[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:22

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:29

Wat gaaf Jeroen! Wanneer hebben jullie weer een oefencross??

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:33

Jeroen: als je op de website van jullie via de routeplanner die daar staat de route laat berekenen kom je dus bij jouw adres uit ;) Het adres erboven klopt, maar zodra je je eigen postcode invult en de route laat berekenen verandert hij dat in jullie adres... }:0

Dat filmpje is trouwens mijn stalgenootje, die was 's ochtends al mee en is 's middags haar eigen paard gaan ophalen om zelf ook een rondje te kunnen rijden. Heb het goed gepromoot bij mij op stal, want niemand wist er verder vanaf en geloof dat er volgend weekend weer een clubje gaat :D

FE: Ik ga er vanavond even voor zitten!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:38

@ vief: ik ga het even controleren :P
@ vief: en bedankt voor het promoten!!, van deze reclame moeten we het ook hebben natuurlijk!! heel misschien staat volgende week het springparcours buiten en is het losrijden binnen, maar dat moeten we nog even overleggen.
@ percyleen: volgende weekend (zaterdag) en weekend(zaterdag) van 14/15 juli (zie flyer op startlijsten.nl)

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:46

Oke ik ga dus proberen om iedereen uit elkaar te kunnen houden en te leren kennen....
Sorry als ik me een keer vergis.

In week 15 start ik mijn eerste crosstraining bij Boonzaaijer in Renswoude. Dit is dan ook meteen mijn aller eerste kennismaking met de cross. Springen kunnen we een ietstiepietsie dus heeeeel spannend dit allemaal!

Ik zie wel dat jullie allemaal erg ver zijn in de sport.....

Hopelijk verveel ik jullie niet met mijn kinderlijke verhalen en vragen?........

Spannend Weule!! Ik hoop dat alles goed mag gaan met merrie en veulen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:47

Zo ik had weer genoeg om bij te lezen :D Bedankt voor de felicitaties. Ik heb echt een topdag gehad!

MM fijn dat Geert zo goed gereden heeft!
Lielle, ik had het al gelezen op FB, erg jammer.
Itsme heeft een mindere dressuurproef gereden maar vond de punten meevallen. De cross ging zo te lezen super.
Corien had d'r zwemvliezen aan
Mooie badkamer Vief!
FE dat klinkt echt niet fijn! Ik heb er nog nooit van gehoord, dus kan je niet helpen helaas
Mistid heeft ook weer een nieuwe stempel op d'r tien-vallenkaart
NoaChanel welkom! Leuk paard.
Weule, filmpje had ik ook al gespot. Ziet er erg leuk uit. Mooie cross volgens mij

Vies heeft gisteren weer goed zijn best gedaan. Hij mag dan wel rustig aan doen, maar als ik hem rondslinger wil ik toch wel graag een beetje aan het trainen zijn, dus ik laat hem heel veel tempowisselingen en overgangen doen. Zo moet zijn achterhand ten minste werken en daar heb ik weer profijt van als ik er volgende week weer op ga.
Ik sta er trouwens nog steeds van te kijken dat hij het nu zo braaf doet. Hij is nooit te longeren geweest, alleen de longeerman kon hem aan de dubbele longe longeren. Als wij het probeerden, liep hij 1 rondje braaf en daarna liep hij óf rechtdoor, of in een flinke draf op je af :+ Nu met een halstertje en het touw hangt gewoon door. Paard is ineens super makkelijk zo!
Gisteren ook op een hele kleine volte laten galopperen. Hij vindt de galop zo moeilijk en ik probeer dat wat te verbeteren door te schakelen en voltes te sluiten en te openen. Gek genoeg deed hij zelfs dát heel braaf zonder uit proberen te breken.
Appeltje na de training had hij dan ook echt verdient. Vandaag heeft hij weer vrij en morgen slinger ik 'm weer aan.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:54

kan nu toevoegen dat ik zojuist contact heb gehad en het springparcours volgend weekend buiten staat! in de buitenbak.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:19

Bijgelezen en veel crossverhalen gelezen! Mindere resultaten en goede resultaten, maar toch voor de meeste wel weer een lekkere start van het seizoen!

Noa, welkom!

Jeroen, staat volgende week het crossparcours hetzelfde? of word er dan nog een ander parcours uitgestippelt?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:36

Goodmorning!
Viesje wordt kunstenaar in het longeren!
Welkom Noa!
FE heeft nog een rotbeen :(:) . Osteopaath is misschien nog een idee? En nu stop ik met mijn wijze lessen :P .
Mistid, je blijft toch een aparte: een normaal mens zou misschien even niet rijden, maar jij gaat niet naar school en dan wel rijden. :roll: .

En bokt blijft ook een aparte: had even gereageerd op het fototopic van Bonny: mag niet, want het moet opbouwend commentaar zijn := . Waar je als moderator al niet druk mee kan zijn. Ik blijf maar weer lekker in dit topic :+ .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:40

Ben weer op stage. Maar valt me nog even tegen mensen behandelen als je zelf overal flink spierpijn hebt en beurs voelt. Wordt leuk dagje. ;)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:40

Nou Roos, jij brengt mij ook in een opperbest humeur. }:0 Nee hoor, jullie bevestigen eigenlijk wel een beetje mijn vermoeden dat er meer aan de hand is. Maar voordat ik mij binnenste buiten laat keren ga ik toch echt eerst 3 dagen naar Alice om te trainen.

Noa, welkom! Pas op want crossen is een verslaving waar je niet zomaar vanaf komt. ;)

Fijn Annetje, dat Vies zo braaf te longeren is. Vooral na al die ellende een fijne manier om hem weer in het ritme te krijgen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:42

Goedemorgen!

Ik lees allemaal mooie verhalen van de sgw in Chaam. Iedereen die lekker gereden heeft gefeliciteerd en de rest :(:) Volgende keer beter!

Ik heb gisteren een mini crosstraining gehad in Gieten. We gingen met een groep het bos in en daar waren een paar hindernissen opgebouwd, heel leuk gedaan. Ook een mooie plas om door heen te galopperen en wat sprongen daarbij. Draakje was redelijk braaf. Ben vaak vooraan gegaan omdat Draakje normaal gesproken niet heel dapper is, maar ze deed het best goed. Ook nog een stuk lekker hard gegaloppeerd (ook voorop) en ze ging errug hard haha. Ze heeft er dus weer veel van geleerd.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:47

Goedemorgen.

Ik heb gisteren ook gereden in Chaam, de cross ging echt super fijn en Bam was bloedfanatiek, helaas werd ik op het eind zelf moe, ging stom rijden en ben gestrand op de coffin. Achteraf maar goed dat ik EL al had afgezegd, ga nu in plaats daarvan naar de oefencross in BN, kan ik wel trainen op een "wedstrijdmanier" maar ben je niet heel de dag weg met dressuur en kan ik dan wel begeleiding krijgen als ik moe word en stom ga rijden. En ik ga nog een keer naar Minderhout om een mooie steile coffin te trainen. Oh en conditietraining voor mezelf natuurlijk :o .

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:53

Wat jammer zeg, Evie. Enig idee hoe het kan dat je zelf zo moe was?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:57

Tja weet het niet, heb het al vaker gehad zoals bij mijn suffe waterbakactie in Bathmen, maar als ik een lange cross rijd wordt ik op het eind heel moe in mijn hoofd (voelde het bij de hagen al), ik reageer gewoon traag en ben niet meer gefocussed, denk dat het aan mijn conditie ligt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:59

Hoe is het met je eigen ademhaling Evie? Let je daar goed op in de cross?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:03

Morguh!

Margriet, wat knap van C!
Bianca, dus je gaat helemaal niet meer crossen met Bull? Maar hij deed het toch altijd best goed?

Op de Chaam gangers ga ik reageren in het verslagen topic :P

Vief, heel mooi geworden!
FE, geen ervaring maar klinkt niet lekker zeg..
Mirthe, je kan er beter op blijven zitten hoor :P
Noa, welkom!
Jeroen, wat goed dat de oefencross een succes was. Wil ook wel graag maar om te oefenen is het toch wel net iets te ver.
Misschien kan ik het een keer combineren met een weekendje twente.

Jockey is echt ubercool! Hij is ook echt zo slim.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:03

Nu je het zegt, volgens mij vergeet ik ook nog adem te halen, had daarvoor als oplossing om gewoon luid en duidelijk kenbaar te maken dat ik eraan kom als er iemand op het pad loopt en dan haal je vanzelf adem, maar afgelopen cross eigenlijk niets gezegd behalve wat belonende woorden na de trakhener en de kuil. Maar dat is ook wel een goede om op te letten, bedankt!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:05

Welkom Noa
EB jammer dat je aan het iend te moe werd om goed te rijden

Ik heb Ferrose vanmorgen al gereden. Ging best lekker alleen vindt ze dat slangenvoltes in contragalop veel beter gaan als je er een paar wissels in gooit dus die moet ik weer oefenen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:07

Eef_Bam schreef:
Nu je het zegt, volgens mij vergeet ik ook nog adem te halen, had daarvoor als oplossing om gewoon luid en duidelijk kenbaar te maken dat ik eraan kom als er iemand op het pad loopt en dan haal je vanzelf adem, maar afgelopen cross eigenlijk niets gezegd behalve wat belonende woorden na de trakhener en de kuil. Maar dat is ook wel een goede om op te letten, bedankt!

Praten is idd ook een manier om weer adem te gaan halen, maar ik heb zelf gemerkt dat als je een paar keer op een wat langer stuk tussen de hindernissen een paar keer bewust diep adem haalt dat nog beter werkt. Krijg je ook weer meer zuurstof en ben je weer helder!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:09

Hallo!
Mendy jammer van je dressuur.
Mooi geworden Vief!
Mirthe van iemand gekregen. Ze heeft alleen wat foto's van mij en de 2 en 3e lesgroep. :) Jeetje alweer gevallen, niet handig.
Noa welkom! :)
Weule klinkt als een goed weekend voor de oefencrossers!
Anthea draakje is weer wat dapperder geworden nu dus.
Evie jammer dat je zelf zo moe werd op het einde.

Wat is het mooi weer zeg!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:16

@ tientjeh: ik weet niet hoe de volgorde is, we hebben gister alle bordjes weggehaald en vrijdagavond zet gerrit weer wat uit. Maar je mag ook je eigen parcours maken hoor, je hoeft niet persé deze volgorde aan te houden.., je kunt gerust van 3 naar 8 en dan weer naar 5 ofzo.

@ evie: lastig dat je opeens zo moe werd, wel genoeg gegeten ook voor de tijd? en inderdaad misschien wat praten of op je ademhaling letten.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:17

Ben ik weer....

Hele hoop crossverhalen gelezen! Goeie helaas ook wat mindere!
Badkamer is mooi zeg Vief!
Weule top!! Was ook geweldig weer!

Ik heb veel met vrienden gedaan het weekend!
Max moest een F proefje lopen met meisje van stal! Haar eigen pony kan elk moment bevallen en paard van haar moeder is kreupel!
Zij zijn weg van Max dus ff uitgeleend :)
Dressuurproefje heeft hij flink lopen dribbelen en irriteren (stout paard :P ) Vaardigheidsproefje ging weer super en heeft ze gehaald!
Tja zaten balken, sprongetje en pionnen in!
Meer Max z'n ding :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 12:22

mirthe is weer bodem inspectie gaan doen
misterT nee ik ga naar markelo ipv etten leur
welkom noa
jeroen ziet er echt gaaf uit. helaas kan ik nu aankomende zaterdag niet. dan maar proberen die van juli/sept
sandra succes met je dagje stage
evie balen dat het niet helemaal goed ging.
het ademhalen had ik in het begin ook moeite mee. nu ben ik onderweg beetje met ol aan het praten van braaf, let op etc. en kom ik dus niet buiten adem.

moet zeggen dat ik gister helemaal niet moe was. Na de cross zijn we weer naar springring gegaan (via de weg) pa op de fiets ik hardlopen en terug ook. dus denk dat ol en ik toch te veel energie hadden.

zo alles is weer schoon. gisteravond hadden we echt geen zin meer. waren ook laat thuis. dus eerst gegeten en tja voordat je dan klaar bent met alles.
dus net trailer schoon gemaakt en peesjes afgewassen (gister al wel in het water gedaan)
met ol gewandeld maar hij is heel stijfjes in de rug (ook wat gevoelig) maar denk dat dit ook heel erg komt van eht gek doen met de dressuur daar heeft hij zijn rug ook goed weg gedrukt en dan gek doen. morgen maar even goed longeren
zelf iets spierpijn in de nek/schouders komt weer van het vasthouden. maarja dat gaat wel weer over

net in huis maar even met stofzuiger/dweil rond geweest, konijn heeft al weer een schoon hokje
nu even wat dingen op de pc doen en vanmiddag werken

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:23

Dat is op zaterdag ook wel mogelijk dan Jeroen? Dan rijd je niet iemand gigantisch in de weg? Misschien dat ik dan zaterdag nog wel even een rondje kom maken.