uitkomt. Maar iedereen heeft met zoveel dingen te maken, landeigenaren, zaaiplannen en andere evementen etc. dat schuiven niet altijd even makkelijk is.
Hoogenweg wordt dacht ik weer een "normale" sgw.

Mooi tijdstip trouwens dat je lekker zit te bokken :o :D , ben je zo vroeg, of zo laat?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:53

Leuk dat Vinkega ook een cross heeft. En Norg natuurlijk erbij. We worden idd verwend hier in het noorden :P

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:36

@ Sannn ik had dezelfde planning |(

Hier ook een verwende hoor! M'n moeder betaald ook nog super veel en wonen al 3 jaar samen!
Zo betalen m'n ouders ook elke maand €150 mee aan stalling!
M'n ouders vinden het gewoon onwijs leuk allemaal vandaar dat ze me sponsoren, haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:10

Ik betaal startgeld + dieselkosten zelf. Mijn moeder betaalt over het algemeen wel voer en stro kosten. Al koop ik ook wel eens brokken of kuil.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:15

Heh, bij mij betaalt echt niemand wat... Zou ik ook eigenlijk echt te gek voor woorden vinden :oo Het zou soms alleen wel makkelijk zijn als iemand in de familie mee zou willen of gaan, want helemaal in mijn uppie is soms echt niet leuk. Maar goed, het is niet anders.

@curly2day Ik heb zelf vorig jaar als beginnende combi Vlietlanden en Den Burg in de BB gereden en die zagen er qua B ook goed te doen uit. Diepenheim vond ik al wat pittiger, maar was ook goed te rijden en een erg mooie cross. De rest ken ik niet :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:23

Thanks Manic, zo langzamerhand kom ik al een eind met de ervaringen van een ieder.
Hier betaal ik ook alles zelf, de ruiter (ik cross nl. niet zelf) betaald vaak het startgeld.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:45

curly2day: Ik heb Hattem wel 2 keer gezien, 1 keer B en L gekeken. Daar staan altijd beste hindernissen kan ik je vertellen. Reed altijd met bijrijpaard daar door dat bos.
Terrein is heel wisselend, je gaat van donker bos, naar open weiland, weer naar donker bos en weer weiland. Vooral de waterbak vorig jaar nog in de B gaf veeeeeeeeeel problemen (steil heuveltje af).
Realiseer je ook direct dat het een NK wedstrijd is voor L-Z. Weet niet of dat uitmaakt, maar Barchem vond ik, een paar weken terug, daardoor erg pittig.

Diepenheim is een prima cross, Markelo Snorrewind ook.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:47

Je moet ook niet vergeten dat Barchem en Hattem aan het einde van het seizoen zijn. Je hebt dan al meer gereden, dan zit je er ook meer in. Scheelt ook een stuk. Barchem was niet moeilijker omdat het het NK was in mijn ogen. Hij was niet heel anders dan vorig jaar.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:15

Sannnn schreef:
Barchem was niet moeilijker omdat het het NK was in mijn ogen. Hij was niet heel anders dan vorig jaar.

Vond ik ook en vooral het springen was erg laag dit jaar.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:02

@texelse, och weer verkeerd gelezen, zal wel weer aan het tijdstip liggen :P Was bij een vriendin op verjaardag geweest, op de terugweg 50 m voor ons huis nog aangehouden terwijl ik te hard reed en geen rijbewijs oid bij me had :o Maar even de gegevens gecheckt en geblazen en dat was het en toen wensten ze me nog wel thuis, haha :P

Ik vond Hattem vergeleken met vorig jaar wel meevallen, de L paarden vond ik grotendeels gelijkwaardig aan B paarden vorig jaar (toen was daar het NK pony's).

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:13

curly2day schreef:
Er is vast wel iemand die me kan vertellen hoe de onderstaande crossen voor beginnende crosscombinatie zijn:
Maasbergen, Markelo (snorrewind), Vlietland, Den burg, Gorssel, Diepenheim, Hattem en Barchem.

Maarsbergen is volgens mij wel te doen, zitten soms wat "dikkere" hindernissen bij. Dit jaar bijvoorbeeld een boom na de waterbak. Giga sprong hem nu goed, maar ik denk dat ze daar het eerste jaar op gestopt was. Daar had ze net wat meer kracht voor nodig.
Vlietland is dus leuk.
Gorssel is ook goed te doen.
Diepenheim ben ik al tijdje niet geweest, maar is wel okay.
Hattem en Barchem vind ik veel zwaarder. Hattem alleen van het zien, maar Barchem ook van het meedoen (nou ja, Giga en Laurie dan). Toen wij hem vorig jaar gelopen hadden, hebben we ons doel bij gesteld naar: als we maar over de finish komen 8-) . Maar zoals gezegd: hij is aan het eind van het seizoen. Als het goed is, heb je dan al een cross of 5 achter de rug en is het een leuke test om te kijken hoever je bent richting L.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:47

@ Leliaardje,

Jij kent de combi ook een beetje, denk je dat dit een reele (+ puntjes) planning kan zijn ?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:54

Hebben ze al een paar keer een oefencross gereden (weet het eventjes niet meer zo uit mijn hoofd :o )?
Ik denk dat ik voor een eerste cross eerder naar Castenray zou gaan dan naar Maarsbergen. Maar ja: Maarsbergen is natuurlijk wel lekker in de buurt.
Verder lijkt het me een goed rijtje: je kunt na de eerste paar crossen altijd beslissen of je wel of niet naar Hattem en Barchem gaat.

Zijn jullie tijdens Ermelo op vakantie? Anders is dat natuurlijk wel heel lekker dichtbij.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:32

@ Leliaardje,

Ja, ze hebben 2 x Bussloo, 2 x Broekelo, Holten en natuurlijk de lessen van Rob
Ermelo zijn wij nog net op vakantie, misschien komen we er wel eerder voor terug maar misschien ook niet.
Ik zal eens kijken naar Castenray.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:06

curly2day ik vind zelf dat broekelo het dichtste bij een echte b-cross in de buurt komt, vergeleken met de andere oefencrossen/tripalons ;)
dus als dat goed ging op hoog in combinatie met de lessen van rob (want die moeten erg goed zijn lees ik vaak) dan komt dat vast goed dit seizoen! :)

ik hoop dat mn vader ook dit jaar met mij ietsje verder wil rijden voor de crossen! :)

ik moet zelf altijd mn eigen spullen voor het paard betalen (zadel hoofdstel beschermers etc.) en de helft van de ijzers, de rest niet gelukkig :P maar prijzengeld leveren wij ook altijd gewoon weer in bij onze ouders ;)
maar ik woon natuurlijk ook nog thuis haha :P

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:56

@ Valyra, ik vond broekelo in verhouding ook pittiger dan die andere. De lessen van Rob pakken ze al aardige dingen mee,dus ik verwacht ook dat het wel goed zal komen.
De merrie springt altijd alles, de ruiter is niet bang, dus 1 en 1 = 2 !

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:30

_Sim_ schreef:
Sannnn schreef:
Barchem was niet moeilijker omdat het het NK was in mijn ogen. Hij was niet heel anders dan vorig jaar.

Vond ik ook en vooral het springen was erg laag dit jaar.

In het L en het M wel maar in het Z hebben ze dat wel gecompenseerd ;)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:39

Wat voor stiften draaien jullie erin als er veel zand is?
Hoe zit het met Markelo is daar veel hard zand? Ik zit nog te twijfelen of ik mijn pony rondom of alleen voor op ijzers doe zou dat kunnen in het B alleen voor?

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:15

Jeeeuuj de kalender is er!

Ik zit nog erg te twijfelen tussen Chaam of Markelo Potdijk. Dit jaar ons debuut gemaakt in Markelo en vond het een leuke cross maar hoor ook heel veel leuke verhalen over Chaam. En ligt er ook nog aan of ik me vader zo gek krijg om naar Chaam te rijden!

Verder dus:
Chaam of Markelo - B
Maarsbergen - B
Casteray??? -B
Markelo Snorrewind - B
Vlietlanden - B
Ermelo??? Hopelijk niet op vakantie - B
Wieringerwerf??? - B/L
Gorrsel - B/L
Heino??? - B (geen L)
Neede - L
Hattem - L ??????
Barchem - L

Ik hoop aan het eind misschien een overstap te maken naar het L, maar dat ligt aan heel veel dingen. Eerst maar winstpunten rijden in het B. En me dressuur voor elkaar houden. En verder moet hij in de trainingen ook heel fijn aanpakken en overleggen met instructie of hij denkt dat het kan. En dan verder verwacht ik niet veel in het L nog. Gaan het NK ook niet rijden waarschijnlijk, maar is toch ook open wedstrijd??

Ik ben nog nooit in Wieringerwerf geweest maar is dat fijne wedstrijd en misschien om over stap te maken naar hogere klasse en anders Gorrsel????

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:36

Gorssel is heel goed te doen voor een overstap. W'werf ook altijd wel, maar die is nu wel wat pittiger geworden.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:53

Anthea: Bedankt voor je antwoord! Nou dat zullen we zien tegen die tijd!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:57

Sanne je kan toch ook naar Chaam en Markelo? :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:02

TG: ja dat zou gewoon kunnen, maar dat vind me vader niet goed. Hij heeft liever niet 2 weekenden achter elkaar. Voor het paard maar ook qua geld.

Want ik betaal niks aan mijn wedstrijden. En als ik prijzengeld win mag ik het gewoon houden. Maar spullen voor me paard moet ik wel zelf kopen, of iets moet kapot zijn of echt nodig zijn maar dan is het wel vaak niet een duur merk, dat moet ik dan zelf aan mee betalen. IJzers enzo betalen me ouders ook. Maar ik werk ook niet, dus met 30 euro zakgeld zou dat ook nooit gaan!