[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:43

Caro doe mij ook zo'n club! Ik ben er ook zo een die het 'vertikt' om vrijwilligerswerk te doen :o Ik ben echt een luie donder, zit enkel bij de club omdat de KNHS het toevallig nodig vindt dat je bij een club moet om wedstrijden te rijden. Ik ken al die mensen niet, ga er niet lessen en hoef ook niet gezellig naar de bbq (als vegetarier al helemaal niet) Ik snap best dat ze graag willen dat je komt helpen, maar als de datum me niet uitkomt, kom ik gewoon niet.
Ik moest dit jaar ook werken op het concours en kwam er echt niet onderuit. Ik heb de hele dag moeten werken vanaf 's ochtends. Eerst schrijven en toen nog in het parcours moeten staan. Op zich wel een leuke dag gehad hoor, maar ik moest 's avonds ook nog gewoon werken tot snachts 3 uur en ga dan normaal altijd een uurtje nog even in bed liggen. Nu moest ik meteen door. Echt niet handig, ik was kapot!
Leuke bij ons was ook dat ik drie jaar terug met mijn gebroken pols ook persé moest helpen, allemaal shagrijnige mensen omdat ik niet snel genoeg een ranzige hamburger in elkaar kon flanzen met 1 hand. Andere mensen van de club mochten eerder weg, maar neeeeee Anne moest met haar zielige pootje de hele wedstrijd uitzingen en daarna nog helpen afbouwen. :( Voelde me net Calimero Het is NIET eerlijk!

Handschoenen heb ik sinds kort ook aangeschaft. Best dure vond ik, van een euro of 25? Geen idee welk merk maar ik vond ze wel fijn. Normaal nooit met handschoenen gereden, maar met de springles en crossles reed ik steeds de blaren op mijn handen.

xxitsmexx

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:44

gelukkig hier nog nooit gehad en ze komen er ook zo maar niet op.
en vooral het 2meter hoog springen. Dat doet bijna niemand.. zijn we wel super goed joh ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:45

Ha ha Margreet. Komen ze echt bij jou aan de deur?
Ik zou daar echt sjaggie van worden (ben al geen kindervriend en ik kan al helemaal niet tegen dat vrijpostige gedrag van de meeste kinderen).

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:47

Ik was vroeger ook zo'n vervelend kind O:) Al mijn verzorgpaardjes gekregen door gewoon brutaal aan te bellen. Ook vaak nee gekregen, maar dat was niet erg. Ik vroeg het trouwens wel netjes en stond niet met mijn cap voor de deur.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:47

Fijn Corien dat Jack zijn ogen beter gaan
Roeckl's mogen per definitie niet gebruikt worden met rubber teugels dus dat werkt inderdaad niet Caro. Bij mij wisselt het per paar hoe lang ze meegaan

Kur moet nog wat aan gesleuteld worden. De choreografie is duidelijk niet voor een groot paard geschreven dus ik kom als ik hem gewoon uitvoer kilometers voor op de muziek. Nu al een aantal tussenoefeningen ingevoegd en dan past het een stuk beter. Vrijdag ofzo nog een keer kijken hoe ik in mijn muziek zit en dan het einde nog aan elkaar verzinnen. Maar kreeg van de paar toeschouwers wel complimenten dat de muziek zo goed bij Ferrose past dus dat is al mooi.

EDIT: ik heb nog nooit bij een vereniging gezeten met verplicht vrijwilligerswerk. Ik bied me bij 2 verenigingen in de buurt wel aan als schrijfster of degene die een dagdeel het secretariaat doet maar als ik niet kan dan is het ook prima. Maar verplicht lijkt me helemaal niks.
Laatst bijgewerkt door Joki op 22-06-11 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:50

ben benieuwd joki

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:51

Wij liggen aardig afgelegen. In ieder geval te ver fietsen voor kleintjes om te vragen of ze mogen rijden ;).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:52

Het is zo dat je bij ons in de vereniging 1 keer op gewoon cc moet helpen en 2 keer dan bij dit grote concours hippique met springen, tuigpaarden en shows. Anders komen we niet rond…. Dit is onze grootste bron van inkomsten.

Ik heb ook wel regelmatig meisjes hier aan de deur of ze mijn paard als verzorgpaard mogen gebruiken. Laatste tijd wel minder.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 22-06-11 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 22:54

Ik hou zeer selectief van kinderen en vraag me niet waarom want dat weet ik zelf niet. Kleinzoon bv. is leuk en de (oppas)mannetjes van Marco Sas, die zijn ook zo leuk. En voor alle anderen heb ik nu een bordje aan de poort hangen met Hier waak ik.
Ik heb er een paar weken geleden nog eentje aan de deur gehad, een ontzaglijk lelijk kind die vroeg of ze bijrijdster op het paard van uw meisje mocht worden. Ik zei jawel hoor, dat kost je 300 euro per maand. Achteraf vond ik het wel zielig maar ja, soms ben ik ook niet in een al te goed humeur.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:56

MargreetW schreef:
Ik hou zeer selectief van kinderen en vraag me niet waarom want dat weet ik zelf niet. Kleinzoon bv. is leuk en de (oppas)mannetjes van Marco Sas, die zijn ook zo leuk. En voor alle anderen heb ik nu een bordje aan de poort hangen met Hier waak ik.
Ik heb er een paar weken geleden nog eentje aan de deur gehad, een ontzaglijk lelijk kind die vroeg of ze bijrijdster op het paard van uw meisje mocht worden. Ik zei jawel hoor, dat kost je 300 euro per maand. Achteraf vond ik het wel zielig maar ja, soms ben ik ook niet in een al te goed humeur.

_O-
Ik ben dus niet de enige met een soort van kinder-antipatie

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:09

Sorry ging ff iets mis, Tis ook weer bedtijd ;)
Caro de cross handschoenen van rodney powell zijn erg fijn.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:22

Hoi,

22.45 thuis van het werk, was echt heel leuk gezellig druk. wel bijgelezen maar ga douchen en slapen.
Wil proberen morgen na de kapper te gaan maar ben vergeten te bellen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:33

Over handschoenen; ik gebruik alleen maar Roeckls, heb wel andere liggen maar die zijn niet zo fijn als mijn Roeckls. Ze zijn niet goedkoop maar wel super fijn!

Ik heb heerlijk getraint in BN, heb niet heel veel gedaan maar wel wat leuke lijntjes met een hoop smalletjes. Voor de rest gezellig gekletst, ook leuk. :D Morgen avond een rondje dressuurprikken en dan zijn we klaar voor Maarsbergen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 00:16

Goedenavond.
Annetje: Deze smiley had je erbij moeten zetten ^) , :D .
Joki: Laat je je kur ook filmen? ben wel benieuwd naar je kur.
Evelien: Lekker getraind, BN is ook echt een fijn terrein!
Ik zit ook bij een club waar verder eigenlijk niet verplicht is, wel fijn. Toen ik nog op de Manege reed hielp ik natuurlijk wel heel vaak mee want dat is natuurlijk geweldig als kind. Heb later toen we Bam al hadden ook nog eens vrijwillig samen met mijn moeder een onderlinge wedstrijd gejureerd, mijn moeder was jury en ik schrijfster, was heel leuk en leerzaam.

Vanavond dressuurles gehad, Bam begon echt fijn door heel zijn lijf te sjouwen, ik krijg hem met ook veel dank aan mijn andere instructeur die hem helemaal aan mij heeft "uitgelegd" steeds beter aan het lopen, er begint nu ook echt een behoorlijke nek op te komen, zelfs voor het eerst beginnende keertwendingen geoefend en dat pakte hij gelijk goed op, heerlijk paard <3 .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:37

_Sim_ schreef:
MargreetW schreef:

_O-
Ik ben dus niet de enige met een soort van kinder-antipatie

ik heb geen kinder-antipatie, maar wel een "slechtopvoedendeouderantipatie" :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:43

_Sim_ schreef:
Ha ha Margreet. Komen ze echt bij jou aan de deur?

Ja, of als ik de hond aan het uitlaten ben hoor "Dat is dat meisje, vraag jij het maar" " Neeeee, doe jij het maar". Dan worden ze natuurlijk direct getrakteerd op 'de blik': >;)

Goedemorgen trouwens!
Sannn, mooi dat je het erdoor hebt. Bij onze vereniging moet je 3 keer per jaar kantinedienst draaien of schoonmaken en als je niet komt opdagen, krijg je sowieso boete! :$
Eef en Eef hebben lekker getraind :)

Ik zou gisteravond dressuurlessen, maar leek me toch niet zo'n goed idee met mijn zere smoeltje. Zal Jer vanavond nog even flink aan het werk zetten! Kleine Sem is vandaag jarig, die wordt alweer 1 jaar! Dus daar gaan we eten vanavond.

Ben weer op werk. Inbox puilt uit (ookal heb ik dat vanuit huis nog een beetje bijgehouden) en de dossiers liggen weer hoog opgestapeld... :Z

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:49

Gefeliciteerd met Sem!! Leuk, 1 kaarsje blazen, en de taart in je haar smeren!! Loopt ie al?
"Onze" Lotte blijkt dus waus van paarden te zijn. Tijdens de les zat/lag/hing ze in de wandelwagen naast de bak en ze bleef de pony heel geconcentreerd volgen. Tot ze voorbij kwamen, dan werd ze helemaal hyper en stuiterde bijna de wagen uit. Na de les genoot ze toen ponylief haar hoofd even in de wagen stak. Die werd getrakteed op een vuist(je) in het neusgat, en ze bedankte Lotte met een dot kwijl op haar voorhoofd! Kortom, voorlopig gaat het hier nog wel even door met de pony- en paardensport denk ik zomaar.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:06

Lief! Hij loopt al aan het handje en kan los staan, maar lopen doet ie nog niet. Kruipen gaat sneller :Y)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 08:10

We kunnen ook eens een "waarom hou ik niet van sommige (soorten) kinderen" openen.
Dan begin ik wel met een lijst van 10 pagina's. Maar inderdaad Margriet, je moet eerder de ouders aanpakken dan de kinderen. Zo heeft onze Niels toen hij een jaar of 5 was bijna 2 jaar geen supermarkt van binnengezien omdat hij niet beloven niet te gaan gillen zeuren of schreeuwen, aanpakken die handel.
Goedemorgen allemaal, ben net uit bed, helaas spelen de ritmestoornissen 's nachts pittig op en dat is niet bevorderlijk om lekker te slapen.

Ga zo even naar de opticien want het leesgedeelte in de bril is ook niet meer je van het en ik wil ik wil ik wil nog voor Maarsbergen iets aan het huishouden doen, alhoewel......
Hier hoost het maar ik wens wel iedereen een fijne en vooral droge dag toe.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:16

Goede morgen!

Noor hahah zie jou blik idd al :')
Margreet zou ik ook doen hoor oké voor 200 hahah
Eef lekker getraind dus!
Evie das ook lekker heb je nog veel les van sander?

Ik ben nu lid van de 3de vereniging en heb gewoon geen zin meer om wat te doen, heb een startkaart en that's it!
Me wedstrijden de bak nareken en dat soort ongein nee geen zin meer in :o
Ben ook blij dat Jack nu op het land staat in ik niet op stal kom!

Gister avond bedje internet af zitten speuren voor de vakantie de bestemmig weet ik al alleen het boeken en een leuk goedkoop hotelletje is nog al lastig!
Dus als iemand een site weet hoor ik het graag. :o

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:38

goeiemorgen!
Margreet is goed op dreef lees ik... :D
Joki ik ben super benieuwd naar je kur!

Gister met tutje naar springles geweest, ze liep weer zoals altijd lekker fanatiek en sprong super!
Kwam er na de les ook pas achter dat de triple op 1.40m stond.... <<)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:16

Goedemorgen.
Dat is wel veel al 10 paginas vol van de kinderen margreet
Met stallen al gedaan en al gedoucht. Nu nog paar boodschapjes halen voor ma.
Vanmiddag ff kijken of ik nog kan rijden.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:23

Goedemorgen! :wave:

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:35

Goeiemorgen!
Hier ook 1 die niet zoveel met kinderen heeft en al helemaal niet als ze onopgevoed zijn :o
Sannn, wij hebben dat ook bij de vereniging. Ik heb dat toen ook maar is ingesteld toen ik me met de vrijwilligers bezig ging houden, werd niet goed van die mensen die niet op kwamen dagen enz. :o Bij ons is het dus ook 'verplicht' om enkele keren per jaar te helpen bij wedstrijden en kantinedienst te draaien tijdens clubavonden. Ik maak een rooster per half jaar zodat iedereen weet wanneer ze staan ingedeeld en ruilen mogen ze onderling doen ;) Scheelt een hoop geregel in ieder geval.

Lex heeft toch iets wat een dik pootje van zijn schaafplek, dus maar even een paar dagen wat rustiger aan met hem. Dan hoop ik er volgende week eens een keer op te kruipen :o Vanavond alles klaar maken voor Maarsbergen en dan morgen weer lekker crossen. Hopelijk werkt het weer een beetje mee :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:39

Stoer bvw
Evelien heeft lekker getraind
EB heeft lekker dressuurgeprikt.

Ik zal er over denken om mijn kur op te nemen. Ik houd er niet zo van om mezelf te zien rijden en nog minder om dat op internet te zetten qua dressuur, maar zal het proberen te onthouden dat ik het nu een keer gewoon moet doen