[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:42

Mijn moeder heeft er een keer eentje tussen haar wimpers gehad Nagelbijten / Gniffelen
Die heeft de HA er gelukkig uit kunnen halen..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:47

Das een nare plaats!!
Mn vriend heeft er een keer na een weekend spelen in het bos eentje in zijn oor gehad.
Was flink prutsen om die er uit te krijgen hoor!!
Het zijn echt rot-beestjes. Gelukkig zijn artsen er de laatste tijd wel steeds allerter op dat Lyme een veel voorkomende ziekte is met een heel verschillend ziekte beeld.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:54

Bij een studiegenootje van mij was er ooit een haar bikinibroekje ingekropen op zoek naar een warm vochtig holletje Bloos!
Ze wist niet wat er aan de hand was en ging met klachten naar de huisarts, die bij onderzoek dus een teek tegenkwam... Misselijk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:55

ieuw! Daar krijg ik helemaal kriebels van Misselijk

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:58

Ieeeeeeeeeeeeew

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:00

hm, ik had dit verhaal ook beter niet kunnen vertellen want nu krijgt iedereen de kriebels...

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:01

Volgens mij beginnen mn collega's zich inmiddels wel af te vragen wat voor enge ziekt ik heb omdat ik constant loop te krabben Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:31

Ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeew!!! Ik geloof dat ik me nu maar iedere za en zo 10x moet controleren Knipoog.

Nickeltje: de incubatietijd is toch max een aantal jaren????

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:36

Ja dat klopt. Maar minimaal 10 dagen.
Direct na het verwijderen van de teek kan je wel een klein rood bultje hebben, maar dat betekent helemaal niks eigenlijk. Pas na 10 dagen zou je van besmetting kunnen spreken, maar maanden na de beet kan je ook pas voor het eerst last krijgen van klachten.
Jaren is erg extreem, maar kan wel ja.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:37

Dan heb ik dat toch goed onthouden!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:39

Nagelbijten / Gniffelen bij mij kriebelt t al van al die enge berichten Clown t zijn ook rotbeestjes!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:50

miss_jumpy schreef:
Bij een studiegenootje van mij was er ooit een haar bikinibroekje ingekropen op zoek naar een warm vochtig holletje Bloos!
Ze wist niet wat er aan de hand was en ging met klachten naar de huisarts, die bij onderzoek dus een teek tegenkwam... Misselijk

Misselijk Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos!

*is wezen zwemmen vanmorgen en gaat nu toch maar ff checken * Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:56

ohhh arme nelis.... maar het valt vast mee!

Hoe gaat het met Mac zijn been, wordt het al dunner? Weet je nu al of je hem ook nog echt voor zijn pees rust moet geven of at dit ook nog alleen van de zweer kan komen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:47

Altos schreef:
Iemand hier ervaring met tekenbeten? Ik had zondag toen ik thuis kwam uit Hooge Mierde verschillende teken. Nu zei een kennis van mijn ouders (arts) dat je zowieso een antibiotica kuur moet halen na tekenbeten omdat lyme dus niet altijd te herkennen is aan de kringen om de beet. Weet iemand hier meer van? Ik zoek het namelijk nooit zo om voor van die kleine dingetjes naar een dokter te rennen, heb wel wat beters te doen Bloos

Onzin, geen enkele huisarts die je een antibioticumkuur gaat geven voor een tekenbeet zonder symptomen (hoewel je er natuurlijk altijd rare figuren tussen hebt zitten dus ze zullen er wel zijn Clown )

Is iig zeker niet gebruikelijk

Had zelf na het groomen in Ermelo ook een teek en die heb ik er gewoon netjes uitgehaald(na twee dagen, want had hem niet eerder ontdekt door die knie Nagelbijten / Gniffelen ). Wel even in de gaten houden of je geen rare rode plekken krijgt, dan moet je wel even naar je huisarts. Maar anders moet je je vooral niet druk maken!

O ja, als je over 10 jaar moe wordt en niemand weet waarom dan heb je ongetwijfeld lyme als je verteld dat je weleens door een teek gebeten bent Knipoog Is volgens mij de nieuwe mode voor als je het niet weet, ME mag natuurlijk niet meer Clown

Ik bedenk me nu ineens dat ik sinds zondag al niet lekker ben met keelontstekingachtige verschijnselen, wat koortsig en moe Clown Maar dat is dan weer niet logisch als je bedenkt dat de incubatietijd 10 dagen is....

MM: castreren zou ik nog bij de oude eigenaar laten doen. Heb al zoveel gedoe gezien rond het castreren met verkoop.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:53

mac zijn been is nog steeds niet helemaal dun...

dus heb ede ook afgezegd...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:54

Lekker al die teken praatjes, krijg er de rillingen van.
MM ik zal dinsdag voor je duimen.

Nelis balen van Mac

Even een ander vraagje, kunnen jullie ook niet meer op de site van Ede komen?
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 27-06-07 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:55

arme nelis, ik vind het echt balen voor je Ach gut

Gomir hoort het woord Lyme en ontploft gelijk Party!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:58

Ik heb het woord lyme denk ik te vaak gehoord Clown

Ga maar eens eten, wordt wel een keer tijd Bloos

Heb wel bijna alles geregeld wat ik regelen moest.
Hoefsmid nog even bellen voor Nowie om bij te vijlen voor de keuring en de osteopaat voor Urby, maar die is pas 2 juli weer bereikbaar ivm vakantie Scheve mond

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:01

ik had al zo'n vermoeden gomir Knipoog

ik ben ook met allerlei regelklusjes bezig, heb net 3 coupons klaargezet voor de post en moet nu nog wat andere dingen klaarmaken... terwijl de bank lonkt Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:03

Coupons heb ik niet en volgens mij hoef ik ze anders ook nog niet klaar te zetten. Eerst die rug maar even controleren, denk dat hij vastgelegen heeft ofzo. Verklaart ook waarom ik er ineens afgelanceerd werd en hij wil er gewoon net niet lekker meer doorheen, mn de galop is heel moeizaam.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:53

Ik snap dat je het woord Lyme te vaak gehoord heb Gomir, maar ik vindt je reactie nou ook een beetje te ver gaan...
Lyme kan wel degelijk ernstige sympromen veroorzaken die verder gaan dan een onschuldige moeheid. Het zal vast en zeker zo zijn dat tegenwoordig veel moeheden op de stapel van Lyme gegooid worden (terwijl dat misschien onterecht is). Maar ik denk dat je er best iets minder nonchalant mee mag omgaan (ook ihkv andere ziekten die met teken worden overgdragen).

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:40

Lyme kan ook absoluut heel erg veel vervelende symptomen geven waardoor mensen enorm gehinderd worden in hun functioneren. En die mag je van mij ook best het stempeltje lyme geven.
Maar ik vind het wel erg makkelijk om op alle vage klachten die je niet kunt duiden het etiket lyme te plakken als er ooit sprake is geweest van een tekenbeet...En dat gebeurt mij te vaak Nagelbijten / Gniffelen

En als je een teek er snel genoeg uithaalt dan is er gewoon geen enkele reden om antibioticumkuur te gaan slikken. Doet meer kwaad dan goed...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 00:30

Maar voordat diagnose Lyme gesteld wordt, wordt er toch eerst bloedonderzoek gedaan op Borrelia?

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:48

Goedemorgen allemaal,

Ik zit hier nu al 3 kwartier op kantoor en mijn pc doet het niet goed, ik kan dus niet veel doen! BALEN! Morgen ben ik vrij ivm de cross en er zijn echt zaken die vandaag afmoeten dat wordt stressen!
Gisteren nog ff een trainingkje gehad op bussloo ging lekker!

Allemaal een fijne dag!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:43

Gomir: wat dat betreft ben ik het wel met je eens. Er zou nooit ergens zomaar een etiketje op geplakt moeten worden...
Nickeltje: ik heb het net even opgezocht Knipoog. Bij dieren stellen ze de diagnose adhv anamnese, verschijnselen, hoge al titer en reactie op antibiotica. Er staat ook: 'zelfs bij de mens is de diagnose niet eenduidig en wordt het gebaseerd op de criteria'. Blijkbaar kunnen ze Borrelia nog niet aantonen in het bloed..

Caatje: Fijn dat je crosstraining goed ging! Die computers ook altijd... ze doen het nooit als je ze nodig hebt Knipoog.