[SGW] [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel 5)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jiska

Re: [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:40

ja ik ken het probleem rowo! (kom ook ong. uit de zelfde buurt) daarom ben ik maar gestopt met springen met ice indoor! tegen de schrodertjes en co kan ik toch niet op... en ice wordt vaak gestresst binnen. outdoor wil ik nog wel eens een parcoursje doen voor de oefening. dan pak ik de kleine wedstrijdjes...

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:42

Scum schreef:
Dat lijkt mij van wel Vieva.

Hoe ging je westrijd Vieva?

Ja en nee..

We kwamen daar aan 'smorgens, dus ik ging parcours lopen , tegen die tijd ging ik opzadelen en zag ik luuk met zijn hoofd uit de trailer staan bij de laad klep, op zijn gemakje naar buiten kijken Lachen
Verders was er niks aan de hand, stond heel rustig! Ja

Toen op gezadeld en los gesprongen, ja hielp mij want die was erbij..
Hij had er niks afgegooit of geweigerd en liep echt fijn Ja

Toen het parcours in en de 1e 2 hindernissen gingen goed.. toen de 3e een balk terwijl we gewoon goed uit kwamen en ik gewoon goed reed, hij tilde zijn voeten gewoon niet op
Toen de 4e goed, 5a goed, 5 B balk, maar kwam door mij, toen 6 goed en 7 rede ik super aan, en tilde hij zijn voeten weer niet op dus weer balk, En de rest goed Lachen
Dus 3 balkjes, en had 41 stijl omdat hij sterk was en ik ook zat te trekken omdat hij niet helemaal terug kwam bij sommige.

Toen op de trailer gezet en me ouders gingen naar de kantine en ik zei dat ik er zo aan kwam..
Maar toen wou hij heletijd gaan liggen en omdraaien, dus ben ik er anderhalf uur bij gebleven, want ik was bang dat hij de boel afbrak Verward!
Dus daarna kwamen me ouders en ik zei dat, dus me moeder me instructrice gehaald ( vriendin van jan ) en die zetten hem goed strak vast zodat hij dat niet meer kon doen.

Toen ging me vader rijden en brak hij bekant heel de trailer af, trappen bokken, springe, proberen te liggen. Verward!

Toen waren we voor aan terwijl hij het onderweg gewoon weer deed heletijd.
Dus we deden het hek open en ik zat in de auto met me vader, en ineens ging de auto heel erg heen en weer, dus ik keek achterom en zag door het raampje van de trailer dat luuk zijn hoofd helemaal naar beneden was en alleen zijn kont zag ik nog half rechtop staan. Verdrietig

Dus ik deed het deurtje open, en schrok me dood, dus ik was in paniek, en riep hij ligt hij ligt hij zit dubbel.
Zijn hals en benen zaten onder de voorste stang van de trailer, en 1 been zat helemaal dubbel en zijn hoofd lag tegen de grond Verdrietig
Dus mensen kwamen er aan, want ik was helemaal in paniek en huilde heel erg, want dacht direct breekt hij zijn been of iets. dus me ouders en mensen hielpen hem losmaken en eruit halen, hij liep niet mank toen hij uit de trailer was.

Dus 1 geluk, toen mocht hij met jan mee terug op de vrachtwagen, en hij stond een half uur alleen met geen mens erbij op de vrachtwagen ( wel met 2 andere paarden ) en hij stond op zijn dooie gemakje.

Toen we thuis aan kwamen, toen alles afgedaan en zijn benen afgespoten. en op stal gezet..

Vanmorgen belde de eigenaar dat ze gistere was weesten kijken bij hem, en zijn voorbeen dik en warm was, en bij hun pony was dat ook en die bleek toen een peesblessure te hebben.

Dus nou komt er direct iemand, om te kijken of het dat eventueel is..
Ik hoop het zo van niet, maar het kan van wel Verdrietig
Ik heb echt vanmorgen veel gehuild, heb nu hoofdpijn en ben misselijk Verdrietig

En zeggen ze hij kan ze been niet zo makkelijk breken, maar wel misschien een peesblessure Huilen

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:49

vervelend vieva!
ik denk ook niet dat luuk zn been gebroken hooft hoor vieva. dan had je het echt wel gemerkt en had hij er ook niet meer op kunnen lopen.
een peesblessure kan dan wel, maar het kan ook heel goed dat hij door de belasting het been warm en dik heeft!

misschien een idee om de volgende keer het schot ruimer te zetten of die eruit te halen. dat wil bij sommige paarden nog wel eens helpen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:50

In de eerste instantie klonk het als koliek. Maar als hij later wel rustig stond was het dat zeker niet.

Ik mag hopen dat ie geen peesblessure heeft Knipoog

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:53

Jiska: Nee, maar ik dacht dat op dat moment, hij lag zo dubbel. Knipoog
Ja, de eigenaar zei ook al we hopen dat het idd door overbelasting komt Ja
Maar de trailer was een 1,5 paards trailer Ja

@Scum: Daar lijkt het op, maar hij deed het alleen in de trailer en buiten helemaal niet en ook niet op de vrachtwagen.
Ik hoop het idd ook niet! Huilen Verdrietig

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:54

Scum schreef:
In de eerste instantie klonk het als koliek. Maar als hij later wel rustig stond was het dat zeker niet.

Ik mag hopen dat ie geen peesblessure heeft Knipoog

dat was ook waar ik als eerste aan dacht toen ik het verhaal las. Maar als ie later gewoon rustig op de vrachtwagen staat dan zal dat wel niet zo zijn gweest. Sommige paarden kunnen inderdaad niet smal staan. Dus bij een 2 paards het schot eruit of opzij wil dan wel helpen. Mocht je een anderhalf paards hebben dan gaat dat natuurlijk moeilijk. Verder kan het ook zo zijn dat het te nauw is in de trailer omdat ie een vrachtwagen gewend is. Sommige wennen eraan, sommige zullen altijd zo blijven doen in een trailer. En een been breken dat gebuert niet zomaar...

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:56

ja ik heb ook een paard gehad wat nooit in de trailer wilde, alleen in de vrachtwagen. toen hebben we de trailer ook maar verkocht, we gebruikte hem nooit meer...

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:58

, maar als ik ga lessen bij jan, staat hij doodnormaal op de trailer heen en terug, en heen naar de wedstrijd ston dhij ook gewoon rustig

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:00

Wellicht toch iets gespannen door de wedstrijdomgeving?

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:01

of er is iets gebeurt wat je niet weet... dat hij ergens van geschrokken is.
die van mij wilde nooit meer in een trailer nadat we een aanrijding hadden gehad met een zwaan. daarna ging hij ook steeds liggen enzo...

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:01

ja misschien ja, maar toen hij s'morgen smet zijn hoofd bij de laap klep stond en naar buiten zat te kijken met zijn hoofd, deed hij niks, ston dhij lekker rustig, en op de vrachtwagen was er ook niks aan de hand, terwijl het ook druk toen was Ja

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:02

ja, kan ,maar op de heen weg voelde we ook nikks, echt super raar Verward!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:08

Vieva: Raar!! Misschien is hij, doordat hij aan begin van de dag zich heeft kunnen omdraaien, nu paniekerig als dat niet lukt.
Laros kan ook helemaal Hyper worden op de trailer als hij alleen moet reizen, ik neem altijd mijn ouwe pony mee als gezelschap.
Wel vervelend dat zijn been dik is, maar dat zal inderdaad wel overbelasting zijn. Sterkte!!

Linde knapt ook nog niet echt op, ze eet goed en heeft geen koorts maar haar uier is nog steeds dik en pijnlijk.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:11

JJ: Ja echt raar ja ! Verward!
Ja dat denk ik ook ja Ja
Want toen hij op de vrachtwagen stond stond er 1 paard naast hem en deed hij niks meer
Ik hoop het ja dat het gewoon overbelasting is! Ja

echt balen JJ, hopen dat het snel over is Ach gut

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:29

Wie weet is er idd wat gebeurd toen je net ff parcours ging lopen...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:30

Ow nee sorry...hij stond toen ook nog rustig.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:32

haha.. geeft niks floor Lachen Lachen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:38

ach af en toe ben ik ook maar een dom blondje Knipoog!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:41

ik ook hoor Vingers aflikken

ga naar stage, ben misselijk Verdrietig
Hopelijk houd ik het vol tot half 6 Boos!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:03

Ik ga ook maar weer eens een poging doen om te leren... het is toch een dooie boel hier Knipoog

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:10

Bah, vervelend Vieva! Helemaal als je niet weet wat er is. Trailertroubles..bah..heel vervelend. Die van mij wilde er nooit op en dan hielp ook niks. Heeft anderhalf jaar geduurd, waarschijnlijk ook door een slechte ervaring.

Wat is het heerlijk weer!!! Net heerlijk in het zonnetje gereden en zal zo naar de manege..daar ff lesgeven.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:15

Vieva: vervelend zeg! Hopen dat het allemaal meevalt!

Vief: gave foto's Haha! Echt goed gedaan Lachen

Ik had net geen prijs met Violin... Had wel de beste stijlpunten van de vierfouters Knipoog
Met Sunny had ik 2 balken in het M. Ze deed goed haar best, maar we hadden totaal geen wedstrijdritme en ook niet hoog gesprongen de afgelopen tijd. Dan valt een M parcours best tegen. Gelukkig reed ik zelf geen domme afstanden en zag het er volgens mijn vader wel heel goed uit Lachen
Ga denk ik volgende week weer een rondje springen om een beetje in het ritme te komen. Ik merk namelijk als ik met Sunny de ring in kom, ze heel erg spant. Na een paar wedstrijden achter elkaar is dat vaak weer over.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:35

Net toch maar even de veearts weer bij Linde gehad. We gaan de antibiotica nog maar langer geven. Gelukkig hoef ik het nog maar 1x te behandelen want dat is echt zo sneu voor haar. Moet dan de uier schoonwassen en desinfecteren en dan een spuit met droogzetter erin doen. Ben blij als ik daar vanaf ben want Linde gaat bijna liggen zo'n pijn doet dat bij haar!!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:53

JJ: arme Linde! Lijkt me inderdaad best pijnlijk zo een spuit erin...

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:23

Zo. Ik heb school weer overleefd Lachen