Mijn tandarts houdt altijd 3-5 dagen geen bit in aan, en er is nog nooit meer gebeurt dan bijvijlen en uitbalanceren.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 06-04-19 16:43
Wij hebben heel vaak de tandarts erbij gehad, en dat nooit als advies gehad. Ook nooit wat gemerkt met rijden daarna, anders dan dat hij juist veel fijner was als voor de behandeling .
bluf is gisteren naar de tandarts geweest, ze had een paar haken en vandaag gereden. Niets aan de hand. 3 tot 5 dgn geen bit in vind ik erg lang. Is dat met een reden dat jouw tandarts dat zegt
Ik heb een onwijs goede tandarts die echt heel precies is in wat hij doet, en als je het verschil vaak ziet met hoe het er voor was kan ik me heel goed voorstellen dat het voor het paard wennen is. Ik denk niet dat hij het bit niet in kan, want de plek van het bit gebeurt ipc niks mee. Maar voor echt rijden is het wel lekker als hij even kan wennen. Ik rij dan vaak een paar dagen bitloos.
Ik rij ook gewoon in principe gelijk weer bij een eenvoudige ingreep. Beetje vijlen zeg maar. Dus wennen hoeven ze niet en in principe gebeurd er toch niet veel bijzonders met een gebit als je het bij houd? Voor de rest, afkloppen, hebben m'n paarden nog niks bijzonders gehad. Ja met wolfstanden wacht ik even met bit erin hangen. Doe ik altijd voor zadelmak maken.
Nou als ik zie hoeveel het golft binnen een jaar bij Diego en hij heeft echt geen slecht gebit haha. Maar goed ieder zo zijn eigen manier toch, wat zijn 3 dagen op een heel jaar als je ook bitloos wat kan sturen.
Ja idd. Je kan iig door. Hier veranderd het gebit nooit zoveel in een jaar. Bij de 1 ook wat meer als de ander hier op stal. Heb vooral jonkies staan, dus ook veel wisselen
Bij ons moet meestal best wel veel gebeuren, moeilijk gebitje, tandarts moet dan ook 2x per jaar komen. Ik geef meestal de dag erna vrij, en dan weer rijden. Bitloos is kansloos bij mijn paard, dan sla ik alleen maar op hol. Lijkt wel alsof ze in paniek raakt van bitloos ofzo.
Mij ook! Mijn eigen paard is herstellende van een hoefzweer dus mag niet mee, maar ik mag een rondje op de Gelderse van een vriendin. Echt superlief Veel plezier en succes allemaal!
top! Ik mag 10 over 5. Vind het wel laat, maar goed haha! Ben er rond 3 uur om nog even parcours te lopen. Wie ik tegenkom onderweg zet ik nog even op de foto.
Wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden in Bathmen. Ik heb als fotograaf gezeten bij de greppel. Erg leuk om sommigen van jullie langs te zien komen!
Dit was niet onze beste cross, 4 weigeringen (op verschillende hindernissen) We kwamen niet lekker in het ritme, gevoel was er niet. Controle, was er dan weer wel. Springparcours niet gedaan, stond mij veel te hoog, was geen 80 cm, wilde het wel proberen, maar met inspringen was er al geen controle.
Had weigering op hindernis 5, 6A, 8a en 15. hindernis 5 was echt onnodig, was super simpel.. Daarna de lage maar gesprongen. Bij de greppel hadden we een weigering, weer aangereden toen stond ze in de greppel en de derde keer volgens mij ook, dus tussen A en B een volte (eigenlijk dus 5 weigeringen) die sprong ze super. 8a de opsprong, zat ook een soort greppel volgens Enya. En 15 was het huisje bij de waterbak, de waterbak deed ze super.
Even foto's van Dewi showen, helmcamera video komt morgen maar.
Deze vind ik echt geweldig, voor mij gevoel ging ze echt niet zo erdoor heen haha
Maar we kunnen het wel, soort van
En de B hindernis
nummie
Geplaatst: 07-04-19 23:26
Hier ook mooie foto’s van dewi mijn merrie voelde vandaag wat onzeker. Insprong op het water wou ze eerst niet, later wel. En ze trok op alles wat minder aan dan ik gewend ben. Welke fotografen zaten er nog meer?
JoycexEnya
Geplaatst: 08-04-19 08:31
Mijne trok ook niet fijn op de hindernissen aan, ik heb niet echt fotografen gezien. Ook niet echt met parcours lopen haha. Iets teveel geconcentreerd ofzo
Shauniraquel
Geplaatst: 08-04-19 08:45
Ik heb een paar foto's van sommige deelnemers. Zal deze vandaag even online gooien. Zelf fijn parcours gesprongen, foutloos met een goed tempo erin. De cross ging eigenlijk wel oke. Alleen 2 weigeringen, wat totaal onnodig was. Dus toch besloten een tweede ronde te rijden. Deze wel foutloos gesprongen. Alleen de opsprong vond hij nog wat spannend. Hier remde hij nog wel voor af, maar nam het uiteindelijk in stap.
1e ronde
2e ronde
DreamGuide
Geplaatst: 08-04-19 08:49
Wat een leuke foto's allemaal! Ik weet niet welke fotograven er allemaal waren, wel het e.e.a. via Oypo kunnen vinden. Ik ga nog even bedenken welke ik wil nabestellen.
Hier op de achtergrond besloot ze halverwege het water wel uit te kunnen #berggeit
En het filmpje, waaruit blijkt dat ik echt mijn mond niet kan houden. (En dat ik echt aan mijn conditie moet werken )
Kelan
Geplaatst: 08-04-19 08:55
Wij hebben het 2e rondje fijn gereden. Eerste rondje een iets (te) onstuimig paard. Mijn meestal zo relaxte paard, had nu de turbo en dribbel aan Tweede rondje even ingegrepen, en dat ging een stuk beter (op een hele grote afstand op hindernis 7 en daarna de turbo waar aan na)