Joki schreef:Texelse jij was toch springjurylid. Ferrose heeft de vervelende gewoonte als ze een tik krijgt voor een weigering steil overeind te komen en bij voorkeur ook nog om te draaien, heb ik kans dat ik hiervoor uitgebeld wordt voor wreedheid?
klopt. Waar loopt de grens bij wreedheid? dat is toch een grijze brede streep, voor de een is de grens eerder bereikt dan bij de ander. Dus ik kan niet voorspellen hoe een jurylid gaat reageren.
Als er een paard echt flink lastig is het parcours, dan heb ik er zelf geen moeite mee als er even een "kort maar duidelijk gesprek" gesprek gevoerd wordt. Zo heeft middelste een paard dat in het begin absoluut niet van het inspringterrein het parcours in wilde. Die is ook 1x op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt wat de bedoeling is. Dat verdiende niet de schoolheidsprijs maar het was wel over, dus ja, dan heeft het wel resultaat gehad, en die dingen kun je nu eenmaal thuis niet oefenen. Zij werd wel bij de jury geroepen, en er werd gevraagd of dit nodig was. Maar de juryleden kenden haar ook van andere wedstrijden, dus het had verder geen gevolgen omdat ze ook wisten dat dit soort hardhandige aanpak bij ons absoluut niet gebruikelijk is.
Bij mij zou je er in ieder geval niet uigehaald worden, ik zie dan graag dat de ruiter het paard nog een keer duidelijk maakt dat steigeren, net zoals weigeren, uit den boze is.
Nou lijkt het misschien of ik alles goed vind, en dat is absoluut niet zo. Het is meerdere malen voorgekomen dat ik een combinatie bij de uitgang van de ring opwacht om even een gesprekje te voeren over wat wel en wat niet acceptabel is.