[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:50

Marijke: Flink verhaal... Kan me voorstellen dat de stress dan nu wel echt toeslaat.. :(:) Zal aan je denken en hoop dat het allemaal meevalt.
Sanurie: Fijn dat je tentamens goed gingen :)

Net terug van stal en Woll was weer lekker typisch bezig :+ Kreeg haar eerst niet uit stal. Stond al met een wortel klaar maar ze bleef met haar hoeven achter het rondje van de stal staan :roll: na 1,5 minuut besloot ze er toch maar uit te komen, maar was wel benieuwd of ze dat ook zonder wortel gedaan had :+
Buiten in de losgooilongeerbak ging ze op een stukje van 10 meter alleen maar van links naar rechts in galop en ze was met haar dikke lijf echt binnen een paar minuten al buiten adem, dus dat leek me ook niet echt een plan dus toen maar een paar rondjes gaan wandelen al waren de eerste 4 rondjes rond de schuur alleen maar gedribbel :+ Oscar al op de paddock gezet waar die ook mooie sprongen aan het maken was en een gat naar China aan het graven was en die maar wat afgeleid door wortels in zijn paddock te verstoppen. Maffe beesten :+

Had Woll 4 dagen niet geborsteld en verbaasde me echt hoe los haar haren opeens zaten :oo
Resultaat van net 5 minuten poetsen:

Afbeelding

CoriienRN

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:54

MM jeetje :(:) ik had idd denk ik ook het zelfde gedaan als jij als hij kort daarvoor gekeurd zou zijn zou ik het ook niet doen! maakt het niet minder natuurlijk balen zeg :(
Vief lekker bezig die woll ben echt benieuwd naar de beeb! ;)
sanuri wij gaan naar wassenaar om 12 uur.. lekker vroeg dus!

Ga zo bij een vriendinnetje eten! heb lekker burritos gehaald :9

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:54

kale woll straks :D

Die van mij haart nog helemaal niet uit? Best apart eigenlijk :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:59

Hier verharen ze ook al flink.

Ga mij eveen douchen en eten en dan naar vriendinnetje. Lekker even avondje theeleuten en bijkletsen/roddelen :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:00

Heb vanavond dressuurles dus Beat mag weer hard aan het werk!
Hier verhaard er nog geen, toc en marieke ook nog niet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:02

Ik ga ook even bijkletsen :)

Ik heb last van hallux valgus := erg vervelend met schoenen zoeken passen ect...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:07

_lautje_ schreef:
Jeroen± Tientje i bevallen :P Maar misschien dat die idd ook maar 2 uur heeft geslapen vannacht ;)

geloof dat ik niet helemaal wakker was dan :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:08

haha blond zeker jeroen :P

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:08

NIKS tegen blond hea :o?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:11

Heheh nee hoor ben zelf ook :o? ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:12

ach als er iets fout gaat is het altijd wel een goede smoes :+
En aangezien ik af en toe nog mijn acties heb }:0

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:15

@MM: Jeetje wat een verhaal zeg... Veel sterkte, en ik snap je beslissing ook wel.
@Vief: lekker veel haartjes
@Corien: Okj, vroeg dus inderdaad

Ik ga eten ....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:20

Heb ik ook wel eens hoor evony ;)
sanurie voor jou is het best een eind rijden voor een "strandritje" ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:34

Mijn paardje liep net zo fijn in de les <3 Ben helemaal blij.
Ik denk dat ik ook maar weer wat dressuurwedstrijdjes op ga geven :)

Marijke: Wat een naar verhaal zeg. Ik ben benieuwd wat er donderdag uit komt. Kan me ook heel goed voorstellen dat je er tegen op ziet!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:36

@Anthea: Fijn dat zo goed ging, hopelijk straks bij mij ook.
@Corien: Is het ook, maar wil heel graag een keer naar het strand. En dan moet je er wat voor over hebben.

Ik heb wel eens foto's gezien van mensen die gingen zwemmen met hun pony/paard bij de Sgw Leidschendam, mag dit ook egt ?? weet iemand dat ??

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:39

Ik heb geen idee ben er nog nooit geweest :+
Wij hebben een meertje in de buurt kan je dwars door heen rijden, als ze daar eenmaal in durven is een waterbak geen probleem meer aangezien die 50 keer zo klein is ofzo en veel minder diep :+

Anthea: Fijn dat je paardje goed liep! Ik moet nog hopelijk loopt die van mij ook fijn :D Ik heb iig wel de eerste dressuurwedstrijdjes weer opgegeven ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:40

Pffffffff, ik word gek van die k-wind! Het stormt hier gewoon weer... -O-

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:42

Hoop dat het hier nog even uitblijft! Moet met de trailer op pad -O-

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:43

Jeetje Marijke, daar zit je dan wel mee zeg :(:) . En wbt het keuren, dat had ik ook niet gedaan als er een vers rapport bij zat. Dit is gewoon domme pech en daar kan jij verder ook niets aan doen.
Jeroen, dat was ik :)
Leuk die cursus Jeroen!
Beau verhaart ook al flink, de rest is geschoren (op Kino na) dus dat valt me niet zo op
Ghehe, blond. Ik ga ook weer back to blonde

Ik ben me vanmiddag gaan omkleden om te rijden, maar werd een klein uurtje geleden wakker gemaakt :o rijden sla ik dus maar over vandaag, omdat ik nog even creabea moet doen voor school

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:48

Wat een lieve reacties van iedereen!!! Als we met zijn allen donderdag morgen om 9.00 duimen en hopen dat het goedkomt met Zeus dan moet het toch lukken!!!???

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:48

Ik ga heel hard voor je duimen marijke :(:)

Mirthe: slaap te kort? Hoop dat er geen verband is met de slimme actie van Jeroen ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:55

@ mm balen dat er wat mis is met Zeus.
@ Annetje welkom!
@ JN gefeliciteerd met je baan *\o/*

Hier waait het heel hard en de ruin was er wat minder tegen bestand dan gisteren. Heb maar 20 minuten gereden en maar op de helft van de bak. Zaterdag heeft mijn merrie los gelopen in het dorp. Volgens de boer kwam er eerst een stuk wit plastic voorbij en erachteraan kwam een wit paard. Hij had het idee dat er iets niet klopte :( . Bij de buren zijn ze een mega grote wellness stal aan het bouwen voor koeien en door de wind vliegt er wel eens plastic rond :( . Daar zijn mijn paarden niet echt tegen bestand |(
Mijn cap draag ik tegenwoordig altijd sinds mijn ongeluk van vorig jaar. Toen stond ik er wel naast maar toch..
Ik klets ook in de cross. Zeg vaak goed zo, braaf, super en als aanmoediging kom enz
Ik hoop deze maand ook nog een wedstrijdje mee te pakken. Moeders was van mening dat ik na 1x rijden op de ruin as zaterdag wel kan gaan dressuren in de buurt. Laat hij nu sinds mei vorig jaar niet mee te zijn geweest op CC en het minste van de 2 heeft gedaan afgelopen periode. Merk trouwens dat ik een stuk ontspannender op hem zit dan voor onze staking. Heel apart :o

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:23

Hier waait het ook behoorlijk. Was net wel vervelend toen ik met de trailer op pad was. Maar het was wel te doen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:31

Lielle schreef:
Dat is zeker een goede promotie geweest. Agnes had ook meteen de smaak te maken, maar na Maarsbergen heeft die volgens mij niet meer gecrosst.
Die heeft het daarna volgens mij niet meer aangedurft om te starten. Volgens mij was ze dat komend jaar weer van plan.

Mootje, ik neem aan dat je niet op die ijzeren palen bent gaan zitten? Dat lijkt me zeer pijnlijk :+
Wist je dat die hindernissen heel mooi fluiten als er een stevige wind staat? Echt heel mooi, wil ik ook thuis in de tuin!
Ik wil ook weer trainen, maar ik heb geen vervoer... ik heb vrijdag een springzadel gekocht en kan echt niet wachten om hem in het terein uit te proberen! Gisteren al mee gesprongen (gewoon simpel, want paard voelde niet fit) en het zat echt veel beter dan mijn dressuur- of veelzijdigheidszadel.

Lielle, zelfde spraakverwarring had ik met Rob en de haag de dressuurbaan uit. Voor mij was dat echt een HAAG en hij had het over een heggetje, dus ik sprong heel leuk over het dingetje ernaast dat meer als decoratie daar staat O:) De echte haag durfde ik niet trouwens, maar dat komt nog wel, ik denk dat ik hem nu wel zou durven. Toen had ik net mijn derde les daar geloof ik.

Snoekiej, was jij niet degene die met dressuurzadel crosste? Heb je nu een springzadel gevonden?

m_m ik vind het helemaal niet dom. Als jij er een goed gevoel bij had en het vertrouwde, dan dat voor het moment genoeg. Ik vind mezelf achteraf ook dom dat ik Vies nooit helemaal gekeurd heb. Op de klinische keuring had hij namelijk een aanmerking op rechtsachter. Gelukkig is hij er nooit kreupel op geweest, maar ik weet wel dat ik een volgend paard dan zou laten staan om later opnieuw te keuren, of helemaal op de foto zou laten zetten.
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt met hem en dat hij snel weer helemaal de oude is. Het klinkt wel erg onzeker allemaal, ook met het hoefsmid verhaal erbij. :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:07

Lielle & Annetje, Als ik Agnes hoorde piepen met het inrijden in Maarsbergen denk ik niet dat zij er veel plezier aan beleefde :o Daarbovenop de val nog...
MM, Wat ontzettend balen. Ik heb dit paard wel over laten keuren incl rugfoto's, omdat ik twee dagen daarvoor een paard weggebracht had met een een kapotte rug (ook tijdelijke verlamming, net als wat jij zegt)...

Ik heb mijzelf zitles gegeven zonder beugels. Paard liep meteen fijner :o Heb nu spierpijn :+ Verder net weer gehoord dat (i.m.o. een perfect stel) uit elkaar is ;( Alle paarden staan daar dus ook te koop -O-