[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:10

@ Kris dan is hij toch goedgekeurd voor de sport en niet afgekeurd. Afspraak is toch normaal goedgekeurd voor de sport KK of hadden jullie andere afspraken..

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:12

Dienke heeft trouwens gezegd dat ze Blingh Blingh in't voorjaar (februari) misschien wel L2/M1 gaat starten, mag versneld promoveren, hij pakt het de laatste weken super goed aan, instructie was ook uitermate verbaasd dat hij zoveel, zo snel leert.. (dus nog steeds te koop :P, maar voorlopig nog niet 'op't internet' (marktplaats, sporthorses etc....)

zojuist de kerstboom van't zolder gehaald (altijd heel gestuntel, want we komen hier maar 3 keer per jaar op't zolder.... (lees ik, want er is geen trap, dus is het klimmen en stuntelen :P )

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:18

Vanwege de irritatie op de aanhechting van die pees heeft hij een verhoogde kans op kreupelheid volgens de DA. Hij zou me het rapport nog op sturen naar me, ben dus benieuwd wat erop komt te staan.
DA keurt ook niet "af" of "goed", hij kan alleen alles beoordelen en advies geven.

Jeroen, nu nog de boom optuigen, of is Dienke dat nu aan het doen?
Fijn dat Blingh zo goed aanpakt!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:21

Woon nog niet samen met Dienke ;) daar heeft ze vandaag thuis de boom wel opgetuigd.. hier mag moeders dat doen :P

(ik ben meer van't aftuigen :P hahaha)

Ja, Ik rijd blingh ook amper meer, meestal Dienke, kennelijk is't toch een vrouwenpaard. ondanks zijn 1.75 misstaat dienke er ook totaal niet op. 't valt pas op dat hij zo groot is, als je ernaast staat. Zou verkooptechnisch wel interessanter zijn als hij L2/M1 geklasseerd is in februari... (alstie maar weg is voor half april, dan mag/moet :P dienke weer met Winola aan de slag. )

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:23

Linardo net zo, meet 1.78, maar is niet te zien als ik (formaat Ukkie) er op zit.
Als tie in april nog niet weg is, breng hem dan maar gewoon naar mij hoor :D

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:23

Wat ontzettend vervelend Kris. Ik ga met Jeroen mee. Blijf het een behoorlijk bedrag vinden en zou het niet meer dan normaal vinden dat ze de extra kosten zelf zouden gaan betalen.

De plannen zijn idd om volgend jaar een keer L2/M1 te gaan starten. Nu goed gaan oefenen op het doorzitten. Ik weet wel dat wanneer ik dit op Blingh een half uur volhoud, ik meer kan!! Pff, hij kan zich zo hoog opgooien! Ben nou al een paar keer bij de sportschool geweest om extra buik/rugspieroefeningen te doen en conditioneel wat sterker te worden!! Ja ja, heb er veel voor over!
(Heb al langere tijd rugklachten en nu ik toch wat meer dressuur rijd en voornamelijk meer moet doorzitten, kan ik het goed merken!!)

Cacharel heeft vannacht zonder verband op stal gestaan ivm mokbeen. Nu heeft ie een ontzettend dik been. Even na de Dierenarts geweest en die zeg heel mooi. 'Droog houden en veel laten bewegen'.. Laat dat nou net niet kunnen. Buiten zeikesnat en hij kan niet elke dag na buiten ivm de hoeveelheid paarden die na buiten moeten. Even kijken of we een oplossing kunnen vinden...
Laatst bijgewerkt door BuenaVista op 13-12-11 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:24

weule schreef:
Woon nog niet samen met Dienke ;) daar heeft ze vandaag thuis de boom wel opgetuigd.. hier mag moeders dat doen :P

(ik ben meer van't aftuigen :P hahaha)

Ja, Ik rijd blingh ook amper meer, meestal Dienke, kennelijk is't toch een vrouwenpaard. ondanks zijn 1.75 misstaat dienke er ook totaal niet op. 't valt pas op dat hij zo groot is, als je ernaast staat. Zou verkooptechnisch wel interessanter zijn als hij L2/M1 geklasseerd is in februari... (alstie maar weg is voor half april, dan mag/moet :P dienke weer met Winola aan de slag. )

Woef woef!!!!!! Straks start ik ze gewoon beide M2 :P

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:25

Ik vind het toch dat het keuren soms zo bijzonder is. Want Uk is dus rontgen wel goedgekeurd, maar met een bemerking op zijn spong achter. Dat terwijl hij toch echt spat heeft. Maar omdat de spat vergroeid is, dus vast zit, krijgt hij daarop een 2tje.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:26

@ dienke, ff paar dagen bij de 'buurman' op stal (paardje ruilen) en dan dagelijks in de stapmolen???

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:26

Of bij jouw :P

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:27

@ kris hier komt er meestal op te staan goedgekeurd voor de sport. Wel zuur. Dit was dus niet de juiste persoon voor Linardo. Ik heb het gehad met mijn oude paard. 1 chipje die er al 13 jaar zat en volgens de DA geen probleem want hij liep Z2 en SGW. Dan had hij allang last moeten hebben. Kopers hebben het niet gedaan want hun DA zei 10% kans op kreupelheid. Hij staat nu op een topstal in Duitsland waar hij tot zijn dood blijft. Er komt wel een leuke baas voor Linardo.
@ Weule paard is idd interssanter bij minimaal M niveau
@ Bv bewegen is idd goed bij dikke benen. Lastig dat hij mok heeft. Heb je niet een klein droog stukje? Halve rijbak of zo?

Ik heb net 2 stoere foto's bij Melissen van Barchem gekocht. Ik kon niet kiezen dus heb alle 2 gedaan. Moeders wilde er namelijk ook 1 :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:27

hier geen stapmolen, en ook natte bak/weide :P dus schiet ook niet op

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:30

caro29 schreef:
@ Bv bewegen is idd goed bij dikke benen. Lastig dat hij mok heeft. Heb je niet een klein droog stukje? Halve rijbak of zo?

Helaas is alles behoorlijk nat.
Misschien dat we besluiten nog een stuk wei af te zetten dat ze kapot mogen lopen.
Normaal gesproken lopen er vanaf nu geen paarden meer in een goede wei. Dat gras hebben we nodig voor volgend jaar!
We hebben wel 3 paddocks en het is de bedoeling dat er nog 1/2 bijkomen.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:30

weule schreef:
hier geen stapmolen, en ook natte bak/weide :P dus schiet ook niet op

Haha.. Antwoord is bekend :P

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:31

Foto's showen Caro!
BV balen, Obi staat ook met mok en moet bewegen, maar alleen natte paddocks tot de beschikking. Heel veel wandelen dus maar. Het is wel bijna over!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:33

Helaas heb ik echt geen tijd om elke dag veel te gaan bewegen. Aankomende 4 dagen ook fulltime tot 's avonds werken. Komt vast allemaal wel goed. Ben iig al blij dat de dikke korsten etc er allemaal af zijn!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:33

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:34

En wat ik veel gebruikt heb is Zink Zwavel pasta van de groene os. Heeft onwijs geholpen. Stinkt wel enorm en je moet echt (als je nog een gezellige avond wil hebben erna) handschoenen aan :D

Caro, super gave foto!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:35

Tips zijn altijd welkom :)
Mooie fot's Caro!!

Ik ga btw weer. Mag weer een paar uurtjes les geven!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:42

Kris: Ik had als ik jou was helemaal niks betaald! Die echo was hun eigen keuze dus hun kosten, röntgen goedgekeurd dus hun kosten, klinisch goedgekeurd dus hun kosten.
Wij maken daar altijd van te voren hele duidelijke afspraken over.
Alseen paard in klinisch geld valt mogen ze keuren wat ze willen maar kosten zijn altijd voor koper(behalve klinische keuring bij afkeuren). Valt een paard buiten klinisch geld hebben wij ze zelf altijd al gekeurd en is bij evt afkeuren de kosten voor ons (tenzij het paard bijv de dag ervoor nog gekeurd is). Extra dingen als rugfoto's, scans, etc. allemaal kosten koper.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:43

thanks vief, vind het een mooi jasje dit :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:45

Ik ga volledig met Lau mee Kris, hebben jullie geen contract opgesteld?

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:45

@Kris wat balen zeg. Hopelijk werken ze nog een beetje mee want dit zijn wel erg hoge kosten zeg! pff..
@caro Mooie foto's!

Ik gebruik gewoon zinkzalf voor baby billetjes :P en probeer zoveel mogelijk de benen droog te houden...Wat bijna onmogelijk is met dit weer :+
Ook gaf ik hem een tijdje een bepaalde supplement met o.a. zink/zwavel erin (is gewoon voor mensen) maar kan er niet meer op komen hoe die heette.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:49

Ik heb gelukkig al een hele tijd geen mok gehad bij mijn paarden terwijl het bij mij heel erg nat is. Moet alleen op de bruine merrie letten die is er wel wat gevoelig voor. Vroeger had ik wel eens 1 die er wat last van had maar nooit zo erg dat er dikke plakken zaten of dikke benen door waren.
Misschien heb ik tegenwoordig goede modder in de wei/rijbak :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:27

Stuur wat van die goede modder deze kant op :D
Linardo nog nooit iets gehad, Obi heb ik 3 weken en bam, drie benen mok en daarvoor nooit gehad ;(