[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:23

Snoek eiwitbulten bestaan niet ;) dat zijn dan der lymphe vaaten.. jack heeft een hele vage op zijn buik nu!
Heb er vorige week na laten kijken en zeiden dat het vanzelf weg ging..

Was het droog bij julie? ik ben zeiknat geregend :=

Zadel was oke heb hem even meegenomen om morgen mee te rijden... maar zit toch na te denken voor een nieuwe!

Pb hij is dd erg voorzichtig!

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:46

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:00

Laatst bijgewerkt door viefdepief op 30-05-10 18:11, in het totaal 2 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:06

Ik ben eerlijk gezegd wel blij met de regen. Het begon bij ons erg droog te worden, daar was niet tegenop te sproeien.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:38

Super foto's vief! gekke woll :D

Idd tis erg goed voor het land :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:44

Ik heb de kindjes met schattige ponies overleefd! Het was best leuk om te doen maar toch niet echt wat voor mij denk ik.

Gave foto's Vief en PB!
Roos, die regen is inderdaad wel even goed voor de natuur en voor de bodem in Oudkarspel.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:47

Tg leuk toch voor een x ;)

Regend het niet bij julie dan? hier heeft het echt flink gehoost :=

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:48

Ja was echt slecht weer!! Was in Hoofddorp, de L1 en het L2 heeft redelijk droog kunnen rijden. De Bixie dreef zowat uit de ring.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:51

Ooh oke!! ja je woont hier in de buurt natuurlijk! :o
Bevalt je nieuwe stal?

Ja het was echt niet normaal dat weer :=

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:40

Avond! :D

@Vief: Mooie foto's van Wolles en jou ;) .. Chique jas!!
@PB: Wow.. :oo Lekker veel jasjes :D ...
@Snoekiej: Haha lekker met die tijd.. gelukkig was het dichtbij! :)
@Teegee: Arme Bixie-kids :P ...

Alweer paar dagen niet op bokt geweest... Vrijdag waren we om half 10 op de Vrouwe Fortuna, de oude Tsjalk uit 1895 waar we mee gingen varen/zeilen.. Het plan was om naar Dordrecht te gaan, want daar was 'Dort in Stoom'.. Een evenement met allemaal oude stoomboten, oude tsjalken, etc.. omdat het een oude havenstad is.. Was wel een spektakel!! Erg gaaf! Uiteindelijk hadden we de wind schuinachter en konden we heerlijk op het fokzeil verder.. Echt super. De omgeving was ontzettend mooi en we hebben super weer gehad, ben dus ook onwijs verbrand op de boot, door de wind koelde je wel af en voelde je het niet.. niet handig dus.. Heb nu dus een mega bruine kop *D (en over 10 jaar rimpels :)) ).. Rond 20 uur de stormlantaarns aan, erg leuk!!
We hebben tot ongeveer tot 22 uur gevaren, nog even lekker aan de wijn en toen om 12 uur naar huis.. Lag om 1 uur pas in m'n bed en mocht de volgende ochtend om 6 uur er weer uit :+ ..

Vandaag ook weer gewerkt.. Ben nu wel aardig gaar :o ..
Gister was Wolin niet zo lekker, denk dat ze slecht tegen brood kan (zit gist in), dus was wat gaskoliekerig denk ik.. Gelukkig weer snel over na een paar dikke winden ;) ..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:44

Hier idd ook flink hoosweer. Het begon halverwege de ochtend, maar vanmiddag was ook echt een flinke onweerbui. Wel goed voor het land idd :)

Stoerr dat je 1,40 hebt gesprongen Caro!
Gaaf filmpje PB. Wel jammer dat de camera steeds zo vastloopt :+ Mooie foto ook van Hetje!
Corien, het kan schijnbaar geen kwaad idd. Maar wat eraan te doen is? Minder gras/hooi? Fijn dat het zadel past!
Mooie foto's van Woll Vief! Ziet er echt mooi uit!
Klinkt als een leuk weekend Lotte! Vervelend dat Wolin een beetje koliekerig was :\

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:51

Hier is het nu droog en de zon schijnt :D

@ snoekiej Mijn paard heeft geen moeite met hoogtes. Mijn hoogste met hem is een rechte oxer van 1.45 en zo breed dat ik erdoor kon lopen met paard. Dat dier vind laag niks aan en bij deze hoogtes werkt hij pas super mee :D Je heb ook niet het idee dat hij het niet zal halen...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:25

Tsjalk aanleggen.. wel even wat anders dan onze Sailfish :o ..
Afbeelding

Ik vind het maar koud hoor, het waait hard en af en toe komt er een plaatselijke hoosbui voorbij :roll: ..
Ga lekker op de bank met een filmpje ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:33

Zag de foto's al op je hyves Lotte. Hele gave Tsjalk! Is die van jullie zelf?

Dort is een mooi stadje he. Jammer dat het zo gruwelijk crimineel is (alhoewel het al heel flink is aangepakt).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:47

Nou inderdaad PB := .. Het oude gedeelte was echt prachtig!! Maar je zag wel her en der wat tuig :o ...

Nee, de tsjalk is van vrienden van mijn zus, zij is 'maat' op die boot en gaat met grote gezelschappen mee op die boot om te zeilen.. zij heeft dan de leiding en dan stuurt zij die mensen aan op het dek.. Erg leuk!! http://www.vrouwefortuna.nl zie je de boot helemaal!! Wij hebben een Sailfish, een polyester zeilboot, fijn licht ding :j .. Wij zeilen dan op de Kaag en het Brasemermeer.

Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:58

Echt geweldig zo'n boot!!
Kaag is natuurlijk vlak bij voor jullie. Mijn grootvader heeft vroeger (jaren '30/40) nog een keer of wat de Kaagweek gewonnen. Altijd prachtig zeilen daar. heb al te lang niet meer gezeild.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:11

Ik heb vandaag gesprongen in Gieten. Mijn paard deed haar bijnaam Draak eer aan :( Ze was nogal stout. Het parcours stelde niets voor, was gewoon een open veld en de meeste hindernissen niet heel bijzonder. Eerste rondje was echt een drama, ze was overal bang voor (inclusief jury en publiek). Had 2 stops, als de juy streng was 4 aangezien ze 2x een pootje achteruit zette. Het zag er trouwens wel heel grappig uit, begon al met het groeten: stuiter de stuiter :D Tweede rondje ging wel fijner, daar bleef ze tenminste galopperen en 1 dom pechbalkje omdat ze bang was voor het publiek en niet meer op de hindernis lette.

Lotte: Wat een gave boot!!
Vief: Woll was dus ook een beetje stout. Wel goed dat je toch nog 3e was

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:20

peanutbutter schreef:
Echt geweldig zo'n boot!!
Kaag is natuurlijk vlak bij voor jullie. Mijn grootvader heeft vroeger (jaren '30/40) nog een keer of wat de Kaagweek gewonnen. Altijd prachtig zeilen daar. heb al te lang niet meer gezeild.

Wat leuk zeg!!
Jah Kaag is voor ons super aan te varen!! Mijn vader heeft vroeger een BM-er gehad, zo een die je elk jaar moet schuren en weer opnieuw in de lak moet zetten en dat wilde hij niet meer, vandaar deze Sailfish, lekker weinig onderhoud. En hij zeilt ook erg prettig.. Ik heb op de Kaag als jong meisje zeil-lessen gevolgd daar en een aantal diploma's behaald.. wel geinig, maar het meeste heb ik echt van mijn vader geleerd :) .
Had nu al ruim een jaar niet meer gezeild en toen ik vrijdag op die boot was, begon het wel echt weer te kriebelen, volgend weekend gaat onze zeilboot weer te water, hebben gelijk een weekendweg gepland :P ..

@Anthea: oh oh.. draak dus ;) ..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:44

Heerlijk he zeilen. Wind door je haren op het water.
Was bij ons vroeger verplicht om te leren zeilen (en te leren hockeyen). Echt familie traditie. (Mijn opa heeft OS gezeild en mijn vader Nederlands team hockey.) En wat doe ik, ik ga op een knol zitten :P

Anthea: Ondeugd ;) Gelukkig deed ze het tweede rondje weer goed!!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:15

Wat een leuke foto's komen hier weer voorbij!! En verhalen over mensen met een gat in hun hand..... Ik met bekennen dat ik net als PB momenteel ook 5 :o rijjasjes heb. Ik hou ook heel erg van de juiste spulletjes bij mijn paarden, toch staat de functionaliteit wel voorop! Ik koop ook het liefst in de uitverkoop want ik vind dingen vaak echt belachelijk duur :(

Ben nu behoorlijk uitgeteld, ben de hele dag in Amsterdam geweest om te winkelen ;) Heb wel een paar leuke dingen op de kop weten te tikken. Toch ga ik echt proberen de desigual winkel de volgende keer te vermijden! Die is echt slecht voor je bankrekening...........

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:19

Ik heb dat ook al een paar keer zien hangen idd! Zag er heel gaaf uit. Shoppen probeer ik te beperken tot enkele keren in het jaar in de uitverkoop. Dan ga ik naar Roermond naar de outlet in de uitverkoop. Normaal is het al 50% goedkoper en dan gaat daar nog 70% vanaf. Dan kan je dus bijv Ralph Lauren broeken en truien kopen voor 20euro.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:33

GOede morgen!

WL leuk man zo'n zeilboot!! wij gingen in de 4de op kamp met 4 van zulke booten! vond het zo gaaf, heb ook nog aan het roer mogen staan :D

Snoek kan je niks aan doen, das gewoon een reactie van het lichaam. Jack heeft het ook zal eens een foto maken :)

Ga nu snel naar de fysio en dan door naar stal, moet rijden voor een orun examen.. voel me allen niet echt lekker maar ja..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:14

Goedemorgen!

WL heeft lekker gezeild. Ik heb ook redelijk veel gezeild in mijn studententijd (wat wil je als je maritieme techniek studeert :D ), maar ik vind het niet bijzonder leuk.
Billy, Jij hebt ook al zo veel jasjes!
Corien, Succes met examen rijden! Ik hoop dat ik volgend jaar het examen zelf heb :j
PB, Ik kan nooit wat leuks vinden in de uitverkoop, of ze hebben mijn maar niet meer.

Werk ze iedereen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:17

Ik koop bijna al mijn kleren in de uitverkoop. Mijn maat hangt er bijna altijd nog wel.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:41

@corien: Mooie punten, gefeliciteerd met je winst. Succes bij de fysio en veel plezier bij de orun. Waar sta je nu eigenlijk op stal? Je stond toch daar bij Ginny?
@_Noor: Wel balen van die overbeet, gelukkig kan het netjes onderhouden worden. Mooi dat de eetclub gezellig was.
@peanutbutter: balen dat die bodem zo slecht was, verstandig dat je die ander niet gereden hebt. Filmpje ziet er opzich netjes uit :) Hij is voorzichtig, wat logisch is op een slechte bodem. Mooie foto!
@Snoekiej: Mooi dat de buitenrit zo leuk was! Haha, sta je daar een uur te vroeg. Gelukkig woon je dichtbij. Mooi dat het Jureren leuk was.
@XxDamelzaxX: leuke inkopen bij de paardenwinkel gedaan dus!
@caro29: balen dat je wel hoofdpijn hebt. Gaaf, 1.40!
@viefdepief: paard was met andere dingen bezig dan op jou letten, dus :D Wel een mooie foto, mooi paard is het! Balen van je ontstoken oog!
@Mootje: Ik ga je topic bekijken, Volgens mij heb ik jou niet meer gezien zaterdag?
@Margriet_: Balen dat het zo uitliep. Netjes hoor! Fijn dat je tevreden was. gave foto's!
@mistid: balen dat de organisatie slecht was, maar zo te lezen wel veel geleerd!
@jipje_niekje: Fijn dat het weer wat beter gaat. Succes nog met afstuderen!
@TeeGee: Mooi dat het allemaal gelukt is met die kinderen!
@WolinLotte: Klinkt leuk dat varen :) Jammer dat Wolin niet zo lekker ging. Stoere foto's!
@AntheaV: Jammer dat je paard niet echt wilde mee werken. Fijn dat elk geval het 2e rondje beter ging.
@billy1: Mooi dat het winkelen in Amsterdam geslaagd was.

Over dure spullen bij de paarden.. Mijn tuig is allemaal wel duur, maar mijn kleding normaal. Ik vind het niet nodig om een jasje van over de 200 euro te kopen. Ik heb een mooi jasje van 100 euro, wat ik al veel geld vond. Maar mijn wedstrijd set is heel mooi,voor weinig geld. Krijg er op elke wedstrijd wel een opmerking over :)

Zaterdag training gehad in Renswoude, ging heel goed.
Zondag 1e keer L2. 1e proef vloog mijn plastron uit mijn jasje en kregen we een enorme regenbui over ons heen.. Dus ik had een wapperend ding in mijn gezicht en paard kneep de staart helemaal door de regen. Toch nog 182.
2e proef ging wel netjes, maar ze raakte een beetje op. Wilde ook niet teveel meer rijden, dus dat heeft wat puntjes gekost. ( normaal start ik niet na een cross maar dit was thuis en georganiseerd door een klasgenoot). toen was ik 1e met 186. Overigens wel een strenge jury.

Nog 3 foto's van zaterdag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit is mijn wedstrijdset, alles erop en eraan nog geen 200 euro ( excl tuig en laarzen) bruin en champagne:
Afbeelding