[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:24

Kim en Ladyzwien, jullie hebben een stuk beter gereden dan Ot en ik

Het wilde vandaag even niet zo. Eerste parcours kreeg ik een fout op 1, daarna ietsje dicht onder 2 en toen sloeg hij af(ik vond dat ik hem te dicht reed en beloonde hem en reed opnieuw aan, marco vond dat ik hem meteen een keer aan had moeten schoppen omdat hij me best wel even iets had mogen helpen). Tweede keer sloeg hij weer heel flauw af terwijl ik toen gewoon heel mooi erbij kwam, mooi druk had en er zelf mooi achter bleef zitten. Toen wel even boos geworden en nog een andere hindernis aangereden, maar dat deed hij ook niet meer
Op het voorterrein meteen doorgereden naar de oxer, die sprong hij wel weer braaf.

Voor het tweede parcours heeft marco me nog even geholpen met losspringen, maar toen sprong hij weer super en konden we dus weinig doen.
In de ring sloeg hij meteen naar 1 toe al heel lelijk af. Toen ben ik even boos geworden en daarna liep hij braaf naar het einde toe Moest er wel puur aan rijden, maar hij bleef nu iig meedenken en hij bleef lopen Nog wel twee foutjes door de druk erop, maar dat was even niet anders. Moet hij maar niet zo flauw doen

Hij had het gat even gezien denk ik na vorige week in Barchem en het eerste rondje vandaag. Maar nu weten we denk ik wel weer wat we aan elkaar hebben
Ik zou eigenlijk alleen de merrie meenemen naar les deze week, maar ik denk zomaar dat Ot ook nog wel een rondje mag lopen...

viefdepief

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:43

Ik ben er ook weer

Gelukkig waren we ruim optijd in de manege want het was zo'n half uurtje in gelopen! Was een mooi parcours, wel een paar lastige lijnen, net uit de wending en dan ook nog bij de uitgang.
Maar ik had er zin in. Sam opgezadeld en eerst nog even buiten losgereden, was echt super mooi weer

Toen naar binnen, aangegaloppeerd en een paar keer het kruisje genomen in galop, dat was niet zo'n succes, trok nogal debiel hard aan op het kruisje en ik had niet echt wat te vertellen
Maar gewoon rustig gebleven een keer tegen de muur geparkeerd en toen maar wat uit draf genomen, meestal moet ie eerst een beetje patserig doen, maar daarna luisterd ie dan ook wel weer goed, was deze keer dus ook zo

Toen mocht ik naar binnen, bij de ingang nog een paar mensen bang gemaakt, tsja.. stilstaan he
Maar binnen heel stoer maar niet zo scheiterig dat ik niks meer te zeggen had. Ging lekker een sprong aangeraakt maar die bleef gelukkig liggen. Op naar de barrage

Had de barrage niet gelopen, had zoiets van laten we nou eerst maar zien dat we foutloos zijn
Maar aan de kant toch nog een mooi lijntje uitgekozen, had maar besloten alles zo kort mogelijk te doen en door de kleine poortjes tussen de staanders te gaan.
Zaten een stuk of 13 van de 25 in de barrage.

Met het losspringen nog even mooi op tempo en op korte wending en gelijk weer weg geoefend en toen erin. Sam was erg braaf, deed echt super zijn best en de korte wendingen gingen super, gas bij het lange lijntje en weer goed terug voor de dubbel, alles goed toen de laatste was een oxer en domme ik zette hem er dus te kort voor.. Sam moest kiezen en koos voor een extra huppel, anders had ie ook wel heel vroeg af moeten zetten!
Ging dus niet goed *helaas* balk, na de sprong lag ik nog op zijn nek maar bleef gelukkig nog hangen en Sam was zo slim om door de finish te gaan

Uiteindelijk wel de snelste tijd
Maarja met een balk dus niet goed genoeg maar wel super trots op Sam echt heerlijk gereden, was even vergeten hoe spannend zo'n barrage ook al weer was

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 18:44

jammer Gomir, en ik ben het met marco eens dat ze ook best wel eens mogen helpen als wij het niet helemaal goed doen.

Kim en Ladyzwien, volgende keer beter.

Scum, Bitwise, proficiat!

Jammer van de balk vief.

Ik heb een rustig weekend gehad, Raimaer is vandaag geschoren en die was zo ontzettend braaf dat ik maar alle hoofdstellen heb ingevet terwijl mijn moeder haar dus gedaan heeft. Ze vond het heerlijk, bij het scheren van haar oren viel ze half in slaap Was Pablo maar zo makkelijk
De stalkat is trouwens haar (en mijn vriendinnetje); die zit op mijn schouder te spinnen terwijl ik aan het poetsen ben, drentelt tussen alle paarden door en probeer kopjes te geven aan alles dat in de buurt is en tegenwoordig zit ze ook graag op Raimaer's rug, die het prima vindt.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:47

gomir: jammer maarja volgende keer beter
j
vief: jammer van die balk maar verder gefeliciteerd

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:49

Gefeliciteerd iedereen met de wp's en prijzen.

Lielle, wij hebben ook zo'n stalkat die graag op de rug van een paard gaat liggen.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:49

tog goed gereden vief
jammer gomir,,

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 18:50

Sim, hoe is het met je twee patientjes?

Bento, hoe gaat het met jou?

Canter, hoe is het met jullie en de opperboktcrossbaby Mas?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:54

Mijn vorige pony vond de stalkatten ook altijd zo leuk.
Heeft eentje een keer met zijn lippen bij de staart gepakt en heel zachtjes heen en weer geslinger

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:56

Ligt het aan mijn computer of doet mijn avatar het niet meer ?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:00

Er zijn er veel wezen springen dit weekend. Jammer van de weigeringen. Dan ga je toch met een rot gevoel naar huis.
Gomir, gelukkig dat Ot het licht toch nog zag in het tweede parcours.

Ik sta er nog steeds van te kijken dat jullie altijd 2 parcoursen mogen. Die vind ik niet in een omtrek van 2 uur rijden. Maar goed, we hebben voorlopig ook geen paard waarmee we naar een officiele springwedstrijd gaan.

Lielle, ik heb gisteren een scheerapparaat gehaald. Had zo'n zin om te gaan scheren, maar dan loopt Ienie straks zeker voor schut. Vandaag in Geldrop heb ik wel heel goed naar de geschoren paarden gekeken. Waren verschillende modellen. Bij sommige kun je het nog niet eens zien dat ze geschoren zijn.

Sim, hoe is het met Killea? Heb je de korstjes er toch afgehaald?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 19:02

wat heb je gekocht? We hebben een Liscop (groot) en Moser (klein). Raimaer is helemaal geschoren muv zadelplek, voorkant hoofd en onder de knieën.

Hoe ging in het in Geldrop?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:05

Lielle en Scum: met djin gaat het wel goed (ik kan natuurlijk niet aan de binnenkant kijken ) maar ze reageert goed op het koelen en stappen. Ze blijft ook braaf als ik er op ga met stappen. Ze vind het leuker dan aan de hand want dan heeft ze het idee dat ze iets 'doet'. En verder laat ik haar aan de hand grazen, ben een beetje aan het tutten met haar, zodat ze zich niet verveelt. Ze vraagt wel veel meer aandacht als wanneer ik gewoon met haar aan het werk ben.

Met Killea gaat het goed. Daar ga ik morgen voor het eerst weer mee rijden. Ik heb de korstjes er idd steeds afgehaald (advies DA) en nog een keer met imaverol behandeld. Het is nu mooi rustig allemaal en er komen geen korstjes meer bij en geen nieuwe korstjes.
Morgen komt de DA nog een keer om een 2e spuit te geven en dan moet het binnen 1 a 2 weken helemaal weg zijn.
Het gaat nu al goed, ze heeft alleen nog wat kale plekjes hier en daar, maar die zijn zodanig genezen dat ik er wel weer een zadel op durf te doen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 19:09

Klinkt fijn zo te horen Sim, gelukkig maar.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:21

Dat vind ik ook wel Lielle, maar als ik ook maar half denk dat het weleens mijn fout zou kunnen zijn dan geef ik geen schop na
Op zich natuurlijk een goede eigenschap, maar ik ben weleens te lief
Ik ben nu eenmaal geen prof en als ik echt een dramatische fout maak dan vind ik het helemaal niet erg als een paard dan zijn hakken in de grond zet, maar als ik 20 cm te dicht zit dan mogen ze toch wel gewoon afspringen

Ik heb er geen rotgevoel aan overgehouden trouwens, vond het wel even flauw van hem, maar ik denk dat de verhoudingen nu wel weer even hersteld zijn
Otje is gewoon net iets geroutineerder dan ik, af en toe moeten we weer even uitvechten wat we aan elkaar hebben...En nu lukt dat aardig op het moment zelf, voorheen had ik daar een paar weken voor nodig...

Fijn dat Raimaer braaf was met scheren!

wat voor apparaat heb je gekocht Scum?
Waren jullie vandaag alweer in Geldrop? Of heb je het over gister.

Fijn dat Djin zo braaf blijft Simmie! En natuurlijk super dat je weer aan de gang kan met Killea!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 19:25

gomir schreef:
Dat vind ik ook wel Lielle, maar als ik ook maar half denk dat het weleens mijn fout zou kunnen zijn dan geef ik geen schop na
Op zich natuurlijk een goede eigenschap, maar ik ben weleens te lief
Ik ben nu eenmaal geen prof en als ik echt een dramatische fout maak dan vind ik het helemaal niet erg als een paard dan zijn hakken in de grond zet, maar als ik 20 cm te dicht zit dan mogen ze toch wel gewoon afspringen

dat laatste vind ik dus ook, en bij dat eerste ben ik ook alleen maar blij.

ik wil niet wat er was gebeurd als Pablo die oxer in mijn avatar qwel had gesprongen

scum, hoe had HM gelopen?

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:28

ach, gomir, je bent niet de enige waarbij het niet lekker liep
mijn wedstrijd vandaag ging echt voor geen meter
Eerst had ik een stop op 3, ze kwam niet helemaal goed uit, en ik had al lang geen springwedstrijd meer gehad, dus ik dacht, achja, gewoon doorrijden.. Daarna had ik een balk op 6, afstand klopte niet en daarna stopte ze weer op 9! toen was ik wel boos, was de laatste hindernis en ze kwam gewoon goed uit en ze vond de hindernis ook niet eng ofzo! Dus toen ben ik even héél boos op dr geworden en daarna sprong ze hem toch wel..
maarja, ik baalde dus wel..
Waarschijnlijk gaan we volgende week toch nog wel springen in Heteren. (wil mn zusje graag, die stond vandaag 1e voor selectie en pony wordt binnenkort verkocht)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:29

Ik zat toen ik dat tikte ook al met een schuin oog naar je avatar te kijken
Als het echt niet kan kan het niet, dan kunnen ze ook beter stoppen(die vorige van mij sprong dan ook gewoon door ). Maar een klein beetje meewerken kan geen kwaad op zijn tijd

Balen BL Gewoon lekker doortrainen en dan komt het vanzelf wel weer Je moet weer even ritme krijgen. Je pony heeft iig weer een hoop bijgeleerd vandaag
Laatst bijgewerkt door gomir op 13-11-05 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 19:30

dat versta ik dan ook ook onder meewerken Ik houd wel van een paard dat zuinig is op zijn baasje

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:33

Idd! Met Flap gingen de palen weleens een metertje of wat voor ons uit, vond ik toch ook niet echt een succes
Ik snap nu ook echt niet meer hoe ik daar het M mee rond durfde te sturen Maar dat geldt voor die enge pony van me eigenlijk net zo. Zou nu ook van mijn leven de cross niet meer ingaan met een dier met zo'n voorbeen

Wat hebben we ook een leuke hobby hè Het houdt je iig van de straat

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:34

Lielle schreef:
Ik houd wel van een paard dat zuinig is op zijn baasje

haha ik ook

britjlover: jammer hoor!! maarja

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:00

Britt springt normaal ook bijna altijd, alleen als het echt niet kan niet, maar het ritme was ook totaal weg van wedstrijden..
(en het parcours stond ook nog eens moeilijk en hoog, dus dat was nou ook niet echt heel fijn voor mij deze keer )
ach, ik heb er wel vertrouwen in dat ze weer fijn gaat springen, ze vindt het echt superleuk en ze had al héél lang niet meer gestopt in het parcours, dus ach

vief: goed hoor! jammer van dat balkje in de barrage..
ladyzwien (geloof ik ): super hoor voor de 1e x! nu maar lekker crossen!
kim: toch netjes voor van Amaretto na zo'n tijd!
lielle: dat lijkt me toch wel fijner een geschoren paard, scheelt een hoop uitstappen enzo of niet? (denk trouwens niet dat Britt net zo rustig zou zijn als Raimear )

en de rest ben ik alweer vergeten wie wat ook alweer had gedaan

mijn coupon voor Wanroij zit trouwens op de bus!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:02

Jammer Gomir en Britlover!
Volgende keer beter Wist trouwens niet dat je zusje ook reed!
Geen bokker??

Sam springt eigenlijk altijd *afkloppen*
Zelfs wanneer het helemaal niet uitkomt zal hij nog van de grond komen.. Wel lief, maar soms niet altijd even slim.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:13

Zo, daar ben ik ook weer, druk weekendje gehad! De opleiding sport&management lijkt me echt leuk, maar waarschijnlijk ga ik hem toch in Zwolle doen. Nog niet zeker, maar dan kan ik Madine nog blijven rijden, kan er echt niet zonder denk ik!

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:29

Ik heb een Moser gekocht Lielle. Heel lang staan te twijfelen tussen de Liscop en die Moser. Maar die Liskop was zo zwaar in mijn handen dat ik met niet kon voorstellen dat ik daar 2 uur (en ws nog langer) mee zou staan te scheren.
Als het niet voldoende is dan mss toch nog die Liscop erbij.

Gomir, gisteren waren we met Oro in Geldrop en vandaag met Ienie. Tja, wat moet ik ervan zeggen.
Losrijden ging geweldig. Ondanks dat er iemand bij was die werkelijk iedereen voor de voeten reed heeft Ienie dat paard toch geen klap gegeven. Ze voelde super aan en showde lekker.

Geldrop is altijd een hele kijkerige bak. Zoals ik al zei; Oro zag er gisteren 60 bostijgers zitten..... en dat had hij maar even aan Ienie verteld.

Ik ging de eerste bak in, en HM zag een hele enge hoek. Ik snap er helemaal niks van, want ze wordt wel eens heet, maar ze is absoluut niet kijkerig of aanstellerig. Maar die hoek (dezelfde waar Oro zich gisteren ook aanstelde) dat werd dus een drama.
In het begin van de proef ging het nog wel, maar elke keer dat ik daar langs moest (en dat was heel vaak in die proef) werd het erger. Ze begon daar te snuiven, zich op te pompen en vloog door mijn binnenbeen heen.

Tja, wat moet je doen op zo'n moment? Ik ben maar gewoon heel dom doorgereden. Boos worden heeft geen enkel nut, krijg je alleen maar een nog zenuwachtiger paard van. Ik was wel bang dat ik een verliespunt zou krijgen voor die proef, net nu ik mijn punten voor het M1 bij mekaar heb.
Maar gelukkig toch nog 144. Daar zal ik wel laatste mee zijn geweest. Vond het wel heel mooi dat ik in het begin van de proef allemaal zevens had. En naarmate de proef vorderde alleen nog maar vieren en vijven. Normaalgesproken heeft ze daar juist veel zevens, want ze scoort goed op de galop. Dan heeft de jury ons als combi toch leuk gevonden.

Daarna weer even losrijden. Meteen was ze weer ontspannen en kon ik er alles mee doen. En toen moest ik de andere bak in. Weer hetzelfde verhaal. Daar zat ook een enge hoek in waar Oro zich gisteren ook aanstelde. Eerst nog erover getwijfeld om de bak uit te gaan en niet te starten. Was echt bang om nog een verliespunt te rijden. Maar uiteindelijk heb ik het er maar op gewaagd. Ook in deze proef ging het nog wel in het begin, maar elke keer als ik door die hoek moest werd het erger. Ze raakte helemaal overstuur.

Gelukkig was het tweede gedeelte van de proef niet meer zoveel in die hoek. Dit keer aan het begin van de proef allemaal vijven, maar nu voor het tweede deel (met veel galop) allemaal zevens.
Daar had ik zelfs nog 154 punten voor.

Ik ben niet echt ontevreden. Ze liep geweldig bij het losrijden. En in de ring waren er ook wel goede momenten. En heel veel onderdelen met zevens, alleen op plaatsen waar ze dus wegsprong.
Ben er wel van geschrokken dat ze in allebei die bakken niet door een hoek wilde en dat dat steeds erger werd. Zo ken ik Ienie dus niet.
Gelukkig geen verliespunten.

Eerst wilde ik nog inschrijven voor Geldrop in maart, maar dat heb ik maar niet gedaan. Oro was daar ook al heel kijkerig, en dan hebben we straks weer het zelfde probleem. Ik zoek wel een andere locatie.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:48

ach, dat zegt niks Scum, Britt vond eerst de bak in Bergharen héél eng met wel 100 bostijgers , en die keer daarna zat er ineens geen 1 meer

vief; wel mn zusje is ook bokker (door mij ) -> BerdientJ
mn broer rijdt btw ook nog maar dat is geen bokker..(die vindt het alleen heel irritant dat wij boktverslaafd zijn)