[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:21

Wij hebben toen ook blanke balken gekocht en zelf geverfd. We hadden nog verf liggen van verschillende slaapkamers hier in huis. Zelfs nog vrij oude verf. Maar kon hier nog prima voor gebruikt worden.
De hindernissen staan de hele zomer in de bak. 's winters gaan ze op zolder. De paarden lopen zomers nooit los in de bak, dus de balken blijven wel goed :).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:22

Mooi Shanoek!
Mmmm, wel een werk dat verven :P
Ga er nog even over nadenken.

Sussie: wie niet luisteren wil... ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:36

_Noor schreef:
Sannnn schreef:
Is Marco Sas jouw buurman Noor? Die komen hier uit de buurt.. Vroeger altijd les gehad van Babette!
of gaat het over een andere Sas :D

Da's dezelfde! Wonen nu sinds een jaar of 4 twee huizen verder op :D

Klopt! Toen gingen ze helaas verhuizen. Baalde toen wel, al geeft huidige springinstructeur ook heel fijn les!

Sussie: Je hebt rechten gestudeerd dus? Leuk! Welk recht heb je gedaan? Succes met een baan zoeken.
Snoekiej: Mooie laarzen!
Billy: Succes op de kampioenschappen!

Ik wil ook al een half jaar zelf hindernissen gaan maken. Maar stel het steeds uit. O:)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 19-08-10 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:37

Pfffff, het lijkt me echt een rotklus.
Maar goed, eerst nog maar even verder speuren op internet!

Edit: nee wacht, éérst genieten van mijn vakantie :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:06

Ik heb toen via marktplaats een adres gevonden in Venray. Die man verkoopt aan alle hindernis makers. Is een echte groothandel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:33

Heb net via yoox.com hele mooie kleren gekocht voor 70% korting. Altijd weer lekker. Nu hopen dat het snel binnenkomt. :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:38

BILLY @ ik was er idd niet zeker van dat je nu ook niet meer verplicht hoefde te promoveren bij eventing, maar dat weet ik nu dus zeker ;) .
Ik bedoel dat ik het dus OOK wel gaaf zou vinden als je net als met springen flexibel mag starten dus ook L en M in eventing, dat mag nu niet dat klopt !!!, maar het zou wel gaaf zijn als dat WEL zou mogen ?? :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:42

Goedenavond.

Vief: Als je dat weet is hij ook ineens niet zo schattig meer ;) .
Corien: Beterschap :(:) .
Mootje: Paardrijden blijft lastig, helaas :+ .
Pb: Leuke pony, en die balken zien er ook mooi uit.
Snoekiej: Mooe laarzen!
Sussie; Strafwerk }> voor Weltsieger, kunnen ze afe en toe best gebruiken inderdaad.
Noor: Het is een hoop werk maar het scheelt wel een hoop geld, balken bij ons op stal waren aardig rot doordat ze het hele jaar door in de springtuin staan, een hobbyist heeft alles toen opgeknapt en kale balken geverfd voor een klein prijsje!

Ik rijd ook echt altijd met cap, zonder voel ik me echt naakt en bovendien waait mijn haar dan alle kanten op (en een staartje ziet er bij mij ook niet uit). Ben volgens mij ook de enige 16-jarige die door haar moeder voor gek verklaard wordt dat ik met cap rijd als ik thuis aan het dressuren ben :Y) . Vandaag naar dressuurles geweest, was hard nodig :o, maar gelukkig kreeg ik hem uiteindelijk wel lekker aan het lopen.

edit:
Ik heb ook nog wat interessante reglementjes gelezen hier, altijd handig om te weten :D .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:57

MOgee!!

Zo het ademen door de neus gaat goed, ben gister avond 23.00 van narigheid maar onder een heete douche gegaan, heeft wel geholpen :)

Ik rij ook altijd met cap :j wilde in het begin me cap nog wel eens "vergeten" mee te nemen naar de binnenbak (20 stappen van me kast) maar heb nu een super cap dus ja dan rijd het al een stuk aangenamer :)

Sussie straf werk voort peerd ;)
Noor idd scheelt een hoop centjes :j
Pb mooie hobby project!!

JA vind die regelementjes ook wel fijn! zo leer je elke x wat bij :)

Zo laaste dagje werken (ploeteren om de dag door te komen)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:00

Goeiemorgen :Z
Ik ga naar stal om te werken. Daarna gauw rijles met de aanhanger.

@ Karen, ze hadden in Drunen 1 paar blauwe laarzen staan van DeNiro met lak over de hele schacht tot de voet. Was iets van 550 euro :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:10

Goeiemorgne :wave:

@ shanouk: eindelijk dus je De Niro's! Erg mooi hoor, vind het nog steeds een super mooi laars :+:

@ pb: ik doe hetzelfde als jou nu, balken gewoon zelf schilderen. Helaas moet ik ook nog 5 palen en kom er maar niet aan toe.

Ik sleep ook de palen maar steeds uit de bak, omdat ze ze anders opvreten.... dan blijf ik bezig :(

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:12

Goedemorgen allemaal, gelukkig bijna weekend. Bah wat ga ik nu met tegenzin naar het werk.

Venray is hier 2 min vanaf (woon in oostrum), bij wie ga je die balken halen dan?

Ik zag een paar erg mooie laarzen voorbij komen.
Ik moet binnenkort ook nieuwe. Mijne zijn erg lelijk aan het worden. Ik wil dan lipica's.
Maar eerst sparen voor de auto, moeten 4 nieuwe banden onder en dan zit je toch al gauw op 800 euro ofzo.

Midnight heeft deze hele week al vrij terwijl ik hem op bootcamp wilde zetten.
Hij is weer een ijzer kwijt (zelfde als 2 weken geleden) en mijn nieuwe smid zit in Amerika. Dus de andere smid moet komen en die kan morgen pas. Nouja hopelijk heeft Midnight zijn zonder overdacht en kunnen we dan weer aan de slag.

Fijnda dag allemaal, ik ga mijn best doen om de dag door te komen op kantoor :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 08:17

Wanneer komt je directe leidinggevende terug, Marjan?
Corien, Fijn dat je hoofd minder vol zit. Succes met werken!
Snoekiej, Succes met werken op stal.

Mijn paard is trouwens ontiegelijk aan het verharen. Hij lijkt al een echte wintervacht te hebben op zijn kont. Wat voor deken gooien jullie trouwens op na het scheren? Vorige paard zat altijd zo mooi in het haar, dat ik hem niet hoefde te scheren!

Vandaag de laatste dag werken en dan weekend :D Morgen naar Jeroen H paardje kijken en zondag op oefenparcours. Paard heeft vandaag een dagje vrij!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:23

Ligt eraan wat je er nu op hebt Mootje? Als ik ze scheer wanneer ze nog geen deken op hebben gehad dan doe ik er een veel dunnere deken op dan als ze al een deken op hebben.
Ik probeer zo lang mogelijk te wachten met dekens.... hier mogen ze nog met vlliegendekens lopen ivm die akelige rot dazen :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 08:26

Nu heb ik niets op, aangezien hij het land in gaat. Ik ben hem van plan te (laten) scheren als hij weer full-time binnen staat. Is een 100 grams dan voldoende?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:28

Imo wel... als het geen -10 is ieder geval :P Als je dan al 300grams ofzo op gooit (k weet niet wanneer die naar binnen gaat?) Dan mag ie van t winter wel 600grams of meer op.

Komt ie s winters helemaal niet meer buiten dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 08:32

Sommige paarden staan hier 's winters met 800 of 900 grams op :oo
's Winters komen bij ons de paarden niet buiten op het land. We liggen hier een aantal meter onder NAP en op veengrond. Wel hebben we 8 paddocks waar je je paard in kan zetten. Ik verwacht dat het land 'te' slecht is rond eind september / begin oktober en dan gaan ze pas op 30 april weer het land op.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:34

Jeutje zoveel? :oo Arme beesten zeg. Een mummie is er niets bij :n

Balen van het land zeg. Wat ben ik blij dat ze hier zomer en winter hele dagen (en zomers ook s nachts) buiten kunnen.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:37

Ik zou eerst beginnen met een 100 grams wanneer het 's nachts onder de 10 graden gaat.
Daarna kun je het rustig aan opbouwen tot 400 grams ofzo (dat is de max wat die van mij op heeft).

Ik begin dadelijk met een ongevoerde deken 's nachts en dan bouw ik het langzaam op. Hopelijk hoef ik dit jaar weer niet te scheren. Denk dat die van mij echt muisgrijs word als je die scheert, haha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 08:39

Marjan, Ik denk dat er bij jouw paard een apart kleurtje uitkomt :D Die van mij wordt lichtgrijs.... Zo'n muisjeskleur!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:46

Mijn paard is zowiezo raar, in de winter bijna zwart, in de zomer is hij bijna valk. Hij verkleurt echt flink, wel erg leuk, haha.

Laatst vroeg iemand mij op concours welk paard ik bij me had, of het een nieuwe was, haha. Hij herkende Midnight gewoon niet omdat hij zo licht was.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:13

Goeiemorgen!!!

Gefeliciteerd met je laarzen Shanouk, zien er mooi uit!!
Ja die blauwe zijn duur, vind ze wel heel gaaf op het plaatje, in het echt nog niet gezien.

Ik heb gister een clinic gereden, proefje gereden. Die is gefilmd met ingespoken commentaar van de jury. Daarna heeft ze het proefje doorgenomen en nog een klein half uurtje wat onderdelen doorgenomen. Erg leuk en leerzaam! Morgen mooi weer proefje oefenen in Wieringerwerf.

Rij ook altijd met cap, zit zo lekker en anders word ik ook gek van mn haar.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:21

@ Mootje: ik ben helemaal van de rel van je PB. ;(
Ik scheer pas later in het seizoen. Straks krijgen ze een ongevoerd regendeken op en na het scheren (nov) een 200 grams. Als het dan echt koud wordt, komt er nog 200 gram bij! Vossen worden vaak ook echt heel lelijk na het scheren. Nudine krijgt een echte piskleur. Gelukkig hoeft die niet geschoren te worden. Jer komt er wel mooi onderuit gelukkig! :) 800-900 gram vind ik overigens echt BS!
@ TG: ga je ergens overnachten voor WW?

Ik rij ook altijd met cap. Alleen vorige week niet omdat mijn cap nog zeiknat was van de regen... Ik word ook altijd gék van dat wapperende haren (nadeel van haar in laagjes). Met Nudine reed ik voorheen wel vaak zonder cap trouwens.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:54

Nee, daarvoor is het te dichtbij. Slaap liever in mn eigen mandje :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:51

goeiemorgen!

Shanouk wat een geweldige laarzen :~

Frits wordt 's winters ook geschoren. Die heeft normaal al een aparte kleur maar dan is er helemaal niks meer van te maken! Ik merk wel hoe eerder je scheert hoe minder kleur verschil