okeeeeeeee......ik krijg nu toch een aanval van zenuwen!!! is niet goed voor mij dat ik weet waar ik sta voordat ik de cross inga
Anoniem
Geplaatst: 28-08-16 09:16
Je gaat dat goed doen! Verstand op 0 en gaan is niet de goeie tip maar je weet vast wat ik bedoel geniet van je cross, geloof in jezelf en je paard en het home safe. De rest volgt vanzelf.
De cross is niet zo moeilijk hoor! Alleen de weg er naar toe is wat moeilijk! Probeer 2x te gaan verkennen!
Ik ben ook daar, dus zal eens extra roepen aangezien Dirk en Sarah echt vlak achter u zijn.
Antonius
Geplaatst: 28-08-16 10:21
madelene schreef:
okeeeeeeee......ik krijg nu toch een aanval van zenuwen!!! is niet goed voor mij dat ik weet waar ik sta voordat ik de cross inga
Oeps, sorry Maar je gaat dat goed doen Madelene! Boxser is een crossmachientje!
SofieHavan
Geplaatst: 28-08-16 10:52
Succes in de cross Madelene! Ik duim!!
Daaaph, oh zeg, vervelend van de jumping! Ben benieuwd naar welk paard je bent gaan kijken!
Antonius, super hé van uw 3 jaarke, dat belooft!!
Hanne leuk van de wandeling, goed om op die manier een vertrouwensband te scheppen met hem
Hier staan de paardjes ook te zweten, blij dat er vandaag een goede wind staat! Oh en ik heb super veel last van mijn stuitje/onderrug van al dat zitten en studeren... K zie het nog gebeuren dat ik niet kan rijden in september... Hopelijk houdt het vanzelf op na mijn examens, maar zoals ik me nu voel, kan ik niet op een paard gaan zitten...
Bij deze presenteer ik u mijn nieuwe grote loebas! Herald III (Heraldik xx - Lorenz) x Gladys (Grafenstolz x waldstar xx)
Hoeveel examens moet je nog Sofie? Mijn is woensdag de laatste!
Hier staan de paarden ook te zweten, maar gisteren op de trailer niet! Vond ik wel heel gek,want als ik met blits tot Sarah rij voor te rijden, zweet hij altijd wel veel. Maar gisteren niets!
Anoniem
Geplaatst: 28-08-16 13:08
Proficiat met uw toekomstig crossmonster En waarschijnlijk een hoop minder gevloek en werk aan poetsen dan bij Blitz!
@Sofie: Probeer regelmatig rond te lopen en van houding te wisselen, die last is puur door het zitten. Als het toch niet lukt, zet u dan op een zwemband of iets soortgelijk met een gat in het midden. Ik weet het, klinkt onnozel (en ziet er nog onnozeler uit) maar je wil geen "doorzitwonde" door een stel examens
Gisteren waren de vliegendekens nat en ze stonken, dus meegepakt om ze eens te wassen. Die hangen nu te drogen. De paarden, pfft... de beestjes worden achtervolgt door een stel horzels, de vliegen weten van geen ophouden, Icaro begint overal bulten te krijgen. Dazen viel nog mee maar dat kan door de sterke wind komen. Toen ik vertrok gingen ze zo vlug mogelijk naar het achterste stuk, daar was veel schaduw. Hoop dat de dekens snel droog zijn, dan kan ik ze tegen 4u weer opleggen.
SofieHavan
Geplaatst: 28-08-16 15:31
Whaaaauw!! daaphh wat een knap ding zeg! Mogen ze mij ook breng hoor! Dikke proficiat!! Hoe oud is hij? Succes met je laatste examen!!
Thanks voor de tip varekaj, k vrees idd dat het puur is van te zitten. Ik heb ook nogal de pech dat dat staartbeentje erg oppervlakkig ligt bij mij waardoor dat snel pijn doet (ook bij t paardrijden regelmatig last van...)
Ik heb morgen examen en dan de week erna ook nog. Maar k ben er beetje "over" aant gaan. Net iets te gedreven en mijn lijf heeft het wel gehad, denk ik. Mijn hoofd snakt naar rust! T probleem is ook dat ik niet content ben met een 10 mijn doel is afstuderen over 2 jaar met onderscheiding, als t even kan, liefst nog grote onderscheiding daarvoor moet ik dus debiel hard blokken want helaas ben ik niet zo eentje van het slimme type maar bon, nog effe...
Anoniem
Geplaatst: 28-08-16 16:13
Als je lijf moe is werken je hersenen ook niet mee dus pak zeker tijdig rust. Ik zit op de weide bij de paardjes. Moet zorgen dat Icaro uit de emmer van wolk blijft, anders heeft die zijn pijnstiller niet binnen.
Gisteren is Canch met juist been uit bed gestapt. Eerste rond waren we 0 (en zesde) en de tweede keer 2 balken maar een naar mijn gevoel een even goed rondje, dus gelukkig toch goed kunnen afsluiten! Ja van een wispelturige merrie gesproken .
In deurle ga ik de 80 rijden, khoop dat ik eindelijk nog eens kan crossen .
Fijn dat de 2de dag u wel een goed gevoel heeft gegeven!
Ik mag in Marchin de 90 starten ipv 100
florence123
Geplaatst: 29-08-16 10:10
En Madelene?? Hoe is het gegaan?
Wat een knapperd Daaph! Dat gaat echt een imposant paard worden. Wat voor afstamming is dat? Springgericht of zit er ook wat dressuur bij?
@PP: Amai ja, wispelturig beest! Gelukkig wel goed kunnen afsluiten. Waarom zou ze stoppen? Het is toch een mooie piste?
Mag ik aansluiten bij het groepje uitgesloten ruiters dit weekend? Ferro stopte op de 2de hindernis en schoof uit, 2de keer aanrijden kwam hij volledig tegen het been en dus opnieuw een stop. Ik vrees dat ik nu 'de vruchten pluk' van vorige week 4 keer uitgeschoven te zijn in de barrage Heb dat vroeger nog al eens gehad na een ferme uitschuiver op het gras wou hij toen ook niet springen. Ga het nu trachten te vergeten en volgende week te springen alsof er niets is gebeurd. Hopelijk ligt het terrein dan wel goed.
Dressuur ging gelukkig wel goed, met allebei fijne proeven kunnen rijden en allebei een 7de plek. Verwacht dat de uitslag die online komt wel nog wat kan veranderen want de schrijver had zich bij iedere ruiter misrekend, het klassement is 3x aangepast.
winnie10
Geplaatst: 29-08-16 10:38
Proficiat met je nieuwe paard Daphne! Echt een knap dier! Hoe oud is hij?
Ik ben officieel geselecteerd voor het EK! Deze ochtend dierenarts keuring gehad! 2u30 rijden voor 10 min keuring, je moet er wat voor over hebben!
Dikke proficiat Winnie! Zit je in het team of individueel?
Qua papieren zit hij wel goed, Michael jung heeft die hengts Grafenstolz nog in de eventing gereden in Lion. Herald 3 heeft zelf op 1.60m niveau gelopen. Heraldik, de vader heeft de hoogste index voor eventing horses.
Hij is ne jaarling van mei.
Florence, Jammer dat je ook uitgebeld werd! inderdaad, volgende parcours terug proberen het te vergeten, al is dat wel moeilijk vind ik..
J dat kan ik ook moilijk vergten. Ik zou eens wat parcours gaan springen in een piste.
da toch een hoofdreden om niet lrv te rijden, dat is zowat altijd op gras en canch is al zo een onzekere, op gras is dat nog erger.
Antonius
Geplaatst: 29-08-16 12:49
Nogmaals dikke proficiat Winnie!!! Wordt een echte ervaring! Wat doe je nog aan wedstrijden qua voorbereiding? Heb gezien dat je enkele paarden voor mij start in westdorpe! Wanneer plan jij de verkenning?
Florence: draai je geen vijzen voor het springen?
Madelene: heb op eventingmaster gezien dat je 20 punten had in Diepenbeek? Ergens iets niet goed gegaan? Jammer in ieder geval.
PP: uw merrie is écht onvoorspelbaar Ge zult ze zo moeten verslijten zeker
Daapph en Sofie: nog veel courage met de laatste examens!! En Daaphh, hoe heet jonkie trouwens?
Anoniem
Geplaatst: 29-08-16 13:36
Ja Daaphh, hoe heet uw nieuwe bink eigenlijk De afstamming kwam mij wel al bekend voor, oa door de naam Grafenstolz Hij heeft echt een uitstraling van "heb je me gezien" maar dan op een positieve manier, hij toont erg open qua karakter. Of dat ook werkelijk zo gaat zijn zullen we nog wel horen vermoed ik, maar dikke proficiat, hele goeie smaak!
@ PP: 't is en blijft een vosse merrie eh. 't Heeft 1 voordeel, ze zal je nooit vervelen en elk parcours blijft spannend. En ze heeft ook haar goeie kanten.
@ Winnie: proficiat Dik verdiend!
@ Antonius: ik heb gezien dat je lekker vroeg aan de bak mag in de dressuur, dat wordt geen uitslapen die dag Ik ben nog steeds vrij dus als je een groom nodig hebt, je weet me zitten.
Hier voor de rest even geen verandering. Kan niet rijden op de weide, de bodem ligt te ongelijk door traktorsporen van het maaien en je ziet ze amper in het hoge gras. Iets teveel risico op misstappen. Verder straks een lading sudocrème halen, beide paarden hebben last van uitslag/zonnebrand in de witte kootholtes. 't Gaat hier weer eens vierkant.
winnie10
Geplaatst: 29-08-16 14:10
Ik ga inderdaad naar Westdorpe om naar nog eens een rondje zonder teveel stress te doen. Dat doet ons beiden altijd veel deugd! Heb nog niet naar de starttijden gekeken! Daarna heb ik 10/09 nog een stage met de trainer, cross en dressuur. En dan is het het weekend daarna al vertrekken. Gaat allemaal sneller komen dan verwacht!
Ik heb de starttijden gezien, ik verken waarschijnlijk voor de dressuur!
@daaph: dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij is dat nog niet bekend!
Hij noemt Joli môme , op het eerste zicht lijkt hij heel lief, open, rustig. Maar dat kan natuurlijk nog veranderen.
Dat zijn nog drukke dagen voor het EK! Is de training van Xavier? Vind dat altijd wel een hele leuke man.
Reizen de paarden samen naar italie of is het ieder voor zichzelf?
madelene
Geplaatst: 29-08-16 21:54
zo nu dan even verslagje, ik was gisteren te moe en te teleurgesteld om nog iets te plaatsen. En vandaag als een malle administratie van de camping bijgewerkt. Teleurstelling is ook alweer een beetje gezakt. ja hij ging in het begin erg goed, van 3 naar 4 wel als een dolle stier was een lang stuk waar mijn grote krachtpatser erg sterk werd en niet wilde luisteren. dus daar even beetje hardhandig aan moeten pakken. en toen richting 7 (de piano op-op-af) ook al ter hoogte van de finish al laten luisteren omdat ik de draai naar 7 toe redelijk krap vond, dus ik draai in, ben in mijn hoofd goed, maar ik denk dat ik net wat te veel naar voren ga zitten, laat net iets te snel mijn teugels naar voren gaan en pats...omgedraaid!! dammmmmmmmmmmm......meteen door kunnen draaien en toen deed hij het gewoon, stomme knol. en ja...dan ga ik nog wel verder..maar rijd niet meer op volle snelheid omdat hij zo slecht deed luisteren op mijn ophoudingen terug, dus toen ook nog veel tijdfouten erbij. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik bij het water echt de pijp leeg had, mijn conditie is 0,0 Maar de rest van de hindernissen deed hij gewoon zo vet gaaf!!! en dat is het zo'n teleurstelling als hij voor zo'n stom drempeltje doet draaien. Maar goed, zoals ik al zei, teleurstelling is gezakt, ik ben nog steeds na aan het genieten van de andere hindernissen, vooral van 9 t/m 12 daar ging hij echt gaaf...goed meedenken, en op een fijne manier aantrekken. Dus nu op naar Deurle!! heb er filmpjes van bekeken op internet, en dat ziet er wel mooi uit. Nu even flink aan mijn eigen conditie en lijn gaan werken, want na de operatie heb ik toch op allebei die fronten wat in moeten boeten. De camping is nu weer een stukje rustiger, en morgen begint voor mij bootcamp
madelene
Geplaatst: 29-08-16 22:03
winnie veel succes in westdorpe en wat gaaf van het EK!!!!!! ik weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen
daaph van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! vind hem nog steeds erg gaaf succes in marchin in het 90, en dat is ook nog hoog genoeg!
varekaj, bij ons gelukkig bijna geen dazen meer, richting september stopt dat hier
Sofiehaven, gaat het weer een beetje?
PP, heb je gezien met welk been hij dan uit bed stapte, anders moet je de volgende keer bij wedstrijd een hekje plaatsen aan de verkeerde kant
Anoniem
Geplaatst: 29-08-16 22:14
De dazen gaan zelfs op mijn auto en de banden zitten tegenwoordig. Vliegen zijn er ook redelijk wat maar die steken niet. Het ergste zijn toch de horzels, vooral Icaro wordt soms letterlijk achtervolgt. Beide paarden vinden het immens heerlijk om over hun hele lijf gekrabd te worden, zelfs al staan ze met vliegendekens, nek, buikbescherming en zo'n ding met slingers voor de ogen. Ik ga héél blij zijn als die rotbeesten weg zijn, dan kunnen ze weer zonder pyjama rondlopen.
Verder bij beide ook met sudocrème aan de gang gegaan, hun witte kootholtes beginnen tekenen van verbranding en irritatie te tonen, waarschijnlijk door de felle zon. Heb geen zin dat dat omslaat naar mok. Voor Wolk vandaag toch de DA gebeld, die liep weer slechter en had pulsatie. DA vond ook een gevoelige en dunne zool maar geen blein. Pijnstillers meegekregen en als er binnen een week geen blein is uitgekomen mag er terug een ijzertje onder. Hij vermoedt dat het door de dunne zool ook wel eens een doodgewone blauwe plek kan zijn.
@Winnie: ik denk dat jouw dressuur ergens rond 9u40 al is