[SGW] wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:38

@Renate: dat witte race-dinkie heb ik volgens mij ook op de foto gezet. Wat een geweldig beestje!! Was wel zwaar op het aardappelveld voor de kleine gup, zag ik! Zal morgen even kijken (nu fies geen zin meer om de boel te uploaden...) startnummer 102 heb ik er best leuk op staan. 113 is helaas n beetje onscherp. Was aan de klets met de hinderniscontroleur, sorry! Ik pb je morgenavond ff met de fotos

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:17

Een van onze supporters heeft een heel gave compilatie in elkaar gezet:

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:31

Margrietje14 schreef:
@Sharon
ik heb tog een foto van jou! alleen je hoofd is eraf gehakt :( !

hahaha laat maar zien :D Ben benieuwd.. Misschien staat mn paardje er wel tof op :D

Vera: hahaha leuke foto! Kwam ik daar jullie tegen? :D

MariekeB: was idd een korte wending na een afsprong.. maar gelukkig ging die bij mij goed ;)

haha op de springfoto van Esmee heeft mijn paard de ogen dicht _O- hahaha sukkeltje ;)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:32

Ooo we zijn 5e geworden! Vette kekness!

Ik vond t wel erg spannend, de laatste cross die ik met Pico reed heeft ze op allerlei hindernissen geweigerd, en in de laatste tijd ben ik er een paar keer vrij hard afgevallen (1 keer mn schouder uit de kom, minder :/). Maar ze liep vandaag super! We zijn in een beheerst gangetje door de bosjes gegaan, mevrouw liet zich fijn terug rijden, dus toen durfde ik ook wel een monstergalop op de velden aan :D

http://www.youtube.com/watch?v=TlZ-iZRTYO0
Geweldig gevoel om nr 60 in te halen! (Lieve nr 60, ik zag dat je hier ook hebt gepost, ben even je naam kwijt - sorry als we wat al te dicht achter je zaten bij hindernis 14 en ik geloof dat je paard wat enthousiast werd toen we voorbij kwamen...?)

Ik heb echt een super dag gehad, heerlijk gereden en t vertrouwen in mijn paardje weer terug :D

Complimenten voor de organisatie, en wij zijn er volgend jaar weer bij!

(En mocht iemand nog foto's van ons hebben, nr 61, bruin paard, ik droeg een bordeux-achtig truitje met lichte streepjes op de mouw, ik zie ze graag! :))

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:31

ZO wat een dag zeg! wij waren goed en wel om kwart over 9 weer op stal!
Netjes tot de prijsuitreiking gebleven :)
zelf was ik 9e en mijn vriendin 5e dus helemaal happy! Mijn pony is net 5 mnd onder het zadel dus ik was super tevreden! Ook heb ik nog foto's op mijn camera deze zal ik so soon as poosible plaatsen :)
Wie heeft er nog foto's van 79 en 80. 2 tinkertjes :D
WIj moesten helaas onoverhoopt helemaal terug stappen naar huis :S geen van 2 wilde de trailer op ze vonden het te donker op het grasveld. halverwegen in Rijssen liep er 1 kruepel die uiteindelijk naar half uur klooien toch in de trailer gekregen en toen die naar huis gereden. samen met mijn 'groom' naar huis verder gestapt :) heel trots op mijn meisje die in het pikke donker over de weg stapt tussen al het verkeer en ook nog een stukje door het bos :D
Gelukkig heel aangekomen en alles is goed. behalve nu wat spierpijn :$ hihi

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:45

Wat een goede Niene87!

Heb zelf heerlijk gereden. Had een soort van weigering (ging op de rem tussen 1 en 2, maar niet echt een stop op de 2e hindernis) maar daarna foutloos verder gereden! Springen één balkje! Heerlijk gereden dus :D

Weet iemand of de uitslagen ook op internet zijn te vinden?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:07

Nickeltje schreef:
Moderatoropmerking:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=96&t=1414584& , in het fotografen topic kunnen fotografen melden wanneer ze van wie foto's gemaakt hebben, het liefst met een link daar bij.
Deelnemers kunnen daar kijken of er foto's van hen gemaakt zijn.

Op die manier hoeft dit topic niet vol te lopen met vragen van iedereen of er foto's gemaakt zijn en kan dit nu een serieuzere nabespreking van deze oefenwedstrijd worden.

HERHALING!!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:47

Loetie: hahaha mijn vader zei nog toen jij net was gestart dat de ringmeester zei de blauwe flits is weg.. _O- toen vroeg die van wie is nummer 43 en toen zei mijn vader dat rode gevaarte daar _O-

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:50

Indy_Mouse_9 schreef:
Ooo we zijn 5e geworden! Vette kekness!

Ik vond t wel erg spannend, de laatste cross die ik met Pico reed heeft ze op allerlei hindernissen geweigerd, en in de laatste tijd ben ik er een paar keer vrij hard afgevallen (1 keer mn schouder uit de kom, minder :/). Maar ze liep vandaag super! We zijn in een beheerst gangetje door de bosjes gegaan, mevrouw liet zich fijn terug rijden, dus toen durfde ik ook wel een monstergalop op de velden aan :D

http://www.youtube.com/watch?v=TlZ-iZRTYO0
Geweldig gevoel om nr 60 in te halen! (Lieve nr 60, ik zag dat je hier ook hebt gepost, ben even je naam kwijt - sorry als we wat al te dicht achter je zaten bij hindernis 14 en ik geloof dat je paard wat enthousiast werd toen we voorbij kwamen...?)

Ik heb echt een super dag gehad, heerlijk gereden en t vertrouwen in mijn paardje weer terug :D

Complimenten voor de organisatie, en wij zijn er volgend jaar weer bij!

(En mocht iemand nog foto's van ons hebben, nr 61, bruin paard, ik droeg een bordeux-achtig truitje met lichte streepjes op de mouw, ik zie ze graag! :))

Gefeliciteerd!
Mijn dochter is dus ook 5de geworden bij de junioren maar we waren al naar huis! :o
Wat heb je eigenlijk gewonnen??

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:57

jentel schreef:
Gefeliciteerd!
Mijn dochter is dus ook 5de geworden bij de junioren maar we waren al naar huis! :o
Wat heb je eigenlijk gewonnen??

Ik heb geen idee... Wij hadden de paarden om goed 3 uur op de trailer staan, en het leek geen goed idee om nog 2+ uur te wachten op de prijsuitrijking. Daar waren we dus ook niet bij, ik zag mezelf in het lijstje dat Sonja eerder postte.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:01

De prijswinnaars kregen natuurlijk een mooie beker! De winnaar van de rubriek kreeg daarnaast ook nog een dekje.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:04

Ik zag het dus ook op het lijstje die hier gepost was.. maar joolien poste die toch?
ik heb hem nog een keer geqoute..
Vind het wel leuk voor mijn dochter, ze heeft al vele jaren meegedaan en de eerste jaren op de pony die we nu mee hadden.. eigenlijk is ze aan de grote kant voor de pony maar wilde nog 1x met haar starten in Holten en dan nu een prijsje!
Leuke herinnering voor haar..De laatste cross in Holten met Romy en als afsluiter en prijsje!
Mijn dochter had wel een balkje in het springparcours maar in de cross geloof ik foutloos, en ging hard over de velden met die kleine opdonder van Romy(C pony) dus misschien was ze toch in de buurt van de ideale tijd?

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:05

Loetie84 schreef:
De prijswinnaars kregen natuurlijk een mooie beker! De winnaar van de rubriek kreeg daarnaast ook nog een dekje.

Leuk!
Die beker komen we natuurlijk halen en komt op een speciaal plekje!

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:33

Ik heb ook een heerlijke foutloze cross gereden! Flink wat takken gehapt ;) Paard wou graag binnendoor als het kon! Maar hij was verder heeeerlijk te rijden!
Trok mooi op de hindernissen aan. Was onze eerste keer alleen! Springen ging voor mijn doen redelijk! Ik was al best moe, dus een stopje en een balk. Ach een jaar geleden kwam ik nog geen lijn normaal door, dus dit is al heel wat!
Loetie, volgens stond jij naast ons met de trailer en Carolien007 tegenover ons!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:56

Natas_jaa schreef:
Loetie, volgens stond jij naast ons met de trailer

Was jij dan degene die bijna bewees dat het met opstappen ook verstandig is om een bodyprotector te dragen?! :P

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:57

Ik zal ook nog even een verslagje doen.

Mijn paardje(wat van stal is, en waar ik op rijd) vond het allemaal toch wel heel erg spannend.
Het losrijden begon hij al een beetje te spoken, een meneer aan de kant was toch wel erg spannend.
Uiteindelijk lekker aan het draven en galopperen, toen pakte die een beetje de ontspanning.
Bij het inspringen op een laag kruisje ging meneer er loeihoog over, kop tussen de benen en bokken.... Dat was wat minder geslaagd, maar dat is puur spanning bij hem. Hij moest het gewoon even kwijt. Daarna sprong die verder fijn los.

Nouja... toen mochten we van start. De boes-boes in vond die al wat spannend, en toen was daar hindernis 1. Nou, dacht die, daar ga ik dus niet over ik ga wel weer naar huis. Uiteindelijk gebeurde dat bij alle 5 de eerste hindernissen. Heb hem er gewoon vlot overheen proberen te rijden, maar hij vond het zo spannend. Jammer genoeg kon hij zijn spanning niet kwijt in de cross. Normaal is het met de eerste galop goed, maar dit snapte die niet helemaal. In het 2e bosje stond een hindernis vlak na een bocht, waar je dus best wel de buitenbocht moest hebben om daar fatsoenlijk overheen te komen. Buitenbocht lukt mooi, alleen besloot mijn paardje om rechtdoor te galopperen de wildernis in.... Zo zijn we ook een stukje voorpluk kwijtgeraakt. Niets kappot, en mooi doorgereden. Afsprong uit het bosje vond die ook wel spannend, mag natuurlijk ook. Op het eerste grasveld wou hij naar rechts en terug naar de start, waren een beetje stuurloos.
Om een lang verhaal kort te maken. We hebben allebei een heleboel geleerd, ik moet pittiger rijden wanneer hij zoiets heeft van: daar ga ik niet overheen. Hij heeft een heleboel gezien. We moeten alleen onze rem en teamwork nog wat meer bevestigd zien. Op het aardappelveld was het helemaal een ramp om meneer ervan te overtuigen dat vlaggetjes niet eng zijn, en dat je toch echt over die hindernis heen moet ja.
Parcoursje ging wel aardig goed. Na hindernis 1 was ik alleen even hindernis 2 vergeten, en hij vond de muur wel spannend en daar hadden we dus een weigering omdat ik er niet pittig genoeg op aan reed. Verder ook nog 2 balkjes maar goed, hij was ook wel moe. De laatste 3 hindernissen kwamen we in het goede tempo. Hebben zowel de cross als het parcours fijn afgesloten. Laatste cross hindernis was een van de 4 waarop ik niet twee keer hoefde aan te rijden.Hebben wel lekker gereden, zometeen even naar stal om zijn spiertjes een beetje los te longeren.

Als met al, heel leerzaam! Alleen niet zulke mooie foto's geworden omdat ik en hij het allebei wel wat spannend vonden, en niet echt als een team werkte.

Volgend jaar weer een kans! :D

(ik was nr 39!)

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:57

Euuh mijn vriendin denk ik! Met vos ponytje! Ik stond met mijn bruine 1 trailer verder ;)

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:27

Citaat:
Bij de trailer werd Sandra (@illusion1990) door iemand aangesproken met de vraag of een ander paard Camaro was, was dat iemand van jullie? Ik had Camaro namelijk niet mee, maar een paard van een stalgenoot. Ben erg benieuwd wie er nu naar mij vroeg...

Dat was ik dus :D Ik had toevallig net zaterdagavond je stukje over jullie cross training bekeken en omdat je bij Sandra was dacht ik automatisch dat het paard waarop je zat dan dus misschien Camaro was ... :o Foutje bedankt. Maar vond de foto's die je erbij had staan superleuk om te bekijken, vooral met die balen, had precies dezelfde ervaring bij het oefenen thuis.

Vond het allemaal ontzettend leuk om te doen, stuk door het bos was wel even wat manoeuvreren en galopperen kon je daar ook niet, maar verder heb ik heerlijk gereden. Werd flink aangemoedigd door mijn vriendin en onze kids en heb voor mijn gevoel lekker doorgegaloppeerd waar dat kon. Foutloos door de cross iig en daarna het parcours ook foutloos, al verloor ik wat tijd van 1 naar 2 door toch óm hindernis 6 te rijden ipv er tussendoor (zoals de dochter van mijn vriendin me al getipt had ;-) ... hi, hi 10 jaar en bloedfanatiek). Afijn, foutloos dus in 57 seconden. Tja, ben denk ik niet in de prijzen gevallen, maar heb voor mezelf weer wat grenzen verlegd (tempo in cross wat hoger én parcours er achteraan, had ik in Laren op 9 oktober met m'n andere paard niet gedaan) dus ik ben helemaal tevreden naar huis gegaan. Wanda heeft zich voorbeeldig gedragen :j dit soort dingen ga ik zeker vaker doen!

Organisatie bedankt! *\o/*

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:30

Woow haha wat een verslagen zeg! :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:49

Natas_jaa schreef:
Euuh mijn vriendin denk ik! Met vos ponytje! Ik stond met mijn bruine 1 trailer verder ;)

Haha, ja, het was inderdaad een vosje ja! Het was wel een grappig gezicht in ieder geval ;)

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:29

Bokt loopt trouwens voor in de tijd bij mij.... (?)
Want hier is het half 3 en volgens bokt wel wat later(half 4)! :))
WINTERTIJD!(ga met de tijd mee! :D:D)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:30

Idd, scherp hoor Lotte... Was me nog niet opgevallen!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:31

haha had ik ook nog niet opgelet ;)

Margrietx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:53

Niene87 schreef:
ZO wat een dag zeg! wij waren goed en wel om kwart over 9 weer op stal!
Netjes tot de prijsuitreiking gebleven :)
zelf was ik 9e en mijn vriendin 5e dus helemaal happy! Mijn pony is net 5 mnd onder het zadel dus ik was super tevreden! Ook heb ik nog foto's op mijn camera deze zal ik so soon as poosible plaatsen :)
Wie heeft er nog foto's van 79 en 80. 2 tinkertjes :D
WIj moesten helaas onoverhoopt helemaal terug stappen naar huis :S geen van 2 wilde de trailer op ze vonden het te donker op het grasveld. halverwegen in Rijssen liep er 1 kruepel die uiteindelijk naar half uur klooien toch in de trailer gekregen en toen die naar huis gereden. samen met mijn 'groom' naar huis verder gestapt :) heel trots op mijn meisje die in het pikke donker over de weg stapt tussen al het verkeer en ook nog een stukje door het bos :D
Gelukkig heel aangekomen en alles is goed. behalve nu wat spierpijn :$ hihi

vera had nog wat foto's gemaakt, wij hadden jullie nog gesproken toen jullie parcours aan het lopen waren over die foto's maken :) .
Volgens mij had vera er allebei van jullie beide 1tje !

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:57

Ja alleen zijn ze niet helemaal scherp geworden.
Ik stuur ze vandaag op naar de eik, kreeg ze gister niet goed op mijnalbum.