[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:29

ja zeker mooi, ik heb daar een aantal paardjes uitgeprobeerd, maar het was het allemaal net niet

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:47

Ik ga morgen ook naar de VDL hengstenshow. Jan, die bij VDL werkt zou de rode loper voor me uitleggen
Voorgaande jaren was dat steeds tegelijk met de eerste outdoorwedstrijd voor paarden bij ons in de kring. Nu hebben ze het veranderd en hebben morgen de pony's kringwedstrijd en de paarden volgende week.

Fijn Scum, dat het zo lekker ging.

BT, ligt ie al in de pan?

Heb gister fijn gesprongen met de Indoctro, het voelde alsof er voor ieder sprong in de afzet een explosie afging.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:51

ja ze sprong echt super RK!!! ze schoot gewoon van de grond!
leuk dat je ook gaat morgen RK, dan zie k je daar wel..

ik kon het niet laten, ik heb een stukje gegeten jammieeeeeee

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:00

BT weet je ook hoe laat het begint, want ik moet morgenochtend eerst jureren bij het ponyspringen.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:05

om 2 uur geloof ik!!

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:00

wat gaaf dat ie zo goed springt RK!!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:13

Hier nog even wat foto's die nog op m'n camera stonden

Afbeelding
Foto gemaakt tijdens ons culturele dagje in Amsterdam

En nog wat van Sammiemonster
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ik vond deze foto's toen ik net even ging kijken of m'n foto's van vanmorgen nog een beetje gelukt waren.
Ik zat namelijk m'n broodje te eten en nog wat CKV door te nemen toen ik opeens in het bosje tegenover ons huis een grote paraplu zat waaronder twee mensen gehurkt zaten. Ik vond het al heel vaag, maar ik dacht nou het zal wel, zullen wel twee kindjes zijn die verstoppertje spelen ofzo..
Maar toen ik later nog eens keken zaten ze er nog steeds?

Afbeelding

Dus ik nog eens gekeken, maar zag niet zo veel bijzonders, was namelijk wel een eindje het bos in. Dus ik ga weer verder met lezen en eten, hoor ik opeens een ambulance in de verte, dus ik kijk op rent er een wat dikkere vrouw door de bosjes. Tegelijkertijd komt die ambulance en zie ik m'n buurvrouw ook het bos in rennen.

Afbeelding

Zat dus nog een vrouw onder die plu gebukt. En er lag ook nog iemand
maar dat zag ik pas toen de ambulance mensen met hun brancard iemand onder de plu vandaan haalden
Geen idee wat er was gebeurd, maar dan sta je toch wel even dom te kijken
Afbeelding

Toen ze met het persoon bij de ambulance kwamen was er ook al een politieauto aangekomen en het laatste wat ik zag was dat de ambulance gevolgd door de politieauto heel langzaam wegreden. Buurvrouw nam die twee vrouwen die onder de paraplu bij het slachtoffer hadden gezeten mee. Kwam later nog de slager aangesjeesd in z'n busje, ging bij de buren naar binnen en sjeesde even later weer weg..
Heb echt geen idee wat er gebeurd is, maar het zal wel niet zoiest leuks geweest zijn

Ik als ramptourist natuurlijk gelijk m'n camera gepakt, het was dat ik nog in m'n pyjama zat, maar anders was ik wel even gaan kijken of ik iets had kunnen doen..

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:21

Vaag vief!

Ik ga waarschijnlijk ook naar de hengstenshow! Maar heb wedstrijd sochtends dus moeten we nog even kijken of het dan nog zin heeft om heen te gaan!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:59

viewtopic.php?f=15&t=562337

Weet niet of jullie dit al gezien hadden..
Maar ik zit nu bijna met tranen in m'n ogen, vooral dat filmpje (link onderin het bericht)

MVrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:11

beste SGW-liefhebbers en andere geinteresseerden,

N.a.v. het 'geroddel' en de steken onder water die hier op Bokt verkondigd worden door iemand die haar vriendje hééééél graag Rabo talent van het jaar ziet worden, maar daarbij de realiteit een beetje uit het oog verliest, voel ik me geroepen om eea uiteen te zetten, opdat jullie ook de andere kant van het verhaal horen, en zo ZELF een keuze kunnen maken. Enthousiast maken is leuk, manipuleren is minder sportief.

Laat ik voorop stellen dat ik Huub vd Mark een klasse ruiter vind, met dito prestaties, dat zullen er veel met me eens zijn. Maar dat er gesuggereerd zou worden dat 'Huub alles zelf gedaan zou hebben', is vrees ik niet helemaal waar. Want toen Huub nog een Huubje was, wie reed zijn paard toen in dressuur? En wie heeft dat paard verder geschoold tm Z2 niveau, mede de reden waarom hij zo hoog op het EK kon eindigen?? Huub krijgt met zijn talent regelmatig paarden aangeboden, die hij stuk voor stuk niet goed genoeg vindt. Dat is zijn keuze. Hij zou ook gewoon kunnen beginnen met een paard, en zien waar je kunt komen? Toen Iris Roosje kreeg, wisten ze ook niet of het een goede of heel goede zou worden.

Dan wordt er gesuggereerd dat de papa van Iris Pemen 'heel dure' paarden zou kopen. Niets is minder waar. Iris is juist het voorbeeld van een meisje die geen ' kant en klare paarden' koopt. Ze schoolt ze zelf en traint er hard voor, net als Huub. En trouwens, als we dan toch aan het vergelijken zijn, denken jullie dat Paso Doble, het voormalig toppaard van Huub, 'een koopje' was?? Daarom, voer campagne op een positieve manier, en laat de mensen ZELF kiezen! Begin geen roddel en achterklap te spuien, dat is onsportief. Voor zowel Huub als Iris zou het super zijn als er een eventer gekozen zou worden; daar hebben ze beide profijt van in de toekomst.

Ikzelf ben van mening dat een talent niet gekozen dient te worden op wat hij/zij al gedaan heeft, maar wat hij zij op (korte) termijn nog kan bereiken. Laten we eerlijk zijn en zeggen dat Iris met 3 fijn lopende paarden, trainend in Engeland, op dit moment betere kaarten heeft dan Huub, die op dit moment helaas geen paard op niveau heeft. Maar nogmaals, maak zelf je keuze, laat je niet leiden door roddel en achterklap. Mirella

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:20

Mirella, ik ben het grotendeels met je eens. Daarom heb ik dus ook niet gestemd (dat en mede omdat ik zowiezo geen voorstander ben van het Rabo Talentenplan).

Ongetwijfeld zijn alle ruiters die in aanmerking komen wel talenten. En het zou natuurlijk geweldig zijn als er eens een eventer wint.

Maar ik vind niet dat er hier roddel en achterklap plaatsvind. Er zijn in mijn ogen geen andere ruiters afgekraakt, of jij moet zoiets gelezen hebben in een ander topic (ik hou ook niet heel bokt bij .

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:27

Hm, ik vind dit een erg heftige reactie, want ondanks dat LOve heel erg enthousiast is over Huub, is ze doorgaans ook lief over Iris. Volgens mij is die opmerking over dure paarden maar 1 keer gezegd (en misschien is dat ook niet heel erg netjes), maar mij mij hangt vooral een beeld bij van een enthousiaste promotor, niet alsof er hier negatief over anderen gepraat wordt.

Want volgens mij is hier meerdere malen gezegd dat Iris hartstikke goed bezig is!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:27

Mirella, ook ik ben het grotendeels met je eens. Maar, net als scum heb ik nergens roddel en achterklap gelezen. Gel*ld wordt er toch wel en zeker in de paardenwereld.
Ook ik heb niet gestemd om dezelfde reden als Scum hierboven aangeeft.
Ik denk ook niet dat degene die Huub zo promoot, kwaad in de zin heeft. Zij wil gewoon graag dat haar vriend wint. Meer niet.
Maar, ik ben bij met je reactie, want dan kennen we ook de andere kant van het verhaal.

Tenslotte: jij hebt in je onderschrift staan "stem op Iris en win een hoofdstel". Doe jij nu in feite niet een beetje hetzelfde als de persoon die Huub promoot?!

rosanrosan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:30

Simmie schreef:
Mirella, ook ik ben het grotendeels met je eens. Maar, net als scum heb ik nergens roddel en achterklap gelezen. Gel*ld wordt er toch wel en zeker in de paardenwereld.
Ik denk ook niet dat degene die Huub zo promoot, kwaad in de zin heeft. Zij wil gewoon graag dat haar vriend wint. Meer niet.
Maar, ik ben bij met je reactie, want dan kennen we ook de andere kant van het verhaal.

Tenslotte: jij hebt in je onderschrift staan "stem op Iris en win een hoofdstel". Doe jij nu in feite niet een beetje hetzelfde als de persoon die Huub promoot?!

Sorry, dat heb ik gedaan.. We vonden dat iris nu ook wel wat publiciteit kon gebruiken.
Laatst bijgewerkt door rosanrosan op 31-03-06 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:32

Volgens mij doet iedereen dat wel die in aanmerking komt

Ik heb eigenlijk ook nergens iets negatiefs over Iris gelezen?

rosanrosan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:34

Scum schreef:
Volgens mij doet iedereen dat wel die in aanmerking komt

Ik heb eigenlijk ook nergens iets negatiefs over Iris gelezen?

Negatief.. tja tis hoe je het bekijkt, denk eerder ook verkeerde informatie. Maar denk dat mirel dat wel opgehelderd heeft nu.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:39

Nou, opgehelderd, dat klinkt mij toch een beetje overdreven, want ik vind LOve d'r actie niet over de schreef gaan en ze heeft vaak genoeg gezegd dat Iris het ook verdient, dus ik blijf de reactie wat overdreven vinden.

Wat mij betreft hebben we twee goede eventers en verdienen ze het allebei!!

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:49

miss_jumpy schreef:
Nou, opgehelderd, dat klinkt mij toch een beetje overdreven, want ik vind LOve d'r actie niet over de schreef gaan en ze heeft vaak genoeg gezegd dat Iris het ook verdient, dus ik blijf de reactie wat overdreven vinden.

Wat mij betreft hebben we twee goede eventers en verdienen ze het allebei!!

Tuurlijk, ik vind ook dat ze allebei topruiters zijn!
En Margo heeft ook vaak genoeg gezegd dat iris het ook verdiend om te winnen, en dat meent ze ook!

Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat door het verhaal van Mirella ook de kant van Iris is belicht.. dat is wel zo eerlijk.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:53

mireile vind het ook nodig negatief te doen over Huub, en mij is altijd geleerd dat je niet bij een ander moet doen wat je zelf ook niet leuk vindt.

Ik vind het dus gewoon jammer dat Huub ook even in een negatief daglicht moet worden gesteld.

Maar goed, genoeg erover!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:55

Daar kan ik me toch niet helemaal in vinden. In dat geval zoude Maikel van Mierlo en de rest van de ruiters hier ook allemaal hun zegje moeten komen doen; dan pas zou het eerlijk zijn.

Dit is nou eenmaal een SGW forum, en toevallig zit Margo op dit forum. Ik kan me goed voorstellend dat ze het leuk vind als haar vriend wint.
Hartstikke leuk dat jullie het voor Iris opnemen. Maar ik vind het niet nodig om hier zoveel ophef over te maken. Het verhaal van Mirella kwam op mij niet over als opheldering geven, maar toch iets negatiever.

Laten we er nou niet over gaan kissebissen

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:58

Haha, je was met net voor MJ

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:00

ja, ik zag het

Eerst

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:11

Heb me hier al een tijd niet meer laten zien

vief; klinkt niet erg fijn zeg!

ik ga vanavond mn springlessen weer oppakken!
heb echt al een hele tijd geen springles meer gehad
(gelukkig met alle crossen die ik heb gereden altijd nog foutloos geweest in het springparcours)

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:14

zo nou ik heb weer een fietstocht gehad vandaag (even wat anders dan rabo verhalen )
RK vond het zeker nodig dat ik kilometers ging maken, want ze had haar bit nodig en die had ik natuurlijk op stal liggen dus op de fiets goed voor de conditie, vanmorgen ook al geweest en straks met de auto

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:25

rosanrosan schreef:
Simmie schreef:

Sorry, dat heb ik gedaan.. We vonden dat iris nu ook wel wat publiciteit kon gebruiken.

Ehm, kun jij dan in het profiel van Mirella? Dat betekent dat jij haar ww en dergelijke weet.
Dat is niet toegestaan volgens de boktregels, ook al vind Mirel het geen probleem.