[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:40

billy1 schreef:
Vind ik dus niet, ben er twee weken geleden nog geweest en heb echt lekker kunnen trainen!

Maar jij zult bijna alleen de dikkere hindernissen nemen, die zien er idd nog een stuk beter uit. Maar als je de haagjes (tenminste, dat moeten ze voorstellen) die op de open plek in het bos en bij de waterbak, het bijenkorfjes huisje, diverse dikke bomen ed bekijkt, wordt dat echt slechter. Verder komt er nooit wat nieuws bij, hoogstens verandert er wat aan de opstelling van de sprongen.
Ik zeg niet dat je er niet leuk kunt trainen, alleen dat er hier en daar qua onderhoud niet veel aan gedaan wordt.

Snoekiej, in Ysselsteyn mag je idd zelf trainen. Moet je wel bellen vantevoren en geld in een envelop achterlaten in de brievenbus daar op het terrein.

Vief, gekke Wolles ook. Last van (zwangerschaps)hormonen?! :D
Corien had lekker gedressuurd en fijne tips van de jury gekregen (meer pizza eten.... :+ )
Mooie springfoto's van Margriet gezien.
Verder niet meer kunnen onthouden, solly :+

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:40

Hele stoere foto's Margriet!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:41

Maar de wedstrijd in Ede gaat nooit meer terug komen op de agenda?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:06

Mooie foto's Margriet!
Gaaf jasje PB! Animo is tegenwoordig echt een hype, de broeken worden ook steeds meer verkocht. Vind de simpele jasjes wel mooi, maar die met de rare ritsen en blingbling is niet mijn ding. De prijs ook niet echt :+ . Pikeur? heeft nu ook mooie softshelljasjes :9
Verder veel over terreinen.
Rest heb ik niet onthouden, ben moe en chagrijnig en moe.

Foto heb ik nog niet kunnen maken, maar dit is hem http://www.imagingserver.eu/IS1/erez?sr ... ill=ffffff

Vandaag HTC dag gehad, les gehad van meneer Huizinga :) . Weer wat bijgeleerd, alleen je kan er echt weinig op het terrein :\ . Meno vond het wel heel leuk.
Dressuurles van Jolanda de Nekker was super, ze geeft echt onwijs fijn les. Jammer dat ze zover weg woont, maar misschien komt ze hier in het noorden een aantal lessen geven. Was heel enthousiast over Meno en heeft leuke dingen op mijn beoordelingsformulier gezet :D . Oa dat ik goed luisterde en fijn meewerk :) altijd leuk te horen. Heb op KNHS kamp ook elk jaar het geluk les van haar te hebben :) .
Organisatie van alles was wel onwijs slecht.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:14

Die van pikeur zijn wel mooi ja, maar vond die van equiline mooier. Pikeur heeft ook een hele mooi slipjas van softshell, maar moet eerlijk zeggen dat ik toch liever mijn Kentucky slipjas heb. Vind voor dressuur dat toch chiquer. Animo rijdt idd iedereen mee. Maar vind ze voor het mooie net tekort.
Wel een hele blitse broek heb je!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:24

Vind de equiline ook erg mooi idd!
Vooral bij de pony's start iedereen ermee, een gpa speedair en een kingsland/robby's/animo/iets anders zolang het maar erg duur is broek en je hoort er helemaal bij hier... Het moet toch ook leuk blijven, snap niet dat die ouders het die kinderen allemaal geven. Kinderen hoeven bijna geen van allen iets eraan te betalen, zelfs prijzengeld mogen ze als zakgeld beschouwen. En als er dan iemand ergens hard voor gespaard heeft en dan ook een duur iets gekocht heeft, hoor je overal gesmoezel "Zo, dat werd ook wel eens tijd" :n .
Ik doe niet aan dat soort dingen mee, wat een lol. Koop gewoon dingen wat ik leuk vind, en het kan mij niet schelen waar de anderen in aankomen, zolang het maar enigszins toonbaar & wel veilig is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:34

Ik had als kind ook echt geen hele dure broeken, jasjes en caps. Pas toen ik 15/16 was en de pony's een beetje ging rijden (lees wat voor de kost ging doen ;) ) kreeg ik echt mooie spullen. Tegenwoordig hoef ik al helemaal niet meer te klagen. Maar de meeste van mijn spullen zijn uit de uitverkoop of dergelijke :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:53

Dat is imo toch ook veel leuker dat je het echt verdient dan dat je het zomaar zonder pardon (zonder iets er voor te doen) het krijgt.
Als ik iets nieuws nodig heb wil ik natuurlijk ook graag iets moois&duurs, maar dat gaat nu eenmaal niet. Dus dan zoek ik het in de aanbieding of toch eerst maar een goedkopere variant. Op beide wedstrijdsets heb ik muv laarzen op alles korting gehad := .
Ik ben nu nog niet uitgegroeid (dachten van wel, maar groei ineens weer) en dan vind ik het ook zonde om iets te kopen wat je misschien een jaar later niet meer past. Dan wacht ik liever nog even, anders is het ook zo zonde.
En veel kinderen weten nieteens of ze wel willen blijven rijden.

Korting is bij mij ook wel nodig, ik heb zo'n onnozel groot gat in mijn hand wbt paardenspullen, maar ik heb op het moment toch wel wat in mijn spaarpot zitten. Bankrekening is echter wel zga leeg, omdat ik er Meno en mijn bruine zadel van gekocht het. Moet eigenlijk ook nog een nieuw chique glas voor in de voordeur betalen, omdat ik die in een woede-uitbarsting stuk heb getrapt :o .

Ach, het kan mij verder niet zoveel schelen. Het is ieders eigen geld wat ie uitgeeft (hoop ik in ieder geval := ). Moeten ze zelf maar weten wat ze daarmee doen. Kan me er wel druk om maken maar daar trekt een ander zich toch niets van aan. Leven en laten leven :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:07

Goedemorgen!

mistid schreef:
Moet eigenlijk ook nog een nieuw chique glas voor in de voordeur betalen, omdat ik die in een woede-uitbarsting stuk heb getrapt.

Jeetje :+ Ik dacht dat ik vroeger erg was, maar dat valt dus mee!

Ik weet niet zo goed wat ik van die softshell jasjes vind. Ik had een mooi wollen pikeur jasje gezien, maar die vond ik echt te duur, en die was nog geen eens 300 euro :Y)

Ik heb ook een gat in mijn hand, maar sinds ik een huis, auto en paard moet bekostigen, ben ik wel veel en veel minder gaan uitgeven.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:13

Ik heb ook een gat in mijn hand, maar gelukkig als ik alleen het geld heb en kan besteden :+ Kan gelukkig ook wel sparen.

Zo lekker uitgeslapen en nu even lekker gaan rijden. Net scheen de zon nog, maar die gaat nu wel weer weg. Wordt dus weer in de regen rijden :+

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:17

Morgen :wave:

Mo: Fijn dat je zo lekker getraind hebt :) Foto's zagen er goed uit! Ik vind de shoftshell jasjes trouwens ook niet mooi :n
Simmie: Hahaha als dat het nou eens geweest zou zijn :))
Margriet: Wat een mooie foto's :D

Ik voel me niet zo lekker.. Mijn oog is nog steeds ontstoken, wordt ook alleen maar roder, dus ga voor dinsdag maar even een afspraak bij de huisarts maken.. 2 weken is wel echt te lang :\ daarnaast ook nog flinke hoofdpijn, dus het gaat lekker hier :z

Afbeelding

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:32

Mooie foto's Vief!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:05

Goeiemorgen!
Ik ben al weer lekker bezig := Moest om half 10 aanwezig zijn voor het jureren van de Pas de Deux op mijn oude vereniging. Kom ik daar aan: Hele bak uitgestorven! Er was nog helemaal niemand! Blijkt dus dat ik 10.30 echt lees als 9.30 :D Was een uur te vroeg. Gelukkig is het 5 minuutjes lopen vanaf mijn huis, dus ben weer ff terug gegaan!

Ik kreeg als kind ook nooit dure dingen. Dat was ook helemaal niet nodig. Nu spaar ik als ik iets moois wil kopen, en soms betalen mijn ouders wat bij. Ik heb ook wel een beetje een gat in mijn hand :+ Mijn geld gaat constant op aan kleine dingen. Maar nu zet ik geld apart om te sparen voor mijn E rijbewijs, en daarna wil ik graag een nieuw Döbert hoofdstel erbij.

Wow PB, je hebt echt teveel jasjes :Y) Gebruik je ze wel allemaal?
Gaaave foto's Margriet! Vooral de eerste vind ik errug mooi!
Mirthe, nog niks veranderd dus op Ermelo :\? Hebben mijn mailtjes alsnog niet geholpen dus
Sterkte Vief :(:) Je foto's zijn wel errug gaaf! Alleen nog wel ff je bruine set afmaken hoor. Dit kan zo niet :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:16

Shanouk: Ja, op m'n slipjas na :P Die ligt al in de kast een aantal jaren ongebruikt.
M'n grijze jasje gebruik ik ook al wat minder, maar voor het echte tussenweer is die wel super fijn. En mijn dressuurjasje is echt voor de dressuur en mijn tweedjasje gebruik voor in de winter met springen, mar is voor nu echt te warm. Scheelt dat ik op mijn tweedjasje na geen aparte kleuren heb, dus ik kan met alles combineren.

Strakke actie trouwens met de klok. Heb het zelf ook wel eens }:0

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:25

Goede morgen!

Margriet mooie foto's!! leuke paard ook :D
Vief wat ben ik toch verliefd op jou paard he :o !!! zo'n knappert :~
Snoek hihih had ik dus gister ook :+

Zo heb echt mega pijn in me keel.. klink als een schor vogeltje :+
Zo maar richting paard, zadel passen ben benieuwd..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:32

Lekkere actie Shanouk _O-
Gelukkig is het niet zo ver van je huis!

Aan de bruine outfit wordt gewerkt hahaha.

Corien: Vervelend van je keel :(:) Succes met zadels passen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:51

Shanouk, Nieuwveen lijkt me ook een fijn terrein ben er alleen nog nooit geweest en weet ook nooit wanneer er daar
trainingen zijn :P Moordrecht ben ik wel een keer geweest maar het is nu natuurlijk helemaal vernieuwd. Nu komen alleen
de datums van de trainingen die ik heb gevonden bij mij niet helemaal lekker uit.

Margriet, leuke springfoto's!

Mirthe, fijn dat de HTC dag leuk was, wel poedersuiker dat het zo slecht georganiseert was.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:54

Nieuwveen moet je al aardig voor kunnen rijden, want het is geen beginnersterrein. Naar mijn weten, wordt alleen de regiotraining West er gegeven.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:08

Vief: Misschien een bruine CO? :P

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:12

Goeiemorgen!
@Vief: Wat leuk dat je weer met Woll op wedstrijd bent geweest! Foto's zijn ook weer erg leuk! Maar je kunt wel zien dat Woll een beetje spooky was, haha!
@Margriet: Stoere foto's hoor! En toppie dat je beide parcoursen bent doorgekomen!
@Mootje: Wat een leuke foto's van Renswoude! En fijn dat je paard ook lekker aan wou pakken ;)
@Shanoek: Lekker slimme actie, haha! (gebeurt mij ook nog wel regelmatig :o )
@Corien: Succes met zadels passen vandaag! Hopelijk zit er wat goeds tussen!
@PB: Zo dat zijn wel heel wat jasjes ;) Balen van de slechte bodem op concours!
@Mistid: Wat balen dat het zo slecht georganiseerd was die HTC dag! Maar wel fijn dat Meno lekker ging!

Hier gaat het ondertussen weer redelijk. Kan mijn eten aardig binnenhouden, maar ben nog wel erg moe. Hand is goed uit te houden met roze smarties. Toch hoop ik over max. 1.5 week wel weer op een paard te kruipen :o Gisteren met vriendin mee geweest op wedstrijd waar ik anders ook zou starten, ik heb wel 100x moeten uitleggen wat er was gebeurd... Heb toen ook maar gelijk tegen mensen gezegd dat ik de volgende selectiewedstrijd hopelijk ook gewoon zelf weer zou starten en niet er alleen bij zou zijn om te helpen ;)
Vanmiddag verplichte familiedingen doen en ik heb het eigenlijk nog veel te druk met afstuderen, moet van de week echt is even flink ervoor gaan zitten O:)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:16

PB: 't Is dat ik hem op Ebay nog niet in mijn maat voorbij heb zien komen.. ;)
Benthe: Fijn dat het wat beter gaat :) Kan me voorstellen dat het wel vervelend is om op zo'n dag 10x hetzelfde verhaal te moeten vertellen terwijl je het liefst zelf mee had gedaan..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:05

Goedemorgen!!
Jullie zijn weer hard gegaan en heb niet alles onthouden hoor! ;)
Heb wel erg mooie foto's langs zien komen van twee erg mooie schimmels. Goed gedaan Margriet & Vief!!
Mirthe heeft les gehad van JdN. Die woonde tot voor kort vlakbij mij en gaf ook veel les op mijn vereniging (...). Niet aan mij iig..... Zijn nu richting Steenwijk verhuisd geloof ik. Maar dat is evengoed nog eens stukje rijden voor jullie?
Benthe: fijn dat het iets beter gaat, lang leve de roze smarties! :)
Corien: sterkte met je keel!

SATC2 viel best tegen. Had ik al een beetje verwacht, want de recensies waren niet al te best. Nou ja, toch wel even gelachen om sommige stukjes.
Jer is alweer gereden, hij deed erg goed zijn best! :) Straks even naar de stad, hopen dat het droog wordt...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:34

Jureren was leuk :D Echt een schattig gezicht om al die kleintjes door de baan te zien gaan. Ze waren allemaal helemaal verkleed etc. Blij dat ik niet de enigste ben trouwens met dat te verkijken op de tijd :D

Vorstin heb ik net gereden. Die ging niet zo onwijs lekker, omdat ik me niet op haar kon focussen. Morgen maar weer les. Ze heeft ook alweer eiwitbulten -O- Niet zoveel als de vorige keer, maar ze zitten er wel. Ik had haar gisteren een strookje nieuw gras gegeven en een beetje extra hooi. En nu gelijk weer die bulten.

Sterkte met je keel Corien
Damelza, in Nieuwveen zijn alleen trainingen van Regio West.
Fijn dat het iets beter gaat Benthe. Succes met studiedingen!
Mooi dat je lekker gereden hebt Noor! SATC2 wil ik ook nog heen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:05

Hoi,

@ vief wat een gaaf paard heb jij. Helemaal mijn type :D
@ noor ik vond SATC1 al erg tegenvallen . SATC2 staat daardoor ook niet op mijn lijstje wat ik wil zien. De serie vond ik veel leuker!
@ JN fijn dat het de goede kant op gaat.
@ mistid lekker gereden dus in Ermelo. Had je ook crosstraining?
@ corienn sterkte met je keel :(:)

Ik heb vanmorgen 1.40m gesprongen met mijn ruin :D . Oxer van iets meer dan 1m breed. Had hem eerst maar even aan de longe gedaan want meneer had nogal last van de weersomslag. Opeens allemaal spoken in de bak :+ . Hij ging wel steeds beter springen als het hoger wordt. Moeite hoefde hij er nog niet echt voor te doen :D Mijn moed was vandaag niet zo groot dat ik hoger durfde maar volgende keer maar eens proberen. Gisteren de oude merrie voor het eerst in 5 jaar gelongeerd. De commando's zitten er nog in en merrie liep lekker te showen!
Ik ben wel blij met de regen maar het moet niet teveel worden....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:19

Caro: Fijn dat hij zo goed sprong!
Shanouk: Jammer dat Vorstin niet helemaal lekker liep.
Noor: SATC I vond ik ook al niet echt geweldig, dus II ga ik ook maar neit heen.

Pff heb tussen de buien door nog maar 2 paarden kunnen rijden en verder nog niks buiten gehad. Onweert hier nu weer vreselijk
Heb een filmpje van rondje van gisteren. Liep verre van geweldig. Je ziet ook goed terug dat Maat wat voorzichtig werd op de bodem. Hij knalde niet zo van de grond als anders :+
http://www.youtube.com/watch?v=O_eLH0y668s